bah, verwarming stuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

bah, verwarming stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 17:58

bah, de verwarming maakt het huis niet warm. hij loeit als een gek. heb de woningbouw gebeld, die gaven een ander nummer voor in NOODGEVALLEN met cv... dat maar gebeld, dan beslissen ze daar maar of t nood is of niet, maar ik hang nu al 5 minuten aan de telefoon en ze nemen niet op:s

__Karlijn__

Re: bah, verwarming stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:59

aaahh.... da's irritant! heb je geen houtkachel? Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 18:00

neej, en k kan zelf geen trappenlopen, anders had ik even bij de ketel gekeken. buren zijn er ook niet, dus ja...wat moet je dan. water wordt wel warm. duurt alleen ontieglijk lang...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 18:06

grrr. gaan ze vragen hoe warm de thermostaat nu staat...
ik: 20 graden
zij: probeer hem dan even op 25 te zetten. kijken of ie überhaupt reageert. zo niet weer terug bellen.
ik: heb ik al geprobeerd. hij wordt wewl warmer, maar verwarmt de kamer niet. ik heb hem zelfs al op 30 gehad. begint alleen te stinken, maar na een uur is het nog steeds koud.
zij: toch maar even proberen nog een keer, anders terug bellen.
ik: ja, ik heb het al geprobeerd, en moest net ook al 10 minuten aan de telefoon hangen eer ik iemand aan de telefoon had...

grrrr, domme mensen daar. nu staat ie op 35, ze kan me wat. als vanaaf nog niet goed is laat ik t de thuiszorg wel regelen:P

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:09

bellen, en zeggen dat ie t niet doet. hun hebben een contract met de woningbouw, dus moeten gewoon komen kijken.

Is de cv trouwens wel op voldoende niveau, hadden we hier ook, bleek er te weinig water in te zitten namelijk.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 18:10

ja ik denk dat dat het is, maar ik kan het zelf niet bijvullen... zit boven, en ik heb noggeen traplift... k kan niet boven komen;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:13

heb je dat ook uitgelegd, dat je minder valide bent
ik had laatst geen warm water, bleek een motertje kapot te zijn
douche aan, ik spring eronder IJSSSSSkoud
was blij dat mn verwarming t wel deed, als je lang stilzit krijg je koud
ik zou blijven bellen en klagen, jij betaald huur en daar zit ook de cv bij ( neem ik aan)
dan moeten ze die ook komen maken ook

is niemand in de buurt die anders even boven kijekn kan voor je?

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:18

Staat er niet ergens een warm water kraan te lekken, dan springt de ketel niet over naar cv namenlijk.
Verder kan je misschien de buren laten kijken of de installatie bijgevuld moet worden.
Wat voor thermostaat heb je, moeten er nwe batterijen in?
Gaat het alleen om de kamer dan kan het zijn dat er lucht in de radiator zit, even ontluchten en dan is het zo warm.
Succes ermee!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 18:21

geen idee wat voor thermostaat. zit op de vliering. die heb ik nog nooit gezien. zoals ik al zei kan ik niet naar boven;) en de buren zijn er niet... buurman is werken de hele nacht, buurvrouw komt vanaaf laat thuis.

ik heb gezegd dat ik invalide ben en niet naar boven kan en dat ik anders zelf wel had gekeken en bijgevuld(deed ik vroeger ook gewoon zelf)

maar demn, tis koud hier. al zegt ie nu dat t 14 graden is. ik heb hem al vanaf vanmiddag 2 uur op 20 graden staan, dus hij verwarmt wel iets (toen stond ie op 13 namelijk)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:36

Oeh gatsie Tong uitsteken zou er niet aan kunnen denken nu! Hoop dat het snel gemaakt is.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:42

Dat ding dat zegt dat het 14 graden is, is dat een ronde of een vierkante. Dat is de thermostaat die ik bedoelde. Niet de thermostaat die bij de ketel zit. Een vierkante zitten namenlijk batterijen in. Als die leeg zijn, zal de cv ook niet reageren.
En de radiator is die van bovenaan koud en onderaan lauw?
Ik heb m'n man bij me zitten (is cv monteur) wil vanalles weten.
Heb je al succes met de storingsdienst.

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:43

en als je nu nog een keer belt en zegt dat je hem gewoon op 35 graden hebt en dat het 14 graden is een leugentje om best wil kan geen kwaad toch en helemaal niet met zoiets

melkbus schreef:
Dat ding dat zegt dat het 14 graden is, is dat een ronde of een vierkante. Dat is de thermostaat die ik bedoelde. Niet de thermostaat die bij de ketel zit. Een vierkante zitten namenlijk batterijen in. Als die leeg zijn, zal de cv ook niet reageren.
En de radiator is die van bovenaan koud en onderaan lauw?
Ik heb m'n man bij me zitten (is cv monteur) wil vanalles weten.
Heb je al succes met de storingsdienst.

Wonen jullie niet toevallig bij elkaar in de buurt zodat je man even kan gaan kijken ??

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:47

Hij zei al: Zal ik even gaan kijken, maar wij wonen ruim een uur rijden van Dronten af.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 18:56

das wel ver weg...
hij heeft er 5 uur over gedaan om hem 1 graad warmer te krijgen
ze komen vanaaf langs, en als ze vanaaf voor 10 uur niet zijn geweest komen ze morgen. pfff:s

thermostaat is vierkant met ronde draaiknop, maar hij reageert dus wel, want hij wordt wel iets warmer... als t aan e batterijen ligt wordt ik gek, die heb ik nl niet in huis, maar mss de buurvrouw wel vanaaf, maar die komt pas rond 11 uur thuis...

ik zal eens voelen, maar volgens mij wordt iue onder en boven warm...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 18:57

ja hij is onder en boven warm. beide kanten (we hebben 2 van die din gen hangen in de woonkamer...)

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:01

irritant sterkte

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:05

Ik heb medelijden met je, want weet wat het is. Die van mij begaf het een aantal weken geleden, en ik heb bijna 2 weken zonder warm water gezeten. Kacheltjes hielden de boel wel warm, maar dat warme bad zat er niet in. Sterkte...ik hoop dat ze je snel helpen!

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:06

Het enige wat je nu nog kan controleren is of alle waterkranen goed dicht staan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:14

beneden wel. boven weet k niet, maar ga ik wel van uit. mijn huisgenootte is al ruim een week niet hier geweest, verder komt er niemand boven waterkranen losdraaien;)

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:27

Helaas kunnen wij je dan niet verder helpen en zit het waarschijnlijk in de ketel zelf. Jammer. Misschien heeft de buurvrouw een elektrisch kacheltje wat je kan gebruiken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:54

ik heb medelijden met alle mensen met kapotte cv. dat schijnen er nogal wat te zijn als ze een wachtlijst hebben en niet eens weten of ze vanavond nog een monteur vrij hebben even...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:17

he ik had gisteren opeens een monteur aan de deur, mijn ketel zou kapot zijn, ik wist alleen van niets. Had ik dat geweten had ik hem voor je bewaard.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:21

Moet opeens denken aan een paar jaar terug, toen woonden mijn moeder en ik op de bovenste etage van een flat met een plat dak zonder Cv. Moet je je eens indenken hoe dat is als er sneeuw op ligt... Erg koud.

Het is balen voor je, maar je zal het vast wel overleven. Succes ermee

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 20:34

Caira schreef:
he ik had gisteren opeens een monteur aan de deur, mijn ketel zou kapot zijn, ik wist alleen van niets. Had ik dat geweten had ik hem voor je bewaard.

hahahahahahhaha

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 20:36

Kieffer schreef:
Moet opeens denken aan een paar jaar terug, toen woonden mijn moeder en ik op de bovenste etage van een flat met een plat dak zonder Cv. Moet je je eens indenken hoe dat is als er sneeuw op ligt... Erg koud.

Het is balen voor je, maar je zal het vast wel overleven. Succes ermee

haha daar twijfel ik ook niet aan hoor. genoeg vesten en dekens in huis, maar prettig is t niet. kzit hier te rillen als n rietje en me voeten zijn bevroren...