Hoe belangrijk vinden jullie sporten naast paardrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Hoe belangrijk vinden jullie sporten naast paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 19:24

Ik heb zelf een poosje alleen maar paardgereden en buiten dat om aan geen andere sport gedaan. Daarvoor altijd wel en ik merkte dat ik weer wat wilde gaan doen. Inmiddels loop ik zelf een aantal keer per week hard, en dat vind ik erg fijn. Ik merk dat het paardrijden me over het algemeen veel gemakkelijker af gaat.
Ook vind ik het gewoon belangrijk om naast het paardrijden flink te bewegen omdat paardrijden niet conditie verbeterend is, en ik een goede conditie toch wel belangrijk vind.

Dus sporten jullie veel naast paardrijden en waarom?
Of juist waarom niet?

Grote_Beer

Re: Hoe belangrijk vinden jullie sporten naast paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:31

Eh, nou niet dus. Ik heb altijd veel gesport: schaatsen, wielrennen, mountainbiken, hardlopen, fitness, maar daar is na een auto-ongeluk een beetje de klad in gekomen. Vanwege mijn nekklachten heb ik toen mijn oude jeugdliefde, het paardrijden weer opgepikt. Want met dressuur zit je rechtop en dat was beter voor mijn nek en rug dan die andere sporten waarbij je voorover moet buigen. Inmiddels ben ik wel weer zoveel hersteld dat ik die andere sporten weer zou kunnen doen, maar ik heb intussen m'n eigen paardje aangeschaft. En nu blijft er naast m'n werk en de verzorging van mijn paard en m'n honden een beetje weinig tijd over om er nog bij te gaan sporten. Vind ik ergens wel jammer, maar helaas. De dag heeft maar 24 uur....

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:33

Ik fiets twee of drie keer per dag naar stal, dat is 3,5 km (enkel) en ik doe iedere avond 100 buikspieroefeningen. Daarnaast ook stallen mesten ed. Ik vind dat ik hiermee genoeg lichaamsbeweging krijg en mijn conditie is ook goed dus extra sporten doe ik niet.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:34

Nou, ik wóu dat ik de tijd ervoor maakte om wat meer te doen. Ik voel me idd ook saai en ik wil wat doen, maar ik heb geen tijd, of ik maak er geen tijd voor.
In de zomer ga ik 's avonds nog wel eens skeeleren, maar dan is het lekker weer, en heb ik de tijd Lachen
Vind het dus wel heel lekker, maar kom er niet aan toe Bloos

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:34

Ik rijd alleen paard, loop met de hond en fiets naar het station. Heb eigenlijk ook geen tijd om bv ook nog naar de sportschool te gaan.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 19:36

Mijn vader vraagt voor zijn verjaardag altijd: "Een week met 14 dagen en dagen van 48 uur" *LOL* Dat lijkt me best een leuk idee, want iedereen heeft bijna tijd tekort..

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:42

Naast paardrijden andere sporten doen is ook belangrijk. Van paardrijden wordt je niet lenig en echt conditie opbouwen doe je ook niet (hoewel je het wel warm krijgt...).

Doe naast paardrijden nog 3 uur in de week aan jazzdansen en als ik kan fiets ik en daarnaast wandel ik minimaal 2 keer per dag met de hond. Helaas kan ik niet op de fiets naar mijn werk (130 km heen en terug) Heb ook nog een roei- en een crosstrainer, maar die gebruik ik eigenlijk te weinig....

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:45

Ik fitness sinds vorig jaar augustus nog naast het paardrijden (rijd 2 tot 3 keer in de week paard). Moet nog 2 weken stage lopen dan wil ik het liefst 3 keer in de week gaan fitnessen, nu komt het er maar 1 keer in de week van. Ik wilde meer bewegen dus vandaar dat ik op fitness ben gegaan. Alleen heeft die 1 keer in de week weinig nut Clown is wel leuk als je ook nog wat resultaat ziet dus ik hoop dat je dat gaat zien als ik weer wat vaker ga Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:47

Ik ben in het najaar begonnen met hardlopen en van het winter weer gestopt. Nagelbijten / Gniffelen Discipline ontbreekt nogal bij mij helaas. Maar ik merk wel dat ik graag weer wat wil doen naast het paardrijden, dan zit ik veel lekkerder in m'n vel. Wel fiets ik 9 km heen en 9 weer terug naar stal, en dat is voor mij wel een fijne warming up voor het rijden. Lachen Heel enkel dat ik met de auto ga, als het echt bagger weer is.
Maar ik vind sporten naast het paardrijden wel belangrijk. Ja

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:49

Ik loop minimaal 1x per week hard, skeeleren ook nog wel eens en ik had een voornemen om te beginnen met zwemmen. Maar dat is nog niet echt van de grond gekomen. En natuurlijk gym ik ook 1x per week op school Tong uitsteken

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:50

Ik doe niks naast paardrijden. Ik haat sport. Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 19:55

@Lisa_Melody: Als je eenmaal een beetje fanatiek bent, en iets hebt gevonden wat je ook maar een beetje trekt, haat je sport niet meer. Ik vond sporten nooit leuk, en gym e.d. op school nog steeds niet, maar leg mij in een zwembad of geef me een paar hardloopschoenen en weg ben ik Knipoog Je zit meteen een stuk beter in je vel echt waar!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:56

Ik vind het wel belangrijk. Maar ik moet er wel tijd voor hebben.

In de zomer tennis ik, en ik probeer minstens 2 keer per week te gaan. In de winter lukt dat echter niet. Zowiezo niet omdat de tennisbaan dicht is en ik dus een (dure) baan in een hal moet gaan huren. En daarnaast heb ik het heel druk met school, paarden, werken etc.

Dus ik sport wel naast paardrijden, maar alleen in de winter niet. Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:01

Ik rijd geen paard. Toen ik nog paardreed hielp ik in de weekenden met de beginnerslessen, 2 uur per dag hollen, goed voor je conditie. En tijdens de galop t paard dat je vasthoudt in bedwang houden, goed voor je armspieren Clown

Ik ben van plan om te gaan fitnessen vanaf maandag. Nou vond ik niets, te duur of te ver. Via een vriend van mn zusje kwam ik op een sportschool terecht die heel goedkoop is EN op de route ligt van school naar huis. Dus ik ben van plan om minstens 3 keer in de week te gaan fitnessen. Mn vriend klaagt al weken over mn toenemende buikje Tong uitsteken

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:05

ik vind het ook heel belangrijk, van alleen paardrijden krijg ik geen voldaan gevoel Clown
ik wil me echt inspannen, dus doe nog hardlopen 1 à 2 x in de week à een uurtje, en fitness nog 1 x in de week (zou graag meer willen) à anderhalf uur en fiets elke dag 30 km. als ik 1 dag bv met de auto naar school ben geweest voel ik me meteen al slecht.. Bloos

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:11

GreyHorses schreef:
Ik fiets twee of drie keer per dag naar stal, dat is 3,5 km (enkel) en ik doe iedere avond 100 buikspieroefeningen. Daarnaast ook stallen mesten ed. Ik vind dat ik hiermee genoeg lichaamsbeweging krijg en mijn conditie is ook goed dus extra sporten doe ik niet.

100 Bloos!
Dan heb jij wel een blokjes buik of niet Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:16

Talisa schreef:
GreyHorses schreef:

100 Bloos!
Dan heb jij wel een blokjes buik of niet Haha!

ik doe dr ook 100 maar mn zwembandje krijg ik niet weg hoor Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:16

Ik loop regelmatig hard, doe diverse oefeningen daarna thuis (spierversterkende oefeningen, ook yoga en pilates) en verder fiets, wandel en dans ik nog veel. Ik voel me graag fit en lenig.

Vroeger heb ik jarenlang aan tae bo, aerobics, streetdance, skaten en fitness gedaan, maar daar heb ik helaas geen tijd meer voor. Paardrijden doe ik ook amper, omdat mijn paard nog niet ingereden is Clown
Maar mijn tijd komt nog wel..... Haha!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:22

Ik merk ook wel dat mn conditie achteruit gaat. Ik schaatste altijd, daar ben ik mee gestopt. Nu probeer ik wat meer samen met mn IJslander het bos in te gaan ipv altijd te rijden. Dus gewoon samen wandelen en soms hard te lopen. Gaat inderdaad stukken beter, misschien ga ik ook wel aan spinning doen. Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:31

Wel vrij belangrijk. Ook al is het best lastig te combineren met school en andere dingen. Ik zou ook graag spinning willen gaan doen, alleen mn moeder zit er nu over te zeuren.
Zit er ook over te denken om buikspier oefeningen te gaan doen.
Iemand tips daarvoor? Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:41

Ja, en ik vind het best belangrijk.
Ik doe pilates. Ik doe het opzich niet echt helemaal vanwege paardrijde, maar over het algemeen vanwege onderrug problemen, en dan kunnen goede buikspieren helpen minder de onderrug te belasten. En laatst stond er een artikel in bit zag ik, dus die dingen schijnt het ook voor te helpen Tong uitsteken

Echt veel verschil kan ik neit vertellen of het idd uitmaakt, omdat ik zowel ECHT en INTENSIEF rijden en pilates ongeveer op hetzelfde tijdstip mee ben begonnen.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:31

Ik heb een tijdje gefitnesst maar op een gegeven moment had ik weken gewoon echt geen tijd om erheen te gaan. Dat vond ik een beetje zonde van het geld dus ik ben er weer mee gestopt.

Ik doe wel elke avond buikspieroefeningen en ik fiets elke dag naar mijn paard toe Clown Opzich vind ik het wel lekker om te sporten maar als ik al een lange dag achter de rug heb, heb ik er gewoon geen fut meer voor.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:03

Eh op dit moment sport ik niet eens Tong uitsteken (paardrijden staat stil, god weet hoe lang nog.. dus geen stallen uitmesten, kruiwagens rijden, paarden uit weide/bak halen etc etc)
Ik ben te beroerd om elke dag met fiets naar school te gaan, zeker in dit weer. Als het weer warmer en droger wordt ga ik wel op fiets maar nu even niet Haha!

Gezond he Haha!

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:11

op het moment sport ik ook niet, te lui. ik loop wel elke dag 3 kwartier met de honden.
als ik over 4 maand terug in nederland kom neem ik een hond en daar ga ik dan samen mee hardlopen. en bovendien ga ik op fitness want ik ben de laatste jaren zo veel gegroeid dat ik nu een beetje en gespierde spijker ben geworden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:16

Ja enorm veel, maar niet omdat ik daar een betere conditie van zou krijgen ofzo. Simpelweg omdat ik het geweldig leuk vind en niet zonder kan. Voor de sporten die ik allemaal ook nog wil doen kom ik tijd te kort.