MET SPOED!!! hulp gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXGRIETJEXx

MET SPOED!!! hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 10:43

Er zat hier een baby koolmees aan het huis, die volgens mij al wat mankeerde.
Hij viel van het huis af en toen was mijn kat me iets te snel af en had hem even in zn mond,
Ik heb metteen de kat er af getrokken en het meesje had een klein beetje bloed.
Kan ik dit beestje helpen??
Zoja wat moet ik doen??
En wat eet/drinkt zon beestje??

Hopelijk krijg ik heel erg snel bericht, heb het vogeltje namelijk in een kooi gedaan, in de hoop dat ik hem kan helpen.

_sabinee

Re: MET SPOED!!! hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:44

heb je nog een vogel?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:44

Vogelopvang bellen die in de buurt zit. Even googlen of gouden gids gebruiken denk ik?
Die weten je het beste te vertellen wat je moet doen. tot die tijd warm houden

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:45

dierenbescherming bellen. die weten wel de vogelopvang (zitten er waarschijnlijk bij aangesloten Knipoog )

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:47

Heb je de dierenambulance al gebeld?
Dierenambulance heeft inderdaad overal zelf een vogelopvang (ik heb er gewerkt)
Leg wat blaadjes in het kooitje dit gaat niet in de de wondjes zitten zoals zand en het is wat zachter.
Zorg dat de kat er niet bij kan anders kan hij in paniek raken.
Zet het kooitje op een lichtelijk warme plaats ( dus geen 28 grade maar ook geen 5)
Vogelvoer kan je hem geven en broodkorsjes krakertjes vinden ze ook lekker is wat makkelijker dan buiten wormen vangen.
En geef hem een schoteltje water

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:50

Ik zou meteen naar de Dierenarts/ambulance gaan..
En misschien een hele domme maa, regenwormen zoeken? dat krijgen ze toch van mama te eten?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:50

In Ureterp zit de fugelhelling, vogelopvang. Die kun je bellen dan kun je hem vast brengen.
Hier is het nummer: 0512-514328.
Succes!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 10:51

Hebben de vogelasiel gebeld en ik breng het vogeltje nu erheen, beestje moet aan de antibiotica, hopelijk straks een grotere update!!
Super bedankt voor jullie hele snelle tips!!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:51

Hopelijk redt hij het, maar over het algemeen gaan de vogels dood op het moment dat een kat hem in zijn bek heeft gehad en er bloed te zien is. Ik zou zeggen breng hem naar de vogelopvang in de buurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:53

Niet zelf helpen, dan maakt zo'n beestje weinig kans. Je moet hem even naar de vogelopvang brengen of de dierenambulance bellen. Alleen moet je vaak tot 's avonds wachten tot zij komen. Vogelopvang kan hem meteen helpen als je hem straks brengt en kunnen ervoor zorgen dat hij er weer bovenop komt.

[edit] Goed dat je hem gaat brengen *LOL*

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:56

Super dat je zo snel gebeld hebt en hem nu meteen gaat brengen! Hopelijk was hij nog niet zo in shock dat ie het overleefd. Een dierenvriend ben je wel, dat blijkt maar weer Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:58

Goed dat je 't probeert om 'm te redden. Helaas overleven de meeste vogeltjes dergelijke avonturen niet. Vogels komen niet goed uit een shocktoestand.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 11:57

wTweety (zo heb ik hem/haar maar genoemt) ligt nu in het vogelasiel/opvang.
Hij heeft antibiotica gehad wat we met 2 mensen moesten doen omdat hij zo wild was.
Heeft jammer genoeg een hele grote wond onder de vleugel (waarschijnlijk heeft de kat hem toch harder in de bek gehad dan ik in eerste instantie dacht) maar gebruikt de vleugel nog zeer goed.
Meisje wat ons holp wist niet met 100% zeker te zeggen dat hij het haalde, omdat ze niet wist of er van binnen iets stuk was gegaan, of bloedingen had.
Ik mag morgen bellen hoe het met Tweety is, dus dat word duimen Lachen

BrittKitt schreef:
Super dat je zo snel gebeld hebt en hem nu meteen gaat brengen! Hopelijk was hij nog niet zo in shock dat ie het overleefd. Een dierenvriend ben je wel, dat blijkt maar weer Ja

Dankje wel.
Ik denk dat iedereen met een hart dat zou doen.
Dacht alleen eerst dat de kat hem te erg te grazen had genomen en zou er dan waarschijnlijk een eind aan hebben gemaakt, want ik wilde niet dat het beestje ernstige pijn zou hebben.
Jammer genoeg heeft de kat hem toch steviger vast gehad dan ik dacht maar volgens het meisje kon ie zijn vleugeltje heel erg goed gebruiken omdat ie weg wilde vliegen, dus het vleugeltje is niet gebroken.

Wanneer ik morgen gebeld heb, plaats ik even neer hoe het met Tweety is vergaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:01

Tweety Vork
Nou fijn dat ie goed is aangekomen, ben benieuwd hoe hij de dag en nacht doorkomt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:10

Heel goed dat je hem gebracht hebt!
Fijn ook dat ze hem meteen helpen!

Helaas zijn ze bij het vogelopvang hier niet zo vlot meer, Mijn zus haar kat had vorige week 3 jongen uit een nest geplukt 1 was al dood en 1 was er slecht aan toe, maar 1 was nog heel goed. Die 2 heeft ze toen heen gebracht.
Bij het opvang hier moet je ze in een kooi doen. Maar omdat 1 zo slecht was heeft ze aangebelt, en opgebelt. Maar er kwam niemand, ze hoorde wel allemaal mensen(en hoorde de telefoonbel) maar niemand die kwam of de telefoon opnam.

Toen ze zo'n 4 uur later weer kwam om een vogeltje van de buurkat te brengen lagen de anderen er nog, en waren ze allebei dood. Terwijl er 1 nog wel te redden was, die mankeerde niks was alleen uit het nest gemept.
Helaas is dit vaker gebeurd bij dit opvang, wel mensen zien lopen en gewoon niet open doen. En vogels laten liggen.
Wij geven dus ook geen donaties meer aan deze opvang.

Vroeger waren ze wel heel goed, toen de vorige mensen er nog in zaten, toen kwamen wij er ook bijna dagelijks en als we aanbelde kwamen ze ook meteen.

Hopenlijk komt het goed met tweety!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:39

Ramona_T schreef:
Heb je de dierenambulance al gebeld?
Dierenambulance heeft inderdaad overal zelf een vogelopvang (ik heb er gewerkt)
Leg wat blaadjes in het kooitje dit gaat niet in de de wondjes zitten zoals zand en het is wat zachter.
Zorg dat de kat er niet bij kan anders kan hij in paniek raken.
Zet het kooitje op een lichtelijk warme plaats ( dus geen 28 grade maar ook geen 5)
Vogelvoer kan je hem geven en broodkorsjes krakertjes vinden ze ook lekker is wat makkelijker dan buiten wormen vangen.
En geef hem een schoteltje water

rundergehakt is t beste om te voeren schijnt...

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 14:53

Heb net even met de Fugelhelling gebeld en het gaat heel erg goed met Tweety.
Ze ligt nu in de couveusse (of hoe je het ook maar mag schrijven) om aan te sterken en dan mag ze over een tijdje de grote wereld weer in Lachen

Ben super blij met dit nieuws.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:57

Leuk om te horen dat het weer beter gaat met het vogeltje Lachen en goed dat je direct hebt gebelt! ik had dat vorig jaar met een gewonde meeuw die kinderen bij mijn werk op het strandje gevonden hadden, helaas weet ik niet of die het wel of niet overleefd heeft