Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prisca schreef:Eigen werkkamer
Het rookverbod geldt ook als een roker een eigen werkkamer heeft, maar de kans bestaat dat er een niet-roker binnen kan komen. Alleen als honderd procent zeker is dat niemand anders last heeft van het roken, mag er nog een sigaret, sigaar of pijp opgestoken worden.
james100 schreef:Ok 2x per dag.. maar hoelang??
james100 schreef:Er zijn meerdere rookruimtes beschikbaar gesteld.. alleen nu komt het euvel.. wat is te veel roken? 1x per uur.. 1x per 3 uur, in de ogen van iemand die niet rookt, is 1x per dag al veel..
juval schreef:james100 schreef:Er zijn meerdere rookruimtes beschikbaar gesteld.. alleen nu komt het euvel.. wat is te veel roken? 1x per uur.. 1x per 3 uur, in de ogen van iemand die niet rookt, is 1x per dag al veel..
ja, dat vind ik wel. ik rook niet, maar heb een collega die minstens ieder uur 10 minuten verrookt.. ik vind dat niet eerlijk, want daardoor wordt mijn werk meer. en ik krijg er niet meer voor betaald.
Mistic schreef:Ik kan me geen bedrijf herinneren die rokers extra pauzes lieten nemen en tegen de niet rokers zeiden dat ze door moeten blijven werken.
Imo kan een niet roken net zo goed even naar buiten gaan om een frisse neus te halen.
Bij ons staan er regelmatig mensen buiten die niet roken en niemand die daar problemen mee heeft.
Daarnaast ken ik genoeg niet rokers die ruim een uur de tijd nemen om de krant te lezen of andere dingen doen. Niemand heeft daar hier problemen mee.
Als iedereen gelijk moet zijn, moet je voor vaste pauzes gaan. Dit houdt dan ook in dat er geen kletspraatjes mogen zijn bij de koffieautomaat, ook dat kan je dan mooi in je pauze doen.
juval schreef:ja, dat vind ik wel. ik rook niet, maar heb een collega die minstens ieder uur 10 minuten verrookt.. ik vind dat niet eerlijk, want daardoor wordt mijn werk meer. en ik krijg er niet meer voor betaald.
james100 schreef:Ok 2x per dag.. maar hoelang??
james100 schreef:juval schreef:
ja, dat vind ik wel. ik rook niet, maar heb een collega die minstens ieder uur 10 minuten verrookt.. ik vind dat niet eerlijk, want daardoor wordt mijn werk meer. en ik krijg er niet meer voor betaald.
En jij staat natuurlijk nooit met iemand te praten of jij bent altijd precies optijd na je pauze terug? Kijk ik heb collegas die niet roken maar die lopen wel bijna 1.5 uur in de pauze in de stad, of lopen naar de koffieautomaat en staan daar hun hele weekeind door te spreken..
Mistic schreef:Ik kan me geen bedrijf herinneren die rokers extra pauzes lieten nemen en tegen de niet rokers zeiden dat ze door moeten blijven werken.
james100 schreef:En jij staat natuurlijk nooit met iemand te praten of jij bent altijd precies optijd na je pauze terug? Kijk ik heb collegas die niet roken maar die lopen wel bijna 1.5 uur in de pauze in de stad, of lopen naar de koffieautomaat en staan daar hun hele weekeind door te spreken..