reiki 1 curcus ervaringen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle86

reiki 1 curcus ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 17:33

ik ben benieuwd hoe het is om reiki te kunnen doen.
ik ben al 5 keer met mn schoonpa mee naar een groepsavond geweest.
en nu krijg ik van mijn vriend de cursus reiki 1.
nu ben ik dus zeer benieuwd wat het voor jullie gedaan heeft nadat je de reiki cursus gedaa heeft.
wat doen jullie er nu mee, en krijg je veel onbegrip van mensen die er niet in geloven?

Mies

Re: reiki 1 curcus ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:36

HoOii, mijn moeder, oma, tante en tante hebben reiki 1, 2 en 3. Mijn moeder is ook schoonheidspecislist en geeft het ook aan mensen. Ik geloof er wel in.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 17:44

ik geloof er ook zeer zker in. anders zou ik ht niet gaan doen;) ben zeer benieuwd naar ervaringen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:48

Ik zal Rock op dit topic wijzen. Lachen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 17:53

ik had ook al het reiki topic gevonde maar daar werdt niet meer in gepost...

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:57

mijn ervaringen zijn neit erg positief. Ik voelde er niks van. Ja oke d egevr zei vaak van voel je je hetw arm worden. Dat voelde ik wel. Maar dat voel je ook als iemand anders egwoon zijn hand op je been legt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:57

Ik heb reiki 1,2 en 3 plus Master gedaan. Ik vind het een mooi iets, en ht draagt ook bij aan je groei als mens. Het ligt aan jezelf wat je er uit haalt. Ga er lekker onbevangen in zou ik zeggen Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:59

Leuk dat je het van je vriend hebt gehad !

Ik heb na mijn reiki1 een hele mooie periode gehad, maar daarna werd het wel allemaal even teveel.

Wees je ervan bewust dat een Reiki inwijding heel erg veel losmaakt, ook veel dingen uit het verleden.

Amanda hier op bokt heeft ook een mindere ervaring hierin gehad. Niet om je af te schrikken,integendeel, maar om je wel op het hart te drukken de inwijding te laten doen als je goed in je vel en sterk in je schoenen staat.

Geniet ervan, ik heb mijn gids mogen ervaren tijdens de eerste inwijding. Was heel erg byzonder!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:14

Hee ik heb net ff opgezocht wat reiki is (dat wist ik niet:$)
Maar best interessant idd.. Ik ga dit topic nog ff volgen!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:22

ik heb ook reiki 1 gedaan.
er komt nadat je je inwijding heb gedaan veel los.. en ik ben blij dat ik de tip mee heb gekregen om alleen te kijken naar alles wat er ging gebeuren.
zo kwamen er bij mij ineens mensen op de proppen waar ik al 8 jaar geen contact meer mee had.

ik heb bij mijn eigen inwijding een engel mogen zien, dat is echt mooi om te zien Ja

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:23

ik heb reiki 1 en 2, vond het erg intressant..
en mooi....
is leuk om te doen hoor

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:53

het zal voor mij ook veel emoties los gaan maken denk ik.
aangezien ik dit jaar getroffen ben door een herseninfarct...
is in jan 1 jaar geleden. ben heel sterk geweest, maar het is misselijk wat er dan uitkomt bij mij. maar goed ook. daarom wil ik het ook zo graag gaan doen om mezelf sterker te maken en andere mensen te kunnen helpen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:55

ik vindt het zo geweldig als ik al jullie ervaringen lees!! gelukkig heb ik een schoonvader die ook reiki 1 en 2 heeft. hij heeft het destijds gedaan toen hij het ff moeilijk had in zn leven... en is daardoor nu zoveel sterker geworden als persoon.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 19:57

hoe kan het dt je bijv, je gids of een engel ziet, eigenlijk...
kun je bijv ook ineens spiritueel dingen gaan zien of voelen, na een reiki opleiding(inwijding)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:55

Ik heb eind juni mijn Tera Mai Reiki 1 inwijding mogen ontvangen, en 9 november ben ik doorgegaan met mijn reiki 2. Ik zit nog middenin de reinigingsperiode. Vandaag ook nog een Tera Mai Reiki Yod (dat is een neveninitiatie) gehad.

Het voelt allemaal warm en heerlijk en fijn.

Onbegrip van ongelovigen daar heb ik geen last van, want dan heb ik het er gewoon niet over. Reiki doe je in de eerste plaats voor jezelf en niet voor anderen. Het is ook niet iets dat je anderen moet opdringen, ieder zijn ding.

Ik ben er erg blij mee en behandel mezelf regelmatig. Af en toe behandel ik ook anderen.

Mijn tip: Kies een fijne master, die je ook na je inwijding begeleidt. Een cursus waar je 'even' je inwijding haalt en klaar, daar heb je lang niet zoveel aan als iemand die je ook daadwerkelijk begeleidt. Ik ben ook heel erg blij met mijn reiki master.

Of ik zelf door wil voor het master traject weet ik nog niet. Eerst ga ik genieten van Reiki 1 en 2, en yod, en daarna zie ik wel weer verder.

Lachen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 21:42

bedankt voor de reacties!!
de reiki master waar ik kom is een hele lieve man. die ook heel goed begeleid. mijn schoonpa komt er al jaren, en ik ben er zelf nu 5 keer mee naartoe geweest, kan ook goed mn verhaal kwijt aan deze man

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:50

Goede reikibegeleiders in Groningen? Kent iemand die?

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:01

L_Ilse_L schreef:

Ik ben heel radicaal tegen reiki!.
Reiki, probeert invloed te krijgen op machten/ krachten waarmee je als mens niet bevoegd toe bent. Reiki brengt in eerste instantie goede dingen, maar uiteindelijk zul je ontdekken dat het onrust brengt.

Alleen geloof in God en opstand van zijn zoon Jezus kan je dan nog verlossen.

Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. (Johannes 3 vers 16

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:08

Amen! Nou ja... ik zeg ieder z'n ding Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:24

sdi schreef:
L_Ilse_L schreef:

Ik ben heel radicaal tegen reiki!.
Reiki, probeert invloed te krijgen op machten/ krachten waarmee je als mens niet bevoegd toe bent. Reiki brengt in eerste instantie goede dingen, maar uiteindelijk zul je ontdekken dat het onrust brengt.

Alleen geloof in God en opstand van zijn zoon Jezus kan je dan nog verlossen.

Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. (Johannes 3 vers 16

Haha!

Sorry, ik moet altijd een beetje lachen om dit soort reacties. Ik zie namelijk niet in hoe het geloof in een godheid anders is dan het geloof in reiki. Ik voel dat ik baat heb bij reiki, en niet heel even, maar al heel lang. Ik geloof absoluut in een goddelijke macht (al is het in mijn ogen zowel een god als een godin) en ik geloof ook absoluut in Jezus, maar dan als een van de opgestegen meesters, en niet als een zoon van een god.

Ik ben blij met mijn geloof, en ondanks dat ik weet dat je het ongetwijfeld goed bedoelt en anderen dezelfde verlossing wil laten ervaren, denk ik dat het verstandig is om iedereen in zijn waarde te laten en mensen niet bang te maken zoals de kerk al bijna 2000 jaar doet Knipoog

Het enige dat reiki doet is de universele energie beter laten stromen. Er wordt niks afgenomen van iets anders... Het is gewoon een betere doorstroming, en dat is ontzettend fijn om te mogen ervaren.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:27

Haha! Dat bedoel ik, alleen even beter verwoord Knipoog

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:29

Jezus en Boedha gebruikten ook Reiki. Jezus heeft het geleerd toen hij Sanskriet studeerde in het vroegere Oost-Azie. Volgens sommige boeken en geschiedkundige dan hé? Ik was er niet bij Knipoog

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 12:24

reiki is toch ook geen geloof maar iets wat iedereen kan en niet zoals sdi denkt een of andere secte... ROFL

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:27

Ik heb ook Reiki 1, tot nu toe zelf nog weinig mee gedaan eerlijk gezegd. Ben nog aan mezelf aan het werken.

Geen last van onbegrip.

Wil er wel verder mee.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:04

Allereerst, geen enkele aanval op de mensen hier, alleen een oprechte bezorgdheid, omdat ik gezien heb wat reiki met mensen kan doen. Dit kan misschien hard en radicaal overkomen, maar dat is niet gericht naar de persoon maar naar de geesten die reiki loslaat!. Zoals met iedere fenomeen/ actie etc. zijn er voor en tegenstanders. Zie mijn reactie als een tegenhanger tegen reiki en dergelijke praktijken.

EeCee schreef:
Jezus en Boedha gebruikten ook Reiki. Jezus heeft het geleerd toen hij Sanskriet studeerde in het vroegere Oost-Azie. Volgens sommige boeken en geschiedkundige dan hé? Ik was er niet bij Knipoog

Jezus gebruikte geen reiki, hij gebruikte kracht van God (zijn Vader) direct om geesten uit te drijven. In reiki wordt niet gesproken over Jezus de zoon van God die als mens naar de aarde gekomen is en daar moest sterven om onze zonden te verzoenen. In reiki, wordt wel vaak naar Jezus verwezen, echter niet als hiervoor omschreven.

1 Johannes 4
Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen. 2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld. 4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort. Wie God kent luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons. Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling herkennen.

june20 schreef:
reiki is toch ook geen geloof maar iets wat iedereen kan en niet zoals sdi denkt een of andere secte... ROFL

Reiki is geen sekte, dat weet ik. Reiki zorgt ervoor dat je jezelf openstelt voor duistere machten. Ik heb zelf gezien dat reiki kan helen/ helpen en genezen. Na langere tijd, komen erg veel mensen erdoor in de problemen doordat de geesten meer en meer invloed op je willen uitoefenen. Dan er vanaf komen is erg moeilijk.

Allen die met reiki te maken hebben, Jezus houdt van jullie om wie je bent.