Pakketjes in bievenbus.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pakketjes in bievenbus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:03

Ik heb toch ff een vraagje
Gisteren is voor de 4e keer een pakketje bij ons in de brievenbus gepropt.
Niemand heeft aangebeld, is toch veel handiger om het daar achter te laten?
De brievenbus staat 60 meter van het huis af.
Dus ik kijk er ook niet zomaar op of toevallig de krantjen jongen het eruit tjoept.
En als ik het dan niet heb, moet ik dat maar gaan bewijzen...?
Het gaat om pakketjes van tussen de 50 en 100 euro.
Mag dit zomaar?

Lynn_Nikita

Re: Pakketjes in bievenbus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:05

nee, mag niet, maar tnt heeft wel vaker van zulke achterlijke acties
bellen heeft geen nut, je moet alles bij hun via mail doen, en dan nog doen ze niks mee....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:08

Ja, dat mag. Alleen voor aangetekende pakketten belt TNT aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:08

Selektvracht heeft ook die acties, want ook die doen dat.
Gisteren was het overigens wel TNT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:10

Hoe weet ik of het aangetekend is of niet?
Ik dacht dat er voor een pakketje altijd aangebeld werd en ben je niet thuis dat je een briefje in de bus hebt liggen dat ze dan en dan geweest zijn Lachen

Het is dus geen pakketje dat door de gleuf van de brievenbus kan, maar bij zo'n ouderwetse groene kun je de hele bovenkant open maken Lachen
Het ging nu dus om een kilo glucosamine in een pot Lachen

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:12

ja schimmelig heeft gelijk waarschijnlijk kan je aan de buitenkant ook niet zien hoeveel iets waard is.Dan moet je het verzekerd of aangetekent versturen.Ik werl zelf bij de post.Als het door de bus past is het goed.En op die buitenbussen kan je toch een slot hangen zie je vaak genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:14

Dus ik moet er een slot op gaan leggen (geen idee overigens of he kan) omdat de post het erin propt, terwijl het niet door de gleuf past?

Nee hun weten idd niet wat het kost...daarom vind ik het ook niet erg logisch om te doen...
Verder was ik gewoon thuis...dus vonden 60 meter te ver lopen om aan te bellen....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:31

Er is ook nog iets van een regel he , dat een brievenbus max. zoveel meter van het huis af mag staan.

Daarom heb je ook een brievenbus aan de straat , omdat de postbode die 60 meter niet hoeft te lopen.

Het klopt voor geen kanten maar blijkbaar horen die ondoordachte acties erbij , bij bezorgers.... die willen vaak gewoon van dat pakje af en verder zoek je het maar uit.

Gebeurd ook vaak dat ze het in de tyin of schuur ergens neerzetten of bij een buurman een aantal huizen verderop afgeven , zonder een briefje bij de geadresseerde in de bus te doen.

Dan moet je maar hopen dat je pakje terechtkomt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:15

De brievenbus staat aan de weg, dus daar hoeven ze niet ver voor te lopen.
De poort om aan te bellen is 30/40 meter van de weg..ons huis dan nog weer eens een stukje verder Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:21

hier doen ze het ook, naast ons zit een bedrijfje waar vaak pakketjes afgegeven moeten worden en dan geven ze die bij ons af maar vergeten dan ff een briefje bij het bedrijf in de brievenbus te doen
of ze geven het op nr 7 af en maar zetten op t briefje dat t bij ons(nr 5) is afgegeven en ja dan moeten wij uitleggen dat we geen pakketje hebben gehad
of ook een leuke, gewoon bij de voordeur neerzetten, waar iedereen t kan zien nog geen 25 m van de straat Verward

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 14:23

Euh bij ons wordt altijd aangebeld? En als je dus niet thuis bent doen ze inderdaad een briefje in je brievenbus dat je het moet afhalen op het postkantoor zelf.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:14

Hmm, Je betaald voor een pakket omdat het niet door de brievenbus past. Dus lijkt mij dat het niet mag.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:20

dit snap ik dus echt niet...
als je bij het postkantoor komt om iets te verzenden in een envelop komen ze met zo een leuke mal aanzetten..
en als het niet door die "kunstgleuf" heeb past is het te groot en moet het dus als pakketpost worden verstuurd...

lijkt me dan dat het niet de bedoeling is dat dingen die juist als pakketpost zijn verstuurd omdat ze niet in een brievenbus passen erin worden gefrot....
toch niet te geloven!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:21

Bij mij stoppen ze kleine pakjes en enveloppen met bijv. showkleding gewoon in mijn (amerikaanse) brievenbus. Grotere pakjes worden wel aan de deur gebracht. Als ik niet thuis ben zetten ze het in de gang (die deur is nog open omdat de keuken nog in aanbouw is. Wel leuk hoor.. kom je thuis staat er een pakje achter de deur Haha!
@liezel dat heeft volgens mij niet zo zeer te maken met de postbode als wel met de apparatuur waar de post doorheen moet.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:24

Schimmelig schreef:
Ja, dat mag. Alleen voor aangetekende pakketten belt TNT aan.

Nee hoor, alleen voor hetgeen dat niet door een brievenbus met normale afmetingen past, belt de bezorger aan. Daarvoor hoeft hetgeen niet aangetekend te zijn. Knipoog Er dient dus wel meer betaald te zijn dan één postzegeltje... (aanbellen kost meer tijd, dus ook meer geld)

Overigens mag een brievenbus niet verder dan 10 meter van de straat afstaan. Hoe het zit vanaf het huis weet ik niet. Maar als je een oprijlaan van 600 meter hebt, lijkt het me ietwat raar dat dat ding zowel niet meer dan 10 meter van de straat af mag staan én niet meer dan 40-60 meter van het huis. Dat kan niet eens...

Wat je overigens ook zou kunnen doen. Een briefje op je brievenbus plakken met dat je er niet van gediend bent dat pakketjes waarvoor aangebeld dient te worden, door de brievenbus worden gepropt. Anders kun je nog altijd de TNT zelf bellen, die moeten weten om welke bezorger het gaat.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:27

Bij ons bellen ze zover ik weet wel altijd aan als ik een pakketje heb. Zijn we er niet dan leggen ze het in de schuur. Staat ook op het briefje.
Niet dat ik het er mee eens ben dat ze het gewoon ergens neerleggen.
Wel 1x gehad dat ze het in de groene container hadden gedaan omdat alles opslot was en het regende Frusty Lips are sealed

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:34

Waarom plak je dan geen briefje op de deur met dat je dat niet wilt? Overigens mag het officieel niet eens, dat pakje gewoon ergens neerleggen. Je bent toch bezig met iemands eigendommen, plus je bevindt je zonder toestemming op iemands terrein.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:51

Daar dacht ik ook aan.
Een briefje op je brievenbus met "Pakketjes aan de deur afleveren a.u.b."
Misschien ben je dan van het hele probleem af.

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:57

Bij ons hebben ze di tnu ook al een paar keer gedaan, ook zo'n groene brievenbus hebben wij. En wij maar prutsen om het er weer uit te krijgen want meestal past het er ook net in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:36

Idd, het past soms amper

Ik heb een keer wat bsteld wat bijna een meter lang was in een koker verpakt.
Stak er dus vrolijk boven uit Haha! onee Verdrietig

ER is idd meer betaald voor het verzenden..kan de verzender er voortaan ook wel eem postzegel opplakken....

Ik vraag me toch echt af wat ik moet doen als het verdwenen is...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:42

wij hadden in veldhoven eerst ook zo'n oude groene brievenbus bedenk ik me nu, waarvan iedereen dus heel de bovenkant open kon doen en dus alles erin kon proppen, maar die is toen vervangen door een brievenbus waarbij ze de klep konden optillen en de post door de gleuf konden doen, en voor het eruit halen hadden wij een sleuteltje waarmee je de voorkant openmaakte
dus in die brievenbus kwam niets wat niet door de gleuf heen pastte

maar vind het aso van die postbode's, ze zijn vaak zo gemakzuchtig!

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:45

Ik werk bij TNT en het probleem is dat pakketjes die door de brievenbus kunnen er ook in moeten, het is aan degene die het pakket verstuurt om de groote aan te passen. Het kost anders te veel tijd, past het echt niet dan word er een kennisgeving in de bus gedaan en kan het op het postkantoor opgehaald worden.
Daarbij komt ook nog dat de meeste buitenbrievenbussen niet aan de juist eisen voldoen.
Maar een pakketje gewoon ergens neer leggen mag idd niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:52

http://www.ontwerpatelier.nl/cistron/da ... venbus.JPG

Het is gewoon zo'n brievenbus...dus doet zeker aan de eisen.

Door de brievenbus kunnen...lijkt me dat dat de gleuf mee bedoeld word...daar past een pot van 1 kg poeder niet door Haha!
Een koker van ongeveer 7 cm dik en 1 meter lang past ook niet in de bus Lachen

De verzender betaald ook het tarief van een pakketje omdat het niet in de bus past Haha! (zou ook niet passen als het bijv door de voordeur zou moeten)

Nogmaals...als het weg is...wat dan?
Wie bewijst dat ik het niet heb ontvangen?
Ik heb weinig zin om 50 / 100 euro te gaan dokken...verzender kan ook niet weten dat de postbode laks is en heeft het ook gewoon verzonden.
Verzekerd verzenden omdat de postbode laks is lijkt me ook niet de bedoeling Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:57

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:58

runningkawa schreef:
De verzender betaald ook het tarief van een pakketje omdat het niet in de bus past Haha! (zou ook niet passen als het bijv door de voordeur zou moeten)

Daar heb je gelijk in als ervoor betaald is moeten ze het idd aanbieden aan de deur. Maar dat gebeurt meestal door de pakketservice en als dit niet gebeurt zou ik zeker een klacht indienen. Via de pakketservice is het ook altijd te achterhalen waar het pakketje is gebleven.