Wie heeft er een poetsvrouw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Wie heeft er een poetsvrouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:53

OK, ik heb er echt heel lang over na moeten denken maar vanaf deze woensdag krijg ik 2 keer per week een poetsvrouw. Je kan je niet voorstellen hoe lang ik daar over na heb moeten denken en hoe beschaamd ik mij voelde dat ik mijn eigen huishouden niet meer gedaan kreeg!
Maar ik ben zooooo blij :D ;)
Ik werk 32 uren op kantoor en daarnaast gemiddeld 20 uren in de paarden en ik heb echt NOOIT tijd om huishoudelijk werk te doen. Ik dacht dat ik dat er allemaal wel bij kon doen maar de realiteit bleek toch anders uit te pakken. Met als gevolg dat er op een gegeven moment geen schone was meer in de kast lag en er een afwas van 4 dagen op het aanrecht stond en dan heb ik het nog niet over stof op de kasten en rotzooi op de vloer.
Ik had echt iemand nodig die mij deze last uit handen kon nemen en ik heb ze gevonden! Ik verheug me er al gewoon op dat wanneer ik thuis kom, het huis is gepoetst, de afwas en de was is gedaan. Heerlijk!
Nog meer mensen die zo blij zijn met hun poetshulp!

Marleen

Re: Wie heeft er een poetsvrouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:58

Haaha ik kan het me heeel goed voorstellen!! Gefeliciteerd en straks lekker genieten van je gepoetste huisje :)
Mijn ouders hebben ook een lieve vrouw die poetst, nou die willen nooit meer anders!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:04

Ik HAD er een en moet nu helaas op zoek naar een nieuwe, omdat de mijne blijvend geblesseerd is :\
Maar het moet gezegd worden: een poets is echt een heerlijkheid! :j Geniete rvan!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 10:05

Ja, het lijkt me zo heerlijk. Ik heb een tijdje geprobeerd om 's morgens tussen 06:00 en 07:00 te poetsen maar dat heb ik niet lang volgehouden ;-)
Dus eerlijk is eerlijk, ik heb de hulp in huis hard nodig.
Maar ik voelde me zo bezwaard om er om te vragen. Maar gelukkig waren er mensen die mij hebben overtuigd. Het geeft gewoon een rustig gevoel dat straks mijn huisje lekker schoon is. Want er is voor mij niks zo erg dan thuis te komen na een lange dag werken, in een smerig huis. Dat beinvloed mijn humeur behoorlijk, hahaha.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:08

Je kunt jezelf niet splitsen.. Zeker als je zoveel uren werkt, kun je beter wat zaken uitbesteden.

Wij hebben sinds enkele weken iemand die op vrijdagmiddag 3 uurtjes komt voor de basiswerkzaamheden. Heerlijk om thuis te komen in een schoon huis zo vlak voor het weekend!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:11

misschien een stomme vraag hoor.....

maar je betaald iemand om te schoonmaken zodat jij kan blijven werken (zo begrijp ik het toch goed?)
en minder werken en zelf schoonmaken dan? kwa geld zit er denk ik weinig of geen verlies in?

althans zo zou ik het zien hoor :D
misschien zie ik het wel verkeerd :P

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:12

Ik heb sinds vorig jaar ook een hulp in de huishouding.
Ze komt 1 dagdeel per week, wel alleen poetsen, dus de was moet ik zelf doen, maar dat vind ik niet zo'n ramp. (al blijft die ook geregeld liggen tot ik wel MOET wassen :o )
Ben een tijdje 4,5 dag gaan werken om dan een middag vrij te zijn om thuis alles te poetsen, maar ik heb daar zo'n hekel aan dat ik meestal leuke dingen ging doen op die middag.
Werk nu weer 40-50 uur per week en dan thuis nog 3 paarden + een bijrijdpaard, administratie van een manege en steeds vaker foto-opdrachten dus ik ben ook echt superblij met mijn poetsvrouwtje!
Kan haar echt niet meer missen :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:13

ik heb ook een poetsvrouw. Gewoon voor het gemak en omdat ik na mijn werk niet gewoon daar mijn tijd aan hoef te besteden.

Die van mij komt 3 halve dagen per week, waarvan 1 halve dag dat ze strijkt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:14

Ik zou er graag een willen. In principe heb ik tijd genoeg voor het huishouden, maar de klusjes die ik vervelend vind (o.a. ramenlappen & strijken) blijven soms liggen. Ik schaam me er alleen nog voor om er voor uit te komen. :+

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 10:14

Ik kan me inderdaad niet splitsen maar ik dacht altijd van wel. Tot ik me op een gegeven moment begon te schamen om mensen binnen te laten! Dan voelde ik me echt vreselijk en dan had ik echt het gevoel dat mensen negatief over mij dachten. Zo van; die werkt 'maar' 32 uur, daarnaast hobby-en met de paarden (is wel keihard werken maar voor buitenstaanders is het hobby) en ze heeft geeneens kinderen... . Kan die d'r huis niet eens op orde houden. Misschien denken ze niet allemaal zo maar dat gevoel kreeg ik de laatste tijd wel vaker... .
Maar dat is hopelijk voor het laatst ;-)
Ze komt woensdagmiddag alles boven poetsen en de was doen en vrijdag maakt ze beneden alles schoon zodat we opgeruimd het weekend in gaan ;-)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:15

ikdoemaarwat schreef:

maar je betaald iemand om te schoonmaken zodat jij kan blijven werken (zo begrijp ik het toch goed?)
en minder werken en zelf schoonmaken dan? kwa geld zit er denk ik weinig of geen verlies in?

Ligt eraan wat je zelf verdiend en wat je een poetsvrouw moet betalen, en natuurlijk of je het leuk vind.
Ik ga 10x liever werken dan dat ik het huis moet poetsen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:15

Ik was afgelopen weekend ook op een wanhoopspunt aangekomen. Met een fulltime baan, iedere dag naar het paard en een druk weekend programma is het soms echt niet te doen. Even met een doekje door het huis kwispelen gaat ook niet lang goed namelijk.
Mijn probleem is alleen: waar vind ik een goed poets? Zo iemand loopt wel in je huis als je er niet bent.

Zou graag iemand hebben die de grotere dingen regelmatig een keer doet zodat ik het alleen bij hoef te houden. Vind het huishouden op zich niet eens zo vreselijk maar kom er soms gewoon niet aan toe.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:16

Ik heb er 2 keer 1 gehad. Ben blij dat ik nu gewoon weer zelf doe en dan maar een beetje minder netjes in huis.
De ergenis die ik had van hoe ze werkte, vind ik erger dan de rotzooi in mijn huis.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:16

Wij hebben een poetshulp, ze doet dit huis al bijna 20 jaar :)

De was, strijk en afwas doen we zelf, ze is er echt voor het schoonmaken, stofzuigen, ramen lappen en dweilen. We hebben best een groot huis (3 etages, 6 grote slaapkamers) dus het is wel lekker dat er iemand is die dat voor ons doet. Mijn moeder en stiefvader hebben er er beide te druk voor en we kunnen het betalen, ideale situatie :)

Ze komt iedere vrijdag 4 uur hier werken.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 10:20

Het stomme is wel, dat ik helemaal geen hekel heb aan huishoudelijk werk. Ik vind het best leuk om te doen maar het is puur een reden van tijdsgebrek.
Minder werken gaat voorlopig niet. Op kantoor kan ik niet minder dan 32 uren gaan werken en op stal blijven de paarden naar mijn mening al veel te vaak staan. En daar werk ik al 3 halve dagen door de week en op zaterdag een hele dag. Dus al met al werk ik vaak meer dan 60 uren per week en dan heb ik het nog niet eens over mijn sport die ik nog ernaast doe. Deze dingen vind ik belangrijk in mijn leven en ik kan nu eenmaal niet EN EN doen. Daarom besteed ik mijn huishouden uit en met alle uren die ik werk is dat financieel ook mogelijk. Ze werkt tenslotte straks 8 uren per week bij mij in huis. Maar het heeft wat overtuigingskracht gevergd van deze en gene ;-)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:21

Raiza schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Ligt eraan wat je zelf verdiend en wat je een poetsvrouw moet betalen, en natuurlijk of je het leuk vind.
Ik ga 10x liever werken dan dat ik het huis moet poetsen.

ok ok... :D
ja ik zelf heb er geen hekel aan en ben er ook wel goed en handig in (heb zelf bij bejaarden en verstandelijk gehandicapten schoongemaakt) dus vandaar dat ik het misschien anders zie :o

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:23

Mijn huis is ook een bende omdat ik het behoorlijk druk heb met werken, paard en bijbaantje. Denk er al een tijdje over om iemand te laten komen maar vraag me af hoeveel dat nou eigenlijk kost? Anders kan ik inderdaad beter mn bijbaantje wat minderen en zelf opruimen/poetsen.
Ook heb ik dus wel een grondige hekel aan het huishouden doen. Tenzij ik er echt alle tijd voor zou hebben. Maar in de huidige situatie ga ik werken, naar mn paard, avondeten, werken en slapen en dan ook nog eens het huishouden is niet te doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:24

ja, ik heb best tijd maar gewoon de schurft aan het huishouden doen. Het is heel normaal om een behanger, een loodgieter, een tuinman of een stalhulp te 'hebben', dus ik zie niet in waarom geen hulp in de huishouding?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 10:24

Ik moet er wel bijvertellen dat mijn poetsvrouw in het 'wit' werkt. Ik heb een 6 maanden contract met een bedrijf wat personeel plaatst bij particulieren. Wel heb ik een vaste poets want zij poetst op woensdag en vrijdag van 12:30 - 16:30 en dan ben ik werken (rijden in dit geval). Daarom wilde ik ook een witte poets omwille van eventuele klachten en dergelijke en ook op gebied van verzekeringen. Ik vind dat wel belangrijk als zij daar alleen in huis bezig is.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:26

Dat kan ik me goed voorstellen Zwelgje, het zijn wel jouw spullen en t is jouw huis. Als er iets verkeerd gaat moet dat zeker verzekerd zijn. Daarbij zou ik eerder iemand vertrouwen die via een bedrijf werkt dan alleen. Of het moet iemand zijn die al jaren bij een kennis oid over de vloer komt, dat je dus goede recenties hebt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:29

Ik heb iemand gevraagd via Marktplaats. Is gewoon een leuke meid die via de thuiszorg poetst als 'wit baantje' en daarnaast een extra centje wilde verdienen omdat ze via de thuiszorg niet meer uren kan maken.

Ik schrijf altijd een briefje met wat te doen. Laatst was ik zelf thuis om te stoffen, zuigen en dweilen en heeft zij alle ramen binnen en buiten gedaan plus de badkamer. Afgelopen vrijdag heeft ze het hele huis gestoft en gezogen, de keuken en de badkamer/ toilet gedaan. Vaak doet ze alleen beneden stoffen, zuigen en dweilen, de keuken en het toilet.

Ik betaal zwart 10 euro per uur. Standaard is ze er 3 uur, soms als er veel werk is vraag ik haar een uurtje extra.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:30

Mijn moeder ís poetsvrouw :D Ze werkt op 3 adresjes met oude mensen, en een adresje met inderdaad een gezin wat het zelf qua tijd niet voor elkaar krijgt. Meestal zo'n 2,5-3 uur per ochtend, en van beide kanten hoor ik altijd hele positieve reacties :j

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 10:31

@Babel: mijn huidige situatie laat het ook absoluut niet toe om het huishouden erbij te doen. Ik heb wel maar een 6 maanden contract genomen omdat ik niet weet wat de toekomst brengen zal. Mocht ik meer tijd krijgen dan kan het zijn dat ik weer zelf ga doen of dat de poets maar 1 dag hoeft te komen. Maar het komende halfjaar heb ik mezelf beloofd dat ik 2 dagen hulp mag hebben, hahaha.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:32

Zwelgje schreef:
Ik moet er wel bijvertellen dat mijn poetsvrouw in het 'wit' werkt. Ik heb een 6 maanden contract met een bedrijf wat personeel plaatst bij particulieren. Wel heb ik een vaste poets want zij poetst op woensdag en vrijdag van 12:30 - 16:30 en dan ben ik werken (rijden in dit geval). Daarom wilde ik ook een witte poets omwille van eventuele klachten en dergelijke en ook op gebied van verzekeringen. Ik vind dat wel belangrijk als zij daar alleen in huis bezig is.

Heb ook een tijdje een 'witte poets' gehad maar met schades had je een eigen risico van 150 euro per geval en met klachten (naar buitenlandse tantes bellen) werd ook weinig gedaan. Dus 'wit' is ook niet alles.

Voor mensen die zoeken, kijk hier eens: http://www.ikzoekhuishoudelijkehulp.nl/ niet alleen huishouden maar ook hulp bij tuinonderhoud en andere klusjes kun je hier terecht. Hier in de randstad is € 12,50 per uur een normaal tarief.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:33

Beetje stomme vraag misschien: maar doen jullie mannen dan helemaal niets? Als je allebei werkt dan kun je toch ook allebei het huishouden doen?

Niet dat het niet heerlijk is hoor iemand die voor je poetst, zaten wij ook aan te denken, maar het viel mij gewoon zo even op.