Vriendje-lief heeft sinds deze week een baan, in de tijd daarvoor teerde hij op zijn spaargeld. Ik had en heb nog steeds, wel werk en we deelden alle kosten zoals de aanschaf van de inrichting, huur, boodschappen enz precies doormidden.Maar nu gaat hij dus vet veel meer verdienen dan ik
Tsja dikke kans, want ik werk in de gehandicaptenzorg
en hij nu bij een bank. We hebben het er over gehad of we nu nog steeds alles 50/50 gaan delen. Dat zou heel logisch betekenen dat ik veel minder geld over hou dan hij. Sowieso al omdat ik een paard en een auto heb en daar zelf alles voor betaal.
Dit is natuurlijk gewoon het eerlijkste. En als ik echt persee zou willen zou ik ook heus wel een baan kunnen vinden waar ik heel wat meer verdien, maar ja ik ben in mijn werk stikgelukkig dus van een andere baan is voor mij geen sprake.
Toch vind ik het wel lastig. Ik heb eens aan mijn mama gevraagd hoe zij en papa dat aanpakken, maar mijn mams werkt maar weinig en draagt niks bij aan de huiskosten, alles gaat naar de pony
Dus daar kwam ik ook niet veel verder.Ik ben heel benieuwd hoe de samenwoners hier zulke financiele zaken oplossen!
Natuurlijk hoef je niet in details te treden over je banksaldo
maar ik ben/wij zijn vast niet de enigen die het een beetje moeilijk vinden allemaal.Thanks!
Uiteindelijk is het idee "eigen geld" ook maar een idee. Ik heb er idd moeite mee dat mijn vriend zou meebetalen aan mijn paarden, anderzijds doet ie dat toch wel want door wat ik aan de paarden uitgeef draag ik minder bij aan de gezamenlijke pot. Zaak is dan wel om goed vast te leggen hoe de dingen verdeeld worden bij een eventuele break maar daar heb je nu eenmaal een samenlevingscontract voor. Ik heb bijv een aantal fondsen/beleggingen ed op mijn naam lopen, die blijven gewoon van mij en daar blijft ook gewoon een maandelijkse storting naartoe gaan. Daarnaast zullen we met ons gezamenlijke geld ook wel wat gaan investeren. Op het moment dat je aan dat soort constructies begint moet je gewoon dingen op papier vast leggen. Je gaat er nooit van uit dat jullie wat gebeurd, maar áls er dan wat gebeurd kan het wel het verschil maken over op wat voor manier je uit elkaar gaat.