Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
doerakje schreef:mag ik even heel bot je met bijde benen op de grond zetten?
je bent gezond en nog jong, probeer het allemaal ook eens van de positiefe kant te zien kijk eens naar wat je wel hebt..
sorry dit is vast niet wat je wil horen
Eefske schreef:Nou zeg, wat een onvriendelijke reacties.
Ik vind dat jullie wel heel erg snel conclusies trekken.
Misschien is het wel zo dat ze zich aanstelt. Maar iedereen ervaart dergelijke gebeurtenissen heel anders. Ik kan me prima voorstellen dat je je poedersuiker voelt wanneer er zoveel nare dingen gebeuren en je je ineens geen contact meer hebt met je vader.
Ik sluit me wel aan dat je moet proberen om positief te blijven en genieten van de leuke dingen in het leven. Misschien zou je het er ook eens met je moeder over kunnen hebben. Zodat zij ook weet hoe jij je voelt.
Sterkte ermee.
Groetjes Eva.
_Lotjuh_ schreef:Kan mijn leven nou niet voor 1 keertje eens gewoon alleen maar fijn zijn. Het is namelijk altijd weer zo dat als er iets prettigs gebeurd dat meteen weer verpest word door iets naars. Zo erg dat ik nu gewoon alweer zit te wachten op het volgende dat komen gaat..
Athena1982 schreef:Wat erg dat een aantal zeggen: kijk eens om je heen...er zijn mensen met ergere dingen, en dat zij niet de enige is.
Zíj zit nu met een, voor haar, probleem. Vergelijk niet met anderen maar help haar door iets nuttigs te zeggen!
Smystique schreef:Makkelijk oordelen over anderen. Sommige dingen verwerken we op een andere manier, voor de een lijkt dat zelfmedelijden, voor de ander is het echt verdriet, weer een ander kucht even en loopt door. Hoe je met dingen om gaat of om hoort te gaan dat weet niemand. We zijn helaas niet met een stickertje op ons vorhoofd geboren
Tis alleen wel de manier waarop je dingen aanpakt, door een optelsom te maken van wat er mis is gegaan in je leven ben je eigenlijk bezig je eigen put te graven. Dat lijkt me niet zo handig.
Ben het er mee eens dat je ook moet leren kijken naar de dingen die wel goed gaan en daar je energie uit halen om vervolgens de rest weer aan te pakken.
Voor de rest van ons....Je mag anderen nooit vergelijken met jezelf. Jij bent niet de ander, dus dat is appels met peren vergelijken. Wat voor de 1 een berg verdriet is, is voor de ander een peulenschil, terwijl die weer tranen met tuiten om iets heel anders huilt
Maar goed, je bent 16 en ik denk inderdaad dat dit geen goede leeftijd is om de 'balans' op te maken. Kijk eens over 5 jaar terugGa leuke dingen doen, geniet van je vriend, je pony, je moeder, je gezondheid, je school
Het leven gaat nog heel veel hobbels brengen