Ik heb nou toch een raar iets gehad... ik ben hevig op zoek naar een bijrijpaardje/verzorgpony.
Daarom heb ik een advertentie geplaats op Marktplaats en op Bokt. Bij Marktplaats kan je nogal veel gegevens kwijt bij je advertentie. Zo staat er bij de mijne, mijn woonplaats, voornaam en.. mijn 06-nummer. Ik had mijn 06 nummer erbij gezet omdat sommige mensen (dit uit ervaring van vroeger) liever iemand bellen dan mailen want dan hebben ze gelijk een reactie en op die manier kom je natuurlijk wel meer te weten. Ik maakte me daar in eerste instantie natuurlijk helemaal niet druk over, verder ook nooit bij stil gestaan.
Wat blijkt nou vandaag? Ik word (onbekend) gebeld, neem netjes op met mijn voornaam. Bleek ik een man aan de telefoon te hebben die mijn advertentie had gezien op Marktplaats en wat vragen wauw stellen, dus ik dacht: nou prima. Gesprek begon normaal, hij vroeg of ik weleens paarden ingereden had, wat mijn ervaringen waren, wat ik zo leuk vond aan de paardensport etc. Op een gegeven moment begon hij over andere dingen te vragen, wat voor'n school ik deed, wat ik daarna wilde doen en of ik veel vrije tijd had. Nou vond ik dat geen rare vragen, dacht: mischien wilt die man een beetje een beeld hebben met wat ik zoal doe naast en met school. Daarna vroeg hij of ik een vriend had (vond het al een beetje raar maar mischien in verband met mijn vrije tijd?), dus ik zeg ja, krijg ik daarna de vraag of ik nog maagd ben en hoe ver ik was gegaan met mijn vriend... nou toen schrok ik toch wel, mijn maag draaide twee keer om. Ik vriendelijk gezegd dat ik het gesprek een rare wending vond krijgen en dat dit soort persoonlijke zaken niks met de paardensport te maken hadden. Meneer hing op.
Na dat gesprek, gelijk de computer opgestart en mijn telefoonnummer eraf gehaalt, dan moesten mensen mij toch maar gaan mailen. Maar wat er ook door mijn hoofd ging, er zitten veel jongere paardengekken op Marktplaats, wat nou als die ook hun telefoonnummer erbij hebben staan? Gaat zo iemand ze dan ook proberen te bellen? Schrok toch wel een beetje! Wat nou als die man zegt dat 'ie paarden heeft staan en een meisje maakt een afspraak?
Dus mijn advies: meiden zet niet lukraak je telefoonnummer neer en zeker niet je 06! En kijk uit met zulk soort sites want je ziet het niet aankomen.
Bedankt voor het lezen.

Ik herinner me dat topic nog goed.

Vieze ventjes ook altijd! Huisnummer zou nog wel kunnen, verstandig van je om je 06 eraf te plukken, kan te veel mee gedaan worden