Wat ik nu toch voor rare reactie heb gehad..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Wat ik nu toch voor rare reactie heb gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:09

Hallo Bokkers,

Ik heb nou toch een raar iets gehad... ik ben hevig op zoek naar een bijrijpaardje/verzorgpony.
Daarom heb ik een advertentie geplaats op Marktplaats en op Bokt. Bij Marktplaats kan je nogal veel gegevens kwijt bij je advertentie. Zo staat er bij de mijne, mijn woonplaats, voornaam en.. mijn 06-nummer. Ik had mijn 06 nummer erbij gezet omdat sommige mensen (dit uit ervaring van vroeger) liever iemand bellen dan mailen want dan hebben ze gelijk een reactie en op die manier kom je natuurlijk wel meer te weten. Ik maakte me daar in eerste instantie natuurlijk helemaal niet druk over, verder ook nooit bij stil gestaan.

Wat blijkt nou vandaag? Ik word (onbekend) gebeld, neem netjes op met mijn voornaam. Bleek ik een man aan de telefoon te hebben die mijn advertentie had gezien op Marktplaats en wat vragen wauw stellen, dus ik dacht: nou prima. Gesprek begon normaal, hij vroeg of ik weleens paarden ingereden had, wat mijn ervaringen waren, wat ik zo leuk vond aan de paardensport etc. Op een gegeven moment begon hij over andere dingen te vragen, wat voor'n school ik deed, wat ik daarna wilde doen en of ik veel vrije tijd had. Nou vond ik dat geen rare vragen, dacht: mischien wilt die man een beetje een beeld hebben met wat ik zoal doe naast en met school. Daarna vroeg hij of ik een vriend had (vond het al een beetje raar maar mischien in verband met mijn vrije tijd?), dus ik zeg ja, krijg ik daarna de vraag of ik nog maagd ben en hoe ver ik was gegaan met mijn vriend... nou toen schrok ik toch wel, mijn maag draaide twee keer om. Ik vriendelijk gezegd dat ik het gesprek een rare wending vond krijgen en dat dit soort persoonlijke zaken niks met de paardensport te maken hadden. Meneer hing op.

Na dat gesprek, gelijk de computer opgestart en mijn telefoonnummer eraf gehaalt, dan moesten mensen mij toch maar gaan mailen. Maar wat er ook door mijn hoofd ging, er zitten veel jongere paardengekken op Marktplaats, wat nou als die ook hun telefoonnummer erbij hebben staan? Gaat zo iemand ze dan ook proberen te bellen? Schrok toch wel een beetje! Wat nou als die man zegt dat 'ie paarden heeft staan en een meisje maakt een afspraak?

Dus mijn advies: meiden zet niet lukraak je telefoonnummer neer en zeker niet je 06! En kijk uit met zulk soort sites want je ziet het niet aankomen.

Bedankt voor het lezen. ;)
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 18-05-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Re: Let op waar je je telefoonnummer neerzet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:11

Jakkie daar ben je mooi klaar mee.
Ik heb zelf mijn thuistelefoonnummer erop staan. 9 van de 10 keer neemt mijn pa op, dus die schrikt die vieze mannetjes wel af.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:12

Wat een creep, ik snap sommige mannen niet.

Brainless

Re: Wat ik nu toch voor'n reactie heb gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:13

Gatver.... er was toch ook iemand op bokt die een reactie kreeg van iemand of ze met haar (liefst nog vieze) paardrijlaarzen langskwam?!

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:15

Jehebt het wel erg netjes afgehandeld!

Ik had em wat anders gezegd haha. Goed van je om dit te plaatsen!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:17

Ja ik wauw meiden toch bewust maken dat er dus redelijk misbruik van kan worden gemaakt. Tuurlijk weet ik dat met internet, maar ik had hier echt niet over nagedacht, ik plaats immers een advertentie voor een paardje. En dan krijg je dit soort dingen, ook omdat er jongere meiden op Marktplaats zitten die een verzorgpony zoeken.. dat was namelijk 1 van de eerste gedachtes die in me opgingen. Je ziet nogal niet wat oproepen voor verzorgponys.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:19

Je hebt het inderdaad goed afgehandeld! :)

Ik heb ook een aantal keer rare 'gesprekken' meegemaakt aan de telefoon, ik neem sindsdien niet meer een onbekend nummer op.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:20

Ja dat hoor ik vaker, alleen ik heb 2 vriendinnen die onbekend bellen en niet weten hoe ze het moeten veranderen.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:21

Ik heb omdat ik een kamer zoek ook een advertentie gezet op marktplaats met mn telefoonnummer. Werd al gauw na het plaatsen gebeld door een of andere vent, wat mijn maten zijn omdat iemand lingerie had besteld. Uhhh ik heb geen lingerie besteld. Maar het was al betaald, zei die gek. Oke, ik kon me best voorstellen dat mijn vriend zoiets zou doen maar al snel wilde die weten of ik een opening wilde of een rits bij mn schaamstreek en of ik er een tarzan bij wilde, die waren gratis deze week. Gadverdamme, toen maar opgehangen. Rare lui op de wereld.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:25

Inderdaad ook met kamers, heb er een keer een aflevering van gezien op tv. Advertenties zoals:''kamer voor vrij denkende meid''. Je kan al raden waar dat om ging.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:30

Brainless schreef:
Gatver.... er was toch ook iemand op bokt die een reactie kreeg van iemand of ze met haar (liefst nog vieze) paardrijlaarzen langskwam?!

Echt? Maar dan moet het toch iemand van bokt zijn geweest? Anders kan je geen PB sturen.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:38

Ik heb een keer gehad dat er iemand belde die zei dat hij de schoolarts was, nou ik vond het al heel raar, want t lijkt mij niet dat de schoolarts telefonische vragenlijst af gaat nemen. Gatver wat een creep was dat, heb m er gelijk opgegooid. Zet ook nooit meer zomaar ergens mn nummer neer!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:39

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:43

Gatfer, goed dat je je nummer er van af hebt gehaald. :=

Haha, volgens mij heeft heel bokt last gehad van die laarzenman, of niet? :') Ik herinner me dat topic nog goed.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:44

Ik zet NOOIT mijn nummer zo openbaar, ik ben me bewust van de viezerikken die er rondlopen. Zelf ooit een viezerik aan de telefoon gehad toen ik een jaar of 14 was, geen idee hoe hij aan mijn nummer kwam, want ik geef nooit mijn nummer en zet ze ook niet op sites. Meneer begon vragen te stellen over mijn ondergoed. Walgelijk!!! Heb hem uitgescholden, gezegd dat hij een pedofiel was en ik heb opgehangen...

Brainless

Re: Wat ik nu toch voor rare reactie heb gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:46

Tip:
Als je ooit nog een keer zo'n rare vogel aan de lijn krijgt, zeg dan gerust... een momentje, mijn vader zal dit gesprek graag met jou willen voortzetten.

Red_Savage

Re: Wat ik nu toch voor rare reactie heb gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:47

Wuahaha Brainless, die houd ik in gedachten _O-

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:47

Brainless schreef:
Tip:
Als je ooit nog een keer zo'n rare vogel aan de lijn krijgt, zeg dan gerust... een momentje, mijn vader zal dit gesprek graag met jou willen voortzetten.

:=

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:50

Heh bah :\ Vieze ventjes ook altijd! Huisnummer zou nog wel kunnen, verstandig van je om je 06 eraf te plukken, kan te veel mee gedaan worden :)

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:50

Heb zoiets indd ook een keer gehad.
Die man zou namens de rutgerstichting bellen.
Toen ik het gesprek ook de rare kant op vond gaan, heb ik gezegd dat ik dat soort persoonlijke vragen niet beantwoord en heb ik ook opgehangen.
Hield er ook niet echt een fijn gevoel aan over.
Rare mensen heb je toch!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:51

Ik heb precies het zelfde meegemaakt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:52

tja helaas zijn er mannen die op die manier naar jonge meisjes zoeken ik heb het zelf een keer gehad ik zocht naar een kamer en die man zei dat ik ook in natura kon betalen,t wat ik niet begreep dus ik zeg wat bedoeld u, en hij ja een beetje seks enzo ben me naar geschrokken en mn ouders vonden dat ik stom was geweest een kamer te vragen voor een meisje, dat verwacht je toch niet.Wist ik veel. mn ouders schrokken natuurlijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:53

Gadverdamme, rotvent. :') Ik heb nu ook een advertentie op mp staan, heb ook bewust mijn mobiele nummer er niet op gezet := hopen dat hij niet nog een keer belt!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:54

AmySP schreef:
Gadverdamme, rotvent. :') Ik heb nu ook een advertentie op mp staan, heb ook bewust mijn mobiele nummer er niet op gezet := hopen dat hij niet nog een keer belt!

Als die dat doet, gebruik ik de tip van hierboven. :Y)

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:54

word echt steeds gekker .

Zo had ik een keer een advertentie geplaatst voor hulp in de huishouding .
kreeg ik een telefoontje of ik dat toevallig ook toppless wilde doen in zijn aanwezigheid . ik kreeg er dan natuurlijk wel extra voor betaald . :+
heb hem maar verteld dat manlief dat niet zo prettig vond als ik dat deed . :Y)

lopen rare figuren rond opp deze aardbol .