Het hoge aantrekkelijkheidsgehalte van óúde mannen - Aaargh!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Het hoge aantrekkelijkheidsgehalte van óúde mannen - Aaargh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 23:26

Om gék van te worden. Tong uitsteken

Loop je door school, overal vriendinnen, klasgenoten, meisjes jonger dan mij, en een paar ouder dan mij, állemaal helemaal in love met bijvoorbeeld een knappe jongen van school, of in ieder geval iemand die niet ouder dan 3 á 4 jaar is dan zij zelf. Soms zelfs één of twee jaar jonger - al moet ik eerlijk bekennen dat dat vrij zeldzame gevallen zijn. Of het echte ware liefdes zijn, of gewoon puber/kalverliefdes gaat het even niet om, het gaat om het idéé.
En tja, ik begrijp er gewoon helemaal niks van. Want die ventjes van mijn leeftijd, moet ik gewoon niks van hebben. Natuurlijk heb ik wel vrienden hoor, ook op school, ook die even oud zijn, maar dat is dus gewoon als vriendschap, absoluut niet als grote liefdes oid.

Nee, ik wordt pas echt vrolijk als ik een knappe man van misschien wel dubbel mijn leeftijd zie Bloos En dan bedoel ik niet de mannen als Brad Pitt of Johnny Depp ofzo, die kunnen me dus helemaal niets interesseren, maar gewoon echt, de normale doorsnee huispaps. Liever geen paps natuurlijk, maar bij wijze van spreken, haha!
En natuurlijk is het niet dat ik bij elke 30 plusser mijn nek omdraai en dan vind dat ik weer verliefd ben, geen eng obsessief gedrag ofzo, maar zoals 'normale' meiden van mijn leeftijd verliefd kunnen zijn op normale jongens van mijn leeftijd, kan ík verliefd worden op mannen tussen de 25-35.

Er zijn psychologen die beweren dat dit het 'papa-complex' heet (of iets wat er op lijkt), en dat het komt omdat ik nooit een vader gehad heb. (eh, nee, mijn moeder was niet typje onbevlekt ontvangen, maar mijn ouders zijn gewoon al heel snel gescheiden Haha! )
Zal me werkelijk een wórst zijn waardoor het komt, maar ik vind het gewoon superirritant dat ik de enige ben die ik ken, die op zulke achterlijk 'oude' mannen valt, haha!

'Probleem' (of juist niet Clown ) is, dat ik op de een of andere manier ook geen jongens van mijn eigen leeftijd aantrek, maar zoiezo al van die ouwe kerels. Ja, als die manwezens dan ook niet proberen mij op het rechte pad te houden, gaat het natuurlijk nooit wat worden met me!

Natuurlijk zal het grootste gedeelte die dit leest wel denken: "*zucht* weer zo'n tienermeisje die met d'r hormoontjes in de knoop zit" en ik houd je niet tegen als je dat denkt, máár ik zou liever mensen horen die ongeveer hetzelfde probleem hebben, zodat we elkaar kunnen steunen in bittere tijden Nagelbijten / Gniffelen

Liefs, Joyce

Rinske

Re: Het hoge aantrekkelijkheidsgehalte van óúde mannen - Aaargh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:29

*kuch* spreekt uit ervaring Schijnheilig
Mijn vriend is bijna 20 jaar ouder dan ik, dus ik herken het hééél goed *LOL* .
Wij zijn overigens alweer bijna 3 jaar bij elkaar en we wonen meer dan een jaar samen, ik ben écht nog nooit zo gelukkig geweest Lachen .

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:35

3 á 4 jaar verschil is niet veel vind ik hoor.
En ach meisjes onder elkaar vallen als je pech heb zelfs nog op die ene knappe jonge leraar, niks om je druk over te maken dus. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:43

Hmmmm ik ken het. Mijn eerste echte vriendje - ik was vijftien - was ruim vijf jaar ouder dan ik. Ik probéér het enigszins binnen de perken te houden, maar helaas, ik heb het nu eenmaal meer op "mannen" dan op "jochies" Clown

(Na dat eerste vriendje werd het verschil dus steeds groter Clown )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-07 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:01

Rinske schreef:
*kuch* spreekt uit ervaring Schijnheilig
Mijn vriend is bijna 20 jaar ouder dan ik, dus ik herken het hééél goed *LOL* .
Wij zijn overigens alweer bijna 3 jaar bij elkaar en we wonen meer dan een jaar samen, ik ben écht nog nooit zo gelukkig geweest Lachen .

Waarom niet? 20 jaar zou ik eerst stijl van achterover slaan, maar als je gelukkig bent zou ik niet weten waarom niet. Denk je wel eens na bij "Als hij komt te overleiden heb ik nog een paar jaar te gaan.." ? Mijn vriend is overigens 24, ik 18. Knipoog

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:06

Zelfde probleem 'al kan ik het zelf geen probleem noemen Duivel ' Ik heb alleen maar vriendjes gehad; lees 3, die meer dan 10 jaar ouder waren dan ik zelf. Vind jongens van mijn leeftijd ook totaal niet interessant.. Ben zelf nu 23

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:37

Dit is herkenbaarrrrrrr.... Een jaar of 5 ouder zeker, liever nog een jaar of 10. En in de echt leuke gevallen een jaartje of 16 ouder. Want let's face it.. de oudere mannen zíjn gewoon aantrekkelijker.

En lastiger, want ze hebben meestal een relatie en zelfs soms al een aantal kids.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:40

Wij schelen ook 15 jaar.....voel je niks van hoor Haha!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:40

Wat is jullie leeftijd eigenlijk?

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:41

Ik ben 36 en hij is 51. We zijn nu 9 jaar bij elkaar.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:43

toptoys schreef:

Dus het kan wel degelijk! Lachen Wat zeiden de mesen in jullie omgeving?

Ik krijg wel eens rare reactie's maar geef er vrij weinig om

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:45

oeh zo herkenbaar
ik ben 22 en vind de jo chies van mijn leeftijd praktisch kinders op een uitzondering na
als ik verliefd word is het ook op oudere mannen , ze trekken mij meer aan
mijn ex is bv 11 jaar ouder
en de keren verder dt ik verliefd ben geweest is ook op oudere mannen geweest en dan toch wel snel 10 jaar ouder

maar ach kan er niet mee zitten wat anderen ervan denken

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:52

Rienn schreef:
toptoys schreef:

Dus het kan wel degelijk! Lachen Wat zeiden de mesen in jullie omgeving?

Ik krijg wel eens rare reactie's maar geef er vrij weinig om

Ik heb nooit een rare reactie gehad....ze zullen er wel geweest zijn, maar niet rechtstreeks.
Eigenlijk heb ik er nooit bij na gedacht, het ging gewoon zo Knipoog Wel is er eens gezegd dat ik wel zwanger zou zijn, omdat we snel gingen trouwen. Dat was dus niet zo. Ik denk wel dat het scheelt hoe oud je bent. Als je 15 jr bent, is 15 jaar verschil best wel veel. Dan is er een groter verschil in levenservaring denk ik.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:54

Ik viel ook altijd voor "oudere mannen".
Ben nu samen met iemand die 16 jaar ouder is. We wonen al 8 jaar samen en hebben een dochtertje die een paar dagen terug 6 jaar is geworden.

Leeftijd zegt niks. Ik kan me nu nog steeds geen relatie voorstellen met iemand van mijn leeftijd.
En heeft niks te maken met het zogenaamde "papa-syndroom" of wat dan ook.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:54

Ik herken het wel.. Ik heb het ook gehad (eigenlijk nog wel een beetje) dat ik oudere mannen aantrekkelijk vind.. Vond mijzelf altijd wel beetje vreemd maar ben dus niet de enige.

Sommige oudere mannen hebben gewoon zijn charmes.. tja.. =)

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:55

Ik heb echt geen "papa-syndroom" Haha!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:56

Denk dat wanneer je 15 jaar bent, of iig onder de 20 en dan met iemand gaat die zo veel jaar ouder is dan je zelf, dat dat niet echt kan.. Maar dat is ieder voor zich.. Ik heb wel een vriendje gehad van 3 jaar ouder, was alleen echt niet gelukkig.

Leeftijd is maar een getal en dat zegt verder helemaal niks over de persoon zelf Lachen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:57

toptoys schreef:
Ik heb echt geen "papa-syndroom" Haha!

Haha, geweldige naam!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:59

Mwah ik moet trouwens wel zeggen.. onder een bepaalde leeftijd (zeker onder de 16) vind ik een relatie met iemand die veel ouder is nog wel zorgelijk. Omdat diegene dan (in de meeste gevallen) toch meer 'macht' heeft.. maar verder moet iedereen voor zich weten wat hij/zij doet, toch?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:00

Flor schreef:
Mwah ik moet trouwens wel zeggen.. onder een bepaalde leeftijd (zeker onder de 16) vind ik een relatie met iemand die veel ouder is nog wel zorgelijk. Omdat diegene dan (in de meeste gevallen) toch meer 'macht' heeft.. maar verder moet iedereen voor zich weten wat hij/zij doet, toch?

Ben het met je eens.. Meestal is dat ook maar van korte duur..

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:02

Ik was 15 jr dat ik het huis uit ging. Dus je bouwt sneller meer levens ervaring op, dan iemand die lang thuis woont. Je wordt gewoon sneller volwassen denk ik. Dus je gaat ook meer om met "oudere" vrienden.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:03

toptoys schreef:
Ik was 15 jr dat ik het huis uit ging. Dus je bouwt sneller meer levens ervaring op, dan iemand die lang thuis woont. Je wordt gewoon sneller volwassen denk ik. Dus je gaat ook meer om met "oudere" vrienden.

Had je toen ook al oudere vriendjes?

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:05

Troost je, ik heb het ook... Ik word er gek van, de ene geschifte leeftijd na de andere... De ene onbereikbare na de andere... Als dit zo doorgaat blijf ik eeuwig een eenzame maagd! Als ik de emotieknop maar kon uitzetten, was het misschien nog uit te houden. Een relatie met mensen van mijn leeftijd, moet er niet aan denken... vind het persoonlijk absoluut niets hebben. Je bent niet alleen! Knipoog

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:07

Mijn therapeut beweert trouwens hetzelfde.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:08

Ik val maar zeer zelden op mannen, sterker nog, de meeste mannen gruwel ik van. Maar er is een klein groepje... Bloos daar zou ik mijzelf niet bij vertrouwen hoor. En dan hebben ze 1 gemeenschappelijke factor; 25-35 jaar ouder.