Welke kinderwagen hebben de paardenliefhebbers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Welke kinderwagen hebben de paardenliefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 10:46

Op dit moment ben ik 18 weken zwanger en zijn we eens gaan kijken naar een kinderwagen..
En, mijn god, wat een keuze!!

Vanwege de levertijden die er blijkbaar op die dingen zitten is het handig om ons eens wat serieuzer te gaan verdiepen. En aangezien hier vast meer mensen te vinden zijn met kinderen én paarden, ben ik benieuwd welke kinderwagen jullie gebruiken.

We hebben op dit moment 5 dressuurpaarden op onze eigen stal, dus de kinderwagen zal ongetwijfeld vaak mee gaan naar wedstrijden, weilanden, zandwegen, etc.
Daarnaast is het ook handig als er redelijk wat spullen mee kunnen in de mand er onder.
We hebben een redelijk grote auto (voor de trailer uiteraard :D), dus heel klein opvouwen is niet direct het belangrijkst.
Kortom; degelijkheid, stevigheid, stabiliteit en een goede wendbaarheid zou voor ons het belangrijkst zijn.

Merken waar we nu naar hebben gekeken: stokke trailz, bugaboo Buffalo, dubatti one, cybex
Het nadeel van deze types is dat het vrij nieuwe types zijn, die nog niet op bijvoorbeeld marktplaats te vinden zijn. Ze zijn vrij prijzig en als dat niet anders kan, dan is het niet anders. Maar liever zouden we een iets prijsgunstiger of tweedehands type willen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:47

Easywalker :j en dan die met 3 wielen. Heb er zelfs mee aan kidwalk gedaan (oa hardlooptraining in het bos) en dat ging allemaal prima. Ook is hij veel mee geweest op buitenritten en op wedstrijd, of lange wandelingen met de hond.

callippo

Re: Welke kinderwagen hebben de paardenliefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:57

Jep, Easywalker. Ik heb de 'Sky' driewieler. Een van de besten voor 'paardenterrein' (gras, zand, bospad). Bij mij lag er regelmatig een cap onderin, plus halster en borstels, haha. Ook een flinke tas boodschappen kon onderin. Als buggy is de opening wat beperkt, dan is het lastiger om je spullen eruit te halen.
Ze gaan al een tijdje mee en zijn ruimschoots op marktplaats te vinden.
Zoek in elk geval een wagen met dikke luchtbanden vóór en achter.

Niet ideaal in kleine ruimten, maar dat is nu eenmaal de afweging tussen een stadswagen en een all-terrain wagen.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:58

De Koelstra Activa Jogger. Dit was een stevige kinderwagen, bak en zit, met 1 voorwiel en zeer stabiel. Voordeel was dat hij heel licht liep en met een hand te besturen was. Iets meer druk links of rechts en je kan de bocht om.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:59

Wij hebben een mutsy kinderwagen met 4 luchtwielen. zijn veel op samengestelde menwedstrijden ermee geweest en onze tweede kleine gaat er nu ook goed mee in de rondte. In welke omgeving woon je? ik verwacht onze kinderwagen na de zomer te gaan verkopen (met evt maxi cosie autostoeltje voor 0-9 maanden, adapters voor dit zitje om zo op de kinderwagen te zetten, kinderwagen bak, parasol en zitstoel op de kinderwagen als ze wat groter zijn)

Is ons inderdaad ook aangeraden om met 4 luchtwielen een kinderwagen te nemen en dit is ons goed bevallen.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 11:06

WoW wat een reacties al!! Hartstikke fijn, bedankt voor jullie ervaringen en het meedenken.

Ik ga alle types eens even googlen.

Beemst, we wonen in de omgeving van Raalte.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:06

Mutsy 4-rider zonder lucht in de wielen, haha ik weet even niet hoe ze heten maar je had wielen met lucht er in en gewoon 'vaste' wielen zeg maar. Dus dan kun je ook geen lekke banden krijgen.
Ongelofelijk fijne kinderwagen, ik heb hem zelfs tot ze 3 jaar was gebruikt ipv een buggy.
Daarna heb ik hem verkocht en moest ze gewoon gaan lopen.
Stik fijne, robuuste kinderwagen, ze kon lekker lang in de bak liggen (tot ze een maand of 7 was), daarna ging ze over in het zitgedeelte.
Die kun je keren zodat ze naar me toe kon kijken of van me af kon kijken.
En heel makkelijk in- en uit te klappen, ook niet onbelangrijk ;)
Voor een volgende baby zou ik er weer voor gaan.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:08

Oké, wij wonen in de buurt van Amsterdam dus dan houdt het op denk

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:16

Maxi cosi mura 4 toppertje veel ruimte en prima over onverhard terrein!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:29

Ik heb de maxi cosi mura 3, maar die heeft eigenlijk ook 4 (lucht) wielen :P Ik heb deze gekozen omdat we veel in het bos wandelen en dat ook willen doen met de kinderwagen. Ik ben nog aan het herstellen maar binnekort gaan we onze eerste echte wandeling maken :j

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:32

bugaboo cameleon.. vind het een ideale wagen. licht. wendbaar en grote wieg, waar ze nog lang in kunnen liggen.
Tevens zijn de banden verwisselbaar, dus voor bos en straat geschikt!

en oja, makkelijk in te klappen.
ik had eerst een mutsy, ouder model, maar vond het een ramp om deze in de auto te krijgen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:37

Een lichtgrijze Joolz Quadro. Het oog wil ook wat. Totaal ongeschikt voor bij paarden maar daar doe ik op het moment toch niets meer mee. Wel geschikt om lange afstanden mee te wandelen (ook in bos, heeft luchtbanden) en heel comfortabel voor de baby. Zij slaapt er overdag ook nog wel eens in. Opbergruimte is beperkt maar daar is het ding dan ook niet voor bedoeld en alles voor de baby past er wel makkelijk in.
Makkelijk in te klappen en veel accessoires verkrijgbaar. Maxicosi past ook en straks gaat de buggy er op.

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:38

Maxi cosi mura 4.
ik vind dat ene wiel aan de voorkant niet fijn.
de mura 4 is heel stabiel.
ik heb er 2 kids in gehad ze zijn meegeweest naar wedstrijden en in het bos. Ook door het weiland ging het prima.
er zit een grote bak in waardoor ze er langer in kunnen liggen.
die van mij is te koop helemaal compleet en met maxi cosi autostoel, voor interesse even pb.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:41

Wij hadden ook een musty met luchtbanden. Heerlijke kinderwagen. Met extra grote mand eronder en parasol erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:41

Ik heb geen baby, en ook niet zwanger maar heb wel een jaar bij de prenatal gewerkt incl trainingen. :)

Persoonlijk zou ik voor een bugaboo kiezen of een easywalker. Persoonlijk vond ik de bugaboos steviger en fijner loopcomfort hebben dan de easywalker maar daar zit ook wel een prijs verschil in. Zelf zou ik Mutsy laten staan, heb ik veel wagens van terug gezien die onderdelen stuk hadden die niet vervangen konden worden of hele wagen naar fabriek moet..

Succes met jullie keuze en veel plezier met alle voorpret. <3

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:44

Hier ook een maxi cosi mura 4, heerlijke kinderwagen, nog geen moment spijt van mijn aankoop gehad.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:45

Mutsy idd. Met luchtbanden.
Ideaal en makkelijk in te klappen.
Ik heb ook de mutsaert tans4mer gehad. Niet meer in de winkel te koop (is merk van Mutsy). Maar staan nog wel op marktplaats.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:46

bobje26 schreef:
Ik heb geen baby, en ook niet zwanger maar heb wel een jaar bij de prenatal gewerkt incl trainingen. :)

Persoonlijk zou ik voor een bugaboo kiezen of een easywalker. Persoonlijk vond ik de bugaboos steviger en fijner loopcomfort hebben dan de easywalker maar daar zit ook wel een prijs verschil in. Zelf zou ik Mutsy laten staan, heb ik veel wagens van terug gezien die onderdelen stuk hadden die niet vervangen konden worden of hele wagen naar fabriek moet..

Succes met jullie keuze en veel plezier met alle voorpret. <3

dat had ik ook bij de mutsy. vandaar de keuze voor de bugaboo.
de mutsy heb ik verkocht. geen spijt van gehad!
de bugaboo die ik nu heb heb ik tweedehands gekocht. volgens mij is het het 1e model. maar o zo fijn!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 11:58

Goed om te weten bobje! Bedankt!

Veel gebruikers van de easywalker lees ik! Die is ook nog eens aardig gunstig qua prijs. Ik ga eens kijken waar ik die in het echt eens zou kunnen zien en proberen.

Ik kwam op internet ook de mountain buggy tegen. Iemand daar ervaring mee?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:59

Ik ben geen kinderwagenmens, vind een draagzak veel fijner en praktischer. Lijkt me ook wel eng eigenlijk om op wedstrijdterrein een kinderwagen neer te zetten, er zal een paard overheen denderen :=

En gewoon dat suffe, saaie gestruin achter zo'n wagen, blegh :P
Maar mijn moeder vindt het wel leuk om urenlang met uk te wandelen :)

Wij hebben een Jané Trider, die heeft vering die je aan kunt passen qua afstelling, en een wieltje dat je los (zoals bij een winkelwagentje) of vast kan zetten. Daarmee kan je het ding aanpassen aan verschillende ondergronden, wellicht ook iets om rekening mee te houden / op te letten bij het zoeken naar een fijne wagen?

Ik vind vooral het Matrix Light 2 bakje waar de baby in ligt heel erg handig, je kan deze namelijk in 4 verschillende standen zetten van helemaal plat (zoals een kinderwagenbak) dus dat je baby languit ligt, naar de opgevouwen zithouding van een autostoeltje, en nog 2 "schuintes" er tussenin.

ERG handig als je baby nog wel eens wil spugen, dan wil je hem graag een beetje schuin laten liggen zodat hij minder (snel) spuugt. Kan baby dus zowel normaal zittend, als liggend mee in de auto en je klikt hem zo op het onderstel waarbij je dus ook weer kan kiezen uit 4 houdingen.

En het mooie, je kan er ook wat verder mee reizen. Vanweg de opgefrommelde houding in een normaal autostoeltje mogen ze daar meen ik niet langer dan een uurtje of 2 in zitten, langer wordt sterk afgeraden.

Echter in de Jané Matrix kunnen ze dus liggend mee in de auto en dan zit je niet aan een tijdslimiet vast.

Zowel in de auto als op de wagen kun je dus gebruik maken van de verschillende standen zonder dat je allerlei losse dingen mee moet nemen, geen gedoe met losse kinderwagenbak, je bent veel flexibeler als je spontaan besluit wat langer weg te blijven :)

En kleintje kan dus ZO met autostoeltje en al op het onderstel geklikt worden en gaan wandelen, erg fijn als ze onderweg in slaap gevallen zijn, hoef je ze niet uit een stoeltje te pellen en weer in een ander bakje te leggen (en daardoor wakker te maken).
Laatst bijgewerkt door pmarena op 21-07-15 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 12:03

Die kende ik nog niet pmarena, bedankt voor de tip! Ga ik zo ook eens uitgebreid googlen.

We hebben inderdaad al een goede drager van stokke gekocht, dat leek ons ook erg praktisch. Maar ik denk dat je toch in de praktijk uit moet vinden wat je wel of niet vaak gebruikt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:04

Ja zo is het.

Hoewel ik vantevoren al wist dat ik niet het type ben dat achter zo'n wagen gaat struinen, ik vind dat zo onnoemelijk suf... :P

Met kleintje voor zich uit kijkend in buggy-stijl lijkt me dan wel leuker :j

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:07

Hey nina van harte... ik heb de x adventure kom maar testen... in gebruik is een 3 wieler ik vind hem zeer fijn en licht sturen

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:10

hier ook een maxi cosi mura 4 en dat ding word goed gebruikt..in de bossen los zand en weet ik het wat. Zelf gaat ie mee op concours..kortom een hele fijne wagen voor het ruigere werk.

Kom je alleen in de stad dan voldoet iedere wagen eigenlijk wel. Maar ik als bosragger.......tja

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:24

Een Joolz.. Fijn in bos gras enz