Houden van...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Houden van...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:46

Wanneer is het nou eigenlijk echt 'Houden van' in een relatie?

Nou ben ik iets meer als 3 jaar bij mijn vriend, en ik kan zeggen dat ik echt van hem hou. Wij kennen elkaar door en door. Ook elkaars negatieve kanten. <3

Maar wanneer begint dat nou.. Eerst heb je verkering, dan ben je verliefd. Dan opeens is het houden van en heb je een relatie??

Ik zeg wel is: Een jongen houd pas van jou als hij scheten laat in jou bijzijn! :=

Emmaa

Re: Houden van...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:47

Hier zijn al zoveel topics over geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:47

Nou als dat houden van is dan hou het maar lekker bij verliefd zijn. :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:48

Als een man van me houdt als ie scheten gaat laten ben ik erg geliefd :+ Andersom is misschien wel het geval :D

Ik vind verkering voor kids, als je wat ouder bent doe je aan relaties :j Bij mij duurt het een maand of 3-4 voor ik echt kan zeggen dat ik van iemand hou, en dan nog is het natuurlijk heel anders dan als je 3 jaar verder bent.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:49

WoodySan schreef:
Ik zeg wel is: Een jongen houd pas van jou als hij scheten laat in jou bijzijn! :=

nou dan houden er een heleboel jongens van mij. :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:49

Houden van is een moeilijk begrip, mijn vriend en ik hebben het vandaag uitgemaakt(klinkt wat sneu na bijna 8 jaar).
Ik hou nog steeds heel veel van hem als mens maar was niet meer verliefd.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:50

Bij mij is het ook ongeveer 4-6 maanden, voordat ik kan zeggen dat ik echt van iemand houd.
Iemand die het na een dag zegt, kan ik echt niet serieus nemen.
Houden is iets wat moet groeien.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:52

@zonnebloem18: was sneu zeg, na 8 jaar :(:)

Wij zeiden altijd, de dag dat we niet meer continu rondlopen als een tiener die aan de dope gezeten heeft, houden we van elkaar :D Na een tijdje bleven de vlindertjes langer en langer weg en dat vonden wij het stadum 'houden van'. Gewoon van elkaar kunnen genieten in alle stilte zonder veel ram tam tam :+:

Van houden van was hier pas sprake na 2 jaar, en de bevestiging was er voor mij pas écht toen hij mij ten huwelijk vroeg ;)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:17

Gebruik even de zoekfunctie dit is al tig keer langs gekomen.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:19

whahaha die laatste zin !!
nou dan houdt mijn vriend wel heel veel van mij scheten laten doet hij genoeg :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:19

als je elkaar door en door kent, alles met elkaar kan delen.. duurt wel een aantal jaar;)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:05

:lol: dan houdt mijn vriend erg veel van mij! Ik vraag mij alleen af, wat de geur dan moet betekenen. Ik kan daar nog niets romantisch van maken :')

Na 7 jaar bij elkaar, krijg ik nog steeds vlinders in mijn buik van mijn vriend. Als ik naar hem kijk, krijg ik ik een gevoel van trots <3
Behalve als het een boze blik is, omdat ik wat ruik :x

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:50

Ik denk dat het per relatie verschil.
Ik en mijn vriend zeggen nu binnen een relatie van 4 maanden regelmatig dat we van elkaar houden. We zijn vaak bij elkaar en spreken elkaar veel. Ook hebben wij een echte vuurdoop gehad...

Het ligt trouwens ook aan de definitie houden van. Wat betekent tegenwoordig houden van per persoon...?

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:57

Na een paar maanden kan ik van iemand houden, al veranderd dat gevoel wel steeds nog na die tijd. Het wordt als het ware een steeds diepgaander gevoel en ik weet steeds beter waarom ik van diegene hou.

Houden van sluit bij mij trouwens echt geen vlinders uit hoor :D <3

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:40

Haha als ie een scheet laat houdt ie van je... hmmm dat deed mijn mannetje al op de eerste date....
veder gaat het bij mij altijd in een andere volgorde dat bij jou denk ik... ik wordt eerst verliefd en begin dat pas een relatie...

Ik was normaal nooit zo snel van het houden van, dit duurde echt maanden, zeker een half jaar voor ik zoiets kon zeggen.
Met mijn huidige partner echter is het allemaal heel anders begonnen dan alle andere relaties die ik heb gehad.
We hebben de eerste maand niks anders gedaan als praten, praten, lachen en praten. Hierdoor leer je elkaar zo anders kennen als dat je meteen het bed in duikt. Ik denk dat ik al na anderhalve maand voor t eerst gezegt dat ik van m hou.
Maar evengoed ben ik nu nog steeds verliefd hoor, en krijg ik nog steeds vlinders als ik hem zie!
Het 1 sluit het ander zeker niet uit!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:44

zonnebloem18 schreef:
Houden van is een moeilijk begrip, mijn vriend en ik hebben het vandaag uitgemaakt(klinkt wat sneu na bijna 8 jaar).
Ik hou nog steeds heel veel van hem als mens maar was niet meer verliefd.

Ik ben nooit verliefd geweest op mijn man, maar ik hou zielsveel van hem en kan hem absoluut niet missen.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 01:28

Loose schreef:
WoodySan schreef:

_O- _O- _O- _O-

Inderdaad houden van kan nooit binnen 4 weken :+ houden van moet je opbouwen dat is gewoon een heel apart gevoel.

Marinka90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 01:44

chipieke schreef:

Wij zeiden altijd, de dag dat we niet meer continu rondlopen als een tiener die aan de dope gezeten heeft, houden we van elkaar :D Na een tijdje bleven de vlindertjes langer en langer weg en dat vonden wij het stadum 'houden van'. Gewoon van elkaar kunnen genieten in alle stilte zonder veel ram tam tam :+:

Van houden van was hier pas sprake na 2 jaar, en de bevestiging was er voor mij pas écht toen hij mij ten huwelijk vroeg ;)

Ik ben 3 jaar samen met mijn vent en hou erg veel van hem, maar afentoe voel ik de vlinders nog en loop ik er wel bij of ik dope op heb :P hij is niet zo hoor, maar vind het fijn dat ik soms spontaan weer verliefd op hem word :) Ik heb best snel gezegd dat ik van m hield, maar het is in de loop van de tijd zeker een ander soort houden van om het zo maar te zeggen

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 02:35

als je midden in de nacht zit te wachten op je man die naar het ziekenhuis is omdat zijn vader
ernstig ziek is.
*zucht*wachten op een telefoontje die mij uit deze nachtmerrie haalt

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 03:41

Tja houden van: Dat je voor elkaar door het vuur gaat, dat als je hem ziet, je maag nog steeds een draait, als je hem de kamer ziet binnen lopen, dat je denkt: Nou dat is mijn vent.
Dat je dingen voor elkaar over heb.
Zoiets :Y)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 04:08

Loose schreef:
WoodySan schreef:

Helaas van mij ook dan :=

Even ontopic weer:
Houden van is een moeilijk iets en valt imo ook niet zomaar uit te leggen.
Het is je gevoel.
Bij verliefdheid heb je constant vlinders in je buik. Na verloop van tijd gaat verliefdheid over in houden van.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:19

Houden van is iets heel moois, het is er niet zomaar, het groeit.
Je kunt op een moment in je relatie denken dat je van elkaar houdt, om een jaar later terug te denken en te beseffen dat dat gevoel van toen, niet vergelijkbaar meer is met wat je nu voelt omdat je (als je het goed doet) constant dichter naar elkaar toe groeit.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:42

Marinka90 schreef:
chipieke schreef:

Ik ben 3 jaar samen met mijn vent en hou erg veel van hem, maar afentoe voel ik de vlinders nog en loop ik er wel bij of ik dope op heb :P hij is niet zo hoor, maar vind het fijn dat ik soms spontaan weer verliefd op hem word :) Ik heb best snel gezegd dat ik van m hield, maar het is in de loop van de tijd zeker een ander soort houden van om het zo maar te zeggen

Dat heb ik nou ook wel :D Soms voel ik maaaaaandenlang geen vlinder in de buik en dan POEF, is het er :D En dan kan ik mijn man wel opvreten van verliefdheid :D Zijn nu 6 jaar samen en een jaar getrouwd, je had me moeten zien staan op mijn trouwdag, net terug een puber :D

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:10

als een jongen scheten laat als ie van je houdt, dan houd mijn beste vriend toch wel ongelofelijk veel van me XD!

Bij mij gaat die verliefdheid na een halfjaartje ofzo weg, dan pas is het echt houden van.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:13

Fanneke schreef:
:lol: dan houdt mijn vriend erg veel van mij! Ik vraag mij alleen af, wat de geur dan moet betekenen. Ik kan daar nog niets romantisch van maken :')

Na 7 jaar bij elkaar, krijg ik nog steeds vlinders in mijn buik van mijn vriend. Als ik naar hem kijk, krijg ik ik een gevoel van trots <3
Behalve als het een boze blik is, omdat ik wat ruik :x

_O-

Ik ben nog nooit verliefd geweest dus ik weet ook niet hoe houden van voelt