Schone was ruikt niet fris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Schone was ruikt niet fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:39

Toch maar eens een topic maken, misschien zijn er mensen die oplossingen hebben waar ik nog niet aan gedacht heb Lachen

Sinds een paar maanden ruikt mijn was niet meer fris als het uit de wasmachine komt. Ik woon sinds juni 2007 op mezelf en ik was nog steeds hetzelfde. Eerder rook het wel altijd fris, dus ik snap maar niet hoe het komt.

Ik haal de was er altijd direct uit als het klaar is, dan hang ik het op aan een rek in de woonkamer. Maar als het nog nat is ruikt het al muf. Zodra het droog is ruikt bovenkleding meestal redelijk neutraal (maar niet lekker fris, wat ik graag wil Knipoog), maar mijn broeken ruiken naar natte honden. (sorry, ik weet geen andere omschrijving van de geur, natte hond komt het dichtst in de buurt Tong uitsteken )

Ik heb een ander wasmiddel en andere verzachter geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Ik was trouwens meestal op 40 graden.

Tips?

Winged

Re: Schone was ruikt niet fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:40

Wasmachiene even nakijken?
Kan zijn dat een fliter verstopt zit die je er zelf uit kan halen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:40

Misschien zit er iets van viezigheid in je wasmachine zelf ?

Vreemd hoor. Ik heb het ook soms,maar dat ligt dan aan het wasmiddel of wasverzachter, sommige wasverzachters stinken bijna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:41

Oh, daar heb ik natuurlijk nog niet aan gedacht Knipoog

Waar zit zo'n filter dan?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:42

ja wij hadden daar een poos geleden ook last van!
Toen zat er een stuk stof van mijn rokje in de pomp...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:42

Geen idee.... Misschien staat het wel in de gebruiksaanwijzing...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:43

Waarschijnlijk de filter inderdaad en anders misschien je trommel een keer goed schoonmaken (wasmachine aanzetten zonder was erin)

Misschien is er ook wat kalkaanslag in je wasmachine...
Ik zou hem in ieder geval even goed bekijken van binnen.
Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:44

Ik zal de gebruiksaanwijzing er eens bij pakken en straks de machine nakijken. Hij draait nu namelijk nog Knipoog

Niet bij stilgestaan dat het daar aan zou kunnen liggen Bloos

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:56

Ik had precies hetzelfde. De was bleef ruiken alsof hij net uit de wasmand kwam. Bah. Toen heb ik dus mijn machine na laten kijken maar daar kwam niks uit. Dus toen heb ik het probleem uitgelegd aan de wasmachine man. Hij vertelde dat je een machine heel af en toe op 95 graden moet laten draaien om allerlei inmiddels in de machine woonachtige bacterien 'dood' te wassen. Die jongens overleven gewoon 60 graden en stinken.
Sinds ik dat doe. Heel af en toe de lakens of handoeken. Of nog beter de Paardenwas heb ik geen last meer van stank....
Probeer het eens.
Laatst bijgewerkt door mrie op 23-03-08 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:57

Dat hebben we meestal alleen als we weer eens te lui waren om het meteen op tehangen. En dan moet de was dus nog een keer.

Wat wel voorkomt is n muffe geur in oude fleecetruien, op een geven moment krijg je die niet meer fris, maar dat hoor ik van meerderen.

Idd regelmatig het filter schoonmaken. Misschien werkt een kookwas zonder was erin ook wel om je wasmachine op te frissen. Dat schijnt sowieso goed te zijn om eens in de 2 maanden te doen.

suc6

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:04

hoe oud is de wasmachine?
kan het ook aan liggen. even goed onderhoud helpt dan al. verder lees ik mee. same problem, maar mijn machine is pas 1 jaar oud (nog niet eens!)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:08

kan ook dat je wasmachine te vol zit??

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:09

je was machine even een fles schoonmaak azijn in gooien en dan op een programma laten draaien op de hoogst mogelijk graden.
als er 90 graden op zit dan even die laten draaien.anders gewoon het hoogste getal,dan speol je de boel even extra schoon zeg maar
filter even laten nakijken idd Knipoog
en idd niet te vol proppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:14

ikenindi schreef:
hoe oud is de wasmachine?

Nog geen jaar, ik heb hem nieuw gekocht toen ik op mezelf ging wonen.

Volproppen doe ik nooit, ik draai eerder twee wasjes met een halfvolle machine dan 1 heel volle.

Ik heb net volgens de gebruiksaanwijzing (ik moet toch eens leren die er bij te pakken Knipoog) het filter, rubber van de deur en de wasmiddellade schoongemaakt. En nu draait 'ie leeg op 95 graden.

Dat rubber van de deur was vies trouwens, en stonk ook, dus ik hoop maar dat dat de oorzaak was. Ik zal er voortaan toch eens vaker naar kijken Bloos

Bedankt voor het meedenken allemaal en ik laat wel weten hoe mijn volgende wasje eruit komt Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:15

laat je na het wassen de deur wel openstaan?
dat moet he?
juist voor dat rubber..anders blijft het te lang nat en kan het ook gaan scheuren, en stinken dus blijkbaar ook.
na het wassen deurtje op een kier laten staan,zodat alles kan drogen Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:16

ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:16

Ja, het deurtje staat altijd open Lachen

Maar blijkbaar was er toch wat aanslag op het rubber gekomen, dat hou ik voortaan wel in de gaten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:17

Naja wie weet heb je straks weer fris ruikende was Knipoog
Scheeld toch weer de monteur bellen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:18

Ik hoop het maar Knipoog

Ik voel me gewoon een beetje vies als ik zo'n stinkende broek draag terwijl die net gewassen is.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:31

Dat van zo nu en dan op 95 graden wassen helpt weet ik uit ervaring! Haha!

Wij hadden er ook last van, sommige truien roken verschrikkelijk muf.. totdat ik een keer toevallig beddengoed op 90 graden waste, sindsdien geen last er meer van.

Je was gaat ook lekker fris ruiken als je in een raam open zet in de ruimte waar jij je was droogt. Scheelt ook!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:33

hebben wij ook gehad! en bleek dat bij ons geen warm water meer kwam! dus elke keer werd de was koud gewassen.... Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:44

En uit ervaring weet ik ook dat je met je hand kan testen of je was warm wordt.. legde voor de grap een keer mijn hand tegen het glas bij een 90 graden was.. AUW!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:56

Bij ons was het die rubberen ring die stonk, na het wassen blijft er vaak ook een laagje water in staan, t is beter om dat er na het wassen even uit te halen met een vaatdoek oid

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:05

heb ik hier een ander raadsel voor jullie:

ik was de witte en bonte was precies hetzelfde...alleen wit op 60 en bont op 40. Trommels evenvol, zelfde hoeveelheid wasmiddel en zelfde hoeveelheid wasverzachter.

Toch ruikt mijn witte was niet lekker vind ik. Het gaat dan voornamelijk om de handdoeken. Sokken, t-shirts en ondergoed ruikt lekker. De bonte was ruikt heerlijk naar de amandel-wasverzachter van Robijn en alles ruikte hetzelfde.

Nou zou je kunnen zeggen dat de witte was TE lang ligt in de wasmand...maar ik draai minstens 1 witte was per 2 dagen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:57

Tegen de geur kun je Dettol in het spoelwaterbakje doen. Zo krijg ik zweetgeur uit oude T-shirts. Die ruiken daarna niet naar Dettol maar gewoon neutraal.