@%$#! fruitvliegjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

@%$#! fruitvliegjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 00:06

Aargh krijg er wat van! Ik woon op kamers, heb een redelijk schone kamer maar doe wel alles in de kamer (behalve het koken enzo) en heb last van die stromme rot fruitvliegjes! Boos!
Nu mijn vraag: hoe kom je ervanaf Haha! En hoe voorkom je ze? Ik weet al geen bier open laten staan, geen fruit open laten staan en zowiezo geen zoetigheid. Bier heb ik niet, fruit zoveel mogelijk (ookal is het niet zo goed) in de koelkast maar een beetje vuilnis heb ik er toch wel staan op mijn kamer helaas! De etensrestjes gooi ik wel in de keuken weg trouwens dus het zijn vooral papieren en dergelijke.
Ik heb al iets gelezen van een bakje met water, azijn en een drupje afwasmiddel laten staan. Ook stofzuigen en buiten loslaten maar ik heb geen stofzuiger Haha! (ik gebruik de Swiffer Haha! Tong uitsteken )
Ik heb trouwens ook een electronische vliegenmepper maar die fruitvliegjes ontploffen echt hard nog zeg!
Weet iemand nog wat tips om van deze krengen af te komen??

Botervlieg

Re: @%$#! fruitvliegjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:09

Zakjes gedroogde lavendel ophangen,
of flesjes met een mengsel van alcohol en etherische lavendelolie
met een prop watten als 'stop'.
Zo (met flesjes) ben ik ze kwijtgeraakt. Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:12

Ik zou toch de vuilnis dagelijks wegbrengen. En ben je zeker dat er niet toevallig iets achter je fornuis is gevallen dat de oorzaak kan zijn voor deze vliegjes?
Ik had laatst fruitvliegjes omdat ik wat uien te lang had bewaard. Misschien even kritisch kijken naar je voorraad die je hebt staan?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 00:18

Ik heb het echt over mijn kamer en daar heb ik geen fornuis. Wel een koelkast waar ik niet heel erg veel in heb liggen en nog niet zo lang geleden heb gecontroleerd.
Ik denk dus toch dat het door het "vuilnis" komt maar dat is dus echt meer een prullenmand. Ik maakte die elke week leeg en ik was 3 dagen niet op mn kamer ongeveer in het weekend dus dan was het zowiezo leeg. Ik ga er nog meer op letten want het zijn echt hele iritante dingen Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:22

Als er eenmaal fruitvliegjes zijn (en dat kan ook door overrrijp fruit in de fruitmand), hou je daar een aantal dagen last van.
Heb je veel planten op je kamer staan? Misschien een bos met bloemen?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 00:31

Mijn fruit doe ik zoveel mogelijk in de koelkast ookal is dat er soms niet beter voor en de enige bloemen die ik heb zijn nep-bloemen Haha! Plantjes overleefden het nooit zo goed bij mij Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:53

Fruitvliegjes vinden glassex niet fijn Lachen dus als je je ramen even afneemt met glassex, gaan de fruitvliegjes in je kamer waarschijnlijk snel weg. Succes ermee!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:52

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:10

Ik heb ze ook, wordt er ook echt helemaal gek van.
Ik denk dat ze bij mij door een plant komen.
Sinds die er namelijk staat heb ik er last van.

Ben benieuwd naar de tips en oplossingen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:58

Pling Die staan er al.

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:04

Fruitvliegjes kunnen niet tegen tocht, dus ramen en deuren tegen elkaar openzetten! Dan waaien ze gewoon je kamer uit, want die stomme beesten zijn zo licht.
Succes er mee!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:50

Die azijn met afwasmiddel werkt erg goed! Alleen is je kamer daarna niet meer te harden, dus prettig om bijvoorbeeld een dag neer te zetten als je naar school/werk gaat, dan als je thuiskomt ding weggooien (met 100en dode vliegjes erin), ramen open en even een uurtje wat anders gaan doen Lachen

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:53

Bij mij komen ze uit de planten (als ik ze weer eens te veel water heb gegeven).