Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokjeJarig

Folder tegen evolutie theorie mag wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:35

Deze week kregen 6 miljoen adressen een folder in de bus TEGEN de Evolutie theorie.
Er kwam heel veel opspraak en zelfs bedrijgingen. Zo'n folder zou niet mogen.
Bla Bla Bla...

Sorry maar al die *** andere rot folders en kranten artikelen VOOR de Evolutie Theorie mag wel?
Nu gaan ze langs een snel weg een bilboard zetten met de tekst:
"Waarschijnlijk bestaat God niet dus leef zoals je bent en geloof in jezelf"
Iets in die richting.
http://www.humanistischeomroep.nl/?pg=nws&nwsid=1023

Fantastish maar waarom mag dat WEL en een folder NIET.

Ik ben Christelijk heb Jammer genoeg die Folder NIET gekregen.
Maar erger me hier dood aan. Wij als Christenen worden af gekraakt.
En dan zeggen wij eens wat over die Evolutie Theorie van Darwin en dan zijn WIJ slecht.
Echt Ik snap die mensen niet... Baal hier van.
Wou dat ik ook vrij kon geloven en over God kon vertellen.
Maar nee dat is niet mogelijk terwijl alle aanhangers van Darwin WEL mogen vertellen over Darwin.
Wie is er hier nou niet eerlijk.

Erger me er echt dood aan.

Moest dit even kwijt.

De Folder: http://www.keepthefaith.nl/?cat=14
Laatst bijgewerkt door BartVB op 27-02-09 17:59, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

StillAngel

Re: O en dat mag wel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:36

Ik heb die geloof ik ook gekregen.. Ach je moet iedereen in zijn waarde laten maar om idd een billboard te plaatsen zoals je zegt? Dát vind ik wel belachelijk..!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:41

Het probleem is dat dingen worden opgedrongen aan mensen die daar niets mee te maken willen hebben!
Ik geloof niet in de schepping, jij wel. Allemaal best, maar dan ga ik toch ook niet jou proberen te overtuigen dat de schepping onzin is? Het maakt mij niet uit wat jij gelooft of niet gelooft. Maar blijkbaar maakt het de makers van deze folder wel uit! Mensen worden ongevraagd benaderd, en dat is waar alle ophef over is. Naar mijn idee dan..

Edit: jij zou toch ook raar opkijken als ik plotseling allemaal folders bij gelovige mensen in de bus zou gooien met een overtuigende tekst waaruit blijkt dat ik het dom vind om in de schepping te geloven?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:43

Internationaal is er een campagne 'Waarschijnlijk bestaat God niet'.

Deze heeft geleid tot een tegenactie 'God bestaat'.

Het fundamentele verschil tussen deze teksten is niet het wel/niet m.b.t. het eventuele bestaan van (een) God :)*

De tekst van de tegenactie geeft aan hoe nodig het initiatief is en is mijns inziens hét grote succes ervan.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 26-02-09 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Eh, ik neem aan dat je een prullenbak hebt? Leven en laten leven hoor.

Mars

Vind jouw reactie wel wat overtrokken TS, ik zie tenminste nergens iets waarin christenen worden afgekraakt :? Verder zijn die foldertjes zwaar irritant, zowel die vóór als die tegen de evolutietheorie. Ben er toch tegen om je geloof aan de deur te verkopen, laat mensen lekker in hun waarde. Als ik wil geloven dan weet ik de weg naar de kerk zelf wel te vinden...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:44

Idd ik vond het ook belachelijk :\ Ik heb de folder gezien, en hij was echt heel netjes. Helemaal niet aanvallend of beledigend.

Maar Lotte 1990, je hóeft die folder niet te lezen. Een billboard vind ik heel wat anders die kun je niet missen als je op de snelweg rijdt. Wij christenen geloven in God en wij vinden het jammer dat zoveel mensen Zijn aanwezigheid niet geloven.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:45

voor mij is het heel simpel: TEGEN evolutietheorie is TEGEN wetenschap.
ik vind het maar normaal dat daar tegen opgetreden wordt.

en heus niet alle christenen geloven in creationisme.
het scheppingsverhaal wordt door rooms-katholieken gezien als een verhaal, niet als waarheid ;)

marrlinde

ik ben he tmet je eens hoor, laat iedereen lekker zelf uitzoeken of die wel of niet geloofd en wat dan precies.. bepaalde dingen vind ik wel kunnen maar dat billboard echt niet hoor.. :n

Niwla

Mas schreef:
Vind jouw reactie wel wat overtrokken TS, ik zie tenminste nergens iets waarin christenen worden afgekraakt :? Verder zijn die foldertjes zwaar irritant, zowel die vóór als die tegen de evolutietheorie. Ben er toch tegen om je geloof aan de deur te verkopen, laat mensen lekker in hun waarde. Als ik wil geloven dan weet ik de weg naar de kerk zelf wel te vinden...

Maar wij christenen vinden het pijnlijk dat er zo'n gigantisch bord komt te staan waarop Gods aanwezigheid wordt ontkend.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:46

Ik heb wel eens zo'n folder gehad en ook wel van andere geloven. Ik lees het en als ik het er niet mee eens ben gooi ik het weg. Wat is nou het probleem???

Nu wordt het mij ook opgedwongen ik zie dat bord telkens.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:46

mjah, ik persoonlijk vond die hele folder wel aardig irritant, gezien het feit ik prima zelf in staat ben om te beslissen wat ik wil geloven of niet. Ik heb nog nooit een folder over darwin ontvangen ;) Iedereen mag geloven wattie wil, als ik wat wil weten daarover vraag ik er wel om, en voor de rest hoef ik geen blijde boodschap te ontvangen en al zeker geen slecht gefundeerde folder te ontvangen. Vind ik even irritant van alle soorten gelovigen. Als je werkelijk gelooft dat er evenveel bewijs is voor het creationisme als voor de evolutietheorie dan valt er verder ook weinig te discussieren imo maar dan moet je het niet vreemd vinden dat de meerderheid van de mensen toch op feiten afgaan ipv het geloof :o

Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt, maar mensen vinden het gewoon helemaal niet prettig om een geloof opgedrongen te krijgen, op welke manier dan ook. En dan reageren mensen wel heftig ja, een billboard vind ik persoonlijk ook wat overdreven. Doe je ding, maar val mij er niet mee lastig tenzij ik je erom vraag..

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:47

Iedereen mag geloven wat hij of zij wil. Maar je mag niet liegen en dat behoord volgens mij ook tot de tien geboden. Zeggen dat het scheppingsverhaal de absolute waarheid is is een grove leugen evenals zeggen dat de aarde plat is!!! Als je de bijbel goed leest zul je erachter komen dat de evolutietheorie en het scheppingsverhaal goed samen gaan, mits je het scheppingsverhaal als een eufenisme ziet. "Voor God is 1 dag als duizenden jaren en duizenden jaren als 1 dag."
Waar ik me aan erger is dat veel religieuse personen, maar wat roepen zonder bewijs of onderzoek en zonder pardon hun vrijheid ontnemen met hun dogma's.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:48

Ik loop ook niet langs de deuren. Maar vragen van mensen wil ik zo goed mogelijk beantwoorden over het geloof. Ik had die Folder ook graag willen hebben. Jammer genoeg kwam die bij mij juist weer net niet door de bus....

Mij doet het zeer zo'n billboard te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:48

blokje schreef:
Deze week kregen 6 miljoen adressen een folder in de bus TEGEN de Evolutie theorie.
Er kwam heel veel opspraak en zelfs bedrijgingen. Zo'n folder zou niet mogen.
Bla Bla Bla...

Sorry maar al die *** andere rot folders en kranten artikelen VOOR de Evolutie Theorie mag wel?
Nu gaan ze langs een snel weg een bilboard zetten met de tekst:
"Waarschijnlijk bestaat God niet dus leef zoals je bent en geloof in jezelf"
Iets in die richting.
http://www.humanistischeomroep.nl/?pg=nws&nwsid=1023

Fantastish maar waarom mag dat WEL en een folder NIET.

Dat billbord wilden ze in eerste instantie ook niet goedkeuren. Uiteindelijk mocht het wél vanwege de vrijheid op meningsuiting en het feit dat de Bond tegen het Vloeken wel gewoon mag adverteren. Als ze de Bond goed zouden keuren maar een atheïstisch statement niet, dan hadden ze de poppen aan het dansen gehad.

Ik weet wat je bedoelt met de verhalen VOOR de evolutie. Echter heb ik nog niets gehoord over die folder TEGEN de evolutie, heb je daar meer achtergrondinformatie over? "Mocht" die folder inderdaad niet, of vindt een gedeelte van de publieke opinie het niet "mogen"? Ik krijg nu de indruk dat het met name de publieke opinie is die de Tegen-folder niet vindt kunnen, en in die zin is er dus mijns inziens niets aan de hand, want het wordt allebei toegestaan en vervolgens is het aan de publieke opinie er iets van te vinden. In het geval van het billbord daarentegen was in eerste instantie het billbord er bijna niet gekomen puur vanwege de christelijke grondvesten van onze samenleving. Een stuk kwalijker als je het mij vraagt.

Overigens heb ik vanuit de "publieke opinie" ook al een aantal meningen gehoord tegen het billbord, dus in die zin gaat je verhaal ook niet op...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:48

Mas schreef:

Het probleem is de intolerantie vanuit de gelovigen.
De kern is het verschil tussen 'waarschijnlijk' en 'geloven' want dat laatste gaat van de stelligheid van dat het zo IS uit.
Het internationale initiatief is een initiatief tegen westers religieus extremisme, tegen de inherente intolerantie van de stelligheid van 'God bestaat' welke geen ruimte voor andersdenkenden laat.

hc

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:49

De evolutietheorie staat niet vast met de wetenschap..
Je kan best tegen de evolutietheorie zijn envoor de wetenschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:49

Draai het eens om, ik als niet-christen krijg wekelijks pro-geloof zaken op mijn deurmat. Ik kan er geen punt van maken.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:50

eindelijk een tegengeluid van de niet gelovigen...al die jaren indoctrinatie en de tijd dat kerk en staat nog samengesmolten waren. We zijn jaren overladen met informatie vanuit het geloof. Nu er dan een tegenluid komt, vind je dat storend??? Wat dacht je van al die mensen die uit naam van de kerk iedere keer moesten biechten terwijl er niets te biechten viel, al die mensen die zijn vervolgd uit naam van geloof....dan kan zo'n billboard wat mij betreft wel hoor...lijkt me niet zo schadelijk. Het is wat mij betreft ieders recht om te verkondigen wat ie wil. En de ene folder gaat wat harder de vuilnisbak in, dan de andere...zou je ook kunnen doen!

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:50

Ik geloof gewoon wat in de bijbel staat. En over die 1 dag is 1000 jaar moet je nog eens lezen.

De aarde is echt in 6 dagen geschapen (dat geloof IK)

Het is niet dat Evolutie niet bestaat. Dieren passen zich nog steeds aan op aarde dat is ook evolutie.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:51

Dat bord heb ik absoluut geen problemen mee, staat er hier namelijk al jaren 1.

Wie in de zoon van God geloofd, heeft een eeuwig leven.

Laat ze dat bord maar lekker neerzetten, liefst hier naast de andere.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:51

xTamara schreef:
De evolutietheorie staat niet vast met de wetenschap..
Je kan best tegen de evolutietheorie zijn envoor de wetenschap.

oh ja, je kan best voor de wetenschap zijn en een wezenlijk onderdeel daarvan verwerpen als onwaarheid? :?

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:52

Ik ben niet gelovig en ik heb helemaal geen behoefte aan een foldertje in mijn brievenbus over de schepping (als ik daar informatie over wil zoek ik het zelf op)Maar dat wil dan niet zeggen dat ik het geweldig vind dat er een billboard wordt geplaatst.
Het is wel vrijheid van meningsuiting en omdat er naar mijn idee op deze manier niemand wordt gekwetst vind ik het prima. Kijk dat foldertje belandt bij mij bij het oud papier, en als jij toevallig langs dat billboard rijdt kan je altijd nog de andere kant op kijken.
Problemen opgelost!

rooszszsz

Woon in een klein dorp en heb de folder niet gehad. Ben benieuwd hoelang dat billboard blijft staan?!?

Anoniem

blokje schreef:
Ik geloof gewoon wat in de bijbel staat. En over die 1 dag is 1000 jaar moet je nog eens lezen.

De aarde is echt in 6 dagen geschapen (dat geloof IK)

Het is niet dat Evolutie niet bestaat. Dieren passen zich nog steeds aan op aarde dat is ook evolutie.

In 6 dagen?? Hoe verklaar je dan archeologische vondsten waarvan ze met zekerheid weten dat die miljoenen jaren oud zijn? (zijn onderzoeksmethodes voor)
De bijbel is zo geschreven dat het voor de mensen te snappen viel en feiten zul je er niet in terug vinden...