Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkebel

Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:29

:\

Zat vanmiddag in de intercity, zaten net tussen Almelo en Deventer en toen sprong er dus iemand voor. De stoptrein die ons tegemoed kwam op het spoor naast ons, is er vervolgens ook nog overheen gereden :\
We hebben uiteindelijk 2u stilgestaan en zijn toen in een slakkentempo naar Deventer gereden, waar de trein meteen werd opgeheven.

Had er natuurlijk wel vaak van gehoord maar 't is toch wel heel erg schrikken als je het zelf meemaakt hoor..

Iemand die er ook al iets over heeft gehoord? Of enig idee wie het is? Ze riepen om dat het een man was, maar weet niet of dat echt zo is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:32

Dat is heftig. Heb je iets gehoord van Slachtofferhulp via de NS? Het geven van informatie is lastig i.v.m privacy van het slachtoffer en zijn/haar familie maar ik geloof dat algemene informatie wel gegeven wordt als je daar behoefte aan hebt. :)

Sterkte in elk geval!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:34

heh jakkes!
wat vreselijk kan me voorstellen dat je je rot schrikt.
ik woon in hengelo maar heb er nog niks over gehoort.
sterkte !!

Tinkebel

Re: Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:37

Ja er was wel Slachtofferhulp aanwezig na een halfuurtje ofzo, maar had er verder geen behoefte aan gelukkig :)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:37

Het is sneu dat je denkt dat je zo aan je einde moet komen.
Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, zou ik ook zijn. Ik moest laatst al bijna huilen, omdat de trein waar ik in zat een gans onderreed :((

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:40

veraA schreef:
Ja er was wel Slachtofferhulp aanwezig na een halfuurtje ofzo, maar had er verder geen behoefte aan gelukkig :)

Fijn dat ze er in elk geval waren. Je kan alsnog contact opnemen om te vragen of je aan algemene info over die persoon kan komen als het jou wat rust geeft om iets meer te weten. Houd er echter wel rekening mee dat het niet heel gedetailleerd zal zijn vanwege privacy.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:40

Charica schreef:
Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, zou ik ook zijn. Ik moest laatst al bijna huilen, omdat de trein waar ik in zat een gans onderreed :((

Die man heeft het toch echt zelf gedaan hoor.
Ik zou het echt heel erg vinden en ik zou wel schrikken. Ook vind ik het egoïstisch van die mensen die er voor springen, leuk dat jij er niet meer tegen kan, maar waarom zoveel mensen daarvoor een trauma bezorgen? Spring dan van een brug ergens afgelegen of hang je zelf op in je huis ofzo.
Sorry, dit klinkt erg nuchter en hard, maar ik weet niet hoe ik het anders neer moet zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:41

Ik vind dit zo'n ego manier van zelfdoding, vreselijk. Machinisten houden er een trauma aan over en toeschouwers ook. Jaren geleden sprong iemand voor de trein op station meppel, terwijl er net een kleuterklas het station stond te bewonderen.
Neem een vervelende injectie of iets waar alleen profs mee te maken krijgen.
Maar zadel er niet iemand onschuldig mee op.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:42

Snap je punt wel hoor ;)
Behalve de reizigers die 2u stilstonden, heeft die machinist een trauwma, overige personeel heel erg geschrokken, brandweermannen weer een vies werkje erbij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:43

sunny_l0ve schreef:
Ik zou het echt heel erg vinden en ik zou wel schrikken. Ook vind ik het egoïstisch van die mensen die er voor springen, leuk dat jij er niet meer tegen kan, maar waarom zoveel mensen daarvoor een trauma bezorgen? Spring dan van een brug ergens afgelegen of hang je zelf op in je huis ofzo.
Sorry, dit klinkt erg nuchter en hard, maar ik weet niet hoe ik het anders neer moet zetten.

Moet dit nou weer zo'n wending krijgen?

"'Leuk' dat jij er niet meer tegen kan?" Een beetje meer respect mag wel. Natuurlijk heeft het impact op heel veel mensen als er iemand voor de trein springt maar het is -helaas- eén van de meest effectieve manieren om dood te gaan in NL. Zoiets doet iemand niet zomaar.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:47

RedPassion schreef:
sunny_l0ve schreef:

Moet dit nou weer zo'n wending krijgen?

"'Leuk' dat jij er niet meer tegen kan?" Een beetje meer respect mag wel. Natuurlijk heeft het impact op heel veel mensen als er iemand voor de trein springt maar het is -helaas- eén van de meest effectieve manieren om dood te gaan in NL. Zoiets doet iemand niet zomaar.

Het hoeft helemaal geen discussie te worden, daar ben ik ook niet op uit. Maar dit is gewoon mijn mening daarover. Ik zou me ook nooit in iemand kunnen verplaatsen die over zelfmoord nadenkt. Natuurlijk snap ik ook wel dat je niet zomaar wakker word en denkt 'vandaag spring ik eens even voor de trein'. Maar er zijn ook nog wel andere methodes om jezelf van kant te maken, zonder er andere mensen die niks met jou te maken hebben eronder te laten lijden. Neem dan gewoon een overdosis aan pillen of drugs of spuiten noem maar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:50

Nee tuurlijk doet iemand dat niet zo maar. Maar er zijn ook andere manieren om je zelf te doden, zonder dat iemand daar een trauma aan overhoudt.
Er is hier een machinist die in het westen in korte tijd 3 mensen voor zijn trein kreeg, allemaal zelfdoding. De man is overgeplaatst naar een rustiger traject en ja hoor, springt er hier ook weer 1 voor. Die man zit nu zwaar getraumatiseerd thuis, hij zou bijna zelf voor de trein springen. Je zadelt anderen met een trauma op en dat vind ik niet netjes.

Ik wil depressie die tot zelfdoding kan leiding helemaal niet weg praten, in mijn kennisenkring hebben een aantal mensen ook zelfmoord gepleegd, wegens ernstige depressie. De een heeft zich zelf met gif ingespoten en de ander heeft zich zelf doodgeschoten (gevonden door politie) en weer een ander heeft zich verhangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:51

Die methodes geven geen 100% garantie sunny_l0ve.

sunny_l0ve schreef:
Ik zou me ook nooit in iemand kunnen verplaatsen die over zelfmoord nadenkt.

Dat vind ik oprecht fijn voor je. Maar misschien kan je wel snappen dat als iemand dood wil er maar weinig 'goede' methodes voor zijn. Dan heb ik over methodes waarbij het zo goed als zeker is dat je overlijdt. Als er betere methodes waren sprongen er niet zoveel mensen voor de trein, daar ben ik van overtuigd. En dat vind ik voor alle partijen heel erg.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:53

Hier zijn vaker topics over geweest, en ik denk als je daadwerkelijk dood wil, je er echt niet meer bij na denkt hoeveel mensen je een trauma bezorgd.

Lijkt me vreselijk om mee te maken TS :(:)
heel heftig zulke dingen, het gaat wel om een mensenleven wat in een klap weg is...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:54

sunny_l0ve schreef:
Charica schreef:

Helemaal gelijk, zeker als je machinist bent, dan zie je zo'n persoon recht op je af komen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:55

Pff ik vind dat ook altijd zo erg om te horen. Er wordt ook zo 'simpel' over gepraat tegenwoordig.
Dat het veel voorkomt maakt het niet minder erg.
Of dan hoorde ik laatst iemand praten die ik kende "Ik kwam uur later dan normaal omdat er weer eens een iemand voor de trein sprong :roll: " op zwaar geïrriteerde toon.
Ik zou dat niet kunnen hoor...me op zo'n moment druk maken om dat uurtje later. :n

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:55

Ik zat vorig jaar ook in een trein waar iemand voor sprong.
Heel naar voor de machinist, de nabestaanden de treinreizigers en andere betrokken personen.
Voor de gene die er voorspringt heb ik geen enkel goed woord over, maar dat terzijde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:57

De trein is ook geen garantie hoor. Er was eens een programma op de televisie welke over treinen ging. Een nederlands programma. Die jongen wilde ook zelfmoord plegen door voor de trein te springen. Hij sprong niet goed, hij leeft nog, zijn benen zijn geamputeerd en hij zit in een rolstoel.
Dat het 100% kans op zelfdoding is dus niet waar. De machinist houdt er een trauma aan over, bij kennisen van ons lagen de lichaamsdelen een week later nog in de achtertuin (ze hadden niet alles gevonden), er zijn mensen die liachaamsdelen moeten gaan zoeken langs het spoor en het lijk moet worden opgeruims en in deze gevallen zal dat een extra vervelende klus zijn.

Dat iemand het leven niet mee ziet zitten is heel heel erg. Ik denk daar ook helemaal niet simpel over. Maar het enige wat ik zeg, is dat voor de trein springen een hoop anderen een trauma kan bezorgen.
Dat ik dat zeg doet helemaal niets af aan het feit waarom iemand zelfmoord pleegt, daar heb ik met geen woord over gerept.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:58

Red_Savage schreef:
Pff ik vind dat ook altijd zo erg om te horen. Er wordt ook zo 'simpel' over gepraat tegenwoordig.
Of dan hoorde ik laatst iemand praten die ik kende "Ik kwam uur later dan normaal omdat er weer eens een iemand voor de trein sprong :roll: " op zwaar geïrriteerde toon.
Ik zou dat niet kunnen hoor...me op zo'n moment druk maken om dat uurtje later. :n

Dat is ook hard om te zeggen. Ook heel egoïstisch. Ik zou echt heel geschrokken zijn en echt wel zitten te bibberen op dat moment.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:02

Red_Savage schreef:

En ik kan me daar dus wel zwaar aan ergeren. Ik begrijp ergens wel dat die mensen meestal zware problemen hebben en dit als de enige uitweg zien maar ondertussen doe je niet alleen je eigen familie en vrienden leed aan maar ook het treinpersoneel en eventuele passagiers.
Ik zat laatst op de trein van Leuven naar Brussel, een rit van een goede 20 min en ik heb er 2u over gedaan met resultaat dat ik in het donker op Brussel Noord stond, en je wilt niet weten wat daar gebeurt 's nachts. Heel het treinverkeer was ontregeld waardoor ook veel studenten en werkende mensen in de problemen kwamen.

Edit wegens een zin die iemand kan kwetsen

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:05

Mindim schreef:
De trein is ook geen garantie hoor. Er was eens een programma op de televisie welke over treinen ging. Een nederlands programma. Die jongen wilde ook zelfmoord plegen door voor de trein te springen. Hij sprong niet goed, hij leeft nog, zijn benen zijn geamputeerd en hij zit in een rolstoel.
Dat het 100% kans op zelfdoding is dus niet waar. De machinist houdt er een trauma aan over, bij kennisen van ons lagen de lichaamsdelen een week later nog in de achtertuin (ze hadden niet alles gevonden), er zijn mensen die liachaamsdelen moeten gaan zoeken langs het spoor en het lijk moet worden opgeruims en in deze gevallen zal dat een extra vervelende klus zijn.

Dat iemand het leven niet mee ziet zitten is heel heel erg. Ik denk daar ook helemaal niet simpel over. Maar het enige wat ik zeg, is dat voor de trein springen een hoop anderen een trauma kan bezorgen.
Dat ik dat zeg doet helemaal niets af aan het feit waarom iemand zelfmoord pleegt, daar heb ik met geen woord over gerept.

Het is natuurlijk heel erg als je niet meer een andere uitweg ziet dan zelfdoding maar als er dan iemand besluti om veer de trein te springen dan lijkt het me inderdaad verschrikkelijk voor de mensen die alles moeten opruimen en de machinist die het gewoon voor zijn ogen ziet gebeuren. En wat te denken van de nabestaanden die hun dierbare dus niet meer kunnen zien omdat er niet zo veel meer van over is (even plastisch gezegd)

Dus ik ben het helemaal met je eens.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:06

RedPassion schreef:
Die methodes geven geen 100% garantie sunny_l0ve.

sunny_l0ve schreef:
Ik zou me ook nooit in iemand kunnen verplaatsen die over zelfmoord nadenkt.

Dat vind ik oprecht fijn voor je. Maar misschien kan je wel snappen dat als iemand dood wil er maar weinig 'goede' methodes voor zijn. Dan heb ik over methodes waarbij het zo goed als zeker is dat je overlijdt. Als er betere methodes waren sprongen er niet zoveel mensen voor de trein, daar ben ik van overtuigd. En dat vind ik voor alle partijen heel erg.

De trein is anders ook echt geen goede methode om zeker te weten dat je dood bent.
Is hier ook iemand in de buurt, die loopt nu rond(gelukkig 'genezen') met 1 arm minder ;)
Daarnaast zijn er wel andere methode's waarbij je niet zoveel mensen een trauma hoeft te geven, en die wel zekerheid geven, als je het goed doet.

TS hoop dat je er niet te veel last van krijgt maar bah wat een misselijk iets om mee te maken...

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:09

reininglover schreef:
Red_Savage schreef:

En ik kan me daar dus wel zwaar aan ergeren. Ik begrijp ergens wel dat die mensen meestal zware problemen hebben en dit als de enige uitweg zien maar ondertussen doe je niet alleen je eigen familie en vrienden leed aan maar ook het treinpersoneel en eventuele passagiers.
Ik zat laatst op de trein van Leuven naar Brussel, een rit van een goede 20 min en ik heb er 2u over gedaan met resultaat dat ik in het donker op Brussel Noord stond, en je wilt niet weten wat daar gebeurt 's nachts. Heel het treinverkeer was ontregeld waardoor ook veel studenten en werkende mensen in de problemen kwamen.

Edit wegens een zin die iemand kan kwetsen

Ik snap dat het in jouw geval ook erg frustrerend moet zijn.
Maar ik kan dan eigenlijk alleen maar aan degene denken die met zó'n gedachten heeft rondgelopen en het daadwerkelijk in praktijk heeft gebracht.
Ik trek het me heel sterk aan, waarschijnlijk ook omdat ik er dichtbij heb gestaan (ander geval).

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:13

Lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken. Ken ook iemand die het overleeft heeft, maar wel 2 armen kwijt is. Denk niet dat iemand er zomaar voor springt, aan de andere kant gun ik niemand zo'n trauma... Ook voor de nabestaanden gewoon heel erg naar lijkt mij. Omdat het zelfmoord is en omdat je (vaak) alleen maar resten hebt om te begraven (of cremeren). Wel trouwens goed geregeld dat er gelijk slachtofferhulp was voor degenen die dat nodig hadden!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 18:19

Deze was zeker weten wel dood, gezien hij nog geen minuut later door een 2e trein werd geraakt. Werd ook medegedeeld dat die persoon echt overleden was.. helaas.

Schrok zelf wel ff maar vond het vooral voor die machinist zo erg. Hij mocht ook niet meer verder rijden, we zagen hem met z'n koffertje bij die boer over het terrein sloffen, arme man :(:)

edit: Die slachtofferhulp was idd wel goed. Een mevrouw kwam aan iedereen vragen of ze wat hadden gezien en hoe ze dat vonden enzo, heel lief :)