HELP! fotoshoot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

HELP! fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 14:46

Hoi!

Ik heb zaterdag een fotoshoot. Nou moet ik dus verschillende kleding meenemen, Heeft iemand leuke ideeën?

groetjes

benangelique

Re: HELP! fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:52

wat voor shoot is het?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 14:58

Het is een lingerie shoot. en ook met kleding maar die kleding mag ik zelf weten. Maar misschien dat jullie nog ideeën hebben om mee te nemen?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:19

Lingeriefoto's bij een erkende goede fotograaf hoop ik en niet eentje via Hyves/Marktplaats?

Neem verschillende stijlen mee, casual zoals een spijkerbroek en een leuk shirtje, een leuke jurk, sportief, uitgaanskleding.

Maar wat vooral het belangrijkste is: kleding waar je je prettig in voelt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:22

@ Vende: "erkende fotograaf"? Sinds wanner zijn fotografen "erkend"?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:36

Vende schreef:
Lingeriefoto's bij een erkende goede fotograaf hoop ik en niet eentje via Hyves/Marktplaats?

Neem verschillende stijlen mee, casual zoals een spijkerbroek en een leuk shirtje, een leuke jurk, sportief, uitgaanskleding.

Maar wat vooral het belangrijkste is: kleding waar je je prettig in voelt. :)

Inderdaad! En neem vooral iemand mee die je vertouwd en goed kent!
Verder zou ik niet al te uitdagende lingerie aandoen, gewoon een leuk setje :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:00

Eerste shoot een lingerieshoot := Weet waar je aan begint! Mag ik weten wie de fotograaf is?

Qua kleding gewoon zo veel mogelijk meenemen, als de fotograaf er een beetje verstand van heeft, kan hij je dan gewoon wel tips geven wat het best staat. Sowieso geen bh met patroontjes of kleurtjes erin voor onder je kleding, flitslicht haalt alles omhoog en het kost veel extra tijd voor de fotograaf om alles weer weg te shoppen..
Is er een visagiste aanwezig? Zo ja, géén make-up op doen van te voren. Ook niet een dun laagje foundation of toch een beetje mascara.
Oefen alvast verschillende blikken voor de spiegel, niets zo vervelend voor een fotograaf als een model dat maar één uitdrukking heeft.

Verder gewoon veel plezier hebben, want shooten is hardstikke leuk! Mits je een betrouwbare fotograaf treft (en iets laat een belletje in mij rinkelen, een eerste shoot voor een vrij jong meisje (van wat ik kan zien uit je profiel, sorry als je wel 20+ bent :o ), gelijk een lingerieshoot... nou, ik ben benieuwd!)

Veel plezier! :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:09

ik ben 17. Ik mag kiezen wat voor voor shoot ik wil.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:14

Ja, niemand zegt dat het niet mag.
Maar inderdaad verschillende dingen.
Iets geks, iets schattigs, iets stoers.
een klem of spelde of haarband zodat je je haar eventueel anders kan doen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:30

iss veel verschillende dingen.
Uitgaanskleding, zakelijke kleding, vrijetijdskleding....
Neem je wel iemand mee naar de shoot?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:37

Nee ik ga alleen. Maar hij komt eerst langs mijn huis om even met mijn ouders te praten zodat die niet zo ongerust zijn. Dan gaan we naar kapper/visasiste.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:02

Fotografen heb je in een hele hoop soorten. Er zijn veel betrouwbare bij, maar helaas ook minstens zoveel "tietenschieters". Het is de kunst om de rotte appels eruit te filteren. Dat hij vooraf je ouders wil spreken is een positief punt. Mijn ervaring is: hoe meer haast, hoe meer kans dat het een fout type is. Iemand die ideeën heeft, heeft vaak tijd nodig om ze verder uit te werken en vraagt niet van je dat je morgen op de stoep staat.

En 1 tip: relax! Een ontspannen model oogt zoveel mooier op een foto.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:09

Ik vind het ook nog wel wat hoor, een eerste shoot en dan direct met lingerie.
Ik heb veel shoots gedaan en heb pas later ook lingerie/artistiek naakt gedaan. Als je wilt poseren moet je je wel op je gemak voelen en dat vraag ik me af of dat nu gebeurt.

Verder is het belangrijk dat je geen knellende sokken, kleding, ondergoed draagt voor de shoot. Dit laat namelijk afdrukken achter op je lijf. Verder alle eigen sieraden zoals oorbellen en ringen afdoen.
Een kapper/visagist is erg fijn en geeft net wat extra voor een shoot. Qua kleding neem spullen mee die je zoveel mogelijk kunt combineren met elkaar. Schoenen met hakken is wel handig, omdat je onderbeen dan net wat mooier uit komt.
Er zijn verder nog wel wat kleine trucjes zoals:
Je tong tegen je verhemelte drukken, dat trekt je kin/onderkin mooi strak. Ogen dicht doen en op moment vlak voor de foto openen voor een goede oogopslag.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:11

Bedankt allemaal!
meer tips zijn altijd welkom!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:22

hallo

mijn vader en stiefmoeder zijn erkende fotografen ze schieten meestal modellen wat zij voor tips geven is

drink 2 dagen van te voren veel water zodat je huid niet te droog is
geen make-up op doen die dag dus lekker zonder make-up de deur uit

doe dingen aan waar je je lekker invoelt neem eventueel een cd mee met muziek die jij leuk vind die zeten mijn ouders dan ook altijd op zodat je je op je gemak voelt mischien wilt jou fotograaf het ook wel doen

meen gewoon verschillende kleding soorten mee je kunt nooit te veel hebben als je fotograaf een beetje verstand van zaken heeft kan hij je helpen met het uitkiezen

neem een vertrouwt iemand mee ik snap dat je bij z'n shoot liever niet je ouders erbij hebt maar mischien een goede vriendin of mischien wel je vriendje

wat is de naam van de fotograaf? ik kan zo voor je kijken of hij erkent is bij mijn ouders die kennen zowat alle fotografen

en kijk aub uit zoals ze voor me al zeggen er zijn ook genoeg fotografen die in het begin goed overkomen maar uiteindelijk andere bedoelingen hebben met je foto's.

doe aub niets wat je zelf niet wil wil je de kleren aan houden kan de fotograaf je niets verplichten en wees je zelf
voor meer info kun je wel even pb'en

groetjes
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 17-02-09 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:25

succesmet je eerste fotoshoot en gelijk lingerie heb je een website van de fotograaf aangezien ik zelf ook veel shoots gedaan heb en soms nog doe ben benieuwd!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:25

jessj22 schreef:
hallo

mijn vader en stiefmoeder zijn erkende fotograven ze schieten meestal modellen wat zij voor tips geven is

doe dingen aan waar je je lekker invoelt neem eventueel een cd mee met muziek die jij leuk vind die zeten mijn ouders dan ook altijd op zodat je je op je gemak voelt mischien wilt jou fotograaf het ook wel doen

meen gewoon verschillende kleding soorten mee je kunt nooit te veel hebben als je fotograaf een beetje verstand van zaken heeft kan hij je helpen met het uitkiezen

neem een vertrouwt iemand mee ik snap dat je bij z'n shoot liever niet je ouders erbij hebt maar mischien een goede vriendin of mischien wel je vriendje

wat is de naam van de fotograaf? ik kan zo voor je kijken of hij erkent is bij mijn ouders die kennen zowat alle fotograven

en kijk aub uit zoals ze voor me al zeggen er zijn ook genoeg fotograven die in het begin goed overkomen maar uiteindelijk andere bedoelingen hebben met je foto's.

doe aub niets wat je zelf niet wil wil je de kleren aan houden kan de fotograaf je niets verplichten en wees je zelf

groetjes

Ik denk dat je ouders het wel fijn zouden vinden als je hun beroep goed schrijft. Het meervoud van fotograaf is namelijk fotografen ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:30

ankem schreef:
jessj22 schreef:
hallo

mijn vader en stiefmoeder zijn erkende fotograven ze schieten meestal modellen wat zij voor tips geven is

wat is de naam van de fotograaf? ik kan zo voor je kijken of hij erkent is bij mijn ouders die kennen zowat alle fotograven

en kijk aub uit zoals ze voor me al zeggen er zijn ook genoeg fotograven die in het begin goed overkomen maar uiteindelijk andere bedoelingen hebben met je foto's.

groetjes

Ik denk dat je ouders het wel fijn zouden vinden als je hun beroep goed schrijft. Het meervoud van fotograaf is namelijk fotografen ;)

sorry ouders;)
ik typ soms te snel en lees het niet over sorry

voor de mensen die geintreseerd zijn
http://www.tamart-photography.nl/

groetjs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:55

"Erkende fotografen" blijft sowieso een l*lverhaal. Ouders van jessj22 zullen geen "erkend fotograaf" zijn en al helemaal niet kunnen checken of andere fotografen wel of niet "erkend" zijn.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:00

Nouks schreef:
"Erkende fotografen" blijft sowieso een l*lverhaal. Ouders van jessj22 zullen geen "erkend fotograaf" zijn en al helemaal niet kunnen checken of andere fotografen wel of niet "erkend" zijn.

waarom niet?
ik denk dat er verschil zit tussen erkent en erkent
onder erkende fotograaf bedoel ik die aangeloten zijn bij modellen buro's enz

groetjes

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:02

Och, iedereen weet toch wat ze bedoelen met erkend fotograaf. Ik neem in ieder geval aan: professionele fotograaf of gevorderde amateur, met passie voor het vak, die door verschillende ervaringen betrouwbaar is gebleken.
Zoiets.

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de naam van de fotograaf! :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:05

Myukii schreef:
Och, iedereen weet toch wat ze bedoelen met erkend fotograaf. Ik neem in ieder geval aan: professionele fotograaf of gevorderde amateur, met passie voor het vak, die door verschillende ervaringen betrouwbaar is gebleken.
Zoiets.

quote]
ook dat!

Citaat:
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de naam van de fotograaf! :)[/
je bent niet de enige;)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:07

Waarschuwingen zijn meer dan terecht vind ik.
Let goed op met wie je in zee gaat.

Verder; suc6! En veel plezier

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:10

Inderdaad en doe vooral niks waar je geen zin in hebt! :)
Ik zou een beetje van alle soorten kledij meenemen, want ik denk dat de fotograaf wel het beste weet waar hij iets mee kan aanvangen.

Veel plezier!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:12

Met je ouders praten wil niet zeggen dat hij betrouwbaar is,oren en ogen goed open en hopen dat het mooie foto,s worden.