Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 16:53

In mijn topic over kalmeringsmiddelen tijdens mijn praktijkexamen kwam het ook op het gebruik van edelstenen.
Vroeger heb ik ook wel eens een edelsteen bij me gedragen, tijgeroog.
Ik ben van plan een ketting te kopen met een steen die rustgevend/anti-stressend werkt.
Maar ik kwam bij de eigenschappen ook stenen tegen die hielpen tegen vermoeidheid, luchtwegklachten, allergieen. Nu heb ik van al die dingen last. Mijn allergie is zelfs van een 5 naar een 14 gegaan (Geen idee wat dit betekent maar dit bleek uit de bloedtesten bij de ha, mijn allergie is bijna 3 keer zo erg geworden)

Kun je verschillende edelstenen dragen zonder dat ze elkaar tegenwerken?
Wie gelooft in de kracht van edelstenen, en gebruikt ze ook?

VeraW

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:58

Ik ga ook even mee lezen.

Volgens mij kan je bepaalde stenen wel met een elkaar dragen maar sommige ook niet. Mijn tante heeft twee stenen die samen heel goed werken.

Ik zelf draag een Amethist. Het is een paasrige steen.
Ik draag hem om meer innerlijke rust te krijgen en voor
hoofdpijn.

Alleen heb ik hem nu een poosje niet gedragen maar sinds een paar maanden draag ik hem weer. Ik had begrepen om hem 1 dag in de week in het water te leggen en daarna kan je hem weer dragen. Maar zou het kunnen zijn dat een steen zijn kracht kwijt raakt (omdat hij oud is ofzow)?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:00

Ik geloof niet in de kracht van edelstenen.
Ik denk wanneer je erin gelooft en je draagt een steen, je je er erg mee bezig gaat houden.
Stel je voor je draagt een edelsteen die de kracht vrolijk geef.
Volgens mij probeer je dan zelf vrolijker te zijn, dan dat een steen dat voor je doet Lachen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:23

Ik gebruik al van jongs af aan edelstenen, vroeger altijd een roze voor als ik zenuwachtig was. Maar volgensmij had ik meer zelf die betekenis eraan gegeven, want hij hielp niet.

Ik heb ook een tijdje de Amethist steen bij me gedragen voor innerlijke rust en voor hoofdpijn. Nu draag ik meestal de Tijgeroog die staat voor; Geeft zelfvertrouwen, ontkrampt, verwarmt, tegen astma en verkoudheid. Kaatst negativiteit terug. Bij bronchitis, astma en verkoudenheid. Centreert de gedachten. Beschermt tegen het boze oog.

De tijgeroog helpt wel bij mij Ja
Wat ik wel gehoord heb als je verschillende stenen bij elkaar legt dat ze dan niet meer werken en dat je ze dan met lauw-water moet wassen (maar of dat waar is weet ik niet).

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 18:43

Ik heb net wederom een tijgeroog gekocht.
Helpt namelijk tegen 2 dingen: Stress (Praktijkexamen rijbewijs) en tegen mijn luchtweg- en longklachten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:48

Je kan geen meerdere stenen tegelijk dragen,en bij lucht weg problemen werkt aquamarijn heel erg goed.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:56

Ik denk dat je voor je praktijkexamen gewoon moet zorgen dat je goed kunt rijden, weet waar je aan toe bent en gewoon je best moet doen, een steentje zal je écht niet helpen...

Ga even langs je huisarts, die kan je een pilletje voorschrijven. Heeft mijn moeder voor mij ook gedaan en het heeft prima geholpen.

Edelstenen zijn prachtig en dr zullen zat mensen zijn die er energie en kracht uit kunnen putten, maar of je je rijexamen er door zal halen, ik vraag het me af...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 22:15

Het is dus niet alléén voor mijn rijexamen.
Een pilletje van de dokter wil ik niet aan beginnen, ik gebruik daar bachbloesems voor.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:58

edelstenen hebben wel degelijk kracht!

mijn hondje, 3 jaar, wagenziek.. ik kwam een steen (bergkristal) tegen en die zou daar tegen helpen.. steentje gekocht, in d'r halsband genaaid en ze sprong vrolijk de auto in.. had ze een andere halsband zonder steentje om? no way dat ze de auto in gaat!
helpt wel degelijk, we zijn toch wel nuchter hier thuis, en honden kunnen niet neppen Vork

ikzelf draag een amethyst aan een ketting tegen hoofdpijn en bergkristal omdat die vanaf het begin al heel fijn aanvoelde..

of stenen bij elkaar kunnen, mail de krater eens, die kunnen ook doormeten (ook via foto) welke steen voor jou geschikt is, en welke bij jou wensen past
www.dekrater.nl

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:08

Jij kiest je eigen steen uit. Niet uit een boekje, maar ga gewoon naar de winkel en bekijk daar alles wat ze hebben. Zeker weten dat je met de goede thuiskomt.
Sommige stenen ondersteunen elkaars werking, andere breken af.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:13

ik heb een keer iets omgehangen voor de gein, was paarsig, en de hele dag had ik moeite met makkelijk ademen ofzo.

later deed ik het af en was het over, later snapte ik dat het daardoor kwam!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:16

dan was dat niet de goede steen voor jou Tong uitsteken

paarsig.. helder, 'wit' met paars zegmaar, dus niet doorzichtig, of half? Tong uitsteken

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:18

nee niet doorzichtig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:20

Stenen kies je uit, maar je moet wel heel goed weten waar je mee bezig bent,
ze kunnen namelijk ook gezondheidskalchten veroorzaken of juist versterken!!
Ga dus niet zomaar aan de slag ermee.
Ik heb hier een huis vol met stenen staan, allemaal uitgezocht door een erkende stenologe Clown

Mijn verhaal kan je hier vinden als je geinteresseerd bent...
Ik ben zwaar onder de indruk van edelstenen, en pak dr zo nu en dan ook een
bij me.

Je moet je stenen wel eigen maken, dus reinigen en opladen, anders krijg
je te maken met energieen van anderen, de stenen in de winkels etc zitten er namelijk nog vol mee.
Hoe je reinigen kan kan ej in dat topid wel terugvinden maar wil het hier straks of morgen
ook wel vertellen.

Maar ga dus niet eigen dokteren!!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 23:24

tijgeroog is jaren geleden al onder begeleiding bij mij uitgezocht Knipoog

Steen in de ene hand, en dan druk erop, wanneer ik meegaf (zonder kracht te zetten of los te laten) had ie die nodig of juist andersom, ik weet niet meer, ik was 14 toen dus alweer 6 jaar geleden. Maar dat was 'mijn' steen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 01:49

Pam schreef:

Je zegt dus jaren geleden, het gebruik van stenen verschild elk jaar, soms wordt het zelfs per
maand bekeken.
Ik mocht bv een jaar geleden absoluut geen cyaniet, nu wel Lachen
Dus kijk ajb uit, je gezondheid van toen kan erg verschillen met nu...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:39

Ik geloof ook wel in de werking van edelstenen.
Volgens mij was hier tijdje terug een groot topic over, misschien moet je eens kijken bij de zoekfunctie Knipoog

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:50

amazoniet werkt bij benauwdheid en allergieën
het best schijnt het om een steentje bergkristal erbij te dragen dat versterkt de werking...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:29

Ik heb chrysocolla, amethystkwarts & labradoriet.
De 1e 2 heb ik samen om mijn nek hangen en de laatste heb ik als losse steen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:15

Hee wat leuk een topic over edelstenen!!!
Mijn huis ligt er helemaal vol mee hihihi... Bloos
Allerlei verschillende soorten en maten! Helemaal niet verslaafd aan ofzo hoor... Tong uitsteken

Edelstenen-freak! Haha! Ik heb oa een hele mooie grote amethist-geode in de vensterbank staan!
De Oude Aarde in Giethoorn is 1 van mij favo-winkels, ben er ook vaste klant, mag zelfs achter de schermen van de winkel komen, als de baas zelf er is! Waar nog meer pracht en praal ligt... Afgod
Je wordt er alleen zo hebberig van...! Knipoog

Maar goed, edelstenen hebben zeker te weten een werking!
Ook kunnen bepaalde edelstenen elkaar tegen werken! Welke precies met wat, weet ik niet uit mijn hoofd, maar er zijn hele leuke boeken over te vinden.
Dit vind ik persoonlijk een heel goed boek : Handboek geneeskrachtige stenen van Michael Gienger!
Erg duidelijke omschrijvingen met erg mooie foto's! Ook de herkomst en het ontstaan van edelstenen wordt er in vermeld. Al met al een heel compleet boek! Leuk om te hebben.

Mijn favo stenen zijn oa : labradoriet, celestien, maansteen, bergkristal, rozenkwarts en toch wel heel veel meer!
Labradoriet is wel 1 van de stenen die ik het vaakst bij me draag in mijn broekzak! Mijn knuffelsteen! Ik slaap er zelfs mee en hou ze ook echt vast in mijn slaap Dromen

Labradoriet beschermt je tegen negatieve invloeden van buitenaf! Herstelt het evenwicht in de aura en versterkt je intuïtie en je mediamieke gaven.

Bergkristal versterkt de werking van alle stenen en past bij alle chakra's. Bevordert helderheid en neutraliteit en verbetert waarneming en begrip. Ook goed tegen reisziekte.

Celestien is een engelen-steen die de communicatie met je geleide-gidsen bevordert tijdens dromen en meditatie. Beschermt tegen bedrog.

Maansteen vergroot ook je mediamieke vermogen en helderziendheid, het verfijnt je intuïtie.

Rozenkwarts is een hele lieve steen, goed voor kleine kinderen die niet goed kunnen inslapen, bevordert het vermogen om lief te hebben. Maakt creatief.

Maar goed ik zal jullie niet teveel vervelen met mijn passie voor edelstenen!
Je kunt een steen heel goed uitkiezen op gevoel. Maar er zijn ook mensen die door middel van spier-testen kijken, welke steen op dat moment het beste bij je past. Bij mij is het vaak degene die ik zelf al op gevoel uitgekozen heb! Zo leuk!

Turkoois is trouwens een leuke beschermende vriendschaps-steen voor je paard! Waarschuwt bij gevaar! Maar pas op, er zijn veel nep turkoois in de handel, is namelijk makkelijk na te maken. Gebruiken ze Howliet voor die ze dan blauw kleuren!
Nou ja zoals jullie merken ga ik maar door en door dus ga ik nu écht erover stoppen!
Hopelijk heb ik niemand verveeld! Knipoog

Groetjes!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:47

interessant! Bloos! zk zou er best zo 1 willen hebben!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:44

Chiqa schreef:
Pam schreef:

Je zegt dus jaren geleden, het gebruik van stenen verschild elk jaar, soms wordt het zelfs per
maand bekeken.
Ik mocht bv een jaar geleden absoluut geen cyaniet, nu wel Lachen
Dus kijk ajb uit, je gezondheid van toen kan erg verschillen met nu...

Als de steen van Pam niet meer goed is voor haar zal hij kapot gaan of zal ze hem verliezen.
En imo kun je prima naar de winkel, de hele collectie bekijken en daar de steen uitzoeken die je het meest aantrekt. Dat is ook de steen die je op dat moment nodig hebt, daar hoeft geen deskundige bij. Stenen die niet goed voor je zijn die neem je ook niet. Ik walg bijv. van de rozenkwarts die mijn moeder destijds kocht, maar zij moet niks hebben van mijn citrien.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:58

Sorry maar ik geloof er niet in, voor mij is een steen... tja... een steen gewoon. Nogmaals: Sorry!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:52

Alles in het leven bestaat uit energie!
Alles wat je maar vast pakt heeft een energiewaarde. Quantumfysica.
Alles waarvan jij denkt dat het vaste stof is, is het niet! Leg het maar eens onder de microscoop dan zul je zien dat alles uit energie bestaat. Dat is wetenschap. Iets wat voor jou heel 'vast' lijkt is in wezen trage energie. Zo dus ook bij stenen.
Die bevatten relatief een laag energie-niveau, maar die dragen wel bij in jouw eigen energie.
Vandaar ook dat stenen een 'geneeskrachtige' waarde hebben. Het kan in positieve zin helpen.

Hoge trillings-energie zijn dingen die je niet kunt zien, maar wel kunt voelen.
Zoals bijvoorbeeld dat je sfeer kunt voelen als je een kamer binnenloopt waar mensen net een heftige discussie hebben gevoerd. Of dat je aan iemand denkt en diegene belt je op dat moment. Ook wel telepathie genoemd. Alles komt voort uit één dezelfde Bron, God, Allah hoe je het ook noemen wilt. Denk maar eens aan hoe alles ontstaan is, de wonderen van het leven.
Sommige mensen kunnen dat beter waarnemen dan anderen, die worden dan ook bestempeld dat ze 'paranormaal' zijn, maar in wezen bezit iedereen de gave om het te voelen. De één is er gewoon gevoeliger voor dan de ander en je kunt dit beter gaan ontwikkelen.
Uiteraard mag je het hier niet mee eens zijn en heeft iedereen zijn eigen visie over bepaalde zaken, maar desondanks zijn we allemaal onlosmakend met elkaar verbonden. En dingen die niet altijd te verklaren zijn, hoeven per definitie niet meteen onwaar te zijn!
Maar goed het is een topic over edelstenen, ik zal er niet verder op in gaan.
Zo vind ik het gewoon heel prettig om stenen in mijn omgeving te hebben, bovendien zijn ze gewoon ook nog heel erg mooi! Respect!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:01

Ik wil nog 1 opmerking maken, paarden zijn ook heel gevoelig voor energie.
Kijk maar eens als jij in een pest humeur bent, hoe je paard dan reageert! Die spiegelt als het ware jouw eigen gedrag.
Of als je een hele goede band hebt met je paard, dat hij de oefeningen vaak al voor je doet als je er aan denkt! Zo rij ik geregeld buiten en denk, oh dat daar verderop is een mooi stukje om te gaan draven, voordat ik überhaupt de hulpen heb gegeven gaat mijn paard al draven! Alleen al omdat ik er aan denk!
Gedachten bezitten dus een hoog trillings niveau en paarden zijn gewoon erg spirituele wezens die daar heel gevoelig voor zijn.