Cabrio die paard(en) kan trekken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Cabrio die paard(en) kan trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 18:10

Ik en mijn vriend zijn alvast aan het rondkijken naar een auto, we zijn beide namelijk nog bezig met het rijbewijs.
Verder hebben we beide geen kaas gegeten van auto's, merken, etc. Vandaar dat ik deze vraag hier stel.

We willen het liefst een 4 (of mooie 2)persoons cabriolet (maar een toffe 'niet-cabrio' auto is ook goed), die minimaal 1 paard kan trekken.
Het moet een allround auto zijn, die goed over komt bij het 'zaken doen' maar ook een paard kan trekken.

Ons budget is zo rond de 10.000 voor een leuk tweedehandsje, maar daar is best rek in.

Siets

Re: Cabrio die paard(en) kan trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:14

Pfoeh, volgens mij een audi A4 in ieder geval? Die zijn ook zoooo gaaf :).

Saab heeft ook cabrio's die trailers mogen trekken geloof ik. Maar dat weet ik niet zeker. En volvo, maar ik noem de dure auto's wel op :+.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 18:29

Oh van volvo heb je leuke staan in onze prijsklasse!

Weet iemand of de Peugeot 307/308? cabrio iets kan trekken?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:32

Ik zou zeggen: www.autotrader.nl

En dan autogids / specificaties

Daar vind je van alle auto's de technische specificaties. Alleen voor kogeldruk moet je op het plaatje van de trekhaak / instructieboekje kijken!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 18:48

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:53

Ik persoonlijk zou nooit voor een chrysler kiezen... Amerikaanse auto's hebben over het algemeen de wegligging van een dronkaard en onderdelen zijn duur.

Zoals ik al zei: Tabblad auto's / autogids / subkopje autospecificaties

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:56

De prijs is zonder BPM.... De echte prijs wordt dus flink meer!

En hij kan 455kg trekken (geremd) :=

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 18:57

Dus dan mag hij mijn pony wel trekken, maar alleen zonder trailer :')
Dat gaat hem niet worden dus.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:04

We hebben een aantal jaar een Chrysler Stratus gehad. Heerlijke auto en super wegligging overigens.
Ondanks dat deze auto 1470kg woog en een 2.5liter motor, mocht deze volgens de papieren maar 1200kg trekken.

Volgens mij heb je wat zwaardere uitvoeringen Suzuki Vitara Cabrio die een trailer mogen trekken. Volgens mij heb je van BMW ook diverse cabriomodellen die een trailer kunnen trekken.
Op Marktplaats staat bij veel auto's "modelinformatie" erbij. Als je daar op klikt zie je wat de auto mag trekken.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:06

Siets schreef:

Saab heeft ook cabrio's die trailers mogen trekken geloof ik. Maar dat weet ik niet zeker. En volvo, maar ik noem de dure auto's wel op :+.

Ik denk niet dat je een audi a4 voor 10 duizend hebt hoor.
Kan het ook fout hebben hoor :Y) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:10

BeautyEmily schreef:
Siets schreef:

Een afgetrapte met enorm veel kilometers op de teller misschien!!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:50

Gewoon een leuke Feroza........ Mag anderhalfpaards trailer trekken, en doet dat zonder problemen. Mooi voordeel, je hoeft met deze auto en een één/anderhalfpaardstrailer geen E achter B te hebben :D Ennuh......... ze zijn behoorlijk wat goedkoper dan 10.000€. Verkrijgbaar met hard en softtop.:D

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:51

Weet niet of ze in je budget liggen maar weet dat de focus cabrio een 1-paards trailer kan trekken.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:58

Wij zijn nu aan het kijken voor een Volvo v70, ligt in jouw prijsklasse en mag genoeg trekken!

Ik zou iedereen die met een paard achter zich gaat rijden wel aanraden een E-rijbewijs te halen, zeker als je pas net je B hebt!
Of nog beter: eerst km's maken zonder aanhanger! :)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:59

Kev schreef:
Wij zijn nu aan het kijken voor een Volvo v70, ligt in jouw prijsklasse en mag genoeg trekken!

Ik zou iedereen die met een paard achter zich gaat rijden wel aanraden een E-rijbewijs te halen, zeker als je pas net je B hebt!

Dat sowieso!!! :D

En E achter B...... Tjah, ik heb hem niet en ben erg handig met een trailer. Heb al genoeg mensen op concours getroffen die wel hun E hebben gehaald, maar absoluut niet met een trailer kunnen rijden :+ Is toch een kwestie van gevoel ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:00

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:04

HummerTime schreef:
Kev schreef:

Dat sowieso!!! :D

En E achter B...... Tjah, ik heb hem niet en ben erg handig met een trailer. Heb al genoeg mensen op concours getroffen die wel hun E hebben gehaald, maar absoluut niet met een trailer kunnen rijden :+ Is toch een kwestie van gevoel ook :j

Het gaat me niet zozeer om de bijzondere verrichtingen, al is het wel handig dat je die leert, maar sommige mensen leren het nooit :P.
Maar meer om het vooruit kijken, inzicht hebben in dode hoek ed en de gevaren die er kunnen zijn

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 23:06

Vandaar idd eerst kilometers maken zonder trailer ;) En dan eerst eens een aanhanger proberen of zo :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:35

Een cabrio die een trailer kan trekken, beneden de 10.000 euro.
DAT ZIJN NOGAL WAT EISEN!

En inderdaad, eerst zonder aanhanger gaan rijden. Ik weet niet of je je rijbewijs al hebt, maar ik hoor aan alle kanten dat het rijden zonder instructeur in het begin veel onzekerheid oplevert.

Bovendien, een trailer achter je auto is al een heel ander gevoel, een caravan al helemaal... Zelfs als je zelf niet rijdt... Dus begin inderdaad met een gewone aanhanger.

Verder peugeot 307/308 cc vind je ook niet onder de 10.000€
De 206 cc onder de 10.000 kan geen trailer trekken lijkt me.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:44

BeautyEmily schreef:
Siets schreef:

Heb je wel gelezen? Ik zeg in mijn laatste zin dat ik wel de dure auto's er tussenuit weet te pikken ;).

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:32

Op een of andere manier heb ik het gevoel dat cabrio's gewoon niet gemaakt zijn als trekauto.. Er zijn veel auto's die inderdaad rondrijden met trekhaak, maar voor veel auto's zijn die ook alleen maar om bv. de fietsendrager te bevestigen ;)

Let daar dus even goed op in ieder geval. Hoeveel de auto sowieso mag trekken en als er een trekhaak op zit wat die aankan.

Succes met je zoektocht en ik zou zeggen, wat minder eisen (geen cabrio) en er gaat een wereld voor je open qua keuzemogelijkheden :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:47

Ik ben even aan het kijken wat wel een paardentrailer kan trekken

Volvo C70 cabrio 1600kg
Audi A4 1.8 1700kg
Opel astra cabrio 2.0t 1400kg

In ieder geval niet:

Chrysler Sebring 455kg
Renault megane 2.0 1200kg
Peogot 206CC 2.0 1100kg
Peugot 306CC 2.0 1000kg

Er zijn er natuurlijk veel meer... maard dit geeft wel een idee!

En niet alleen te trekken kg's is van belang. Ook koppel, vermogen en kogeldruk!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:14

Saab cabrio 9-3 mag 1600 Kilo trekken.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:39

Bienotje schreef:
Op een of andere manier heb ik het gevoel dat cabrio's gewoon niet gemaakt zijn als trekauto.. Er zijn veel auto's die inderdaad rondrijden met trekhaak, maar voor veel auto's zijn die ook alleen maar om bv. de fietsendrager te bevestigen ;)

Let daar dus even goed op in ieder geval. Hoeveel de auto sowieso mag trekken en als er een trekhaak op zit wat die aankan.

Succes met je zoektocht en ik zou zeggen, wat minder eisen (geen cabrio) en er gaat een wereld voor je open qua keuzemogelijkheden :)

Maar een cabrio is juist zo geweldig :). Ik snap TS helemaal. En daar gaat het in de vraagstelling ook juist om, welke
cabrio's mogen een trailer trekken. Anders is de keus niet zo moeilijk, en zijn er ontzettend veel auto's ;). Het cabriogevoel
is het mooiste gevoel dat er is :j.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:51

Lia_ schreef:
Ssang Yong Korando cabrio :j
Bij de dealer in Apeldoorn staat er toevallig een te koop :j
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 76017.html

Héél fijne auto met bijzondere en bijzonder praktische techniek. Mercedes heeft echt een knap ontwerp afgeleverd.
Ik heb er MAD luchtvering onder gezet voor niveauregeling van de koppeling opdat ik die kan aanpassen bij de vele aanhagers welke ik er achter hang.

De kap is makkelijk en in een paar minuten in je eentje omlaag en omhoog te doen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXM4QYXM.jpg

In NL heeft deze auto een beetje een klootjevolk-imago en dat heeft tot voordeel dat ze erg goedkoop zijn. Goedkoper dan hier, terwijl ze hier nieuw bijna de helft kostten.
Zowel hier als in NL zijn er legio eigenaars die er 2 of 3 ton mee rijden. Veel daarvan met zware aanhanger.

hc