wat voor auto moet ik kopen,,

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal86

wat voor auto moet ik kopen,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 11:24

ik weet niet of het hier goed staat, maar zit met een dilemma

ik wil een auto kopen, probleem 1 weet niet wat voor. Probleem 2 moet hem in kunnen ruilen tegen mijn civic kan ik nog ongeveer 3000 euro voor terug krijgen. Probleem 3 hij moet voor een 1,5 /2 paards trailer kunnen rijden.. Probleem 4 het moet een diesel zijn.
Ik ben totaal niet merk gericht, helaas mijn vriend wel. Die heeft een hekel aan opel, en aan ford. dus tsja

wie heeft suggesties?

of heeft toevallig een auto staan die ze nog in wilde ruilen

sdi

Re: wat voor auto moet ik kopen,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:55

Hieronder een stappenplan om het wat makkelijker te maken

1) hoeveel heb je te besteden voor de aanschaf (nieuw of 2e hands)
2) hoeveel kun je maandelijks missen aan vaste lasten
3) wil je één of twee paarden vervoeren. Éen paard gaat prima met een grote personen wagen, voor 2 paarden kom je al snel uit op busjes of 4x4.
4) wat voor rijbewijzen heb je? B of BE

Ter voorbeeld.
Trek zelf met een Ford Mondeo diesel met gemak een 1,5 paard trailer met een beladen gewicht van bijna 1300 kg. De wagen mag 1400kg trekken. Eigen gewicht van de wagen is 1376 kg.

Afhankelijk van je bugdet enzo, kunnen we je wel adviseren over de modellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:07

jammer dat ie geen opel wil, wij hebben nog een mooie opel vectra station te koop Knipoog

o zie dat je wilt ruilen, tja dan houd t helemaal op, wij hebben al een nieuwe Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:15

Een goede kennis van me heeft een Suzuki Vitara van 92, die verkopen ze voor 2000 euro, maar dat is dan een benzine. Misschien kun je ook wel een diesel vinden voor 3000. In helmond staat er in ieder geval eentje voor 6000.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 14:59

Debo schreef:
jammer dat ie geen opel wil, wij hebben nog een mooie opel vectra station te koop Knipoog

o zie dat je wilt ruilen, tja dan houd t helemaal op, wij hebben al een nieuwe Knipoog

tjsa het is mijn auto he. Wat hij wilt maakt me eigen niet uit. Ik vind een opel wel lekker rijden, rustige moter.
Voor hoeveel staat de opel te koop?

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 15:00

MysticTinker schreef:
Een goede kennis van me heeft een Suzuki Vitara van 92, die verkopen ze voor 2000 euro, maar dat is dan een benzine. Misschien kun je ook wel een diesel vinden voor 3000. In helmond staat er in ieder geval eentje voor 6000.

Als die suzuki vitara een trailer kan trekken vind ik het eigenlijks al goed. Vind het persoonlijk leuke bakkies

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:18

Die Vitara van de kennis van mij kan een tweepaards trailer trekken en heeft ook nog vierwielaandrijving om door een modderige wei te komen, echt een heel fijne auto Ja

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:35

wij rijden met een peugeot 406 station diesel, met een 1,5 paards trailer en dat is geen enkel probleem Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:42

Een opel Vectra mag geen 2-paards trailer trekken geloof ik.

Daar moet je wel op letten.

Wij hebben nu een Ssang Yong Musso om de 2 paardstrailer te trekken. Die mag nml 2000 kg trekken. Hiervoor hadden we een BMW 525 Touring, die mocht het net trekken.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 16:25

Klopt,
ik hoorde ook dat je niet verzekerd bent als je een 2paards trailer trekt met een personen auto, en dat het minimaal een kleine jeep achtige auto moet zijn

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:41

Wij hebben nog een zwarte toyota avensis 2.0l te koop staan. Het is alleen geen diesel en we willen hem niet inruilen Clown

Maar je kunt natuurlijk ook altijd kijken om je auto particulier weer te verkopen en niet in te ruilen. Als je wilt inruilen kom je toch vaak uit bij een dealer.
Chantal86 schreef:
Klopt,
ik hoorde ook dat je niet verzekerd bent als je een 2paards trailer trekt met een personen auto, en dat het minimaal een kleine jeep achtige auto moet zijn

Hoeft niet per direct een kleine jeep achtige auto te zijn hoor Lachen Als het goed is krijgen wij binnenkort een nieuwe Lexus IS 250 2.5l en als ik het goed heb mag die onze 2 paardstrailer wel trekken.
De avensis die nu te koop staat mag hem officieel niet trekken maar kan het makkelijk doen. We hebben er meestal een VW bus 2.5l voor maar die heeft er stukken meer moeite mee dan de avensis en de bus mag hem wel legaal trekken Lachen

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 16:50

voor een dikke lexus heb ik geen lexus salaris, heb wel een goed salaris, maar ik vind persoonlijk niet gek veel omdat ik ook nog al me vaste lasten heb.
Ik zit een beetje rond te neuzen naar die suzuki vitara achtige auto's die vind ik toch wel erg stoer.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:55

Chantal86 schreef:
Klopt,

Het heeft te maken met het gewicht van de trailer als die helemaal vol staat (op zijn max dus) en het gewicht wat de auto maximaal mag trekken Knipoog

Bij tweepaards trailers kom je dan inderdaad gauw uit bij een Jeep-achtige auto, omdat deze meer mogen trekken dan een gemiddelde personenwagen zeg maar Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:58

ik rij mn trailer(2paards) met een ford mondeo die mag 1500 trekken(is wel benzine) een renault senic is ook erg fijn en dna de diesel. lekkere vlotte auto en trekt ook met gemak een trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:59

onze vectra mag dat wel trekken hoor, m'n vriend houd zich altijd keurig aan de regeltjes en heeft er regelmatig een 2 paards trailer getrokken.. het hoe en wat weet ik niet presies, maar weet wel zeker dat t mag Knipoog

reneefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 18:58

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:08

ik wil er dan wel weer eentje met een bull bar, dat heeft wel iets vind ik

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:59

Heb je al een budget bepaald?
Is toch wel erg makkelijk.
Je mag met je BE rijbewijs best een 2 paard trailer trekken met een lichtere wagen. Als je het maximale trekgewicht van de wagen maar niet overschreidt. Een 2 paardstrailer met één paard erin kan met veel grotere personen wagens zonder problemen. Met 2 paarden = bus of 4x4.

Persoonlijk zou ik als je regelmatig een trailer moet trekken, zoeken naar een Grand vitara / lwb (long wheel base) versie. Helaas zijn die met dieselmotor schaars.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 21:12

sdi schreef:
Heb je al een budget bepaald?
Is toch wel erg makkelijk.
Je mag met je BE rijbewijs best een 2 paard trailer trekken met een lichtere wagen. Als je het maximale trekgewicht van de wagen maar niet overschreidt. Een 2 paardstrailer met één paard erin kan met veel grotere personen wagens zonder problemen. Met 2 paarden = bus of 4x4.

Persoonlijk zou ik als je regelmatig een trailer moet trekken, zoeken naar een Grand vitara / lwb (long wheel base) versie. Helaas zijn die met dieselmotor schaars.

tegen de 3000 euro is mijn budget.
Mijn civic heb ik te koop neer gezet.. dus ff afwachten..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:18

ikke20 schreef:
ik rij mn trailer(2paards) met een ford mondeo die mag 1500 trekken(is wel benzine) een renault senic is ook erg fijn en dna de diesel. lekkere vlotte auto en trekt ook met gemak een trailer.

dit mag dus niet

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:20

ik wilde al zeggen: hou ook rekening met je BE rijbewijs, als je met een 2 paard trailer wil rijden...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:27

Wij hebben een volvo v40 station diesel sinds kort. Niet dat we dr een trailer achter hebben hangen maar het kan wel met gemak.
Die zijn 2ehands rond de 4000,-

Suzuki vitara waar je naar het kijken ben is opzich ook wel een leuk wagentje. Alleen om mensen etc mee achterin te nemen is vrijwel geen optie zo klein is het. Maar die zal je misschien in meerdere grote hebben

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 21:35

Quarterh0rse schreef:
Wij hebben een volvo v40 station diesel sinds kort. Niet dat we dr een trailer achter hebben hangen maar het kan wel met gemak.
Die zijn 2ehands rond de 4000,-

Suzuki vitara waar je naar het kijken ben is opzich ook wel een leuk wagentje. Alleen om mensen etc mee achterin te nemen is vrijwel geen optie zo klein is het. Maar die zal je misschien in meerdere grote hebben

ik neem nooit iemand mee achterin, dus dat scheelt, en we hebben nog een auto. Als die het weer doet. Einde van het jaar schaffen we een bora aan een een vw g60.
En de jeep is puur voor de trailer. g60 voor de werkverschaffing van bram zelf. en de bora om naar de kazerne te gaan. krijgen in januarie onze " oprot" premie. dus zo doende

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:30

ikke20 schreef:

hopen dat je nooit een ongeluk krijgt ermee want dan hang je enorm. Want een mondeo mag lange na geen 2 paards trekken.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:52

Citaat:
hopen dat je nooit een ongeluk krijgt ermee want dan hang je enorm. Want een mondeo mag lange na geen 2 paards trekken.

Er zijn van het vorige type mondeo's uitvoeringen die 1800kg mogen trekken.

Een mondeo mag wel een 2 paardstrailer trekken als je het maximale trekgewicht maar niet overschreidt. Dus 1 paard erin oke, 2 paarden soms.

Mijn mondeo mag 1400kg trekken = 2 paards trailer (640kg trailer + 700 kg paard) = 1350kg. 1 paard trailer = (550kg + 700kg paard) = 1250kg.