Leeftijdsverschil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fliam

Leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:01

Hai bokkers,

Vaak hoor ik van meiden die een (veel) oudere vriend hebben dat dit niet wordt geaccepteerd in de maatschappij. Mijn vriend en ik schelen op de kop af 12 jaar en ook tegen mij wordt wel eens gezegd dat het verschil wel erg groot is (mijn vriend is 34, ik ben 22). Zelf geef ik hier niks om, als je maar gelukkig bent Haha! .

Herkenbaar? Hoe gaan jullie hiermee om? Wat voor vooroordelen heb jij al naar je hoofd gehad?

Rinske

Re: Leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:53

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:56

Zijn jullie eigenlijk niet bang als er een hoog leeftijdsverschil is, dat jullie later als jullie nog in de fleur zitten met een bejaard persoon zitten en dan eigenlijk beperkt zijn

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:22

Ik ben blij dat mijn vriendje maar 3 jaar ouder is. Maar een vriendin van mij heeft nu met een 15 jaar oudere jongen. Hij is dan wel 35 maar echt, ik had hem 24 geschat. En ik vermoed, zij ook bij de eerste indruk. En tja, waarom dan geen relatie aan willen gaan, age is only a number Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:39

Als je straks wat ouder bent tegen de 30-35,dan heeft niemand het meer over jullie leeftijdsverschil.
Al komt het tegenwoordig steeds vaker voor wat betreft leeftijdsverschillen. Lachen

Ik heb destijds ook een vriend gehad die 7jaar verschilden.
(Ik zou er trouwens niet aan moeten denken dat mijn vriend 7jaar jonger zou zijn. Maar ouder vind ik wel lukken. Lachen )

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:40

ik ken ook iemand die een relatie heeft met een man die zeker 10 jaar ouder is.....
en dat meisje is begin 20... maar ze zijn écht een leuk stel en ik had hem ook véél jonger geschat...

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:42

ik weet niet wat je een groot leeftijds verschil noemt, ik ben 15 (wordt over 2 weken 16) en mijn vriend is 19 richting de 20. over deze leeftijdsverschil zeuren ze niet. en maken ze er geen probleem van. mijn tweelingzusje had iemand van 21, daar werd wel wat ophef over gemaakt!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:43

ik ben 23 mijn vriend 35,
ben super gelukkig met hem,
wil hem niet meer missen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:44

Ik ken iemand, die ik heel goed ken, die is 19 en haar vriend in 38 of 39, is net gescheiden en heeft 2 kinderen..
Als ze maar gelukkig zijn!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:48

katiavl schreef:
Zijn jullie eigenlijk niet bang als er een hoog leeftijdsverschil is, dat jullie later als jullie nog in de fleur zitten met een bejaard persoon zitten en dan eigenlijk beperkt zijn

Dit vind ik wel erg overdreven.
Ik heb geen last van dit verschil maar in mijn omgeving zijn ook mensen met een groot verschil van leefdtijd.
Ik vind als je zo gelukkig bent, waarom niet.
Maar een verschil van 20 jaar vind ik wel erg veel, maar wie ben ik om daar over te oordelen, wie zegt niet dat ik niet hetzelfde zou doen als ik gek zou worden op een man die 20 jaar ouder is.
Dus ik vind dat iedereen moet doen waar die zich lekker bij voelt.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:59

Je bent zeker welkom in het HK-topic dat Rinske typte. Ik val zelf nooit op mensen van mijn leeftijd (of een beetje ouder). Het is zeker die telt, zolang ze wederzijds is.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:05

mijn moeder is 42 en haar man is 72,
zijn nu 15 jaar samen.
ik zelf vind dit een beetje te,
maar goed mijn moeder is gelukkig en daar gaat het om,

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:25

Weet je, ik denk dat het nog lastig te begrijpen is als mensen in een totaal verschillende periode in hun leven zijn. Ik kende een meisje van 14 (sowieso totaal in de knoop met zichzelf) met een vriend van 32. Dat gaat gewoon niet. Pas zo tegen de 20 denk ik dat het ook voor jezelf reeël is om een relatie aan te gaan met iemand die gewoon ook volwassen is (en als dat 35 is, vind ik dat prima).

Als hij bijvoorbeeld 35 is en al gescheiden, kinderen, etc. dan is het ook weer anders. En tsja, persoonlijk zou ik echt niet met een bejaarde man getrouwd willen zijn als ik pas in de 40 ben! En dan zeker gezellig samen in het bejaardentehuis... Natuurlijk gaat het om liefde, maar het gaat ook om de klik en dat lijkt me toch lastiger bij iemand met een heel ander leven.

Mijn man is trouwens ruim een jaar ouder dan mij, maar ik moet zeggen dat je dan als tiener soms nog wel liever wenste dat hij iets ouder was. Dat duurt bij mannen toch iets langer Knipoog Gelukkig had ik geduld Tong uitsteken

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:09

Mijn ex is 51, ik ben 23.
Van het leeftijdsverschil hadden we geen last, mss ook omdat ik veel heb meegemaakt in mijn leven en hij zich vrij jong gedroeg (als ong 30).
Hiervoor heb ik iets gehad met een (nu) 47 jarige, een (nu) 37 jarige en verder wat leeftijdsgenoten.
Ik voelde me het fijnst en het best begrepen bij de oudere mannen dan bij de "jonkies", die zich vaak zeer kinderachtig gedragen in mijn ogen.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:14

Ik ben 16 en mijn vriend is 22 Knipoog Geeft niks vind ik zelf Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:20

Mijn ex was 25 terwijl ik 17 was, een vriendin van me zei toen ook dat het misschien wel beter was toen die na 2 weken zei dat hij eigenlijk niet verder wou (door dat leeftijdsverschil) en.. diezelfde vriendin.. had een maand later een relatie met een man van 32 (zij 16) tjah.. daar heeft ze écht veel commentaar op gehad, het is nu trouwens 'uit' maar.. nouja.. die man was/is getrouwd (gaat scheiden) echt een drama allemaal eigenlijk.. Leeftijdsverschil kan me echt geen bal schelen alhoewel er wel bepaalde grenzen zijn natuurlijk iemand van 12 met iemand van.. pak weg 50 vind ik onverantwoord! maar dat zijn jullie vast ook wel met me eens denk ik? Lachen

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:24

bij mij in de familie schijnt het een soort van "virus" te zijn ofzo Haha!

Mijn vader is 21 jaar ouder dan zijn tweede vrouw en mijn moeder is 14 jaar ouder dan haar vriend. Ik zelf heb een vriend die 9 dagen jonger is, dus ik hou het bij leeftijdgenoten, maar mijn dochter is 19 en heeft een vriend van 30, die jongen is poepie goed voor haar en ik maak er dan ook totaal geen probleem van

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:31

katiavl schreef:

Echte liefde gaat daarboven, vind ik. Als ik een relatie heb met een veel oudere man en er niet aan kan denken om hem als bejaarde te 'hebben', dan schort er wat. Dan is het meer een scharrelrelatie die niet blijft duren...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:52

Het gemiddelde huwelijk in nederland duurt maar 12 jaar geloof ik.

Mijn man is 23 jaar ouder dan ik. Toen wij elkaar leerde kennen was ik 23 en hij 46. Inmiddels zijn wij bijna 10 jaar samen en nogsteeds heel gelukkig samen.

Als ik nou 12 jaar een hele bevredigende relatie met hem kan hebben en misschien daarna ooit nog tot de conclusie kom dat ons leeftijdsverschil toch een te grote rol is gaan spelen, dan mag ik toch in mijn handjes knijpen.

Er zijn geen garanties in het leven, dat geldt voor iedereen en elke relatie.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:38

katiavl schreef:

Nee, want ik hou onvoorwaardelijk van hem.
Waar mijn vriend het in het begin nog wel moeilijk mee had is dat ik misschien nog wel redelijk "jong" kan zijn als ik hem verlies. Maar er kan zoveel gebeuren in het leven, ook ík kan een ongeluk oid krijgen. Maar vooral: ik ben liever nog 30 jaar bij mijn vriend dan dat ik 30 jaar zonder hem zou moeten.
Ik ben echt nog nóóit zo gelukkig geweest Lovers .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 15:40

Ok, ik snap het Ja danku voor de reacties.
Erg leuk dat je zo gelukkig bent Ja
Denk persoonlijk ook dat leeftijd maar een getal is, maar die vraag speelde toch in me Lachen

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:49

Ik ben nu 31 en mijn man is 56,
we zijn 11 jaar bij elkaar en hebben samen 2 kids van 8 en 5 jaar.
Hij heeft al 3 kids uit eerder huwelijk en 2 daarvan zijn ouder dan mij en de jongste net zo oud als mij.
Ook heeft hij al 2 kleinkinderen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand er moeite mee had, misschien achter onze rug om.

groetjes

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:56

kavama schreef:
Hij heeft al 3 kids uit eerder huwelijk en 2 daarvan zijn ouder dan mij en de jongste net zo oud als mij.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand er moeite mee had, misschien achter onze rug om.

groetjes

Denk dat mensen er wel over zullen praten. Maar zolang je gelukkig bent, niks aan de hand toch Lachen!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:57

Ik vind het ook maar getallen die leeftijden. Ik ben zelf 18 en mijn vriend is net 24 dus daar zit zo'n vijf jaar tussen. Heb ik trouwens 1 keer commentaar op gehad, dat mijn vriend een jong vriendinnetje (ik dus) had. hihi

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:59

loez schreef:
kavama schreef:

groetjes

Denk dat mensen er wel over zullen praten. Maar zolang je gelukkig bent, niks aan de hand toch Lachen!

Zo is dat. Net zoals in mijn sign staat, achter je rug, achter je zorg. Ja