Een oudere vriend...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luna1986

Een oudere vriend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:38

Ik zit een beetje met een probleem.
Ik heb een oudere vriend, al ruim een halfjaar maar me ouders weten er nog steeds niets vanaf.
Niet vragen hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, maar met de hulp van een paar vriendinnen kwam ik een heel eind!
We zijn nu naar een huis aan het kijken in Duitsland en hebben er 1 op het oog.
Door vele problemen thuis heb ik nog niet het lef gehad om dit tegen me ouders te vertelen (net als mijn relatie).
Ik wil ze het nu toch vertellen samen met me vriend, maar ben bang voor hun reactie!

Ze kennen mijn vriend wel, maar weten niet dat ik er een relatie me heb!
Wie heeft hier ervaring mee en kan mijn tips geven om dit alles in goede banen te leiden?!? Bloos

puma

Re: Een oudere vriend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:43

Waarom kan je daar niet gewoon eerlijk over zijn? Jij hebt voor jezelf waarschijnlijk in je hoofd hoe je ouders gaan reageren maar wellicht hebben ze er helemaal geen problemen mee ? Daarbij is het jouw leven dus als jij gelukkig bent met hem is dat toch het belangrijkste voor jouw ouders ? Ik zou er niet te moeilijk over doen en het gewoon vertellen, eerlijkheid duurt het langst!
Laatst bijgewerkt door puma op 07-08-07 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:46

Ben het helemaal met puma eens.
Mag ik vragen WAAROM je bang bent voor de reactie van je ouders, want als je daar niet bang voor zou zijn geweest, had je het ze eerder verteld. Hoe groot is het leeftijd verschil tussen jou en je vriend?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:48

Ben het ook helemaal eens met puma..
Heb zelf ook een oudere vriend gehad.. We scheelde zelf 13 jaar.. Mijn ouders kende die jongen ook.. Maar hadden er totaal geen problemen mee..

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:48

luna is het leeftijdsverschil zo groot dan, maar het is jouw leven dat zullen je ouders vast wel begrijpen hoor.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:49

Jullie denken over samenwonen terwijl je het niet eens aan je ouders durft te vertellen. Tja dat komt.. hoe zal ik het zeggen.. erg onvolwassen over.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 07-08-07 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:52

leeftijd maakt niets uit hoor!ik scheel ook 14 jaar met mijn vriend.
maar pas goed op jezelf en ga niet zomaar naar het buitenland verhuizen zonder dat je weet dat het goed zit tussen jullie.
strax gaat het mis tussen jullie en kan een van je ouders snachts in de auto stappen om je daar weg te halen!
eigenlijk moet je altijd op je ouders terug kunnen vallen dus houdt ze niet buiten zulke grote beslissingen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:01

Mijn zusje van 19 heeft een vriend van 32. Niet dat mijn ouders stonden te springen toen ze het hoorden, maar ze vinden het ook niet heel erg ofzo. Daarnaast heeft mijn zusje altijd al oudere vriendjes gehad.
Maar ik denk dat jouw ouders best eens zullen gaan flippen als ze horen dat jullie al een huisje op het oog hebben. In het buitenland nog wel! Terwijl ze niet eens van jullie relatie wisten! Mijn ouders zouden dan ook boos worden.
Het getuigd ook niet van volwassen gedrag dat je je relatie verborgen houdt voor je ouders, het niet durft te vertellen aan je ouders, maar wel al naar een huisje aan het kijken bent.
Als je ze nou al redelijk vlot had ingelicht over jullie relatie en ze had betrokken bij jullie plannen/ideeën, dan zou het anders zijn denk ik.

Daarnaast zit je jezelf helemaal op te fokken over hoe hun reactie misschien zou zijn, terwijl het achteraf toch best meeviel.
Wat vindt jouw vriend hier eigenlijk van? Ik ken genoeg jongens die het echt geen prettig idee zouden vinden dat hun vriendin niet aan haar ouders vertelde van hun relatie en er eigenlijk voor zorgt dat hij ook nog eens de schijn op moet houden (ze kennen hem tenslotte, zeg je in je bericht).

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:29

Ik kan er niet aan doen, maar dit voelt voor mij echt aan als een slecht idee. Je gaat samenwonen in het buitenland met een vriend waarmee je sinds een half jaar een relatie hebt en je bent bang om het je ouders te vertellen.

Vraag je eerst eens af waarom je je ouders nooit hebt durven vertellen dat je een relatie hebt met die jongen? Wat hield je tegen? Welke bezwaren zouden je ouders kunnen hebben tegen deze jongen? Voor welke reactie van hen vrees je?

En verder zou ik me afvragen of je het wel ziet zitten om alleen met die man in een land te gaan wonen waar je niemand kent (toch? of heb je daar familie en vrienden wonen? ik ga er even vanuit dat je daar niemand kent. Corrigeer maar als dat niet zo is.).

Je maakt het je niet gemakkelijk. Je bent nog jong en je wilt samenwonen. Daar is niets op tegen. Maar je kiest wel voor de moeilijke weg: een prille relatie en gaan wonen in het buitenland.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:55

Ik sluit me aan bij visje.
Ik zag dat je zelf ook al een "mooie" leeftijd heb om te doen" wat je wilt". Ik weet niet hoeveel jullie verschelen, maar je ouders zullen er vast niet heel erg moeilijk over doen. Maar om nual samen te gaan wonen? Zonder dat je ouders er (nog) niets van weten.. Dat vind ik persoonlijk een minder slimme keus. Ik zou er een poosje mee wachten, en het voorlopig nog houden bij bij elkaar slapen. Als het je straks helemaal niet bevalt, hem dag in dag uit te zien (ik weet niet hoevaak jullie elkaar nu zien?) en je zit dan ook nog eens in het buitenland... Het lijkt me geen fijn plan..

Iig ik zou het zo snel mogelijk tegen je ouders zeggen, vooral omdat ouders graag willen dat hun kinderen eerlijk zijn, en hun in vertrouwen nemen.. Succes..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:07

je bent 21(1986 geboren neem ik aan?), lijkt me dat je zelf kan en mag bepalen wat je doet en met wie Lachen

ik had op mn 18e een vriendje van 32 en later samengewoond etc met iemand van 9 jaar ouder(die nu mn ex is en een vriendin heeft die ruim 13 jaar jonger is dan hij Knipoog )
hebben mn ouders nooit moeilijk over gedaan, gewoon vertellen dat het je vriend is en dat jullie heel gelukkig zijn samen.
je bent volwassen en dus zullen ze het maar moeten accepteren Ja al is het natuurlijk fijner als ze het ook gewoon leuk vinden voor jullie
mag ik vragen hoe oud je vriend is?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:17

gewoon eerlijk zijn, jij hebt toch ook gewoon recht op een eigen en gelukkig leven met je vriend...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:32

Ik zal ook gewoon eerlijk zijn.
Het is toch jou leven en jou keuze? Ik zal gewoon eerlijk zijn, dan zie je vanzelf hoe je ouders reageren.
Als je een huis koopt komen ze er uiteindelijk toch wel achter en zit jij misschien met een rotgevoel.

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:41

wat denk je dat je ouders een groter probleem vinden, een dochter die liegt of een dochter die een oudere vriend heeft?

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:46

ik ben ook bang, dat je ouders het erger zullen vinden, dat je het tot nu toe verzwegen hebt, als dat je een relatie hebt met iemdan die qua leeftijd nogal verschilt.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je dat zo lang hebt verzwegen... en dat je vriend nooit geen kennis wilde maken met je ouders... maar goed daar is nu sowieso niets meer aan te doen!
Ik zou het toch zo snel mogelijk gaan vertellen hoor. Ouders zijn meestal niet zo snel boos ofzo als ze merken dat hun kinderen iets doen wat ze gelukkig maakt en wat heel serieus is!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:49

Je moet echt eerlijk zijn. Ik heb ook een oudere vriend (wij schelen 19,5 jaar) maar ik heb het mijn ouders gewoon eerlijk verteld. Natuurlijk hadden zij in het begin ook hun bedenkingen, maar zij weten donders goed dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest, en zij zijn ook hardstikke blij met hem Lachen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:50

Sta je zelf wel helemaal achter het samenwonen in het buitenland idee? Want als ik ergens (onbewust) niet helemaal achter zou staan, zou ik het juist voor mezelf willen houden. Als ik me er helemaal goed bij voel, deel ik dit het liefste ook meteen met mijn ouders/vrienden. Dus ik denk dat je je zelf nog een keer goed moet nagaan.

Verder ben ik het met de rest eens. Eerlijkheid duurt het langst, dus ik zou toch eens met je ouders en eventueel je vriend, om de tafel te gaan zitten, want ik denk toch wel dat dit je ouders kwetst.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:58

Hey meid,

ik weet hoe moeilijk het is....zal even mijn verhaal vertellen Lachen

Toen ik 15 was heb ik een leuke jongen leren kennen. Hij was het vriendje van mij beste vriendin. Eigenlijk mocht ik hem nooit zo, zij was 15 en die jongen 19. Dat doe je toch niet? Dat beeld hield ik vast, waardoor ik die jongen eigenlijk helemaal niet mocht.

Het ging uit in de zomer en ik had haar vriendje op msn toegevoegd. Ze was daar niet blij mee, maar wist dat we alleen een soort vrienden waren. We mochten elkaar steeds meer en gingen afspreken in Zwolle, voor ons dichtbij.

Tegen mijn ouders vertelde ik steeds dat ik met die vriendin op stap was, terwijl dat helemaal niet waar was. Later heb ik verteld of ze het goed vonden dat ik met Erik (die jongen) op stap ging. Dat vonden ze wel oke....en hij mocht hier komen. Hij kwam en toen we op de bank zaten legde hij zijn arm op de bankleuning. Leek net alsof hij de arm om mij heen sloeg, maar dat was dus niet zo. Mijn moeder gelijk hysterisch.

Ja je bent te jong voor een vriendje en hij is veel ouder en hij mag hier nooit meer komen...ik diep gekwetst, want die dag hadden we gezoend en had hij me verkering gevraagd waar ik ja op heb gezegd.

Daarna nog gevraagd of ik daar heen mocht, maar ik mocht nooit. Ze wilden het niet hebben, zagen het "nut" er niet van in en kortom ik was een jong meisje dus mocht niet....Dan maar stiekem afspreken...ik was verliefd dus wat wil je dan?

De maanden daarna hebben we stiekem afgesproken toen mijn ouders niet thuis waren, of weer in Zwolle met als mededeling dat ik met die vriendin ging winkelen.

Ik kon niet eerlijk zijn, heb het geprobeerd, maar kreeg gelijk de verwijten naar mijn hoofd gesmeten van: je bent te jong, je moet nog niet aan een vriendje beginnen, denk aan je paard en blabla.

Totdat hij een keer hier weer stiekem was geweest en we foto's met de webcam hadden gemaakt. Had toen nog geen laptop en de foto's stonden op de pc (dom dom). Mijn vader kwam erachter en werd heel erg boos op mij, ook omdat op 1 foto die jongen mij een zoen gaf.

Toen heb ik alles eruit gegooid, vond het heel lastig, mijn ouders waren nog steeds kwaad en hebben hem een tijd heel erg genegeerd.

Nu heb ik al 2.5 jaar verkering met hem en ben gewoon gelukkig. Het scheelt 4 jaar, maar dat zou je niet zeggen. Mijn ouders zijn nu superblij met hem, vinden hem net als ik ook een schatje Lachen

Ik weet hoe lastig het is uit ervaring...eerlijk zijn wordt niet altijd beloond, dat kon je lezen in mijn verhaal....Maar ga niet stiekem afspreken, je voelt je daar echt heel rot over...altijd maar liegen over waar je bent geweest...op een gegeven moment breekt dat op.

Probeer er met je ouders over te praten en laat merken hoe leuk je hem vind. Neem hem een keer mee naar huis, zodat je ouders hem kunnen zien zonder veel vooroordelen te hebben (wat in mijn geval dus was).

Heel veel succes, komt vast wel goed Lachen

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:11

Ik heb ook een paar keer iets gehad met jongens/mannen die ouder waren dan ik. Soms wisten mijn ouders ervan en dan waren ze er nooit helemaal happy mee maar echt tegen zijn ze ook nooit geweest. De laatste keer dat ik met een ouder iemand had heb ik eerst mijn ouders niets verteld. Gaandeweg de relatie kwam ik erachter dat ik ze het ook niet zou willen vertellen omdat ik me schaamde voor het leeftijdsverschil. Ik heb deze relatie toen beëindigd. Ik heb vaak genoeg dingen gedaan waar ouders niet trots op zouden zijn maar mijn ervaring is dat wanneer je het gewoon verteld ouders altijd positiever reageren dan wanneer je dingen voor ze verzwijgt. Wanneer je dergelijke plannen hebt met je vriend zou ik het toch tijd vinden het aan je ouders te vertellen. Wanneer je dit niet ziet zitten ishet toch zaak je af te gaan vragen waarom niet en hoe je de rest van je leven dan voor je ziet. Hoe langer je het uitstelt hoe moeilijker het wordt. Succes!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:16

toen ik 15 was leerde ik mijn vriend kennen (hij was 24 toen)
Hij was chefkok in het bedrijf waar ik in de bediening zat, en mijn moeder had daar vaak vergaderingen en was goed bevriend met het personeel.

Zo ook met mijn vriend, ze vond hem heel leuk en echt wat voor mijn zus..

Het was niet de bedoeling maar toen ik 16 was kreeg ik wat met hem en dat werd me de eerste maanden verboden, nu dik 2 jaar later zijn ze helemaal weg van hem..

Vertel het je moeder en laat zien wat voor een persoon hij is, dat hij niks slechts met je voor heeft en dat jullie echt om elkaar geven, op den duur zal ze echt wel inzien dat de leeftijd er niet toe doet en dat jullie samen gelukkig zijn..

Ze zal kwader zijn dat je er over liegt dan dat je er wat mee hebt..

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:27

probeer het te vertellen. het is echt nodig, je ouders houden van je wat je ook doet en met wie dan ook. Tuurlijk hebben ze voor oordelen maar ze horen het wel te weten!!
Mijn ouders vonden mijn relatie ook eerst erg moeilijk maar dat word nu ook super goed. Wij verschillen 14,5 jaar(ik:20 hij 35)

ja en het gaat super tussen ons en ze willen je alleen maar gelukkig zien en als ze dat zien dan begrijpen ze je wel

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:30

De reden waarom ik bang ben voor de reactie is omdat we samen in het bedrijf van me pa werken...
Dus hij heeft nog wel wat achter de hand...
Over het samen wonen zijn we het beide eens en staan we er voor de volle 100% achter!
Ik heb het niets liever dan willen vertellen aan mijn ouders.
Maar voor als nog als je naar je hoofd krijgt dat je op staande voet krijgt, en je spullen kan pakken...

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:33

@ _Skess_ : ik vond je verhaal heel ophelderend en knap verwoord.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:33

Ik ben 19 en heb sinds 7 maanden een relatie met een jongen van 33 of man hoe je het maar wilt zeggen.

Mijn ouders kenden hem ook al dat maakte het voor mij een heel stuk makkelijker. Want ze vonden het toen ook al een leuke knul dus ik wist wel een beetje hoe ze over hem dachten.
Verder kon ik het ten tweede ook niet voor me houden, ik heb een superband met mijn ouders en als zij er niet vanaf wisten ( heb het welgeteld een week volgehouden Koe ) daar kon ik niet tegen.
Ten derde wilde mijn vriend een gewone relatie waarin je beide schoonouders kent,
Ten vierde had mijn moeder allang iets door. Clown

Al met al ben ik vreselijk zenuwachtig geweest om het te vertellen maar het viel hardstikke mee, hoewel mijn vader er niet zo heel blij mee was. Maar hij is er aan gewend en ziet hoe gelukkig we zijn. Knipoog

Ik zou het toch vertellen!

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:35

Ook ik heb een vriend die 6 jaar ouder is. Heb hem vorig jaar leren kennen toen ik nog 15 was en hij 21. M'n moeder wilde me eerst beschermen omdat ze dacht dat hij me zou verlaten voor een ouder meisje. Toen heb ik gewoon tegen m'n moeder gezegt dat ik hartstikke gelukkig met hem was en hij kwam ook vaak naar ons thuis toe, zodat mijn ouders hem leerde kennen. En nu zijn ze er super blij mee want het is ook echt een schatje.
Nu zijn we al 8 maanden samen en we krijgen nog steeds meer gevoel voor elkaar.

Ben eerlijk tegen je ouders en laat ze die jongen eerst door en door kennen. Dan weten ze wat voor jongen het is en waarmee je wil gaan samen wonen.