Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:27

Ik ben echt kwaad gewoon. Zal het even van voor af aan vertellen. Wil graag jullie advies horen wat ik nu kan doen.

Het begon gisteren in de les van AlgemeneNatuurWetenschappen. We keken een film over christelijke mensen in Amerika. Hier werd o.a. vertelt hoe zij tegen de evolutie en het scheppingsverhaal aankeken.
Een vriendin zei aan het einde van de film dat zij niet kon geloven dat wij van apen afstammen. Waarop de lerares (mevr. G) antwoordde: Oh, dus jij gelooft dat één of andere God deze wereld heeft gemaakt?
Een zeer gewaagde opmerking op een christelijke school dacht ik zo.
Nouja, verder maar niets van aangetrokken, iedereen kan er een keer iets uitflappen.
Vervolgens ging het onderwerp verder op homoseksualiteit. Lerares vroeg mij naar mijn mening. En die heb ik gegeven. Hij was misschien wat heftig ja, maar ze vroeg mij immers wat IK er van vond. (Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren.)
Waarop een felle discussie ontstond. De lerares zei dingen die ik niet zou hebben gezegd als lerares zijnde. Zo had ze mij veel hoger ingeschat, en ik was gedaald in haar waarde. Ze vond het ronduit belachelijk. Nouja, prima, we hebben beide onze mening gegeven.
Toen was het bijna tijd en zei ze (waar de hele klas gewoon bij was): Ik hoop dat jij later kinderen krijgt die homofiele gevoelens hebben en ongelukkig zijn, dan weet je hoe het is.
Ik vind dit echt belachelijk, dit zeg je niet tegen een leerling. Ik zou niemand een ongelukkig kind toewensen, homo of niet, dit gun je toch niemand?

Ben weggelopen en gewoon naar de volgende les gegaan. Maar nu vandaag komen er ontzettend veel mensen naar mij toe die ANW van haar hebben gehad met de mededeling dat ze mij belachelijk zit te maken.
Ze noemt mij refo, iemand die totaal niet ruimdenkend is en ik zou op deze manier geen vrienden kunnen maken door mijn beperkte manier van leven. Ook zou ik een belahcelijke opvoeding hebben gehad omdat ik zo denk.

Ik ben echt woedend gewoon, hoe kan een leraar dit doen? Iemand belachelijk maken tegenover heel VWO4 en Gymnasium 4? Dat zijn 5 klassen van 25 kinderen.
Hoe kan ze mij ongelukkig kinderen toewensen? Hoe haalt ze het in haar hoofd mij achter m'n rug om belachelijk te maken? En om op een christelijke school zulke dingen te zeggen?

Ik ben er inmiddels wel overuit dat ik het hier niet bij laat zitten. Maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken. Een mail sturen? Morgen naar de mentor gaan? Mijn ouders laten bellen?

Overigens start ik dit topic niet om een discussie over homofiele mensen te beginnen. Ik weet dat mijn mening aardig heftig is, daar mag je me ook best over pb'en, maar daar draait dit topic nu niet om.

friendly

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:30

Net wat je zelf al zegt, meteen naar je mentor gaan! Wil die je niet helpen..hup naar de directeur!!

lindatje

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:31

Goed dat je het er niet bij laat zitten, ik zou dit ook echt niet pikken :n. Ik zou zsm naar je mentor gaan en als dat niks uit haalt het hoger op zoeken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:31

Ik vind je mening idd bekrompen, maar daar gaat het inderdaad niet om.
Als ik jou was zou ik naar je afdelingsleider toestappen, want dit is inderdaad niet helemaal de bedoeling. Je zit op school om te leren en bovendien moet iedereen in zn waarde gelaten worden.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:32

idd naar je mentor gaan! dit is echt niet normaal.....

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:32

ik vind dat echt niet kunnen! :oo
Als lerares moet je hier toch boven staan? JE mag niet zomaar leerlingen belachelijk maken, al helemaal niet voor andere klassen!
Ik zou als ik jou was naar je teamleider/coördinator gaan en het even melden hoor, ik vind het niet normaal.
Je kan haar er zelf ook wel op aanspreken, maar misschien krijg je dan wel een enorme ruzie ofzo... misschien beter om iemand anders in te schakelen die even met haar gaat praten.
succes in ieder geval, ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:33

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:33

Dat jou mening nou verschilt van die van haar (en ook met die van mij ;) ) wil absoluut niet zeggen dat zij jou zo mag kleineren en belachelijk mag maken. Ik zal of naar je mentor stappen of direct naar de decaan/directeur van je school. Zorg dat je getuigen hebt die voor jou willen getuigen om je verhaal nog geloofwaardiger te maken en laat het er in ieder geval niet bij zitten!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:34

Hoewel ik jou mening niet deel, het is en blijft jou menig. Als de docent er netjes mee omgegaan was en op een nette manier had gezegd dat het niet haar menig is.

Ik zou naar je mentor stappen.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:35

kinuh schreef:
Hij was misschien wat heftig ja, maar ze vroeg mij immers wat IK er van vond. (Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren.)

Jeetje, moeten we nu medelijden met JOU gaan hebben? Ik weet dat je dit topic niet start om over dit onderwerp te discussieren, maar ik kan zo'n opmerking toch niet echt serieus nemen. Iedereen kan wel zeggen 'ik heb recht op een eigen mening', maar dit is wel heel beledigend. wat mij btreft bveel beledigender dan wat zij jou zogenaamnd heeft aangedaan.

Ik hoop net als je lerares dat je nsle wat levenswijsheid op doet. Want zo kom je niet ver in het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:36

Jeetje, dit vind ik dus echt niet kunnen! :n
Naar je mentor gaan, en evt je ouders de school laten bellen, en een goed gesprek met haar aan gaan..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:37

Ik ga morgen dan iig naar mijn mentor! En zal dan wel een update plaatsen.

@Celano: Ik stuur je een pb. Want dit is nou juist waar het hier niet om draaide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:37

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:37

Ik het niet met je eens, maar zoals je al had gezegd; daar gaat het topic nu niet over ;)
(Ze vroeg om jou mening, hier kun jij dus niks aan doen )
Je kunt idd. beter naar je mentor gaan, laat het er niet bij zitten !

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:38

Deel je mening ook niet maar ik vind de reactie van de lerares zeer onrespectvol en discussie-onwaardig.

Naar je mentor !!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:39

Judith_M schreef:
celano schreef:
Jeetje, moeten we nu medelijden met JOU gaan hebben? Ik weet dat je dit topic niet start om over dit onderwerp te discussieren, maar ik kan zo'n opmerking toch niet echt serieus nemen. Iedereen kan wel zeggen 'ik heb recht op een eigen mening', maar dit is wel heel beledigend. wat mij btreft bveel beledigender dan wat zij jou zogenaamnd heeft aangedaan.

Ik hoop net als je lerares dat je nsle wat levenswijsheid op doet. Want zo kom je niet ver in het leven.

Het gaat erom dat zij haar belachelijk maakt, ook voor andere klassen, dus waar zij gewoon niet bij is. En dat ze haar ongelukkige kinderen toewenst.. Dan kun je nog van een enorme botte mening verschillen, dit mag een lerares niet doen.

Edit: ik zie dat de TS je al een PB gaat sturen. Zal me er buiten houden :o

Maar TS maakt een aantal medeleerlingen ook belachelijk door op deze manier haar (kortzichtige) mening te verkondigen. En dat mag wel?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:40

Tis een lastige situatie. Misschien kun je samen met je ouders, naar de mentor, of hoofd stappen, en vertellen wat er is gebeurd. Maja, makkelijker gezegd dan gedaan. ^^
Zo heeft een lerares ook over mij geroddelt op mijn school, en kweet nog steeds niet wat ik er mee moet doen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:42

Je lerares is natuurlijk flink fout om je zo onprofessioneel aan te vallen. Ik denk inderdaad dat ze misschien ook niet thuis hoort op een christelijke school waar mensen opzitten die erg vast in het geloof zitten en veel minder ruimdenkend zijn dan zij. :)

Toch vind ik het jammer dat je zulke dingen zegt trouwens, ook al gaat de discussie hier niet om. Het geeft aan dat jij wel erg weinig respect hebt voor je medemens als ik eerlijk mag zijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:43

Je lerares heeft zeker niet netjes gehandeld echter geldt ook voor jou dat jou recht ophoud waar dat van een ander begint. Misschien kan je de volgende keer je mening iets tactischer verpakken. In Nederland is er inderdaad vrijheid van meningsuiting echter ben ik van mening, en ik denk velen met mij, dat je wel moet oppassen met de manier waarop je je mening verwoord en of je andere daarmee raakt.

Zoals jou lerares jou raakte met haar opmerking zo heb jij ook medescholieren geraakt met jou opmerking. Je weet hoe dat voelt, probeer dus volgende keer je mening iets anders te verkondigen.

Desondanks praat dit het gedrag van je docent niet goed.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:45

celano schreef:
kinuh schreef:
Hij was misschien wat heftig ja, maar ze vroeg mij immers wat IK er van vond. (Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren.)

Het gaat niet om TS haar mening, maar als een lerares een disussie start mag je daarin je mening geven. Ts heeft haar uitspraken niet gedaan om mensen te kwetsen maar in een discussie over het onderwerp. Dat anderen (ondermeer ik) daar anders overdenken is niet van belang in deze situatie. Een lerares kan daar tijdens de les in de discussie respectvol mee omgaan en proberen met goede argumenten ts van haar mening proberen te veranderen maar die mag dit nooit zo uitspelen als ze nu doet.

Zou hier absoluut niet zomaar genoegen mee nemen nee!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:45

Ik zou hier even met je mentor over praten. Ook al deelt ze je mening niet (en ik ook niet ;)), ze mag je niet belachelijk maken tegenover anderen. Ze mag al helemaal geen opmerkingen maken terwijl jij er niet bij bent, je moet je in ieder geval kunnen verweren.

Ik ben het ondanks dat dit offtopic is wel eens met anderen hier, ik vind het van jou ook onrespectvol om dit soort dingen te zeggen.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:46

Noujaa Christine, belachelijk zeg..

Ben toch wel enigszins nieuwsgierig welkje docent dit was .. B-) .

Als ik jou was zou ik eerst naar je mentor gaan of als die er niets mee doen, dan naar je mentorteamleider.
Al ben ik het echt totaal niet met jou mening eens, vind ik niet dat een docente op deze manier mag reageren ;) .

Pff, wat ben ik blij dat ik vanaf volgen schooljaar naar een andere school ga zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:47

Ik snap wel dat je lerares zegt dat zij het niet met je eens is, of zelfs dat er weinig mensen zijn die denken zoals jij. Niet omdat jou mening "fout" is (hoewel ik het niet met je eens ben), maar wel omdat je misschien ook homoseksuele mensen in je klas hebt zitten voor wie jou mening hard aankomt.

Dat je belachelijk wordt gemaakt is echter ook heel bekrompen van je lerares. Ik zou naar je mentor stappen of een gesprek met haar (en evt je ouders) aanvragen. Maak in elk geval melding!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:51

Ik persoonlijk ben een beetje boos over jou mening, want je kwetst er een hoop mensen mee. Maar dat even ter zijde..

Vind het niet kunnen wat je lerares doet, je zo belachelijk te maken omdat jij je mening geeft! Ik zou het er niet bij laten zitten en gelukkig doe jij dat ook niet..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:54

Ik denk dat jouw lerares idd niet op jouw school thuishoort. Ruimdenkendheid is geen goede eigenschap op een Christenlijke school blijkbaar.

Je kunt naar je mentor en naar je directeur gaan...

Overgens ben ik het wel met je docente eens, je bent totaal niet ruimdenkend, je beledigd een groot gedeelte van de bevolking...