Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
martinev

Berichten: 2589
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 16:44

Wauw, wat vind ik dit toch onwijs gaaf! Met onze zelfgefokte en helemaal zelfopgeleide pas 9-jarige merrie Juna (Firestone x Ixion x) heb ik afgelopen weekend ons Lichte Tour debuut gemaakt! Ik had echt nooit durven dromen dat we zo ver zouden komen en dat ik ooit gewoon die slipjas mocht dragen, maar we hebben het toch maar geflikt!! *\o/* En ik wil jullie graag de gave foto's laten zien!

Sommigen van jullie zullen ons al wel kennen van eerdere topics, maar voor de rest nog even wat info. Juna is ons allereerste zelfgefokte veulentje uit ons eerstgekochte paard. 'Ons' is trouwens mijn zusje en ik, we hebben samen 5 paarden, waaronder Juna dus. Juna heeft vanuit haar moeder heel veel volbloed meegekregen en is daardoor niet 'echt' een dressuurpaard zo op het eerste gezicht, maar toch zijn we echt alle klasses doorgevlogen. En nu zijn we dus in de Lichte Tour aangekomen! Voor Juna had ik nooit hoger dan M-dressuur gestart, ik was vooral spring- en eventingruiter, maar ik vind het dressuurrijden echt superleuk! Het is allemaal niet perfect, ik ben geen Anky en Juna is geen Totilas, maar we rijden er mooi maar wel rond! We hebben zat dingen om aan te werken (rechtere series springen bijvoorbeeld :j :D ) maar ik ben onwijs trots op wat we allemaal al kunnen samen!
Juna staat, samen met onze andere vier paarden, heerlijk 24/7 buiten aan huis. Ik rijd haar zo'n 4x per week en neem haar heel regelmatig mee naar het bos, ons huis ligt aan het ruiterpad dus dat is ideaal! Op wedstrijd rijd ik graag met stang&trens, daar krijgt ze net iets meer front van, alle beetjes helpen want ze is niet zo opwaarts gebouwd. Thuis rijd ik altijd met een simpel dubbelgebroken trensje.

Oh, en nog een leuk detail, mijn moeder heeft mijn slipjas gemaakt! <3 Ze is coupeuse en maakt de meest mooie dingen, en het leek me zo te gek als we hem samen konden ontwerpen en zij hem voor mij kon maken, dus dat hebben we gedaan! Ik vind hem fantastisch, en hij is perfect voor mij op maat gemaakt! Extra speciaal om daarin rond te mogen rijden dus!

Hier dan de foto's! Ze zijn gemaakt door foto4u.nl en er komt er zéker eentje als aandenken aan de muur hier thuis! En voor wie het leuk vindt heb ik het filmpje van de hele proef ook nog even bijgevoegd. Wees niet te streng, we zijn echt nog volop aan het leren! :o

Oh, we reden trouwens net geen 60%, maar dat vond ik totaal niet belangrijk en dat was mijn doel ook niet. Ik heb enorm genoten van de proef, er waren geen grote fouten, Juna deed het fantastisch én ik heb de proef helemaal onthouden, om dat alles ging het mij veel meer, die punten komen wel!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door martinev op 01-11-23 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 16:53

Och wat leuk! Je bent helemaal aan het stralen!! :D
En wat fijn gereden, zo komen die punten echt wel!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132135
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 16:59

Wow, wat een prestatie!
Ontzettend knap dat je zonder al teveel ervaring zo ver bent gekomen. Je hebt een mooi paard en je rijdt netjes. Je paard is misschien geen hoogstaand bewegingswonder, maar het ziet er functioneel en werkbaar uit.

Je hebt er niks aan want ik zit niet in het juryhokje, maar van mij had je die 60% wel mogen hebben. Gaaf ook dat je moeder je slipjas gemaakt heeft. Heel mooi en gaaf verhaal ook! +:)+

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 16:59

Wat enorm gaaf! **\O/**

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 18:26

Wauw wat een enthousiasme en trots op je paard in je verhaal en op de foto’s :j
Het filmpje maakt het plaatje af , mooie combinatie zijn jullie *\%/*

GUSTIxBILL

Berichten: 1998
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 18:27

Je ziet je gewoon glunderen
Geweldig om te zien

Een prestatie waar je trots op mag zijn

martinev

Berichten: 2589
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 20:54

Ahh wat een onwijs leuke reacties, heel erg bedankt allemaal! Ik was inderdaad aan het genieten onderweg, vond het zo tof dat we daar gewoon rondreden! En het helpt dat Juna superfijn te rijden is, dan heb je ook tijd om na te denken en te genieten!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18155
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:11

Geweldig verhaal, goed gedaan! Handig dat jouw moeder die slipjes heeft gemaakt, hij is echt uniek. Mijn moeder heeft ooit een rij-jasje voor me gemaakt ik ken het gevoel <3.

Ellen_ov

Berichten: 1322
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:12

Van harte gefeliciteerd! Het is jullie gegund, heel gaaf om zover te komen helemaal met een zelfgefokt dier.

kim2008
Berichten: 296
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:17

Heel gaaf!! En supermooi je slipjas!!!

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:50

Ziet er super uit hoor! Die 60% gaat vast snel gebeuren :j vriendelijk gereden, mag je trots op zijn!

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:30

Gefeliciteerd! Terecht dat je trots en blij bent. Genieten van je paard en wat jullie samen hebben bereikt. Zo is sport bedoeld.
En die punten komen er wel.

Neon

Berichten: 4936
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:44

wat een heerlijk blij gezicht :D

Met je knappe peerd <3

juniper

Berichten: 1579
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 03:29

Wow, wat moet dat gaaf zijn om met je eigen gefokte en getrainde paard zo ver te komen!

chanicha

Berichten: 12175
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:41

Wat een leuk stel zijn jullie, mooi paard en genietende baas dus wat wil je nog meer :D
Geweldig :j

X2305
Berichten: 282
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:43

Wat cool dat je moeder je slipjas heeft gemaakt! En heel fijn als je zó kunt genieten van je debuut, dat is hoe dan ook winst!

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 10:18

Gefeliciteerd met jullie debuut en prestatie!

Super om dit te bereiken met je zelfgefokte paard die daarnaast een heerlijk paardwaardig leven heeft. :-)

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:06

Wat een top intro. En bij je eerste foto ging ik even helemaal mee stralen.

Wat een mooie prestatie zeg! Mag je geheel terecht trots op zijn. En dan ook nog 'onverwachts' op je eigen fokproduct en met een zelf gemaakt jasje. Heel tof.
Als mede 'deels volbloed en 24/7 buiten' persoon kan ik extra leuk met je meeleven. Helemaal als ik filmpje zie; de manier van lopen, het briesje.....Gaan wij ook doen :D Leuke inspiratie.

Cross je ook nog met haar?
Laatst bijgewerkt door pol013 op 02-11-23 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Berichten: 28257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:11

Wauw, wat super stoer zeg!!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:27

Super gaaf Martine!!

jullie zijn lekker bezig

Tink89
Berichten: 2944
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 11:58

Die derde foto. Ik moest zo hard om je gezichtsuitdrukking daar! Maar je straalt echt, wat onwijs tof.

Padoertje
Berichten: 1554
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:31

Super knap en vooral heel vriendelijk gereden! Die 60% en meer komt echt wel.
Zeker als jullie straks wat meer meters hebben gemaakt in deze proef.

Zeer sympathiek gereden en als de wissels wat meer van de grond en rechter zijn en de draf met wat meer afdruk (heb mooie filmpjes van jullie in training gezien :)) ), dan gaat deze merrie jullie nog meer verbazen dan dat ze nu al doet! Ik ben fan :)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Yes! We did it! Ons Lichte Tour debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:34

Super goed gedaan!!! Die slipjas is een echte mijlpaal, dus dikke dikke proficiat!
Heel netjes en vriendelijk gereden met een grote smile.

Dorine92
Berichten: 5339
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:45

Leuk hoor! Van mij had je die 60% ook wel mogen hebben. Als ik een vermoeden mag uitspreken heb je de laatste puntjes (afgezien van die tweede keertwending) waarschijnlijk verloren op rechtgerichtheid. In het filmpje moeilijk te zien maar als je daar steeds aftrek voor krijgt gaat het hard.
Maar dat is prima op te lossen en het beeld is heel sympathiek. Gaat helemaal goed komen! En leuk dat je er zo vrolijk op zit. Dat zie je niet zo veel weet ik uit ervaring :')

Wildgirl

Berichten: 11676
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:57

GUSTIxBILL schreef:
Je ziet je gewoon glunderen
Geweldig om te zien

Een prestatie waar je trots op mag zijn


Daar sluit ik me bij aan!
Juna blijft één van mijn favoriete bokt paarden en jullie zijn een prachtige combinatie!