Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5942
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 20:01

Jill en Frits vormen langzaam aan een duo! Er was veel om aan te werken en zoals wij altijd zeggen Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Het gaat met vallen en opstaan. Waar we pieken hebben hebben we ook dalen, maar dat heeft iedereen denk ik altijd maar.

We plaatsen altijd wat beeldmateriaal! https://www.instagram.com/reel/CjTP3iWj ... JmNzVkMjY=

Jill en haar Lieveling
Afbeelding

Afbeelding

En ze heeft haar collectie onderdehand uitgebreid!

Afbeelding


De rijfotos zijn niet heel scherp. Ik had mijn eigen telefoon niet dus moest dit met Jill haar telefoon vastleggen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is gisteren, maar helaas toen besloten om de bijzet er voorlopig weer op te zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Petpa

Berichten: 1748
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:30

Leuke combinatie!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78605
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:48

ITP --> RIJ-ITP

Cinnepin

Berichten: 8971
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:58

Wat is de reden dan om het weer besloten te hebben? ( geen veroordeling maar een vraag ).
Op die foto's zonder bijzet heeft ie wel echt een boevenkop hoor ( of was dat ook de reden? :D ).
Ik blijf fan van deze pony

GabberGill

Berichten: 5942
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 21:05

Cinnepin schreef:
Wat is de reden dan om het weer besloten te hebben? ( geen veroordeling maar een vraag ).
Op die foto's zonder bijzet heeft ie wel echt een boevenkop hoor ( of was dat ook de reden? :D ).
Ik blijf fan van deze pony

Helaas heeft hij gisteren zonder weer een sprintje getrokken waar hij zijn welbekende trucje weer eens uitteste!

Morganlefay

Berichten: 8717
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:16

O jee zo te lezen maakt paard de dienst uit(die heb je). Als kleine smurf heb je dan niets in te brengen.
En de spanning van de ruiter maakt het voor m alleen maar makkelijker.
En nee ik veroordeel .
Oplossing is inderdaad bijzet en er iemand opzetten die m voor is gaat m niet worden.
Bij de een zal ie het doen bij de ander niet.

hannelot
Berichten: 1010
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:31

leuke combi!

GabberGill

Berichten: 5942
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 09:54

Morganlefay schreef:
O jee zo te lezen maakt paard de dienst uit(die heb je). Als kleine smurf heb je dan niets in te brengen.
En de spanning van de ruiter maakt het voor m alleen maar makkelijker.
En nee ik veroordeel .
Oplossing is inderdaad bijzet en er iemand opzetten die m voor is gaat m niet worden.
Bij de een zal ie het doen bij de ander niet.


Dat is het allermooiste die kleine meid is een en al zenheid als ze met hem is en ook erop. Ondanks dat ze weet wat hij kan doen stapt ze altijd heel zelfverzekerd op.

Hij weet gewoon heel goed wat wel en niet kan. Ik zeg je eerlijk dat ik er soms ook nog wel eens opstap. Geloof me dan loopt hij super en dan voel ik ook dat hij gewoon een heleboel in zijn mars heeft en niet graag geremd wordt in zijn fanatieke bedoelingen.

Hij is helaas gewoon echt te klein voor mij waardoor ik dit beperk tot een enkele keer. Ik vind het vreselijk om erop te stappen maar voor zo'n kleine pony heeft hij opzich best wat kwaliteit en dit moet er soms uitgereden worden.

Nooit eerder getoonde beelden omdat ik weet dat ik te groot ben. Ik lijk daar ook een beetje vol, maar ik ben evht slank :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eefjebeefje

Berichten: 122
Geregistreerd: 22-03-22
Woonplaats: ergens...

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:32

Wat een leuke combinatie! Ik zou er alleen niet meer zelf op gaan zitten. Ik snap dat de pony soms uitgereden moet worden maar mischien is het beter om dat dan aan iemand anders te vragen? Lijkt me wat beter voor je pony :) Verder veel suc6! +:)+

Eapy

Berichten: 1748
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:38

Wat een gaaf ding! Leuke combi zeg, twee (drie :o ) knapperds bij elkaar!

Morganlefay

Berichten: 8717
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:14

Ik was het woord niet vergeten :o :o :o :o
Dus geen excuses nodig.
En heus ik heb wel eens een volwassene van een Shet gelanceerd zien worden
Vol in de ankers en hopla :+

Zen zegt niet altijd iets heeft meer te maken met wat je bent.
Heb een tijd een voor mij een hele bleue Haflinger gezorgd.
Baas was altijd het pispaaltje bij mij haalde(bijna) ze nooit wat uit.
Op de vraag hoe doe je dat je bent zo lief voor dr ............
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 05-10-22 12:19, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43845
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:14

Mijn instructrice deed dat ook af en toe per jaar met de pony van haar dochtertje als het echt te bar en boos werd en dan ging het weer een hele tijd goed.
Leuke pony met leuk meisje.

Alja

Berichten: 25661
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:29

Nadeel van die kleine pony’s is, dat als de Amazone wat beter gaat rijden en de truukjes van de pony aankan, dat ze dan te groot ervoor zijn…

GabberGill

Berichten: 5942
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 12:32

FoxTinka schreef:
Wat een leuke combinatie! Ik zou er alleen niet meer zelf op gaan zitten. Ik snap dat de pony soms uitgereden moet worden maar mischien is het beter om dat dan aan iemand anders te vragen? Lijkt me wat beter voor je pony :) Verder veel suc6! +:)+


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5645846381

En dan telkens deze taferelen?

Heb al best veel geprobeerd.

Het probleem is dat hij best wat kwaliteiten heeft en erg slim en vlug. Gemiddeld jongere gaat er gewoon keihard vanaf.

GabberGill

Berichten: 5942
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 12:34

Alja schreef:
Nadeel van die kleine pony’s is, dat als de Amazone wat beter gaat rijden en de truukjes van de pony aankan, dat ze dan te groot ervoor zijn…


Gelukkig beheerst frits nog een hoop andere kwaliteiten.
Afbeelding

Afbeelding

dioni

Berichten: 845
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:42

Hij wordt er echt niet slechter van als je hem een keer zelf moet rijden hoor, het ziet er best netjes uit. Als jij zo je dochter en frits kan ondersteunen dan prima.

GabberGill

Berichten: 5942
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 12:57

dioni schreef:
Hij wordt er echt niet slechter van als je hem een keer zelf moet rijden hoor, het ziet er best netjes uit. Als jij zo je dochter en frits kan ondersteunen dan prima.


Afbeelding

Afbeelding

Dat denk ik zelf dus ook niet.
Zoals ik eerder zei doe ik het liever niet natuurlijk. Ik snap wel dat ik niet de ruiter voor hem ben, maar ik heb hem al zoveel meer kunnen leren dan andere. Andere mensen krijgen een heel gevecht met hem en dat komt 9 van de 10x omdat ze hem niet helemaal snappen en heel erg graag een lesje willen leren of willen laten zien hoe ze dit wel even gaan aanpakken. Terwijl het is best een fijne pony, maar gewoon te snel en ook zeer snel over zijn touren. Je maakt hem snel oververhit en zenuwachtig.

Sinds ik dit miss 1x per maand doe inclusief 3x per weel longeren met dubbele lijnen en dan ook nog het zakken vanuit lichaam met touwhalster is het een hele andere pony geworden.

Afbeelding

Captain

Berichten: 21424
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:09

Lijkt me niks mis mee als je er zelf af en toe even opstapt om hem weer even te resetten. Heb dat ook weleens bij een shetlander gedaan (toen ik zelf nog wat jonger was.. :')) die ruitertje er maar af bleef bokken. Bij mij 2 rondjes geprobeerd en daarna was het klaar. Zo lang het geen medische oorzaak heeft. :)

pluisje88

Berichten: 8115
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:12

Ik ken veel paarden die fijner lopen op een elastiekje bevestigd tussen de voorbenen dan op bijzet aan de zijkant. Misschien iets op te proberen. Als het de mijne was dat deed ik de bijzet er niet meer aan maar pakte ik een elastiek. Dat verdeelt de druk over het hoofd en de bitringen ipv alleen op de bitringen/mond. Prettiger voor de pony en hij krijgt ook meer de motivatie om te zakken en los te laten. Dat zakken kan niet aan bijzet dus dan krijgen ze snel een verharde onderhals. Nu gaan er waarschijnlijk weer allerlei mensen roepen dat paarden in elkastiek gaan hangen maar ik ken echt geen enkel paard die dat ook echt doet tenzij je hem met z’n neus tussen z’n voorbenen knoopt.

Een pony even recht laten zetten door een ander ruitertje of dat zelf doen heeft helaas geen enkel nut. Zodra het eigen ruitertje er weer op zit doen ze het toch weer. Je zult een weg moeten vinden tussen pony en ruiter.
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 05-10-22 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Eapy

Berichten: 1748
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:13

dioni schreef:
Hij wordt er echt niet slechter van als je hem een keer zelf moet rijden hoor, het ziet er best netjes uit. Als jij zo je dochter en frits kan ondersteunen dan prima.


Helemaal mee eens.

Nessie

Berichten: 8601
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:25

Leuke combinatie en knappe pony!

En als dat bijzetje helpt tegen de wat wilde taferelen, prima toch. Net als er zelf op :j

GabberGill

Berichten: 5942
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 13:31

pluisje88 schreef:
Ik ken veel paarden die fijner lopen op een elastiekje bevestigd tussen de voorbenen dan op bijzet aan de zijkant. Misschien iets op te proberen. Als het de mijne was dat deed ik de bijzet er niet meer aan maar pakte ik een elastiek. Dat verdeelt de druk over het hoofd en de bitringen ipv alleen op de bitringen/mond. Prettiger voor de pony en hij krijgt ook meer de motivatie om te zakken en los te laten. Dat zakken kan niet aan bijzet dus dan krijgen ze snel een verharde onderhals. Nu gaan er waarschijnlijk weer allerlei mensen roepen dat paarden in elkastiek gaan hangen maar ik ken echt geen enkel paard die dat ook echt doet tenzij je hem met z’n neus tussen z’n voorbenen knoopt.

Een pony even recht laten zetten door een ander ruitertje of dat zelf doen heeft helaas geen enkel nut. Zodra het eigen ruitertje er weer op zit doen ze het toch weer. Je zult een weg moeten vinden tussen pony en ruiter.


Afbeelding

Ik ben wel blij dat je op afstand ziet of dat het wel of geen nut heeft. Gelukkig is hij al heel positief vooruit gegaan door alle dingen die we met hem doen. Ook vertoont hij al veel positiever gedrag onder het zadel waar hij gewoon heet is en heel lang zijn eigen ding mocht doen.

Ook de elastiek hebben we al gehad namelijk. Daar heeft hij het heel lang zeer goed op gedaan, maar ook daar komt hij nu gewoon doorheen.

Er is een hele weg afgelegd en hij is van niet rijbaar naar een pony gegaan die langzaam zijn weg onder het zadel vind. Daarbij verwacht ik van hem dat hij mijn kind heel laat. En inderdaad een bijzetje zal vast en zeker scherper inwerken maar als hij denkt dat hij het wilde westen na moet doen omdat hij daar op dat moment behoefte aan heeft heb ik er geen problemen mee dat het even scherper inwerkt.

GabberGill

Berichten: 5942
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 13:43

Captain schreef:
Lijkt me niks mis mee als je er zelf af en toe even opstapt om hem weer even te resetten. Heb dat ook weleens bij een shetlander gedaan (toen ik zelf nog wat jonger was.. :')) die ruitertje er maar af bleef bokken. Bij mij 2 rondjes geprobeerd en daarna was het klaar. Zo lang het geen medische oorzaak heeft. :)

Nee hij is al meerdere keren een keuring doorgekomen zonder enkel probleem en ook de osteo rapporten zijn altijd top. Ook altijd randje zuiver

Mijn zusje vond hem geweldig als rodeostier en lachte overal om. Hij is dus jaren lang als racepony gebruikt en was prins van stal. Hij heeft een heleboel humor en dat kan hij wel eens laten zien in een paar hele lelijke sprongen. Het ergste is dat als er dus iemand valt dat hij ook evht beduust staat te kijken.

Toen mijn zusje ouder werd en geen tijd meer voor hem had konden we 2 dingen doen. Verkopen of dit team werkend krijgen. We streven nog steeds naar het 2e want mijn dochter is stapeldol op die pony en ze weet niet beter dan dat hij er is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8115
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:31

GabberGill schreef:
pluisje88 schreef:
Ik ken veel paarden die fijner lopen op een elastiekje bevestigd tussen de voorbenen dan op bijzet aan de zijkant. Misschien iets op te proberen. Als het de mijne was dat deed ik de bijzet er niet meer aan maar pakte ik een elastiek. Dat verdeelt de druk over het hoofd en de bitringen ipv alleen op de bitringen/mond. Prettiger voor de pony en hij krijgt ook meer de motivatie om te zakken en los te laten. Dat zakken kan niet aan bijzet dus dan krijgen ze snel een verharde onderhals. Nu gaan er waarschijnlijk weer allerlei mensen roepen dat paarden in elkastiek gaan hangen maar ik ken echt geen enkel paard die dat ook echt doet tenzij je hem met z’n neus tussen z’n voorbenen knoopt.

Een pony even recht laten zetten door een ander ruitertje of dat zelf doen heeft helaas geen enkel nut. Zodra het eigen ruitertje er weer op zit doen ze het toch weer. Je zult een weg moeten vinden tussen pony en ruiter.


[ [url=m/RG5iyS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben wel blij dat je op afstand ziet of dat het wel of geen nut heeft. Gelukkig is hij al heel positief vooruit gegaan door alle dingen die we met hem doen. Ook vertoont hij al veel positiever gedrag onder het zadel waar hij gewoon heet is en heel lang zijn eigen ding mocht doen.

Ook de elastiek hebben we al gehad namelijk. Daar heeft hij het heel lang zeer goed op gedaan, maar ook daar komt hij nu gewoon doorheen.

Er is een hele weg afgelegd en hij is van niet rijbaar naar een pony gegaan die langzaam zijn weg onder het zadel vind. Daarbij verwacht ik van hem dat hij mijn kind heel laat. En inderdaad een bijzetje zal vast en zeker scherper inwerken maar als hij denkt dat hij het wilde westen na moet doen omdat hij daar op dat moment behoefte aan heeft heb ik er geen problemen mee dat het even scherper inwerkt.


OW wauw jij hebt lange tenen zeg. Volgens mij lees je het anders dan ik bedoel. Maar veel plezier met je pony.

GabberGill

Berichten: 5942
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Hard werken wordt beloond! Jill 7 jaar en Frits!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 16:46

Ik heb geen lange tenen, maar je zegt dat het geen nut heeft om er een ander op te laten zitten enz terwijl dit wel degelijk nut kan hebben