Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:16

WAUW, wat een gave bok!! Wat zal je daar blij mee zijn zeg. Je zit er zelf ook netjes op.

Ik kreeg overigens dit zelfde commentaar toen ik mijn 3 jarige reed (nu al 16 jarige muts <3 ) Ze kon domweg niet zakken, ze liep vanuit zichzelf hoog.

En de slof herken ik uit valse veiligheid ook. Puur mijn eigen gevoel, nooit strak gereden. Dus wat mij betreft: goed bezig. Je weet heel goed wat je doet, geeft je paard de tijd en ik weet zeker dat dit heel wat gaat worden in de toekomst!

Top!

Op zoek naar de zon!!!


xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 22:28

Toch ook veel herkenning. Leuk om te lezen! Overgens heeft de dame in kwestie het enorm zwaar al de hele week, baas rent van hot naar her maar zij doet dit al sinds vorige week woensdag ;)Afbeelding

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:31

Lekker hoor, mooie grasmaaiers :D
Ik hoop t.z.t. nog eens nieuwe foto's of een nieuw topic te zien, zodat wij haar ontwikkeling kunnen volgen ;)

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 22:52

Als we weer een stukje verder zijn dan komen er zeker nieuwe foto's.
Moet ik wel weer tijd hebben om eerst te oefenen :')
Maar we hebben geen haast gelukkig.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:57

Nou, lang laag en zonder slof is ze daar in elk geval wel :+ . Lekker kaakspieren trainen, fijn dat ze al even het gras op kunnen bij jullie.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:47

Heb niet alles gelezen. Slofgebruik kan ik me niet echt aan storen. Wat ik niet zo goed snap is waarom je haar al zo bovenin pakt terwijl ze nog zo ontzettend van het achterbeen af loop? Wat ook niet zo raar is gezien haar leeftijd.
Je kan zien dat het er allemaal wat opgedrukt uitziet aan de voorkant. Paard probeert wel bij te komen, wat je zou moeten koesteren want ze wil wel, maar ze red het gewoon nog niet. Ik ben bang dat je dat mooie achterbeen wat erop zit kwijt gaat raken, omdat het niet de ondersteuning krijgt om mee te kunnen komen. Nu valt het nog mee omdat ze enorm compenseert, maar hoe lang houdt ze dat vol

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:10

Zo, wat een beest zeg!! Prachtig!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 10:12

Persevero schreef:
Heb niet alles gelezen. Slofgebruik kan ik me niet echt aan storen. Wat ik niet zo goed snap is waarom je haar al zo bovenin pakt terwijl ze nog zo ontzettend van het achterbeen af loop? Wat ook niet zo raar is gezien haar leeftijd.
Je kan zien dat het er allemaal wat opgedrukt uitziet aan de voorkant. Paard probeert wel bij te komen, wat je zou moeten koesteren want ze wil wel, maar ze red het gewoon nog niet. Ik ben bang dat je dat mooie achterbeen wat erop zit kwijt gaat raken, omdat het niet de ondersteuning krijgt om mee te kunnen komen. Nu valt het nog mee omdat ze enorm compenseert, maar hoe lang houdt ze dat vol


Ik denk dat het loont om even iets te lezen in dit topic want dit is uitgebreid besproken en uitgelegd. Al is het maar mijn posts.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:10

Lekker paard Iris!! Succes samen! +:)+


        Never regret anything that made you smile


Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 23:48

Gaaf paard! Dat ie bovenin loopt stoor ik me niet aan, deed mijn jonge paard in het begin ook. Nu zakt ie wel, allemaal uit zichzelf. Ze heeft wel wat weg van mijne, waarschijnlijk bij negro weg :D
Ben benieuwd naar haar ontwikkeling!

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

LaPluche

Berichten: 1975
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:06

Super knap beest, maar zie vooral een valse knik.
En dat komt niet door je slof gebruik, dus daar val ik niet over.
Ik zou je paard veel liever met het neusje eruit willen zien. En ook meer rug gebruik.
Je komt er vast wel ;-)

marleen5
Berichten: 40
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Winssen

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:43

wow wat een gaaf paard! veel succes ermee!

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:32

Cinnepin schreef:
@ts, de valse knik is heel duidelijk hoor, hij knikt bijna halverwege de nek zo in..je ziet duidelijk een knik zitten ;) en dat hoort dus niet ;)

Ik zie hier een halsspier die mooi over de hele lengte van de hals aangespannen is, en een ontspannen onderhals.

Ik vind 3 jaar ook wat jong voor dit, maar de plaatjes van het rijden zien er wat mij betreft gewoon netjes uit. Ik zie het paard liever wat zakken, maar ik denk wel dat TS prima weet wat ze doet :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:45

Zo, wat een topic is dat geworden Iris!
Heel leuk en leerzaam om allemaal te lezen :D
En wát een gaaf dier heb je daar zeg <3
Ben al benieuwd naar haar veulen!!

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:59

Gaaf paard hoor! Moest even lachen om al die reacties van de "antislof-beweging".

Zo te zien weet je m prima te gebruiken. Ik zie nergens gedwongenheid en verder heeft t zn tijd nodig.
Wij hebben met inrijden ook even een slofje gebruikt. Beter dat dan een gevecht welke kant ze uit moeten en ze hebben t zo door.
En ook dat commentaar over "valse knik". Ook zoiets met "klok en klepel" zullen we maar zeggen.
Rug gebruik is goed, rug en halslijn ook en loopt hij wat te diep geen probleem zolang het niet "getrokken" is en zo ziet het er niet naar uit.
Prima afwisselen tussen een keertje bovenin en laag en rond om sterker te maken.
Leuk dat er een veulie in zit (maar jammer voor de sport even :D :D )

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:04

Reageer eigenlijk nooit in dit soort topics maar kan het nu niet laten...

Petje af voor TS. Prachtig paard en zo te horen en te zien weet je heel goed wat te doen en je slofgebruik is ook super netjes.


kyrkelover
Blogger

Berichten: 9300
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:58

Heel net gebruik van de slof! Dit zie je maar zelden.
En wat een krachtpatser hier ga je nog heel veel plezier aan hebben.
Veel succes in de toekomst.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 17:37

Babootje schreef:
Gaaf paard hoor! Moest even lachen om al die reacties van de "antislof-beweging".

Zo te zien weet je m prima te gebruiken. Ik zie nergens gedwongenheid en verder heeft t zn tijd nodig.
Wij hebben met inrijden ook even een slofje gebruikt. Beter dat dan een gevecht welke kant ze uit moeten en ze hebben t zo door.
En ook dat commentaar over "valse knik". Ook zoiets met "klok en klepel" zullen we maar zeggen.
Rug gebruik is goed, rug en halslijn ook en loopt hij wat te diep geen probleem zolang het niet "getrokken" is en zo ziet het er niet naar uit.
Prima afwisselen tussen een keertje bovenin en laag en rond om sterker te maken.
Leuk dat er een veulie in zit (maar jammer voor de sport even :D :D )

Ze is nog niet drachtig maar juist voor de sport later is dat goed, krijgt ze mooi een beetje vrij en kan ze uitzwaren.

Bedankt voor de complimenten weer. Eind mei verwacht ik weer wat beeldmateriaal te hebben.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


MissMiekjee
Berichten: 926
Geregistreerd: 25-12-08
Woonplaats: Sprundel

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:57

Erg leuke merrie, en ruiter met een duidelijke visie en veel rijtechnisch inzicht :).

Zoals je het traject nu voor je ziet, krijg je naar mijn mening de meest bruikbare (en brave!) sportpaarden van. Als ze jong zijn leren ze nou eenmaal gewoon erg snel. Alles wat je ze op jonge leeftijd mee kan geven is mooi meegenomen, in plaats van dat je op latere leeftijd (wanneer ze eventueel praatjes kunnen gaan krijgen) een gevecht moet aangaan om moeilijke dingen aan te leren (zoals rechtgerichtheid en reactie opzij voor het been). Als je ze op deze leeftijd hetgeen wat je nu doet blijft doen voor ongeveer nog een maand of 2, en ze daarna lang terugzet (of inderdaad nog beter: laat dekken), is het volgend jaar gewoon opstappen en wegrijden, zo makkelijk. Geeft zo'n dier ook gewoon veel minder stress en wil dan ook voor je blijven werken.

Slofje is dan prima, wekt de associatie vanuit het longeren, dus geeft dan gewoon net wat makkelijker die ontspanning, en mocht het een keer mis gaan, heb je gewoon een duidelijke maar zachte grens, alles beter dan er met je hele ruitergewicht aan gaan hangen en het paard een trauma in de mond te bezorgen, dat is echt een no-go bij zo'n pup, dat herinneren ze zich namelijk nog heel erg lang (in negatieve zin).

Verder vind ik je merrie al erg goed ontwikkeld in de bespiering, daar heb je straks een heel fijn sportpaard aan. Als ik nog een rijtechnische tip mag meegeven: probeer in je training veel binnenhoefslag en AC-lijnen te rijden, worden ze ook erg sterk van en zullen ze zelfstandig de balans moeten gaan zoeken, geeft ze wat stof tot nadenken :).

En ik vind uiteraard je hengstenkeuze echt jummie *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:10

Leuk paard heb je. En wat een gave locatie. :~

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-17 13:20

Elke keer als ik denk dat dit topic doodbloed, komen er toch weer reacties. Leuk dat mijn dame zoveel losmaakt.
Eigenlijk was ik van plan geen nieuw topic aan te maken tot eind mei maar ik heb een klein filmpje van gisteren.
Nog steeds met slof dus degene die dat niet aan kunnen moeten maar wegklikken ;)
Het wiebelt allemaal en er moet nog meer lengte in maar ik ben blij met dr.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:23

Ziet er lekker ontspannen uit. Keep up the good work.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:24

Ziet er lekker uit hoor :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:22

Fijne update, Iris. Gave buitenbak ook :))

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Iljaa1

Berichten: 86
Geregistreerd: 09-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:04

Wat een gaaf paard! Ziet er op het filmpje ontspannen uit.
Kleine tips voor jou misschien; je lijkt op het filmpje wat 'zwaar' in je zadel neer te komen en op de foto's lijk jij steeds wat naar buiten gedraaid te zitten vanuit je schouder en romp. Zo wordt het voor het paard lastig om zich recht te maken. Op het filmpje kan ik dit niet goed zien.
Heel veel succes met deze knappe merrie! Ik hoop dat je nog zo'n mooi veulen fokt!

Eat, sleep, ride, repeat !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmsel en 47 bezoekers