Na ons eerste topic waar ik onze vooruitgang van de afgelopen 3 jaar (zolang heb ik hem nu) laat zien.
Friese krachtpatser Floyd door de jaren heen!
Floyd is een Maurus 441xBeart 411 en nu 7 jaar oud.
Ik heb hem sinds hij 3,5 is en hij was toen net zadelmak. Inmiddels zijn we M1+5.
Ik ben ontzettend blij met een werkwillig paard als Floyd en wil hem hier dus even showen.
Aan mijn houding kan nog genoeg gesleuteld worden, gelukkig heb ik een fijne lesgeefster waar ik dus altijd lekker aan het werk gezet.
Het was erg warm dus niet erg lang gereden maar wel een paar leuke fotootjes kunnen schieten! Ik heb ze geprobeerd zo goed mogelijk op volgorde te zetten.
We zijn nu voornamelijk bezig met meer gehoorzaamheid naar het binnenbeen en meer op het achterbeen komen waardoor de aanleuning meer vanaf de schoft komt, soms knikt hij nu nog wat in (gelukkig niet zo erg als de meeste friezen!).
De foto's!
1. Even rustig instappen

2. Ik rijd hem altijd lang en laag los waarbij ik hem vrij laat en zo goed mogelijk naar mijn hand toe rijdt. Zodat hij hier wílt gaan lopen, dit gaat erg goed! (Af en toe wilt meneer alleen een pasje harder doen dan ik

3. Idem

4.Zelfde in de galop

5. Andere kant

6. Ietsjes opgepakt

7. Even stappen en belonen na het losrijden

8. Halthouden, heel lang een heikelpunt geweest hij bleef maar bewegen en alle kanten opgaan, nu sinds een paar maanden doet hij het perfect!

9. Drafje

10. Even bewust worden van mijn houding

11. Middendraf

12. Zelfde middendraf

13. En nog een keer dezelfde middendraf

14. Drafje

15.Nog een foto van ons samen

Commentaar/Feedback mag, maar houdt het opbouwend en aardig!