Knappe schimmel, knallend rood en witte hekjes!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Knappe schimmel, knallend rood en witte hekjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:22

Foto van bokker Appelflapje
Afbeelding

Hoihoi!
2 weken geleden ben ik sinds 7 maanden weer met [naam] op concours geweest!
Voor degene die haar niet kennen, [naam] is een 6-jarige merrie (v. Wizzerd WV), ruim 2 jaar bij mij en loopt nu L1.
Ondanks dat we nog hard trainen (vooral het wijken) gaan we in de tussentijd weer lekker op wedstrijd en zien we wel :) Helaas geen winst gereden (175 en 177), maar die punten vielen me zelf nog mee := Zomaar de wedstrijdring door rijden is "helaas" niet zo vanzelfsprekend bij deze koppige merrie ;)
Inmiddels is mijn nieuwe wedstrijdset ook bijnaaa compleet, en verschijnen wij felrood tussen de witte hekjes! :D
Net even wat anders, wat aparter, past wel bij ons :o

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, alle tips welkom uiteraard ;)

Onze outfit!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat spanning in de ring, zo voor de eerste keer na ruim een half jaar
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

<3
Afbeelding

Afbeelding

Beeld waar ik zelf wel heel tevreden over ben, hoe ze ondanks alle spanning toch liep!
Afbeelding

Afbeelding

Benieuwd wat jullie ervan vinden! En van onze outfit natuurlijk ;)

Tarenko

Re: Knappe schimmel, knallend rood en witte hekjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:28

Super stoer outfit! Ik vind het gaaf. ( Niet dat ik er zelf in ga lopen := ) maar zo bij jouw schimmel is het wel heel cool.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:41

Ik vind het bij de meeste foto's een prachtig ontspannen beeld! Die punten komen wel als je zo doorgaat. Ik denk alleen elke keer, pak die teugels iets korter of je hebt je handen zo hoog haha. Mooi hoor :)

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:47

Die loopt inderdaad mooi zeg op die foto! Rood met een schimmel vind ik ook erg mooi! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:58

Jolien_x schreef:
Ik vind het bij de meeste foto's een prachtig ontspannen beeld! Die punten komen wel als je zo doorgaat. Ik denk alleen elke keer, pak die teugels iets korter of je hebt je handen zo hoog haha. Mooi hoor :)

Dankjewel! We zijn al wel L1+4, maar onze laatste wedstrijd was al gewoon even geleden door verschillende omstandigheden (verhuist van stal, trailer kapot) :)
En qua handen/teugels, wat je zegt klopt allebei ;) Ik heb mijn handen inderdaad vrij hoog. Opzich moet dat geen probleem zijn, (thuis met lang-laag, beetje gymnastiseren heb ik ze wel laag) maar dat ik m'n teugels korter moet nemen heb je zeker gelijk in! Is echt een puntje waar ik sowieso aan moet werken, en het feit dat mijn witte handschoenen erg op zijn hielp ook niet echt mee :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:04

Zou het een toffe outfit vinden voor een SGW ofzo, maar voor dressuur vind ik het persoonlijk té apart. Mijn aandacht gaat gelijk naar je benen, nu weet ik niet hoe je beenhouding is vanaf de foto maar dat kan een negatief effectje hebben.
Naast je genoemde handen zit je er netjes op. Lekker doorgaan, komt goed! :))

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:05

Hetgene wat ik bij de eerste foto al meteen zag was je neusriem. Naar zo een ben ik al zo lang op zoek! Waar heb jij die gekocht? :o

Verder ziet het er echt supertof uit! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:09

Cioccolato schreef:
Zou het een toffe outfit vinden voor een SGW ofzo, maar voor dressuur vind ik het persoonlijk té apart.

Die laarzen hebben me 5 ribben uit mn lijf gekost, no way dat ik daar mee ga crossen :')
Springen doen we er wel mee!
Afbeelding

En ik snap best dat sommige het te extreem vinden voor de dressuur, maar ieder z'n ding :) De rest houden we rustig, en ik vind zelf gekleurde laarzen net even wat origineler dan een gekleurd jasje ;)
En qua beenhouding zit wel prima, ben geen prof-ruiter maar ook weer niet extreem bagger ;) Ik vind het niet erg als mensen erna kijken, (graag zelfs, voor wat ze gekost hebben :') ) Apart hou ik van en opvallen vind ik niet erg ;)
Ze zullen ons in ieder geval niet vergeten, en of dat in positieve of negatieve zin in hangt een beetje van merrie d'r bui af _O-

En bedankt voor je compliment! :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:09

Stoer paard! Ziet er fijn ontspannen uit. :)
Ik vind het wel heel mooi dat je de rode details in je jasje en frontriem mooi hebt verwerkt! Ik vind de laarzen voor de dressuur alleen echt een no-go. :=

Maar zit je cap wel lekker? Hij zit heel hoog op je hoofd lijkt het wel haha. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:10

Daar is Eternity weer, wordt ze nou bruiner? Ik vind de laarzen wel stoer :D

Wat me opvalt is dat ze hangerig lijkt, en dat jij je handen op veel foto's te hoog draagt. Verder blijf ik haar houterig en te recht vinden, maar dat wist je al :P
Wat me ook opvalt, is dat jij heel erg scheef zit, je zit met je linkerschouder veel verder terug. dat is vooral op de 2 foto's naast elkaar te zien. Op de meeste foto's is je linkerhand ook erg streng. Dus even aan je houding gaan sleutelen dus.

Nog kritiekpunten gehad van de jury?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:16

Oh wauw, met springen vind ik het een gaaf detail! :))
Voor dressuur is een gekleurd jasje ook een no-go voor mij, net als gekleurde laarzen. Gelukkig is ieder persoon uniek! Voor mij is het zwart, bruin of grijs met subtiele details. Al doe ik zelf niet aan subtiele details, niet mijn ding haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:19

Haha jaa daar is ze weer! :P Ze is inmiddels geschoren, dan komt altijd dat roodschimmel-achtige veel meer terug, in tegenstelling tot de meeste schimmels die juist lichter worden... Ze lijkt dus bruiner ja, van de zomer wordt ze weer wat grijzen/witter, apart geval ;)

Het te hoog dragen van m'n handen ben ik me heel bewust van, dan wil ik d'r zelf dragen (wat dus absoluut niet moet uiteraard) waardoor ze dus gaat hangen omdat ze aan mij begint te trekken (door die hoge handen dus). Echt een puntje voor mezelf, maar daar werk ik zeker hard aan!
En ja, dat jij dat vind weet ik ;) Moet ik wel zeggen, (daardoor ook mijn strenge hand waar ik zelf ook enorm van baal) dat er echt heel erg veel spanning was en we als rodeo door de ring gevlogen zijn, waardoor ik d'r inderdaad wat strenger gereden heb dan ik graag gewild had helaas... (Maar anders was er 0,0 controle, we moeten dus gewoon weer kilometers gaan maken :) )
Van die linkerhand baal ik zo, is over het algemeen helemaal niet nodig bij d'r, maar ze was zo gestrest.

(thuis hebben we namelijk steeds meer ontspanning en losheid door dr lijf, en gaan we vanuit daar weer verder :) http://i62.tinypic.com/2u89y8l.jpg )

Kritiekpunten van de jury in de eerste proef was dat ze nagevelijker mocht en dat ze wat gehaast was en idd mijn handen, maar dat was ook de proef van de rodeo. Tweede proef was ze wat moe en dus vooral commentaar op de impuls. Maar in het commentaar kon ik me wel vinden.

Sinds vanmiddag heb ik een nieuwe/tweede instructrice, opzich wel bekende dressuurruiter (naam per pb als je wilt :) ). Thuis trainen we veel los, heel veel gymnastiseren en rechtrichten. Zelf nog tips over het houterige? Wat zo voelt ze helemaal niet namelijk, en jij bent de enige die dat steeds noemt, dus ik ben wel benieuwd :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:39

Voor dressuur vind ik de rode laarzen maar niks, maar dat is mijn mening ;). Ik hou het liever gewoon allemaal netjes in het zwart.

Knap paard heb je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:50

@noorhermans1 mijn cap zit inderdaad wat hoog, maar dat vind ik zelf wel fijn aangezien ik 3 piercings in mn kraakbeen heb zitten waarvan 2 net gezet, dan is een cap die daar continu druk op geeft niet echt fijn ;)

En inderdaad, ieder z'n mening! Tot nu toe heb ik alleen commentaar gehad dat de meeste het wel gaaf en van lef getuigen vonden :) (maar het inderdaad zelf niet aan zouden doen ;) ) De mensen die mij echt kennen zeiden alleen dat ik ook echt de enige ben die daarmee in de dressuurring kan verschijnen _O- Ook van de jury van deze wedstrijd leuk commentaar, die vonden het juist "is wat anders in de dressuurring" :j

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:38

Daar is ET weer met jullie coole outfit!
fijn dat je ondanks de spanning fijn heb gereden, op de meeste foto's is het inderdaad niet zo zichtbaar.

ik zou inderdaad ook als tip geven je teugels iets korter te pakken (en ja, das lastig met sommige handschoenen, bekend probleem :+ )

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:01

Ik ga met Joolien mee, dat ik ook het te recht en houterig wat zie. Dat kan in dit geval heel goed liggen aan de spanning. Het is lastig precies te omschrijven, maar het hangerige werkt daar ook in mee. Daardoor duikt ze wat en mis je wat soepelheid in de lendenen. Ben benieuwd of er foto's zijn waarin je echt buiging vraagt? Foto 3 is net te vroeg, ben benieuwd hoe rond ze om je been kan worden. Waar ligt precies het wijkenprobleem? Mis de soepelheid wat in haar hele houding, maar nogmaals, dat kan goed het gevolg zijn van de spanning ;)
Wat me ook op valt is dat je met jouw zadel erg bovenop het paard lijkt te zitten, ipv meer eromheen. Dat kan goed vertekenen en hierdoor tonen je handen nog hoger. Maar dat viel me op.

En dan nu, ik vind het er echt niet slecht uit zien hoor! Ik zie namelijk ook een fijn gespierd paard die hard aan het werk is. Zeker na zo'n lange wedstrijdstop kan ik me de spanning goed voorstellen :)
Zou het mooi vinden als het rode terug kwam in de bies van het dekje, mag dat?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:04

Oeh lipstick rood!!! Wel gaaf, maar dat moet je durven :j
Valt echt heel erg op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:12

Dat mag ja! Ik heb daar heel erg over getwijfeld, ben bang dat dat net weer teveel wordt om daar ook nog een rode rand toe te voegen?
Een foto waar ik dr om mn been vraag... De enige die daarbij in de buurt komt is deze - http://nl.tinypic.com/m/iz25ja/2 - maar of je daar nou zoveel aanhebt weet ik niet... ;)
Misschien deze dan? Maar denk dat die weer net te laat is ;)
- http://i57.tinypic.com/22xm4k.jpg -
Afbeelding

Wijkprobleem is vooral dat ze het enorm lastig vind (geef ik toe dat het ook niet mijn sterkste oefening is) en dan weg loopt over de buitenschouder. Wijken voor het rechterbeen gaat steeds beter en beter, wijken voor het linkerbeen wat minder maar rechtsom is ook wel haar moeilijke kant. Al moet ik zeggen, vandaag met de tips van onze nieuwe/tweede instructrice ging het al een paar passen best goed!!

Mijn zit komt ook een beeeetje door m'n laarzen, die zijn nog wat stug waardoor ik (nog) niet helemaal lekker om dr heen kan sluiten. (inmiddels thuis al vaker die laarzen aangehad, dus het gaat steeds beter ;) )

En dankjewel! We hebben er sowieso qua echt dressuurmatig trainen eventjes uitgelegen omdat ik, en daardoor [naam] ook, daar een beetje het plezier in was verloren. Inmiddels dus zo'n 3 maanden weer echt aan de slag, en zo'n 2 maanden weer echt aan het trainen, en met plezier! :D
Zondag hebben we weer wedstrijd en voorlopig ben ik van plan gewoon weer lekker kilometers te gaan maken om die spanning er weer uit te krijgen :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-15 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:14

RianneH schreef:
Ik ga met Joolien mee, dat ik ook het te recht en houterig wat zie. Dat kan in dit geval heel goed liggen aan de spanning. Het is lastig precies te omschrijven, maar het hangerige werkt daar ook in mee. Daardoor duikt ze wat en mis je wat soepelheid in de lendenen. Ben benieuwd of er foto's zijn waarin je echt buiging vraagt? Foto 3 is net te vroeg, ben benieuwd hoe rond ze om je been kan worden. Waar ligt precies het wijkenprobleem? Mis de soepelheid wat in haar hele houding, maar nogmaals, dat kan goed het gevolg zijn van de spanning ;)
Wat me ook op valt is dat je met jouw zadel erg bovenop het paard lijkt te zitten, ipv meer eromheen. Dat kan goed vertekenen en hierdoor tonen je handen nog hoger. Maar dat viel me op.

En dan nu, ik vind het er echt niet slecht uit zien hoor! Ik zie namelijk ook een fijn gespierd paard die hard aan het werk is. Zeker na zo'n lange wedstrijdstop kan ik me de spanning goed voorstellen :)
Zou het mooi vinden als het rode terug kwam in de bies van het dekje, mag dat?

Ook ik ben het met Joolien eens. Ik zie ook een vrij stijf en houterig paard, dat m.i. wat te veel hangt op de voorhand. Ben nooit zo'n fan van foto's beoordelen, dus het kan best zijn dat het niet zo voelde tijdens het rijden.
Ook qua zadel/zit ben ik het eens met RianneH. Ik heb het idee dat je staat in het zadel, vooral op de laatste foto is dat m.i. goed te zien.

En wat betreft je laarzen: heel stoer dat je daarmee in een toch wel grijze/zwarte ring durft te verschijnen! Zoals je zelf al zegt, je valt iig op! +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:19

Net als met de roze laarzen waar ik eens iemand mee zag, ik vind het afschuwelijk lelijk. Maar daar gaat het niet om , als jij ze maar mooi vind en dat doe je anders trok je ze niet aan.
Paard oogt inderdaad zwaar op de hand en hangerig, dus nog even lekker doortrainen en dan komt het op wedstrijd ook wel goed.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:20

Bij al die foto's zie je het wel wat, ze buigt wel in haar nek (maar niet echt mooi los) maar de rest van haar lijf buigt niet om je been. Zodra ze daar gaat buigen en dus soepeler wordt, vermoed ik dat je wijken ook beter gaat. Of andersom ;)

Het boven het paard zitten komt ook al wat vanuit je zadel, maar dat kan dus ook aan het type liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:21

Staan in het zadel klopt ja, al komt dat (zoals in mn post hierboven uitgelegd) ook wel wat door mn laarzen. Ik ben een springruiter in hart en nieren dus heb al snel de neiging te gaan staan :')
Hangen op de voorhand zie je goed hoor! Thuis doet ze het minder, maar op de een of andere manier doet ze dat op wedstrijd veel sneller (wat ook wel door mijn handhouding komt), maar heb je daar tips voor? Want thuis valt dit eigenlijk reuze mee...

@RianneH lengtebuiging is zeker iets waar we thuis heel veel mee oefenen! Volte openen, sluiten, slangenvoltes... Netjes om m'n been heen buigen! Maar zoals je vast weet is dit niet iets wat je er even 1, 2, 3 inrijd, en ze heeft hier haar toch wel wat langere lijf ook niet echt in mee, maar we komen er wel ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-15 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:22

Heb je eigenlijk een filmpje van hoe ze nu loopt? Bn ik wel nieuwsgierig naar.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:22

Gewaagd! Je valt er in elk geval wel mee op.
Zou zelf (om et plaatje in mijn ogen af te maken) kijken of je nog een rood accent kan toevoegen aan de handschoentjes en je dekje? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:25

Joolien schreef:
Heb je eigenlijk een filmpje van hoe ze nu loopt? Bn ik wel nieuwsgierig naar.

Nee... Ik ben eigenlijk altijd alleen als ik rij (paard staat bij iemand aan huis, geen stalgenootjes (op mn instructie na)), en ik hou zelf meer van foto's dus als er dat is iemand mee is vraag ik altijd om foto's te maken ;)
Aanstaande zondag heb ik weer wedstrijd, ik zal dan vragen of ze is willen filmen!
...Al geeft een wedstrijd toch altijd wel een iets ander beeld, maar dan heb je in ieder geval wat!

EDIT: @RianneH ik heb deze foto! Van afgelopen week! (We waren aan het springen, vandaar het tuig)
Hier wil ik d'r om m'n been heen vragen! Denk dat deze foto ook net iets te vroeg is, maar hier zie je in ieder geval wel iets dat ze het thuis wel beter kan dan op de wedstrijdfoto's (of dat we er in ieder geval aan werken) ;)
Afbeelding

En @Joolien ja... Misschien voor het idee? Je ziet d'r in ieder geval bewegen :') - View My Video
Maar hier krijg je ook geen duidelijk beeld van haha, ik hoop dat ik eraan denk om te vragen of iemand zondag wilt filmen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-15 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt