Onze vorderingen, door de tijd heen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Onze vorderingen, door de tijd heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 22:25

Hallo bokkers!

Laatst besefte ik mij dat ik Amigo alweer 5 jaar in mijn bezit heb. Man wat gaat de tijd toch hard! Soms is het leuk, maar ook belangrijk om te zien wat voor vorderingen je hebt gemaakt, en in mijn geval soms zelfs nog even wat meer. Ik heb zeker geen makkelijke tijd gehad met hem. En begrijp mij niet verkeerd ik heb altijd genoten tijdens het rijden en nog steeds, maar vorderingen kwamen altijd in kleine stapjes. Heel veel downs en af en toe een up. Ik heb vaak genoeg gedacht ik kan dit paard niet rijden, het gaat mij nooit lukken, maar die kleine vorderingen hebben toch gezorgd voor mijn doorzettingsvermogen. En op dit moment? Ja er zijn nog steeds wel downs, maar ook hele mooie momenten waar ik merk dat ik toch nog steeds vorderingen maak. En daar ben ik toch wel trots op.

Laat ik jullie meenemen vanaf het moment dat Amigo in mijn bezit kwam.

Maart 2011: zo kocht ik hem. Een lange grote slungel zonder enige bespiering, maar een hart van goud
Afbeelding
Een van de eerste keren in de buitenbak.
Afbeelding
Drie maandjes later, we begonnen elkaar te leren kennen
Afbeelding
De galop was vanaf het eerste moment al een groot struikelblok
Afbeelding
Zomer 2011
Afbeelding
Deze zomer hadden we ook onze eerste dressuurwedstrijd in de klasse B. We hadden 190 punten en een tweede plaats!
Afbeelding

In 2012 verhuisden we naar een andere stal. Hier kregen we dressuurles volgens de klassieke methode. Niks vragen maar wachten tot het paard nageeft. Ik heb hier veel geleerd wat betreft rechtrichten en dergelijke, maar achteraf liet ik hem veel te 'lang' worden wat tot nu toe nog steeds problemen levert.
Toch zijn we gedurende deze periode vrij soepel door de klasse B gekomen en mochten we dus L1 gaan starten.

Afbeelding
Afbeelding
Vol goede moed schreef ik mij in voor een L1 wedstrijd, die naar mijn idee eigenlijk best wel goed ging! Maar niks was minder waar, de overgang van B naar L1 viel veel zwaarder dan verwacht. Slechts 164 punten.
Afbeelding
Oké goed, dit was toch pas mijn eerste wedstrijd? Dus we trainden gewoon lekker door. We zitten inmiddels in 2013
Afbeelding
Nog steeds was hij erg sterk in de hand tijdens de galop.
Afbeelding
Ik heb in dit jaar weinig dressuurwedstrijden gereden, omdat ik toen veel ben gaan springen. Daar behaalde ik toen meer punten dan in de dressuur, en wat loont ja dat is leuker.

2014: de zadelmaker kwam langs en die kwam tot de conclusie dat mijn zadel niet goed lag. Er kwam dus een nieuw zadel. In het begin merkte ik zeker verschil :j

Afbeelding
In de zomer van 2014 deed ik weer eens mee aan een dressuurwedstrijd. Ons harde werken had beloond! Met 194 punten hadden we onze eerste winstpunt in de L1 te pakken!
Afbeelding
Nu ik voor mijn gevoel eindelijk vorderingen had bereikt ging ik meer wedstrijden rijden. De twee opvolgende wedstrijden behaalde ik 1 winstpunt per wedstrijd. Prima dacht ik! Met één zo'n stom puntje was ik meer dan tevreden. Toen kwam de winter eraan en hielden we ons even rustig.

Deze zomer, 2015 dus, zijn we weer op wedstrijd geweest. In mei werden we rijkelijk beloond met wel liefst 3 winstpunten op één wedstrijd! Ik zat even op een roze wolk. Maar wat als dit slechts geluk was? Nou dat was het zeker niet, want een maand later reed ik weer drie winstpunten, en een eerste plaats met 203 punten! Dit maakte een totaal van 9 winstpunten in de L1.

Ik weet, het is een heel verhaal, maar ik wil toch even kwijt dat het niet voor iedereen altijd even makkelijk is om op elke wedstrijd te blinken en punten binnen te halen. Soms moet je blij kunnen zijn om iets kleins en dat koesteren. Soms moet je jezelf even een schouder klopje kunnen geven.
Inmiddels ben ik lekker aan het trainen voor de L2.

Afbeelding

Bedankt voor het lezen :evaw:

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Onze vorderingen, door de tijd heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:30

He wat een leuk overzicht. Ook dat je vanaf '0' je paard toch goed aan het lopen hebt gekregen.
Volgens mij heb je het heel erg vriendelijk en met geduld aangepakt. En nu toch mooi L+2 in het springen! :) Leuke combinatie en veel succes met de wedstrijden :)

edwardway
Berichten: 314
Geregistreerd: 18-05-12

Re: Onze vorderingen, door de tijd heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:33

Leuk overzicht! Rijden ziet er vriendelijk uit!
Veel succes en uiteraard nog veel plezier. :D

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Onze vorderingen, door de tijd heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 22:54

Bedankt allebei. Er zit inderdaad een hoop geduld in. Soms lange diepe zuchten een soms een kort opgelucht zuchtje.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:31

leuk verslag!
Je bent zeker vooruitgegaan, maar hij blijft alsmaar hetzelfde probleem houden, die lengte in zijn lichaam, maar ja het is ook een groot dier.
Veel succes!

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 10:18

Knakker schreef:
leuk verslag!
Je bent zeker vooruitgegaan, maar hij blijft alsmaar hetzelfde probleem houden, die lengte in zijn lichaam, maar ja het is ook een groot dier.
Veel succes!


Klopt helemaal. Het is al wel wat beter. We blijven eraan werken

debbiew
Berichten: 152
Geregistreerd: 22-04-15
Woonplaats: Perth, Australië

Re: Onze vorderingen, door de tijd heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:23

Leuk paard, ik vind in je foto's zo'n duidelijk omslagpunt zitten vanaf het moment dat je aangeeft een nieuw zadel voor hem te hebben :) Wat een zadel dus al kan doen. Heel veel succes nog, zo te zien hebben jullie de smaak te pakken in de L :D

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Onze vorderingen, door de tijd heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:00

Jullie zijn toppers!
Natúúrlijk blijven er altijd nog verbeterpunten. Amigo is gewoon enorm lang en het is gewoon heel lastig om hem correct door zijn lichaam te rijden. Maar hij wílt wel! En dat is al iets fijns!

Jullie komen er wel, misschien duurt het trainingsproces allemaal ietsjes langer dan bij een fijn gebouwd dressuurpaard, maar dat doet er niet toe! Je hoeft tenslotte geen GP dressuur te worden :)

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 13:27

debbiew schreef:
Leuk paard, ik vind in je foto's zo'n duidelijk omslagpunt zitten vanaf het moment dat je aangeeft een nieuw zadel voor hem te hebben :) Wat een zadel dus al kan doen. Heel veel succes nog, zo te zien hebben jullie de smaak te pakken in de L :D


Ja ben nog steeds weg blij met mijn nieuwe zadel! Bedankt!

Anomien

Berichten: 7380
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:37

5 jaar in je bezit en je hebt hem in maart 2011 gekocht? :7

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 15:15

Knert schreef:
5 jaar in je bezit en je hebt hem in maart 2011 gekocht? :7


Oeps ik loop wel iets te hard van stapel :')

Anomien

Berichten: 7380
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:45

jesss_amigo schreef:
Knert schreef:
5 jaar in je bezit en je hebt hem in maart 2011 gekocht? :7


Oeps ik loop wel iets te hard van stapel :')



Ach als de jaren maar goed voelen, wil ik het best afronden naar boven.

Vind het een leuk paard. Echter soms wel wat lang gereden. Wel veel vooruitgang te zien.

Verwijderd00
Berichten: 117
Geregistreerd: 07-08-15

Re: Onze vorderingen, door de tijd heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:59

Fijn dat je/u zo positief bent over de kleine vorderingen die jullie maken! Dat is een prachtige eigenschap waar je/u trots op moet zijn!

Verder een leuk beestje en nog heel veel plezier samen!

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 16:39

Anthe_2004 schreef:
Fijn dat je/u zo positief bent over de kleine vorderingen die jullie maken! Dat is een prachtige eigenschap waar je/u trots op moet zijn!

Verder een leuk beestje en nog heel veel plezier samen!


Heel erg bedankt! En zeg maar gewoon "je" hoor :o