Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-14 21:55

April dit jaar liep hij kreupel, na een rust periode herstelde hij niet goed genoeg en is de veearts erbij geweest. Begin juni bleek dat hij een tussenpees blessure had.. Dik balen dus!! Volgens de veearts zou hij met 4 maanden weer helemaal herstelt zijn. De eerste maand mochten we alleen maar stappen op het harde, elke dag. We hebben nog nooit zoveel buitenritjes gemaakt! De tweede maand moesten we de draf meenemen. Beginnen met 1 minuut en elke dag een minuut erbij. Zijn ijzers waren nog nooit zo versleten geweest en hij werd nog verkeersmakker dan hij al was. Na deze twee maanden kwam de veearts weer voor een tussenscan en die was verrassend tevreden. We mochten weer in de bak gaan rijden. Eerste twee weken alleen maar stappen, dan 2x 1 minuut draven en elke dag 2x 1 minuut draf erbij. Na vier weken zelfs alweer galopperen! Rustig aan namen we ook wat grote voltes mee.

12 oktober kwam Paulette Zorn naar Strijen. Ik vond dit een mooi streven en een leuk uitje om de peesblessure mee af te sluiten. Een week voor de les zou de veearts komen voor de laatste scan en dan zou ik weten hoe goed het ging... echter werd die afspraak door omstandigheden verzet tot een paar dagen na de les. Toch ben ik naar de les gegaan. Ik vond dat hij dat wel aan kon. We hebben vooral gestapt en een paar minuten gedraafd. Meer durfde ik op dat moment niet, want deze bak is zwaarder dan de onze thuis en ik wist ook nog niet zeker hoe het met de pees ging.

En de laatste scan? Die was helemaal goed!! *\o/*
Wat een opluchting was dat. De veearts bleef tijdens het scannen maar zeggen; dat ziet er goed uit! Dat ziet er echt heel mooi uit! :D Ook met de complimenten dat Partout er heel mooi en super goed in conditie uitzag. Daar ben ik ook errug trots op, want daar hebben we heel erg ons best op gedaan. We moeten nog een maandje opbouwen met de korte wendingen en zijgangen, maar de veearts komt in ieder geval niet meer terug voor nog een scan :):)

Begin 2012 zijn we voor het laatst gestart in het M2. Ik hoop mijn startkaart in 2015 weer aan te kunnen vragen en weer van start te kunnen gaan met mijn toppertje <3

Genoeg gepraat, hier de foto's dankzij Amanda:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een hoop geld op de grond :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tout denkt er het zijne van... }:0

Afbeelding

De les was erg leuk en leerzaam! Zeker voor herhaling vatbaar :j


Daihyo

Berichten: 87972
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:09

30 november komt ze weer O:)

Jullie gingen lekker!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

marjotje82
Berichten: 776
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Goudswaard

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:14

Super goed nieuws!
Keurig opgebouwd schema!

Veel rijplezier!!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-14 22:17

Thanx Aman :D aww jammer! 29 november gaat hij met zijn bijrijdster naar de Pepernotencup.
Dat wordt anders wel een erg druk weekend, maar wie weet de volgende keer dan maar weer :D

Dank je marjotje :D

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:32

Zeker een goede afsluiting van je blessureperiode! Ziet er relaxt uit!

Toran Z (Toronto V X Democraat)

Anoniem

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:45

Fijn dat je weer lekker aan de slag kunt :)
Wat was het doel in je les? Ik vind m namelijk wat kort van voren en in het lijf weinig actief ogen. Ook vind ik m niet nageeflijk en ontspannen in het lijf. Ik zou m iets meer op lengte willen zien met het neusje eruit, en dan lekker actief door het lijf.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:46

wat een topafsluiting en wat ziet het er fijn uit. heerlijk genieten

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:15

Goed nieuws!!
Eindelijk weer opbouwen! :D

.¨:
`.
Don Zhivago
Paardrijden is geen individuele sport... Het is een TEAM sport!!!
Z2 startgerechrigd. Met actief pensioen.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:57

Jeeeeej
Wat een goede herstart zo <3
Knap stel :))

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 00:06

Heerlijk lies :D
Fijn jullie weer zo bezig te zien!

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-14 07:54

Dank je wel allemaal :D :D

Joolien schreef:
Fijn dat je weer lekker aan de slag kunt :)
Wat was het doel in je les? Ik vind m namelijk wat kort van voren en in het lijf weinig actief ogen. Ook vind ik m niet nageeflijk en ontspannen in het lijf. Ik zou m iets meer op lengte willen zien met het neusje eruit, en dan lekker actief door het lijf.


Bij de stapfoto's ben ik het met je eens, maar bij de draffoto's loopt hij wel degelijk nageeflijk :) om het neusje er meer uit te kunnen rijden moet hij nog wat sterker worden, maar daar werken we hard aan. Dus dat komt wel goed. Hij wordt nu pas weer 3 maanden getraind in de bak, waarbij we maar heel rustig op mochten/mogen bouwen.
Verder lag het doel bij deze les bij mij en zijn we minder met hem bezig geweest. Vooral bij mijn focus en ontspanning. Mijn focus gaat namelijk alle kanten uit en daardoor ga ik (on)bewust allerlei kleine hulpen geven met been en handen, waarop Partout al niet meer reageert. Vervolgens loop ik dan natuurlijk tegen het volgende probleem; hij reageert niet op mijn doelbewuste hulpen :+ en daarnaast de ontspanning in mijn lijf. Vooral vanuit mijn schouders. Zodra ik die ik mooi ging ontspannen, liep Partout ook veel losser. Logisch, het blijven spiegeltjes natuurlijk :j

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:52

Wat een leuke uitstraling heeft ie zeg!! <3


mylittlejoy

Berichten: 3288
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:02

PartoutZ schreef:
Dank je wel allemaal :D :D

Joolien schreef:
Fijn dat je weer lekker aan de slag kunt :)
Wat was het doel in je les? Ik vind m namelijk wat kort van voren en in het lijf weinig actief ogen. Ook vind ik m niet nageeflijk en ontspannen in het lijf. Ik zou m iets meer op lengte willen zien met het neusje eruit, en dan lekker actief door het lijf.


Bij de stapfoto's ben ik het met je eens, maar bij de draffoto's loopt hij wel degelijk nageeflijk :) om het neusje er meer uit te kunnen rijden moet hij nog wat sterker worden, maar daar werken we hard aan. Dus dat komt wel goed. Hij wordt nu pas weer 3 maanden getraind in de bak, waarbij we maar heel rustig op mochten/mogen bouwen.
Verder lag het doel bij deze les bij mij en zijn we minder met hem bezig geweest. Vooral bij mijn focus en ontspanning. Mijn focus gaat namelijk alle kanten uit en daardoor ga ik (on)bewust allerlei kleine hulpen geven met been en handen, waarop Partout al niet meer reageert. Vervolgens loop ik dan natuurlijk tegen het volgende probleem; hij reageert niet op mijn doelbewuste hulpen :+ en daarnaast de ontspanning in mijn lijf. Vooral vanuit mijn schouders. Zodra ik die ik mooi ging ontspannen, liep Partout ook veel losser. Logisch, het blijven spiegeltjes natuurlijk :j


In de draffoto's loopt hij niet nageeflijk, alleen met het hoofd in de houding. ;) Je ziet namelijk op de foto's dat hij zich in de kaak nog te strak/vast houdt en daardoor z'n rug en de rest van z'n lijf niet gebruikt. Je mist dan ook de lossigheid en ontspanning en daardoor ziet het er als geheel op de foto's net even niet fijn genoeg uit.

Ik ben het met Joolien eens. Ik zou hem liever nog even wat meer op lengte en iets lager ingesteld willen zien zodat je hulpen door z'n hele lijf doorkomen en hem van daaruit sterker maken.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:06

Fijn voor je dat jullie de draad weer op kunnen pakken, veel succes!

Leef: neem en geef!

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:49

Ik zeg: genieten :D .
Mooi dat jullie verder kunnen gaan waar jullie zijn gebleven!

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-14 07:58

Dank je wel! :D

Mylittlejoy.. ik zie het anders ;) Juiste spieren zijn aangespannen, lumbaal komt hij omhoog, achterbeen wordt ondergebracht.. paard is nageeflijk in draf :) dat er meer in zit en dat het nog optimaler kan, daar ben ik het mee eens. Maar nogmaals, deze les draaide om mij en even niet om hoe perfect Partout liep. Want die was er inderdaad niet helemaal goed aan :) en dat er nog veel te sleutelen valt aan ons, daar ben ik me heel erg van bewust.

mylittlejoy

Berichten: 3288
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:50

Dan verschillen we daarover van mening. Maar dat maakt niet uit, je kan in ieder geval weer lekker aan de slag!

terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:58

Geweldig dat je nu weer actief kunt zijn en er plezier in hebt!
Echter zie ik ook een enorm op de voorhand hangend paard, dat er zelf ook niet al te blij van wordt.
De focus ligt hier veel te veel op de voorkant, terwijl er geen ruimte is (en ook niet gegeven wordt) voor het paard om de neus er eens uit te zetten en daarbij in aanleuning te komen.
Ik weet niet wat jij TS onder aanleuning verstaat, maar ik zie dat op de foto's ieg nergens.

Paard moet eerst eens leren op eigen benen te lopen, nu gebruikt hij niets van de achterhand en is het evenwicht zoek.

Je zou wat minder vast kunnen houden, want zo ik zie houdt hij nu ook vast.

Wellicht dat het beter gaat buiten deze foto's om, dat weet ik natuurlijk niet. Ik kan slechts van de geplaatste beelden iets zeggen.

Is overigens een mooi, glanzend, en leuk paard!

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-14 08:12

Dat is wat ik bedoel met de spanning in mijn schouders in mijn eerdere berichtje :) verder hebben we 3 minuten rechtsom gedraafd (daar zijn wel de meeste foto's van :P ) en het meeste linksom. Linksom moest ik meer ontspannen en ging Tout ook veel losser lopen. De focus lag nl bij mij en niet bij hem. Ik weet wel zeker dat hij niet op de voorhand liep, want dat zou ik gevoeld hebben. Foto's of werkelijk zien, geeft toch een ander beeld.
Dat gebeurt overigens welleens hoor. Hij is nu eenmaal neerwaarts gebouwd en heeft moeite zijn achterhand te gebruiken. In de training werken we hieraan, maar dit lukt mij niet altijd even best. Gelukkig hebben we daarvoor les :D

Gelukkig weet ik zeker dat we echt wel goed bezig zijn in zijn training in het algemeen, want hij is heel mooi in conditie (aldus fysiotherapeut en veearts). Verder draagt hij zijn rug heel mooi in stand en zijn ook de "deuken" in zijn billen zo goed als weg, ook veel mindere punt billen.

Inmiddels hebben we alweer een week niet kunnen trainen. Hij liep vorige week niet lekker, dus hij heeft een weekje rust gekregen. De smid vermoedt dat het door het nieuwe beslag komt. Ik hoop het maar, dan valt het allemaal wel weer mee!

Binne

Berichten: 323
Geregistreerd: 29-10-11
Woonplaats: Damwoude (Friesland)

Re: Partout en ik werken aan een come back!! (les Paulette Zorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:31

Leuk dier en echt gaaf die bruin spullen. <3 /3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers