Fjord Winston gaat de goede kant op!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Fjord Winston gaat de goede kant op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 22:06

Hallo Bokkers!

Was natuurlijk wel weer eens tijd voor wat rijfoto's van Winston :D In de zomervakantie hebben we een weekje instructiekamp gedaan in Hoenderloo waar we best wat hebben geleerd. Een weekje later nog een BB dressuur wedstrijdje en vanaf toen hadden we een dipje. Het rijden ging niet zo lekker meer helaas. Waarop ik heb besloten om even rustig aan te doen, veel naar het bos en lang en laag en het serieuze dressuur even te laten zitten. Ik ging ook nog een weekje op vakantie en de eigenaresse was toen ook weg, dus heeft hij een rust gehad. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen!! Na dat weekje gingen we weer aan de slag, en hij ging goeed! Beter dan voorheen zelfs :D Lesje gedaan omdat we toch wel tegen het een en ander aanliepen en gewoon weer lekker trainen. Morgen hebben we weer les en 28 september staat er een onderlinge SGW wedstrijd op de planning! Superveel zin in natuurlijk :D

Het probleem waar ik nog tegenaan loop is dat Winston te diep wilt gaan lopen en daarbij zijn hoofd kantelt. Dat moeten we natuurlijk niet hebben, dus daar trainen we goed op. Op sommige foto's is het nog iets te zien. Het tempo lag vandaag wat lager dan normaal, ik denk dat hij vooral last had van de warmte. Het was namelijk nog best warm en hij heeft al best een vachtje inmiddels.
Ik hoop op leuk commentaar. Kritiek mag, maar onderbouw het asjeblieft met goede tips zodat we er ook echt mee verder kunnen! We waren al even aan het rijden voordat de foto's gemaakt werden.

Cap is eigen keuze :)

Eerdere rijtopics:
[RT-HAW] Winston @ Longeren & Rijden (Mei 2014)
[RT-HAW] "Sportfjord" Winston aan het werk! (April 2014)
[RT-HAW] Beertje Winston aan het werk! (November 2013)
[RT-HAW] Fjord Winston aan de dressuur! (Juli 2013)
[RT-HAW] Kleine Winston gaat vooruit! (Maart 2013)
[RT-HAW] Fjord Winston: We gaan vooruit! (December 2012)
[RT-HAW] Winston weer aan het werk! (November 2012)
[RT-HAW] Fjord Winston voor het eerst op Bokt! (Juli 2012)

Afbeelding

Hier zie je een best wel typisch momentje. Ik doe heel raar met mijn schouders en Winston kantelt zijn koppie iets.
Afbeelding

De galop is echt onwijs verbeterd!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En lekker halsstrekken op het einde
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :D

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:17

Ziet er netjes uit hoor :-) en er zijn natuurlijk altijd verbeterpuntjes.
Ik denk aan:
- probeer die knik uit je pols te krijgen, rechte lijn van je elleboog naar de mond. Je hulp wordt m.i. zo onduidelijk.
- Verder zeg je 'halsstrekken op het einde' daar lees ik uit dat je dat niet tussendoor doet, dat zou ik wel doen -maar misschien bedoelde je het niet zo letterlijk.
- Ik vind het voor een vacht in deze mate best wel vroeg. Dat lijkt me lastig worden van de winter met rijden, als hij nu al zo zweet, dat kan hem goed tegenhouden in tempo. Ik zou op dat punt iets doen.
- ik zie op de foto's nergens een hand naar voren (maar misschien doe je dat wel)
- ik vind je zadel wat klein, ofwel je zit er vrij ver achterin.
- probeer dat hoofd niet op te tillen, maar ga liever veel schakelen in tempo waardoor er meer gewicht op het achterbeen komt en hij voor zich wat opricht.

Ik vind het beeld op zich keurig hoor! :-)
Edit: jeetje wat een verschil met 2012 zeg! Knap gedaan. Hoe oud is hij nu?

Cheese

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Leusden

Re: Fjord Winston gaat de goede kant op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:46

Mijn eerste tip is teugels korter! Je handhouding zal daardoor ook verbeteren. Je kan je handen dan meer voor je plaatsen. Het lijkt nu of je hem soms in zijn mond hangt.

De tweede tip is let op je benen. Je steekt ze in de galop te ver naar achteren. Dat is de travershulp ;)

En mijn derde tip voor heel bokt. Hij (Winston) wilT is natuurlijk hij WIL. Iets met stammen enzo? Sorry haha klein irritatiepuntje hier op bokt.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Fjord Winston gaat de goede kant op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 23:10

Hij is nu 13. Bedankt voor de tips. Vacht gaat zeker wat aan gedaan worden maar het is wachten op nieuwe messen zodat hij deels geschoren kan worden :)
Ik zie mijn benen dus in de galop enkel netjes in een lijn met mijn heup, zoals het hoort :P

Ik begin altijd met lang en laag en eindig altijd met halsstrekken. Dat neem ik ook tussendoor wel eens mee ja :)

Zadel ligt echt goed is niet te klein. Een groter zadel gaat Winston echt niet fijn vinden ;)

HannahEvi
Berichten: 75
Geregistreerd: 17-10-13

Re: Fjord Winston gaat de goede kant op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:37

Ik vind het er best goed uit zien. Ik zou idd je beugels misschien een gaatje korter doen, dan word je hand en armhouding ook wat beter. Ook zou ik misschien de teugels een klein beetje korter pakken.