Tsjise (v. Wibe 402) op zijn eerste L1 wedstrijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaikea

Tsjise (v. Wibe 402) op zijn eerste L1 wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 13:54

Gisteren ben ik voor het eerste gestart in het L1 met de knappe zwart fries Tsjise (v. Wibe 402)!

Ik rij deze ruin sinds oktober '13 , vanaf februari '14 pas echt actief. Toen ik begon met rijden, wist hij vrij weinig en wilde hij eigenlijk ook niks :o Alles (maar dan ook echt álles) buiten was spannend, laat staan als iemand nog op je gaat zitten en dingen gaat vragen... :\ Hij had aardig wat vetjes en ook 0,0 conditie (3 rondjes draven was eigenlijk genoeg). De eerste paar maanden heb ik vooral veel aan de longeerlijn gewerkt met hem. Gewoon leren op eigen benen lopen, ontspanning op te zoeken en het losser worden en sterker in zijn lijf te maken. Het rijden vond hij allemaal spannend en qua conditie was 20 minuten echt meer als zat voor hem. Eigenlijk heb ik hem opgepakt als een jong en groen paard.
Steeds meer begon hij zich te ontwikkelen, én begon hij het steeds leuker te vinden om te werken. Ik ben erg voorzichtig met hem en heb alles heel voorzichtig opgebouwd.

Sinds april zijn we ook rustig begonnen met wedstrijden. Dit omdat ik het zelf erg leuk vind ( :D ), maar ook om Tsjise meer vertrouwen (vooral in zichzelf) te geven. Hij vind alles namelijk erg spannend! De spanning is dus ook echt ons 'hoofdprobleem' op wedstrijd. Elk onbekend voorwerp roept zijn twijfels op. Het blijft een Fries, dus ik heb aardig wat overtuigingskracht nodig hem het vertrouwen te geven (want op kracht.... dat gaat me echt niet lukken _O- )

Deze L1 wedstrijd was zijn zevende wedstrijd tot nu toe. de B zijn we -ondanks de spanning- vrij vlot doorgelopen, en aangezien hij alles zo simpel oppakt vond ik het wel tijd voor een L1 wedstrijd.

Ik heb hem zelf al een tijdje niet gezien vanaf de grond dus ik was erg blij met deze foto's!
Op sommige foto's zie je goed de spanning eruit komen, en zie je ook dat de aanleuning dan wat zwaar wordt. ik vind dit op dit moment niet zo'n probleem, hij zoekt bij spanning nog steun in mijn hand en dat heb ik liever dan dat hij eruit komt. Gelukkig zijn dit maar kleine stukjes en kan ik goed afvloeien en hem weer vertrouwen geven. De spanning zal voorlopig nog steeds blijven, maar ik merk nu al (na zeven wedstrijden) dat het hem al steeds beter afgaat!

Wel schrik ik van mijn beugellengte.. :o Tsjise is een Fries en behoorlijk breed, ik heb in verhouding een langer bovenlichaam en wat korte benen met niet de smalste bovenbenen en een smalle taille. Dit werkt allemaal niet mee als je lang wilt zitten... :n Wel merk ik dat ik meer mijn best moet doen om langer te gaan zitten... en misschien toch de beugels een gaatje langer proberen...

Maar genoeg gekletst!

Hierbij de foto's!

Afbeelding

Afbeelding
Dit vind ik een erg fijn beeld!

Afbeelding
Dit was richting middendraf. Bij het opvangen kwam hij iets te veel terug en reageerde ik hierdoor wat langzaam waardoor hij ook te kort in de hals werd, mijn fout!

Afbeelding
Hier reden we richting de waterpomp van de bak die aanstond... dat was behoorlijk spannend volgens Tsjise en eigenlijk had hij in de planning om dat stuk van de bak maar over te slaan :j

Afbeelding
Ik mis alleen de hindernissen hier nog en een paard wat kan springen _O-

Afbeelding
Vroem vroem! (En zie hem weer stiekem gluren naar de pomp )

Bedankt voor het kijken!!

IvankBacardi

Re: Tsjise (v. Wibe 402) op zijn eerste L1 wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:11

heey dat ziet er bekent uit!
jij reed volgesmij 2 combinaties voor mij, ziet er fijn uit wat waren je punten?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:43

Leuke Fries! Ziet er goed uit! Lekker zo doorgaan

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:02

Wat een mooi paard en wat rijdt je hem fijn!

Zelf vind ik het niet echt nodig om je beugels langer te maken (alhoewel het wel kan), maar als je nu je been lang houdt scheelt het denk ik al enorm. Maar je kunt natuurlijk proberen hoe je zelf zit met lange beugels.

Succes met hem!

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 20:24

IvankBacardi schreef:
heey dat ziet er bekent uit!
jij reed volgesmij 2 combinaties voor mij, ziet er fijn uit wat waren je punten?

Oh haha wat toevallig! Ik had 178 en 185 :) En jij?

Laura1982 schreef:
Leuke Fries! Ziet er goed uit! Lekker zo doorgaan

Dankjewel! :)

rebecc1994 schreef:
Wat een mooi paard en wat rijdt je hem fijn!

Zelf vind ik het niet echt nodig om je beugels langer te maken (alhoewel het wel kan), maar als je nu je been lang houdt scheelt het denk ik al enorm. Maar je kunt natuurlijk proberen hoe je zelf zit met lange beugels.

Succes met hem!

Thanks!!
Beugels vandaag wel 1 gaatje langer gedaan (dat was best wel wennen haha) Ik had ze kennelijk 1 gaatje korter gedaan toen ik hem begon met rijden (ivm de spanning en ik toch wel graag wilde blijven zitten :D )

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:43

mooie punten voor je eerste l1 wedstrijd!
Ik had 189 en 188 dus ben ook dik tevreden!!