Kalim tijdens de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Kalim tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 20:56

Hoi,
Vandaag had ik de laatste paardrijles voor de vakantie. Helaas zijn we niet de bossen in gegaan, maar binnen gebleven. Heel erg jammer maar nu heb ik wel een aantal leuke foto's. Ik wilde ze graag met jullie delen. Tips zijn altijd welkom :)

Verbeterpunten die ik zelf vind:
~ Teugels korter
~ Handen rechtop
~ Tenen naar binnen

Hier komen de foto's:

1. Stappen
Afbeelding

2. Stappen, hier moeten de teugels al korter
Afbeelding

3. Stappen
Afbeelding

4. Stappen, ik weet niet wat hier is mis gegaan maar mijn teugels zijn echt veel te lang.
Afbeelding

5. Draf
Afbeelding

6. Draf
Afbeelding

7. Draf
Afbeelding

8. Draf
Afbeelding

9. Galop
Afbeelding

10. Galop
Afbeelding

11. Galop
Afbeelding

12. Galop
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Joy_Mennings op 04-07-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Miekje23

Re: Kalim tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:57

ik zie geen filmpjes...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:57

Er is iets fout gegaan met je foto's. Misschien de volgende keer even controleren voordat je post? :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 21:02

Miekje23 schreef:
ik zie geen filmpjes...

Het zijn foto's maar ze deden het inderdaad niet.

Lara_Silver schreef:
Er is iets fout gegaan met je foto's. Misschien de volgende keer even controleren voordat je post? :)

Nu doen ze het wel als het goed is....ik pak elke keer de verkeerde linkjes en druk te snel op versturen ;) Zal er de volgende keer op letten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:07

Ik vind het paardje net een wandelend skelet :n
Je drukt wel goed je hakken uit :)
Scherpe foto's in een binnenbak, ik kreeg ze nooit zo scherp :P

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:10

Het lijkt alsof je heel erg naar achter hangt

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 21:13

Slina schreef:
Ik vind het paardje net een wandelend skelet :n
Je drukt wel goed je hakken uit :)
Scherpe foto's in een binnenbak, ik kreeg ze nooit zo scherp :P

Tja, Kalim is wel een van de dunste van de manegepony's. Maar hij ziet er inderdaad niet heel goed uit.
En van de foto's: haha bedankt. Ze zijn wel eens scherper geweest maar mijn moeder snapt niet zo heel veel van mijn camera haha.

Myrthe2003 schreef:
Het lijkt alsof je heel erg naar achter hangt

Ja dat kan wel kloppen. Als ik probeer dieper in het zadel te gaan zitten omdat hij te snel gaat, dan ga ik naar achter hangen. Maar het lijkt waarschijnlijk net ietsje erger omdat ik een holle rug heb;)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:46

Je zit er leuk op, ik vind het wel jammer van die bonk spieren onder aan zijn nek maar daar kan jij weinig aan doen.
Je zit over het algemeen netjes

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:51

Je handen recht op houden!
Voorderest wat al genoemd is. Ik vind je leuk rijden!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 08:23

alice0cullen schreef:
Je zit er leuk op, ik vind het wel jammer van die bonk spieren onder aan zijn nek maar daar kan jij weinig aan doen.
Je zit over het algemeen netjes

LOVESUSHI schreef:
Je handen recht op houden!
Voorderest wat al genoemd is. Ik vind je leuk rijden!

Dankjewel allebei :)

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 08:59

Ik vind je eigenlijk heel netjes zitten.

wat tip's: probeer je voor te stellen dat je jezelf aan een knop achter op het platte gedeelte van je hoofd omhoog trekt tijdens het rijden. Blijf zonder daadwerkelijk je spieren te strekken voor je gevoel ernaar toe groeien. Probeer je ook nog voor te stellen dat jij een baksteen aan een touwtje dat aan je borstbeen vast zit voor je buik balanceert. Laat hem niet stuiteren of op je buik liggen maar draag je borstbeen voor je.
En verder ontspan je schouders, bovenbenen, enkels, knieën, handgewrichten en ellebogen. Durf mee te bewegen in het zadel en kijk eens of jij een spanningsboog kan creëren vanuit je voetbal, enkel, knie tot je heupen. Beetje alsof jij aan het skiën bent. Zodat je daar veert en scharniert en de beweging op kan vangen dan hoeft het niet in je onderrug en kom je onafhankelijker te zitten. Belangrijk :) ontspan je billen en rij met je buik. :+.

Helaas past het zadel niet ideaal bij jouw benen maar dat zie ik eerlijk ook zelden op foto's terug. Als het bovenbeen niet goed in het zadel past zie je vaak dat de ruiter of in een soort stoelzit terecht komt of naar voren valt.

Wel gaaf dat je op een redelijk plat zadel leert rijden en niet in een "zitprothese" ;) een zadel dat je in een bepaalde houding dwingt ipv je de kans geeft zelf de spieren te ontwikkelen. Bedenk ook ff dat de houding die jij het uurtje in het zadel wilt bereiken ook op andere momenten getraind moet worden. Ik zeg altijd leef de ontspanning, houding en mindset zo veel mogelijk dan valt het in het zadel wat minder tegen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 09:05

KC schreef:
Ik vind je eigenlijk heel netjes zitten.

wat tip's: probeer je voor te stellen dat je jezelf aan een knop achter op het platte gedeelte van je hoofd omhoog trekt tijdens het rijden. Blijf zonder daadwerkelijk je spieren te strekken voor je gevoel ernaar toe groeien. Probeer je ook nog voor te stellen dat jij een baksteen aan een touwtje dat aan je borstbeen vast zit voor je buik balanceert. Laat hem niet stuiteren of op je buik liggen maar draag je borstbeen voor je.
En verder ontspan je schouders, bovenbenen, enkels, knieën, handgewrichten en ellebogen. Durf mee te bewegen in het zadel en kijk eens of jij een spanningsboog kan creëren vanuit je voetbal, enkel, knie tot je heupen. Beetje alsof jij aan het skiën bent. Zodat je daar veert en scharniert en de beweging op kan vangen dan hoeft het niet in je onderrug en kom je onafhankelijker te zitten. Belangrijk :) ontspan je billen en rij met je buik. :+.

Helaas past het zadel niet ideaal bij jouw benen maar dat zie ik eerlijk ook zelden op foto's terug. Als het bovenbeen niet goed in het zadel past zie je vaak dat de ruiter of in een soort stoelzit terecht komt of naar voren valt.

Wel gaaf dat je op een redelijk plat zadel leert rijden en niet in een "zitprothese" ;) een zadel dat je in een bepaalde houding dwingt ipv je de kans geeft zelf de spieren te ontwikkelen. Bedenk ook ff dat de houding die jij het uurtje in het zadel wilt bereiken ook op andere momenten getraind moet worden. Ik zeg altijd leef de ontspanning, houding en mindset zo veel mogelijk dan valt het in het zadel wat minder tegen.

Heel erg bedankt voor de tips. Ik zal er voortaan op gaan letten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:31

Over de bouw van het dier is al gesproken, verder vind ik dat je handen meer rechtop mogen staan. Nu heb je pianohandjes en ik denk niet dat mensen veel aan Beethoven hebben op een paard :+
Verder wil ik je meegeven dat je het beste het lusje van je zweep eraf kan halen, best gevaarlijk om je hand erdoor te steken. Mocht je er onverhoopt eens afkukelen en je blijft hangen met het lusje heb je een probleem...

Verder ben ik absoluut niet voor een rijtjesles, ik vind niet dat je dan goed leert rijden. Paard hobbelt alleen maar achter de ander aan en als je voor jezelf rijd dan leer je ook echt sturen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:07

purny schreef:
Over de bouw van het dier is al gesproken, verder vind ik dat je handen meer rechtop mogen staan. Nu heb je pianohandjes en ik denk niet dat mensen veel aan Beethoven hebben op een paard :+
Verder wil ik je meegeven dat je het beste het lusje van je zweep eraf kan halen, best gevaarlijk om je hand erdoor te steken. Mocht je er onverhoopt eens afkukelen en je blijft hangen met het lusje heb je een probleem...

Verder ben ik absoluut niet voor een rijtjesles, ik vind niet dat je dan goed leert rijden. Paard hobbelt alleen maar achter de ander aan en als je voor jezelf rijd dan leer je ook echt sturen.

Bedankt voor de tip van het zweepje. Ik zal het lusje er af gaan halen. Over de rijtjesles. We rijden niet achter elkaar. We rijden allemaal voor onszelf door de bak, alleen rijden we dan soms toch nog achter elkaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:37

Op dat wist ik niet, het zag er,namelijk wel zo.uit.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:39

Voor zover ik kan zien draag je je zweepje steeds langs de schouder/hals van Kalim en hij raakt hem dus (zover ik kan zien) telkens aan. Je zweepje moet je dragen achter je been ;)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 17:01

purny schreef:
Op dat wist ik niet, het zag er,namelijk wel zo.uit.

Haha okee.

Viktor238 schreef:
Voor zover ik kan zien draag je je zweepje steeds langs de schouder/hals van Kalim en hij raakt hem dus (zover ik kan zien) telkens aan. Je zweepje moet je dragen achter je been ;)

Bedankt voor de tip. Ik let eigenlijk niet zoveel op mijn zweep tijdens het rijden, heb hem eigenlijk niet nodig. Ik denk dat ik, zolang ik nog op deze manege rijd, mijn zweepje weg leg.