Het verhaal is nogal lang geworden maar ik wilde graag alles even toelichten.
Een paar jaar terug heb Neron gekocht in Spanje via Mariette Stegwee.
Onwijs blij was ik dat ik hem kon kopen en nog steeds ben ik elke dag even blij met hem!
Het ging eigenlijk heel erg goed, qua karakter is hij alles wat ik zoek in een paard, bomproef, lekker voorwaarts en ontzettend werkwillig.
Daarbij is hij een enorme clown, het is nooit saai met hem!
Na een half jaar gingen we wedstrijden rijden en dit ging langzamerhand steeds een stukje beter.
Maar omdat we op een paar punten wat vastliepen heb ik toendertijd een trainingsweek gedaan bij Noor Tanger.
Dit beviel ons zo goed dat we bij haar zijn gaan lessen en toen ging het hard met de wedstrijden en kwamen de punten binnen.
Dit bleef zo gaan tot oktober en toen kregen we helaas een tegenslag, we hadden in die periode ook
bijna geen les meer.
Hij liep niet helemaal goed, wat korter dan normaal en hield zijn rug vast.
Toen ben ik gelijk naar de kliniek gegaan en heb hem laten onderzoeken. Helaas kwam daaruit dat hij een peesblessure had, welke niet al te ernstig was gelukkig.
Ook had hij een rugblessure. Deze zat er al volgens de DA jaren, al voordat ik hem kocht maar is door de peesblessure op gaan spelen.
Ik heb toen besloten om Neron naar Noor en Patrick te brengen zodat zij hem konden trainen. En de rug weer sterker te maken.
Hij is door Patrick aan de dubbele longe getraind, eerst alleen maar stappen en vanuit daaruit opgebouwd naar de draf en uiteindelijk de galop.
Dit allemaal onder toezicht van de DA waar we om de paar maanden heen gingen voor controle en scan.
Elke keer weer was de DA verbaasd over de vooruitgang zowel in beweging als de bespiering.
De scans lieten elke keer weer ook vooruitgang zien, dus we waren goed bezig!!
In Mei ben ik zelf erop gegaan, wat was dat weer fijn na zo'n lange tijd niet meer te hebben gereden.
Je kon merken dat de dubbele longe training Neron veel goeds had gedaan en dit scheelde voor mij enorm.
Ik heb met het rijden van Noor les en begeleiding. Dit viel me nog niet mee, want na zo'n
tijd niet meer gereden te hebben verval je helemaal in je oude gewoontes.
Stukje voor stukje ging het beter en Neron gaat steeds fijner lopen.
Er zijn nog zat verbeterpunten maar daar wordt ik gelukkig goed op gewezen.

Vorige maand zijn we ook weer naar de kliniek geweest en de pees is nu bijna helemaal hersteld.
De rug is niets meer van te zien en hij is helemaal pijnvrij! We mogen alles weer doen!

Mijn dank is groot naar Noor en Patrick, zonder hun was dit nooit gelukt en was hij nooit zo verbeterd.
Ik ben echt ontzettend blij met het resultaat, het is meer dan ik verwacht had.
Respect voor het lezen van het lange verhaal.

Hierbij de foto's!
In link de foto hoe ik hem bracht:
http://nl.tinypic.com/m/hx3c45/3
En hoe hij er nu uitziet:
http://i58.tinypic.com/2uh4shf.jpg
Nyckle is vorige week bij ons langs geweest om foto's te maken. Hieronder een impressie!

Mijn eigen zadel ligt nog bij de zadelmaker, daar worden nu andere kussens onder gezet en weer breder gemaakt. Want hij is er (helaas) uitgegroeid.

Dit zadel is van mijn instructrice en gebruiken we maar een paar keer tot ik mijn eigen weer zadel heb. We rijden er daarom niet veel mee maar hij ligt gelukkig redelijk goed op Neron.
Neron is nu 1,5 maand pas weer onder het zadel maar hij pakt het ontzettend goed op en is fijner te rijden dan ooit te voren! Ik krijg nu 2x per week les zodat ik het thuis straks ook weer goed op kan pakken.
Wat aan het terugrijden, hier komt hij iets te diep maar ik vond hem wel gaaf!