Ze was licht aangereden, maar nooit goed doorgereden. Hiervoor heb ik vanaf het begin hulp gevraagd aan een ervaren ruiter, omdat ik het zelf niet zag zitten om dit te doen.
Ik rij nu 7 jaar, voor Sally heb ik 2 verzorgpaarden gehad. De ene 6 jaar, de andere 11 maanden.
Ik heb heel veel moeite met het vertrouwen van een voor mij vreemd paard.
Nu is Sally met alles wat ze doet met die ervaren ruiter iedere keer braaf. Als ze schrikt is dat een paar passen draf maar je hebt haar zo weer terug.
Dat ik sinds vorige week besloten heb om 2x per week met haar te gaan lessen. Om zo ook het vertrouwen in haar te krijgen, om van de zomer er samen heerlijk op uit te kunnen trekken.
Ik heb nog genoeg punten om aan te werken. In al die jaren heb ik maximaal een half jaar op een manege gelest, de rest heb ik mezelf eigenlijk aangeleerd.
Het grootste probleem zijn toch wel mijn voeten. Die zijn al die jaren gewend om zo te doen in draf:

En nu moeten ze een hele andere stand gaan aannemen. Heb aan het einde van de les gewoon pijn in mijn voeten ervan.

Ook werken we aan het halthouden, Sally's rem is soms een beetje kwijt. En dan krijg je dit:

Maar het gaat nu steeds beter.

En nog een paar foto's.

De foto's zijn van 2 lessen. Daardoor liggen er verschillende kleuren dekjes onder het zadel.