Zon, wind en lekker hard galopperen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Zon, wind en lekker hard galopperen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 22:47

Weer een topic om voor het grootste deel tussen de oren door te bekijken ;) Ga gezellig met ons mee op onze buitenrit van ruim 13 kilometer en zie hoe ik de volgende keer een heuze actiefilm kan maken zonder filmcrew! :7

Even heel krampachtig omlaag kijken voor een foto gezellig samen met Alanda...
Afbeelding

De stalhondjes zijn ook van de partij. Ongevraagd, maar hou ze maar eens tegen. Onderweg heb ik nog een aantal keer geprobeerd om ze terug te sturen. Dan blijven ze op 15 meter afstand achter je even zielig staan kijken, en dan rennen ze weer kwispelend achter je aan. Stiekem vind ik het wel gezellig, maar het is allemaal wat minder grappig als ik de weg oversteek en ze worden aangereden. Vandaar dat ik ze toch maar terug stuur.
Afbeelding

Zalig, dat zonnetje tussen de bomen door!! En in het bos rij je ook lekker uit de wind, want het waait stiekem best behoorlijk...
Afbeelding

Met het mooie weer is het ook weer tijd voor een nieuw verschijnsel in het bos: de mountainbikers. Ondanks vrij felle kleding zie je ze meestal pas erg laat, of zie je ze zelfs helemaal niet maar hoor je wel plots achter je de versnelling ratelen: "kkrrrrrrrr klikklikklik!" Weer iets voor Alanda om aan te wennen, maar na een praatje gemaakt te hebben met de eerste twee fietsers, waren de volgende drie alweer een stuk minder spannend.
Afbeelding

Eenmaal de weg overgestoken komen we op mijn (sinds kort) favoriete pad :) Tijd voor een flinke galop!! Anderhalve kilometer, rond de 30 à 33 km per uur. Geweldig om te horen hoe die hoeven ineens versnellen!! Daar gaat mijn hart nu nog steeds sneller van kloppen :D Zet je geluid dus lekker hard aan, en aan het eind van het filmpje wat zachter want daar ben ik nog even als blij-meisje-te-paard gaan juichen -O- en ik zou niet willen dat jullie je rot schrikken. Maar ja, het was nou eenmaal megasupergaaf en dat moest ik even uiten :')

Nadat we allebei weer een beetje op adem zijn gekomen, doen we nog een drafje. We zijn inmiddels in een stuk van het bos waar we nog nooit met zijn tweetjes geweest zijn, tot op heden was er altijd een ander paard bij.

Vervolgens komen we een gezin aan de wandel tegen. Alanda vindt wandelaars nog een beetje gevaarlijk. Vaak bewegen ze zich een beetje onzeker slingerend over het pad heen, als er kleine mensjes bij zijn kunnen er ook nog wel eens dingen geroepen worden of beginnen ze plotseling met rennen. Alanda wordt daar zelf ook een beetje onzeker van. Haar reactie vind ik dan altijd wel grappig, en nou is hij eens op film vastgelegd :') Ze draait dan meteen haar hoofd naar mij toe voor een bemoedigende knuffel <3 Vervolgens raapt ze haar moed bij elkaar en kunnen we weer verder.

We steken nog een weg over en komen in het sprookjesachtig mooie dennenbos. Ook hier weer wandelaars, maar die zijn al wat minder spannend dan de vorige groep.
Afbeelding

Het jammere van zo'n camera op je kop is dat je nooit jezelf eens terug kan zien op beeld. In het sprookjesbos kwam ik op het lumineuze idee om mijn camera gewoon even in de bosjes te leggen en dan heen en weer te rijden. :)*

Aangezien de methode werkt, kan ik bij mijn volgende bosrit mijn eigen actiefilm gaan opnemen :') Ik zit al te denken aan de camera midden op het pad leggen, in de boom hangen, etc :')

In het kader van "even de personages in beeld brengen", mijn blije hoofd en Alanda die niet snapt dat je moet lachen voor een camera. Daar gaat mijn Penny-fotomoment.. Gelukkig staan op alle andere foto's en filmpjes haar oren naar voren, het is toch echt een heel vrolijk paard :P
Afbeelding

We draven maar weer terug in de richting van huis.

De terugweg verloopt voorspoedig. Alanda maakt geen misbruik van de lange teugel die ze krijgt en stapt op haar gemakje richting huis. Op het lange zandpad doen we nog een handgalopje, ook daar gedraagt ze zich keurig bij! Aan het eind van het pad zie ik ineens een hondje lopen. Blijkt het een van de twee stalhondjes te zijn!! Het eigenwijze beest is toch nog op eigen houtje overgestoken om me te gaan zoeken kennelijk...
Afbeelding

Het laatste stukje doen we dus met zijn drietjes. Stalhondje Brutus vindt het zoals gewoonlijk weer supertof en huppelt vrolijk mee. Bij het Safaripark gaan we nog even naar de herten kijken. De giraffen laten het nog steeds afweten, het zal nog wel te koud zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Nog even een klein wedstrijdje tegen Brutus, en dan weer naar huis 8-)

(Dat hondje rent zo grappig met die flapoortjes :') )

Het was weer een ontzettend geslaagde rit, hopelijk vinden jullie dat ook!

Ipsilonka

Re: Zon, wind en lekker hard galopperen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:52

Sta je bij Huub op stal? Als ik dit zie, dan moet ik toch maar even een weekend weg regelen, heerlijk!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 22:56

Bij Huub inderdaad, geweldige accomodatie! Binnenbakken te over en nog veel belangrijker: een bos naast de deur!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:58

Wat leuk!! Genieten zo'n rit :j

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:02

Och wat genieten! Doet me denken aan hoe ik genoot met mijn merrie op het strand, ook eindeloze filmpjes gemaakt.
Ik geniet met jullie mee, en laat dit vooral niet jullie laatste topic zijn waarin wij ook mee kunnen genieten! :D

Even in je profiel gespiekt, maar wat een fijne merrie!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:02

En er rijden er zo weinig buiten van daar, Anke is altijd blij als wij er zijn :D Doe Huub maar de groeten van Roos :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:08

Ooh ik ben zo jaloers! Prachtig <3

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:11

Lijkt me echt een heerlijke rit! En wat ben ik jaloers op die prachtige zandpaden!!! :~
Hier zitten we met asfalt en een paarden pad onder de modder en om de zoveel meter onderbroken.
Leuk dat je het filmt ook, lijkt me best moeilijk, zo tijdens een galopje :')

Ps; je hebt echt een mooi paard onder je kont joh! Veel plezier, maar dat hebben jullie duidelijk al :D

+ is het toevallig ver van de Belgische grens, we zouden ook wel eens in zo'n heerlijk bos willen crossen :o

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:13

Carien87, het strand staat ook nog op ons lijstje, dat lijkt me wel zo gaaf! Alles op zijn tijd, maar dat gaan we absoluut nog een keer doen! En bedankt voor het compliment, Alanda blijkt echt een ongelofelijke topknol te zijn :D

Ipsilonka, ik verbaas mij er ook over hoe weinig ruiters er de bossen in gaan, maar ik ben dan ook een echt bosbeest wat dat betreft. Met Anke ben ik nog niet buiten gaan rijden, maar die zit met een gezin natuurlijk ook met een wat krapper schema en ik ga te pas en te onpas met mijn paard naar buiten als ik even geen werk of andere verplichtingen heb ;) Ik zal de groetjes doorgeven! Ben jij trouwens een tijdje terug (paar maanden geleden) nog daar op stal geweest met je paard?

Aria_zz, het filmen is niet zo lastig, ik heb een helmcamera dus mijn handen heb ik vrij om te sturen :) De Belgische grens is vlakbij, dit zijn namelijk de bossen tussen Hilvarenbeek, Goirle en Poppel.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:17

ohh heeeerlijk, ik word jaloers zeg! Prachtige omgeving en wat een lieve hondjes en blij paard!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:19

A op die manier, oke ja dan is het wel iets gemakkelijker haha :D Doen ze bij jullie op stal ook een nachtje slapen? Voor bv een weekendje ofzo? Mag ook per pb hoor ;)
Het kriebelt gewoon enorm bij het zien van jullie leuke rit, om nog eens een uitje te gaan doen :o

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:19

Gut wat ben ik jaloers op deze filmpjes en dan vooral de omgeving natuurlijk! Erg leuk om te zien, ga maar lekker vaak op rit en laat ons dan weer mee genieten! Echt leuk!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:20

We zijn begin november geweest. Mijn fjord was het hele weekend mee, ik was er zaterdags.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:23

Aria_zz schreef:
A op die manier, oke ja dan is het wel iets gemakkelijker haha :D Doen ze bij jullie op stal ook een nachtje slapen? Voor bv een weekendje ofzo? Mag ook per pb hoor ;)
Het kriebelt gewoon enorm bij het zien van jullie leuke rit, om nog eens een uitje te gaan doen :o

Geen idee eigenlijk... ik zou wel eens kunnen navragen of het mogelijk is om je paard voor een paar dagen te stallen, ik weet niet of daar ruimte en gelegenheid voor is. Er is in ieder geval op de locatie zelf geen slaapgelegenheid voor ruiters, maar in de omgeving zijn wel diverse bed&breakfasts te vinden en in het nabijgelegen Tilburg (tien minuutjes met de auto) zijn ook nog gewone hotels. En dan heb je natuurlijk nog de Safaricamping op steenworp afstand :)

@ Ipsilonka: dan heb ik in ieder geval jouw Fjord gezien! :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:26

Ik heb genoten van jouw buiten rit. Lekker hoor, zo' n lang pad waar je heerlijk kan galopperen. Je hebt ook wel een braaf paardje hoor. In welke omgeving is dit? Ziet er wel naar uit of je daar heerlijk kan rijden.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:27

Ziet er leuk uit!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:27

Oke bedankt! Zal eens kijken of ik deze zomer iets kan vinden dan.
Wie weet komen we dan wel eens langs om van jou prachtige bos te genieten *D

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:28

Heeeerlijk!!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:30

Misty12 schreef:
Je hebt ook wel een braaf paardje hoor.

Haha, nou..... daar zit al wel aardig wat werk in :') In mijn profiel staat het tipje van de ijsberg toegelicht ;)

De omgeving is natuurgebied Gorp en Roovert bij Hilvarenbeek, Goirle en Poppel. Het grenst vervolgens weer aan natuurgebied De Utrecht bij Esbeek en Hoge/ Lage Mierde. Je kan dus eindeloos rijden hier!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:09

Haha en hier zijn drie bomen al een bos :P
echt wel fijn dat je die mogelijkheid hebt! En dat ze die gebieden bij elkaar laten aansluiten

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:02

Zag je laatst rijden! Ik reed met een fries in de bak haha

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:26

Wauw wat kun je daar heerlijk buitenrijden zeg. <3
Heerlijk zo´n lang pad en je paard even lekker los te laten.
Heb jij een helmcamara?
Schitterend heb genoten van je foto´s en vooral filmjes.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:07

wat een leuk topic weer! wat ziet het rijden er bij jullie lekker ontspannen uit!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:14

Snadrem schreef:
Bij Huub inderdaad, geweldige accomodatie! Binnenbakken te over en nog veel belangrijker: een bos naast de deur!

Waar is dat ergens TS. Lijkt me een geweldige accomodatie.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 12:27

Ik heb genoten! Wat een braaf paardje zeg !