Vandaag thuis voorbereid en heeft hij zijn rijbroek weer eens uit de kast getrokken die hem wonderwel nog bleek te passen.
Met een Christ Iberica schapenvachtzadel en ZONDER beugels is hij de bak rond gestapt, wisselend vast gehouden door mij of zuslief en zelfs een stukkie los (ik liep er wel naast)
Met dank aan de BuitenZinnige Opstaphulp!!! Hiermee kwam Stefan moeiteloos op zijn wilde ongetemde Zwarte Hengst

Hij is in stal opgestapt, zodat Jippe minder de neiging had te gaan bewegen. Dat scheelt voor Stefan een stuk in zijn durf om op te stijgen
En met dank aan mijn ontzettend brave "wilde zwarte ongetemde hengst" ook wel bekend als "de kroelkip" of "de Grote Vriendelijke Zwarte Reus".
En dank aan Kirsten, dochter- en zuslief voor het helpen, deur open houden, vast houden van Jippe en vooral even niet zeuren wanneer zij aan de beurt was

Zie hier het resultaat:

We hebben hem met moeite na 20 minuten bak hobbelen zover gekregen dat we nu toch echt, echt, ECHT klaar waren...

OK, misschien hoort het niet echt bij RIJDEN in the picture maar het begin is er (weer)
(even geen comments over houding svp. Stefan is 11, heeft een lichamelijke beperking en soms door spanning een te hoge spierspanning. Daarom zijn dit soort stapritjes ook eigenlijk zo goed voor hem)