Ik heb sinds 31-10-2012 een eigen paard gekocht. Ik reed met mijn E-pony in het Z1 maar wou graag verder gaan tussen de paarden. Na een aantal paarden gezien te hebben ben ik er toch achter gekomen dat ik weer een jong paard vanaf begin af aan wil opleiden. Het is een hele stap van Z1 naar net zadelmak maar wel een ontzettend gave uitdaging. Ik heb dit ook met mijn pony gedaan en daar is alles goed gegaan en ben ik tot het Z1 gekomen. De ervaring heb ik ervoor!
Nu zijn we naar een handelaar gegaan met mensen die hun kenden. En daar gingen we op de wei kijken. Dit paard heeft 3 jaar op de wei gestaan en nooit binnen geweest. Ze was een beetje dik maar wel ontzettend braaf. Vooral omdat ze nooit echt in contact is geweest met mensen. Ze kwam meteen met mijn knuffelen
. Ik heb met papa overlegt en met kenners die mee waren en we hebben haar meteen gekocht. Want ja uitproberen kon niet want ze was niet zadelmak. We hebben wel gewacht met de officiële koop tot dat ze zadelmak was en goedgekeurd was door de dierenarts. Mocht het niet goed gaan met het zadelmak maken dan konden we er altijd nog vanaf zien. Nou het zadelmak maken ging echt SUPER en binnen twee weken werd ze al gekeurd en stond ze bij ons. Dus ik kon lekker aan het oefenen gaan met haar.
Eerst hebben we flink wat gelongeerd en daarna ben ik er meteen opgestapt. Het was wel wennen dat er net een beetje stuurbaarheid in zat maar verder niks.
Toen we net lekker aan het oefenen waren kreeg ze ringworm precies op de singelplek en hebben we 4 weken niet kunnen oefenen. Net toen we weer lekker aan het oefenen gingen lag er sneeuw en konden we weer niet oefenen. Nu ben ik weer lekker aan het oefenen en kunnen we er naar toe werken om van de zomer een B proefje te rijden.
Ze is super braaf en was dezelfde week dat ze bij ons stond mee gegaan naar de club. Dit hebben we nu 4 keer kunnen doen en is 4 keer ontzettend goed gegaan! Echt een veel belovend braaf paardje dus!
Even wat informatie:
Ewonder
3 jaar
1,65 m
Merrie
Springgefokt met een zeer onbekende vader, maar heeft concorde en voltaire in de bloedlijn.
KWPN
Ze heeft een ringeloog maar ze ziet er goed door.

Net uit de wei gehaald om haar zadelmak te maken. Lekker dik dus!

Ze heeft nog wat lange manen maar dat komt omdat ik niet te snel alles trek. Omdat de manen zo 3 jaar hebben gezeten.

een echt nieuwschierig aagje!! 

Zo verliefd op deze staart!
Even voor de duidelijkheid, ze loopt zo diep omdat ze is ingereden met elastiek. Het is zeker niet mijn bedoeling om haar meteen in de krul te trekken. Ook zit er vrijwel GEEN druk op de teugels maar omdat ze dus erg graag de hand opzoek voor steun lijkt dat dus.

Foto's zijn gemaakt door Dominique DmNqUe@bokt
Ik weet dat mijn beugels te kort zijn maar dit is omdat ze nog jong is en er altijd gekke bewegingen uit zo een paardje kan komen. Mocht dat voorkomen heb ik met kortere beugels meer grip. In middels zijn die oudere foto's en heb ik ze al een gaatje langer. Later moeten dit nog twee gaatjes worden maar dit is dus nog voor mijn eigen veiligheid.
Tips zijn verder altijd welkom!

Is heel normaal, komt vaak voor en is niets mis mee. Ik houd er wel van als paarden het hebben, geeft ze een beetje meer karakter in hun uitstraling. Mooi dier heb je onder je kont hoor! Jullie zijn een mooie combinatie!