Ijslander Lara in haar element !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Teunelientje

Ijslander Lara in haar element !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:58

Hallo allemaal,

Sinds een paar weekjes verzorg ik een groepje Ijslanders, met heel veel plezier want wat zijn het toch een lieverds <3 . Sinds vanochtend ligt hier een laagje sneeuw en dat maakte het extra leuk om even iemand mee te smokkelen die foto's wilde maken !
Aangekomen bij het weiland hadden ze allemaal een lekker pakje sneeuw in hun vacht en hun manen, maar wat was het een plaatje..ze waren echt in hun element zo.

Dit is Lara, waar ik elke week 2 keer mee ga rijden (nu elke keer een half uur om haar conditie weer op te bouwen) en de rest van de kudde vertroetel ik lekker elke keer, borstelen en uitgebreid knuffelen. We rijden altijd zonder zadel en dat was in het begin wel even wennen voor mij. Lief zoals Lara is, deed ze in het begin heel rustig aan met me. Rustig stappen en een rustig drafje en sinds dat ik mij zekerder voel en een vastere zit heb wordt mevrouw ook voorwaartser en gaat ze natuurlijk even haar ruiter uittesten!

Toen ik de foto's naar de eigenaresse had gestuurd kreeg ik een heel lief berichtje dat ze toch wel erg blij was en dat ze vond dat Lara al een stuk blijer uitzag en dat ze zag dat het haar goed deed en dat ik er ook vrolijk op zat. Ze hoopte dat ik nog lang bij hun bleef en ik hoop dat ik natuurlijk nog lang mag meegenieten van de paarden!

1.Handen vol, dus zweepje maar even ergens anders gestopt :=
Afbeelding

2.Concentreren
Afbeelding

3.Hophophop
Afbeelding

4.Twee vrolijke koppies :~
Afbeelding

5.Close-upje
Afbeelding

6.Achterkantje
Afbeelding

7.Blond&Blonder
Afbeelding

8.Lieve Lara <3
Afbeelding

Ik ben heel erg blij dat ik hier terecht ben gekomen via bokt! En ik hoop dat we allemaal lang van elkaar mogen genieten :j !

Liefs,
Eline.

Solleke_Noah

Re: Ijslander Lara in haar element !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:59

Leuk! Ijslanders zijn geweldig he :D Nog veel plezier samen!

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 16:01

Solleke_Noah schreef:
Leuk! Ijslanders zijn geweldig he :D Nog veel plezier samen!

Super zijn ze! Ik had totaal geen ervaring met Ijslanders/zonder zadel rijden en ik krijg zoveel vrijheid .. ook de paardjes zijn stuk voor stuk echte schatten.

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:01

Wauw super leuke pony!
Heel veel plezier nog met dr :D

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 16:08

Dankjewel! Ze is inderdaad heel leuk en ze past zich precies aan, aan haar ruiter. Toen ik de eerste keer kwam voelde het nog erg onstabiel zo zonder zadel. Nu ik wat vaker kom en door heb hoe ik mijn balans goed kan houden is ze een stuk voorwaartser :)

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:11

Teunelientje schreef:
Dankjewel! Ze is inderdaad heel leuk en ze past zich precies aan, aan haar ruiter. Toen ik de eerste keer kwam voelde het nog erg onstabiel zo zonder zadel. Nu ik wat vaker kom en door heb hoe ik mijn balans goed kan houden is ze een stuk voorwaartser :)

Natuurlijk is het altijd even wennen aan een nieuwe pony, zeker als je ook nog zonder zadel rijd :)
Maar super leuk voor jullie, ik hoop dat je nog lang van dr mag genieten :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:13

Leuk, ziet er goed uit!!! Geniet ervan!

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 16:15

Ja precies, de eigenaresse vond het ook helemaal niet erg en daarom had ze Lara voor mij uitgekozen aangezien ze zich zo aanpast aan haar ruiter! Zelfs toen ik de eerste keer uit balans raakte in draf ging ze rustig stappen en afremmen.
En gelukkig hopen beide partijen dat we nog lang van elkaar kunnen genieten dus dat gaat goed komen !

@Ninx dankjewel en dat genieten gaat zeker goed komen *D

Erica_Risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:31

Super leuke foto's!
hopelijk volgen er binnen kort ook winterse foto's van cherisje!;)
We hebben nog niet in de sneeuw gereden/gesleed...komt van het weekend wel:D

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:33

Ziet er super leuk uit! :D
Gaaf paardje <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:34

ITP -> RIJ-ITP

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:35

Leuuk! :D
IJslanders zijn zo leuk he? Heb er zelf twee en die zijn ook helemaal in hun element met de sneeuw!

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:36

Erica_Risje schreef:
Super leuke foto's!
hopelijk volgen er binnen kort ook winterse foto's van cherisje!;)
We hebben nog niet in de sneeuw gereden/gesleed...komt van het weekend wel:D

Ja hopen dat er nog een tijdje sneeuw gaat vallen of dat het in elk geval goed blijft liggen .. voor bij ons huis is het alweer bijna weg :') . Had helemaal geen zin in de sneeuw, maar meer omdat ik alles met de scooter moet doen haha. Gelukkig vandaag met de auto naar de paardjes kunnen gaan dat scheelt alweer een hoop..en eigenlijk geeft het toch wel erg leuke plaatjes dus dat het nog maar even blijft liggen :brr: !

@Klarinda dankjewel hahah!

@RobinSputnik ze zijn inderdaad heel leuk! Vond het zo leuk om ze er zo bij te zien staan, lekker de sneeuw in hun manen!

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:37

Lara is trouwens al 15 jaar !

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:37

Wat een leuk paardje, Ijslanders rule! :D
Is het een drieganger?

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:39

Ze kan tolten, maar aangezien ik pas een paar weekjes rij (en nul ervaring had met ijslanders of hun gangen) zijn we daar nog niet mee bezig geweest! Ben er wel benieuwd naar :P !

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:47

Dat is leuk, tölt zit (naar mijn mening) heel lekker. :) Gewoon lekker aan elkaar wennen, dan kan je over een tijdje eens vragen of de eigenaar je kan helpen en uitleg kan geven over de tölt.

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:50

Ja dat waren we ook van plan, maar eerst was het voornaamste natuurlijk kennismaken en een band opbouwen. In de kudde staat nog een andere dame waarmee ik binnenkort ook aan het werk mag gaan.
En er staat nog een hengst die in het voorjaar rustig beleerd gaat worden waarbij ik ook mee mag helpen. Al met al heb ik er een hele leuke en leerzame plek aan!
Dat tölten gaan we ook zeker oppakken en volgende week voor het eerst samen met de eigenaresse echt naar buiten dus ik ben heel benieuwd.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:50

Ijsco's!!!

Hopelijk kan ik morgen naar de mijne om foto's te maken :j
wilde vanmiddag al gaan, maar door omstandigheden niet gelukt... -O-

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:51

Teunelientje schreef:
Ja dat waren we ook van plan, maar eerst was het voornaamste natuurlijk kennismaken en een band opbouwen. In de kudde staat nog een andere dame waarmee ik binnenkort ook aan het werk mag gaan.
En er staat nog een hengst die in het voorjaar rustig beleerd gaat worden waarbij ik ook mee mag helpen. Al met al heb ik er een hele leuke en leerzame plek aan!
Dat tölten gaan we ook zeker oppakken en volgende week voor het eerst samen met de eigenaresse echt naar buiten dus ik ben heel benieuwd.

Dat is mooi. :D Veel plezier!

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:53

Dat is zonde! haha normaal rijd ik er op mijn scootertje naartoe en aangezien ik zelf in een dorpje woon (waar de wegen nooit schoon worden gemaakt 's winters) had de eigenaresse al zoiets: weet je zeker dat je met dit weer wilt en kunt komen??
Maar kosten wat kost "moest" ik toch naar het weiland toe en achteraf natuurlijk blij dat ik ben gegaan! Hopen dat er morgen ook nog wat sneeuw ligt voor jullie.

@Lukka dankjewel gaat goed komen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:55

Teunelientje schreef:
Dat is zonde! haha normaal rijd ik er op mijn scootertje naartoe en aangezien ik zelf in een dorpje woon (waar de wegen nooit schoon worden gemaakt 's winters) had de eigenaresse al zoiets: weet je zeker dat je met dit weer wilt en kunt komen??
Maar kosten wat kost "moest" ik toch naar het weiland toe en achteraf natuurlijk blij dat ik ben gegaan! Hopen dat er morgen ook nog wat sneeuw ligt voor jullie.

@Lukka dankjewel gaat goed komen!

Ik heb gelukkig een eigen auto dus had er wel heen gekund maar er kwam een doodzieke zus tussendoor die naar de dokter moest... dus ja... Morgen poging 2 doen :j

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:59

Anoli schreef:
Ik heb gelukkig een eigen auto dus had er wel heen gekund maar er kwam een doodzieke zus tussendoor die naar de dokter moest... dus ja... Morgen poging 2 doen :j

Dat is al een voordeel met dit weer. Heel veel beterschap met je zus en hopelijk dat je morgen eventjes langs kunt gaan!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:42

leuke foto's! Leuk dat het zo goed klikt!

Ik dacht even datj e op mijn paard zat, zo lijken hun hoofden op elkaar:

Afbeelding

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:45