Damarscha aan het werk.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Samsie

Damarscha aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 20:22

Hallo,

Dit is mijn pony Damarscha, een 6 jarige HaflingerxFjord kruising.

Damarscha en ik gaan echt met grote sprongen voorruit. Eerst maakte ze zich altijd ontzettend sterk en viel er niks met haar te beginnen. Uiteindelijk bleek dat haar achterhand en haar rechterkant helemaal vast zat. Nu is ze een paar keer behandeld door de fysiotherapeut, en ik heb nu wekelijks les.

Ze heeft nog wel eens de nijging om in je handen te gaan hangen, waardoor je ontzettend lamme armen krijgt. Ik probeer de altijd netjes te corrigeren. Ook moet ik meer voor me uit kijken en niet naar beneden. Met de galop moet ik meer mijn handen bij elkaar houden.

In vergelijking hoe we eerst rondreden;
http://tinypic.com/r/2qc1f5y/6
Vind ik dit een hele verbetering.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Tips zijn welkom, maar hou het wel netjes!

ElSea

Re: Damarscha aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:25

Jouw houding op de laatste paar fotos, dat mag wel wat trotser! Je kantelt je bekken wel goed, maar zorg niet dat je rug bol wordt. En draag je handen wat meer.
Ik vind dat jouw paardje soms wat te diep loopt, maar voorderest, super!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 20:27

Ja, het klopt dat ze inderdaad soms wat te diep loopt. Ik probeer er echt aan te werken, dit is sowieso al een hele vooruitgang voor haar. Dank je wel voor de tips!

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:28

Ziet er al veel fijner uit! Probeer wel je teugels wat korter te nemen, zodat je je handen meer naar voor kan houden :). Dat er Fjord in zit is er trouwens niet echt aan te zien, het lijkt meer een zuivere Haflinger :p.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:29

Op foto 4 en 6 heb je je hand op je bovenbeen liggen. Daarmee zet je je handen vast en heb je niet voldoende feeling meer met de mond van het paard. Daarnaast rijd je met wat weke polsen en pionohandjes. Daar zit nog wel wat werk in. Je paard loopt verder best lekker, het mag wel wat activer. Overgangen rijden binnen en tussen de gangen, afwisselen etc. dat scheelt een boel. Je mag nog wat rechterop en trotser (blijven) zitten.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:30

Gaat lekker! Vind haar niet verdeeld lopen. Als te lang van voor neus te veel na voor. Probeer om óf ronder te rijden óf korter in de hals. buiten teugel wat korter meer been dat je haar zo net tegen de grens aan kan rijden dat ze meer op het achterbeen komt en lekkerder in de hand word.

Doe alsjeblieft je beugels een gat of 3 langer. been uitdrukken dan word je houding een stuk netter.
Succes!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 20:32

Dank je wel voor de tips!

Leetje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:40

wat zijn jullie toch vooruit gegaan!!

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:58

jullie zijn zo'n leuk team :) <3

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:14

Ja, ze is echt me meisje! :d

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:48

leuke fotos

bij foto 123 vind ik het er goed uit zien, okal zijn je teugels wat te lang. maar vanaf de galop veranderd je houding. je gaat je handen vast zetten op je benen en je teugels zijn veelste lang. hierdoor heeft damarcha maar zo iets van heerlijk zo kan ik mooi mijn neus er uit te drukken. neem je teugels een stuk korter. ook dan kan damarcha goed lopen.
blijf ook in de galop lang zitten. je kropt jezelf nu heel erg op. benen lang. hakken naar beneden. recht op. en kin omhoog, lekker trots op je paard zitten.
dit is geen aanval maar gewoon tips om beter te worden :D

Ushilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:27

jullie zijn er super op vooruitgegaan!
ze loopt een heel stuk beter als eerst, natuurlijk nog veel te verbeteren maar dit ziet er netjes uit hoor!Xx

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 00:44

Iets wat me opviel: je kijkt op alle foto's naar beneden! (Volgens mij hoort iedereen die tip wel: voor je uit kijken!!) Hierdoor val je zelf naar voren, wat het voor je paard natuurlijk ook moeilijker maakt om netjes op de achterhand te blijven.

Iets wat ik wel mooi vind om te zien: per foto gaat je paard iets minder diep lopen! (Foto 6 even niet meegerekend, maar daar houdt jij je handen ook te ver naar achteren :+ )

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:31

Wat een leuke pony is dit zeg. Ik vind het er al heel netjes uitzien, als jij je teugels korter neemt wordt het beeld nog mooier! En lekker door blijven oefenen dan komt het helemaal goed.