Nooit gedacht toch gekregen, een topic met Zned OHZ (en dat rijmt!). Zneddie is een Welsh A van 1m25 hoog en 6,5 jaar oud. Hij is beleerd voor de wagen toen hij 3,5 was, en verder altijd gewoon lekker aan het werk geweest met van alles en nog wat, longeren, langeteugel, fietsen...
afgelopen jaar ben ik begonnen met een 'opleiding' tot paardentrainer bij het Irwin Institute for Equestrian Arts. Omdat Zned niet de makkelijkste is, maar wel mijn paardje met de meeste uitdaging, heb ik besloten hem mee te nemen. In eerste instantie hebben we de beide voetjes op de grond gehouden en lekker gewerkt.
Van de zomer had ik ineens het gekke idee om er eens op te gaan zitten, dat was half Juli. Zned vond het gelijk goed en interessant. De voorbereiding op de grond maakte het makkelijk en ik heb toen een paar keer gereden, vooral buiten. Begin September heb ik hem weer meegenomen naar de trainingen, waar men vroeg of ik hem ook reed.
Al met al kwam het erop uit dat ik hem daar ohz gereden heb, wij, ukkies, tussen de grote (sport)paarden in een enorme rijhal, wat een giller! Zned deed het fantastisch en ik kreeg mijn eerste certificaat als trainer. Sindsdien rij ik hem regelmatig en vandaag is het gelukt om er wat leuke foto's van te maken.
Zned heeft in het verleden wat klachten gehad (slappe knieën o.a.) en stond zodoende al op een gericht trainingsprogramma. Het rijden doet hem echt goed en hij maakt enorme groei door. Hij heeft altijd zin in het werk en wordt gestaag sterker. Zelf vind ik mezelf een geluksvogel dat ik met zo'n pony mag werken, Zned is niet makkelijk en heel veeleisend, ik heb van geen enkel paard zoveel geleerd als van hem, en niet alleen als het om rijden gaat.
Nou dat wat het wel zo'n beetje, vragen staat natuurlijk vrij, beschaafd commentaar ook, haha!
Ik zou zeggen, kijk en geniet, dat doe ik namelijk ook haha!
Dit is Zneddie, oftewel Roetsenest's Santiago: