Fotoshoot Andor onder het zadel door PS-Fotografie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Fotoshoot Andor onder het zadel door PS-Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 20:04

Hoi,

Op 15 augustus had ik een fotoshoot van Stefanie Peeters Fotografie (stefaniepje) hier op bokt.
Een onverwacht onweer gooide roet in het eten voor een shoot onder het zadel, maar er zijn nog erg mooie portretfoto's uitgekomen.
Zoals deze : Andor Portretfoto

Daarom een herkansing op 27 augustus met lekker zonnig weer en de foto's zijn goed gelukt.

Een kleine voorstelling van mijn paardje :
Andor is een nu 7 jarige Kwpn'er. (Timeless x Odermus x Legaat).
Hij heeft hoefkatrol graad 4 (Op beide straalbenen een gradatie 4) maar loopt hier gewoon nog lekker mee rond.
We rijden geen wedstrijden omdat ik daar geen behoefte aan heb. Ik rijd minstens 1x in de week een les (had tijdens deze shoot ook les trouwens).
We trainen op L-niveau en werken stilletjes aan naar de oefeningen uit de M toe.

Ik hou jullie niet langer in spanning :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Reacties zijn altijd fijn :D

Ik heb goede instructie, dus ik weet waar ik nog aan moet werken. Volgende week staat er nog een zitles op het programma :D

Brand los :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:09

Leuke foto's, wel jammer eigenlijk dat ze tijdens les genomen zijn. Je kijkt nu steeds erg serieus. Ik denk dat een shoot lekker los leuker was geweest eerlijk gezegd.

Wel heel leuk beessie, leuke kop.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 20:20

@ zilfstar : Ik kijk volgens mij altijd serieus tijdens het rijden :D Ik wilde graag tijdens de les foto's omdat ik hem er dan net iets beter uit kan rijden en meer concentratie heb :)

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:27

Super leuke foto's. En het rijden zag er perfect en mooi uit. Al zou je op een cijfer voor de foto's moeten krijgen hoe jij er uit ziet krijg je van mij een 10 + <3

Amira_

Re: Fotoshoot Andor onder het zadel door PS-Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:41

Mooie foto's en wat een leuk koppie heeft jouw paard!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:45

Wat een leuke bles heeft jouw paard!
Ziet er verder lekker relaxt uit!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:46

Yeah! Mooie foto's van Andor. Knap familie lid van mijnes.
Foto 3, de galops foto vind ik het mooiste!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 20:58

@ Amira_ en ImkeTarek : Haha, mijn melkmuiltje zijn smoeltje is blijkbaar geliefd :D
Als je dan op de portretfoto kijkt, die is langs links genomen, zie je niets van zijn wit :D

@ Nefertarie : Als er Goodtimes in zit, zit je goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:03

Wat een leuk ding zeg! Wel wil ik een ding zeggen over het rijden, als je L niveau wilt zijn mag je eerst gaan werken aan juiste nageeflijkheid, dat mis ik hier een beetje. Maar ik weet niet of je een andere rijstijl toepast vanwege hkt?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:08

Joolien schreef:
Wat een leuk ding zeg! Wel wil ik een ding zeggen over het rijden, als je L niveau wilt zijn mag je eerst gaan werken aan juiste nageeflijkheid, dat mis ik hier een beetje. Maar ik weet niet of je een andere rijstijl toepast vanwege hkt?

Wat is hier mis met zijn nageeflijkheid?
En nee hij wordt niet op een speciale manier gereden. Enkel van achter naar voren zonder trek en sleurwerk in zijn mond. De ontspanning moet vanuit de rug komen door op zijn achterhand te lopen. Dus van achter naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:14

Ik kan vanaf de foto's niet goed zien of ie door zijn lijf loopt(Edit, hij is aardig door zijn lijf), hij is voor wel te lang en op de voorhand en op elke foto scheef.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:16

Joolien schreef:
Ik kan vanaf de foto's niet goed zien of ie door zijn lijf loopt(Edit, hij is aardig door zijn lijf), hij is voor wel te lang en op de voorhand en op elke foto scheef.

Dat hij hier niet perfect op achter loopt is waar, hij had de week er voor een kleine zoolkneuzing opgelopen en dit was de eerste keer dat ik er terug op zat, hij zat dus een beetje vast door zich te ontlasten op die hoef. Hij is niet scheef want hij loopt bijna op elke foto op de volte en hier vraag ik nu eenmaal binnenstelling en lengtebuiging :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:57

Ik vind hem wel scheef want hij is niet netjes in stelling, hij doet alleen zijn hoofd opzij om de druk van de hand te ontzien. Dat komt ook doordat je binnenhand over de hals gaat ipv naar binnen, dan kan je paard sowieso niet netjes nageven in de stelling. Hij moet immers op je binnenbeen heel stellen. Als jij terug werkt met de hand kan dat niet. :) Hij doet alleen zijn hoofd naar binnen maar in de rest van het lijf gebeurd er helemaal niets.
Dus als je correcte stelling wilt, breng dan je binnenhand naar binnen op gelijke hoogte van je buitenhand, zo blijft je contact hetzelfde en kan je paard ook ontspannen en nageven in de stelling en kan hij meer om je binnenbeen heen buigen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 06:56

Joolien schreef:
Ik vind hem wel scheef want hij is niet netjes in stelling, hij doet alleen zijn hoofd opzij om de druk van de hand te ontzien. Dat komt ook doordat je binnenhand over de hals gaat ipv naar binnen, dan kan je paard sowieso niet netjes nageven in de stelling. Hij moet immers op je binnenbeen heel stellen. Als jij terug werkt met de hand kan dat niet. :) Hij doet alleen zijn hoofd naar binnen maar in de rest van het lijf gebeurd er helemaal niets.
Dus als je correcte stelling wilt, breng dan je binnenhand naar binnen op gelijke hoogte van je buitenhand, zo blijft je contact hetzelfde en kan je paard ook ontspannen en nageven in de stelling en kan hij meer om je binnenbeen heen buigen.

Sorry hoor, maar dat doe ik allemaal wel :)
Dus ik blijf er bij dat hij zo wel correct loopt, hij is ook absoluut niet scheef. Moest ik hem scheef rijden, zou hij nu niet meer zo lopen met zijn hoefkatrol.
Ik neem best kritiek en tips aan, maar hoe jij het nu zegt, zo rij ik altijd.

Je ziet hem trouwens op meerder foto's heel netjes zijn binnenachterbeen onder de massa brengen en zijn buikspieren aanspannen. Dit zou hij niet doen als hij enkel zijn hoofd opzij zou doen ;)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:09

Mooi paardje en hele mooie foto's, je mag best wel lachen hoor als je erop zit! Verder heb ik er niet zo heel erg veel verstand van dus ga ook niet doen alsof, maar vind je paard en zijn meerbepaald zijn houding niet heel fijn ogen. Maar aan jouw uitleg denk ik dat je op de goede weg bent!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:22

Het is rij-ITP dus ik hou het bij 'wat een heerlijk aansprekend koppie heeft je paard'

Maar ben het wel met joolien eens.( Voel je niet aangevallen, het blijven moment opnames.)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:25

Tof paard, ben het wel eens met Jolien, het ziet er wel vriendelijk uit, maar hij mag inderdaad wat nageeflijker

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 09:47

Gelukkig heb ik zeer goede instructie, die er op hamert om eerst goed op zijn achterhand te lopen en daarna pas aan het hoofd beginnen sleutelen.
Maar als ik deze commentaar had gewild, had ik mijn topic wel geopend op HAW.
Ik vind de foto's fijn ogen. Hij kan fijner lopen maar zoals ik al vermeld heb, heeft hij de week ervoor wat kreupel gelopen door een kleine zoolkneuzing en was dit de eerste keer terug onder het zadel.
Uiteraard is hij niet zo fijn lossig dan.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:54

Leuk paard heb je en wat knap dat ie zo leuk loopt met zijn HK :j Ik hoop dat jullie nog lang mogen genieten van elkaar!
Verder ben ik het wel met Jolien eens ja, paardje valt uiteen en op de voorhand, maar daar werken jullie zo te horen aan, top!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:02

Ik opende dit topic en viel meteen over dat heerlijke snoetje wat je paard heeft! Wat een aansprekend bekkie, heerlijk om naar te kijken!

Rijtechnisch commentaar kan ik niet brengen zonder in herhaling te vallen met de bovenstaande reacties en de punten waar je al aan werkt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:17

Vind je zelf dat je op L / M niveau rijdt of doe je dat ook echt op wedstrijden? Ik zie het er namelijk nog niet aan af. Je bent fijn bezig met je paard, en het ziet er vriendelijk uit. Maar ik zou me niet te veel voorstellen van het niveau. Gewoon lekker doortrainen. Komt vanzelf.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 10:20

Anoeska schreef:
Vind je zelf dat je op L / M niveau rijdt of doe je dat ook echt op wedstrijden? Ik zie het er namelijk nog niet aan af. Je bent fijn bezig met je paard, en het ziet er vriendelijk uit. Maar ik zou me niet te veel voorstellen van het niveau. Gewoon lekker doortrainen. Komt vanzelf.

Zoals in de OP vermeld staat, rijd ik geen wedstrijden omdat daar mijn ambities niet liggen en ik daar geen tijd voor heb.
Omdat jij het er niet aan ziet, wil niet zeggen dat het niet zo is.
Ik krijg veel commentaar over mijn paard hier, terwijl ik andere ruiters hier op L niveau toch erger vind in houding (of nog erger waar het hoofd naar beneden gesnokt wordt). Dus ja ik mag best zeggen dat ik op L niveau train.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:25

Je mag alles zeggen, ook dat je op L of op Z niveau traint. Ik wilde alleen aangeven dat je van dat wedstrijdniveau nog wel een stukje afzit, op deze foto's. Af en toe een stukje wijken of wat schouderbinnenwaarts meenemen, maakt nog niet dat je paard op dat niveau kan meenemen. Maar het is natuurlijk altijd leuk om te zeggen dat je op L of M niveau traint.

Dit zijn de foto's die je laat zien, dus daar baseer ik dan ook mijn commentaar op. Ik vind het er allemaal erg vriendelijk uit zien. Paard heeft de oortjes er fijn op, heeft een vrolijke uitstraling, dus niks mis mee. Gewoon lekker doortrainen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 10:27

Anoeska schreef:
Je mag alles zeggen, ook dat je op L of op Z niveau traint. Ik wilde alleen aangeven dat je van dat wedstrijdniveau nog wel een stukje afzit, op deze foto's. Af en toe een stukje wijken of wat schouderbinnenwaarts meenemen, maakt nog niet dat je paard op dat niveau kan meenemen. Maar het is natuurlijk altijd leuk om te zeggen dat je op L of M niveau traint.

Dit zijn de foto's die je laat zien, dus daar baseer ik dan ook mijn commentaar op. Ik vind het er allemaal erg vriendelijk uit zien. Paard heeft de oortjes er fijn op, heeft een vrolijke uitstraling, dus niks mis mee. Gewoon lekker doortrainen.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik op wedstrijdniveau L rij. Maar L niveau train en binnenkort wat oefeningen uit het M meeneem. :)
En dat doortrainen daar zijn we mee bezig. Ik train ook liever wat langer op een vriendelijke manier dan dat ik hem ga dwingen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:34

Wat reageer jij defensief zeg. Je eerste reactie op Anoeska vind ik ook totaal geen goede onderbouwing waarom je L-/M-niveau zou rijden.

Ben het met Joolien en Anoeska eens, aan Jooliens feedback kun je daarbij ook nog veel hebben. Als je hem wat losser krijgt en wat meer je hand kunt laten volgen komt dat ook alleen maar het van achter naar voren rijden ten goede. Ik vind dat hij regelmatig meer stelling in zijn hals heeft dan een stelling die het hele lichaam volgt, op foto 5 zie je dit goed.

Ik geloof direct dat je goede les hebt, maar sla dit niet meteen in de wind, dat is jammer, ik denk namelijk dat je hem goed nog makkelijker kan laten lopen wat zijn toestand ook ten goede komt.

Voor jouzelf; probeer meer voorin het zadel te gaan zitten, dan ga je als het goed is ook makkelijker rechtop zitten, het kan nog net iets trotser!! En schouders naar achteren.