Samen met Florrtje en Shana een heel leuke dag gehad.
Shana voltige gedaan met haar merrie, Florr en ik met Zippo, vrijheidsdressuur foto's met Heyoka en Florr nog foto's met Kalife in vrijheid.
Een fototje van mij in de verte met Zippo

Sylvie de fotografe die foto's maakt en Shana in haar geruit hemdje die filmt.
en Florr had er een totaal paket van gemaakt en alles op de foto gezwierd

Rechtstaan op Zippo en oja, het was niet in het land, er loopt daar een veldbaantje door dus geen zorgen!

En ja barok gekleed, twee jaar geleden had ik gewaden gebruikt maar omdat het nogal veel van het paard weg stak zijn we naar avaloirs over gegaan.
en het oogt toch ook wel mooi vind ik.

Toupie:
Benen moeten meer gestrekt en gesloten zijn, kan Florrtje vele malen beter dan ik

Vervolgens erover springen, dat haar vliegt ook altijd alle kanten op

Vervolgens naar de nek draaien:

Dan in de nek gaan... Zippy had in de verte iets gezien.
Vervelend want dan gooit hij zijn hoofd en nek hoog omhoog en vlieg je nog is tegen die pommeau en heb je de volgende dag een blauwe ster

En dan zo uit de nek en weer in het zadel uiteraard:

Le poirier:
Moeilijke oefening en zeker om heel de tijd mooi recht te blijven hangen vind ik.
Vooral in een veldbaan!

La croix de la mort, niets zo makkelijk als je gewoon laten hangen en meebengelen

Dit hieronder lijkt een makkelijke oefening maar is in werkelijkheid een vrij moeilijke oefening, alles komt er op neer van je evenwicht goed te kunnen houden.
Met 1 hand los lukt het me nog niet zo goed.
http://img834.imageshack.us/img834/6005/1d4l8990.jpg
En dan verlies je weer je evenwicht en grabbel je terug vast aan de manen

http://img528.imageshack.us/img528/3408/1d4l9004.jpg
En nog eentje...
http://img706.imageshack.us/img706/8486/1d4l9300.jpg
Hieronder een filmpje van mij en Zippo, er zijn altijd mensen die naast de foto's nog graag een filmpje zien.
Op het einde nog een beetje lig en zit, Zippo had meer zin in zitten dan in liggen

En in het begin een vrij lompe steiger van mezelf

Hier een foto van Shana en haar Quarter merrie Fleur:

En dan ook een filmpje van haar en haar merrie, Shana leert nog bij, die moeilijke oefening (poirier) wou ze liever oefenen op Zippo.
We zijn nog maar een goeie maand bezig met haar merrie voltige te leren en het is nog lastig om haar merrie een vast galop ritme duidelijk te maken.
Terwijl Zippo eigenlijk heel gemakkelijk is, wil je traag galopperen dan gaat hij traag, wil je snel dan gaat hij snel.
Zippo is 10jaar en doet al 4jaar aan voltige dus hij kent goed genoeg wat voltige is (eigenlijk sinds zijn 5jaar maar dat valt te verwaarlozen aangezien dat maar een 4-5 tal keer per jaar was),
Fleur is 6jaar en doet 1maand voltige.
Shana is een maand of 6bezig met Heyoka en Zippo en doet het al vrij goed!
En uiteraard mag Florrtje niet ontbreken ( ze is namelijk 1 van mijn allerbeste vriendinnen

ook eerst een foto,
een hele lieve foto van Zippo en haar, allebei met de ogen dicht

Uploaded with ImageShack.us
En ook een filmpje van haar voltige met op het einde een leuke blooper

Ondanks Florr maar 1.63m heeft ze totaal geen moeite met opspringen op Zippo (Zippo is 1.65m)
Ik ben trots op haar!