Boktdebuut Una onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

memerel

Boktdebuut Una onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:34

Hoihoi,

Sinds september 2011 lease ik samen met iemand anders Una, een 11-jarige merrie van Donnerwind van (slechts) 1,65m.
Ze heeft 6 jaar in de manege gelopen, dressuurlessen, carrousellessen, bos- en strandritten.
Ondertussen rij ik ook wedstrijden met haar, ik heb nu 7 wp's in de B. We hebben nog veel last van wedstrijdspanning, zij vind het nog best spannend alleen in de bak, en ik dus ook. Volgend weekend moet ik voor het eerst buiten starten, onderlinge wedstrijd waar ik voor 1x in de L1 ga starten.

Gisteren heb ik voor het eerst dit jaar weer in de buitenbak gereden, is nooit mijn favoriet geweest. Ik heb erg veel last van spanning en dat gaat heel gemakkelijk over op Una. Toch ging mijn les voor mijn gevoel wel goed, alleen gewerkt aan ontspanning van mijzelf.

Verbeterpuntjes zijn mijn benen, ik heb steek ze opeens wat af naar voren en mijn tenen zijn kapstokjes.
Ook mijn handen moet ik meer gedragen houden, ik zet ze nu vaak vast.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. Omdat ik in de springbak reed, gingen we aan het einde ook even wat drafbalkjes meenemen.
Afbeelding

Groetjes Merel

Ostra

Re: Boktdebuut Una onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:20

Heel slim dat je je les gebruikt om beter in een buitenbak te gaan rijden. Probeer de spanning van je af te zetten door je goed op jezelf en op je paard te focussen, ik weet niet wat je paard doet waarvoor jij bang bent buiten? Je hebt bij ons ook wedstrijden met meerdere ringen naast elkaar met een hek eromheen, zo ben je niet (helemaal) alleen en als er wat gebeurd is er nog een hek :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 21:07

Dankjewel!

Buiten is zij soms snel afgeleid, en ik ook. Ik zie en hoor alles, waardoor zij dus ook alles ziet en hoort.
Maar waarom ik zo gespannen ben buiten weet ik niet, ik ben er nog nooit afgevallen buiten en ook nog nooit andere rare dingen gebeurd... Maar gister ging het erg goed, dus dat geeft hoop voor volgende keren!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:10

Oke, gewoon zo doorgaan en veel buiten rijden dan gaat het vanzelf over :D

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:52

Gaat helemaal goed komen in de buitenbak Merel, gewoon doorgaan zoals je doet en dan rijd je straks gewoon onbevangen buiten!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:42

Komt goed merel!!
Leuke fotos!!
Lekker dat Una nu 'van jullie' is! ze verdient t!!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 17:04

Dank jullie wel! :)

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:32

Wat goed in de buitenbak! *\o/*
Ziet er ook goed uit Merel, die ontspanning zal steeds meer gaan komen na een paar succeservaringen!
Wat leuk dat je de drafbalkjes ook even hebt meegepakt, en dr benen gaan niet eens alle kanten op ;)
Ik vind ook dat je dr netjes op zit qua houding! Ga zo door!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:34

Merel het ziet er goed uit! Je kan weer trotst op jezelf zijn!
Je geeft je punten al goed aan, al zie ik wel dat je schouder wat meer naar achter mogen, maar dat is de spanning, want als je in de binnenbak rijd is daar niets van te zien!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:44

Leuuuuk Merel!!! Ik zit er met een glimlach naar te kijken, gun het je zo hard dit!

Ze ziet er hartstikke lekker uit. Als ik een tip mag geven, mag ze iets actiever en, mits voldoende tempocontrole, iets korter en ronder in de hals zonder naar voor te vallen maar je bent op de goede weg dus ga lekker zo door!!