Ook Heidi Im Glück is gefilmd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Ook Heidi Im Glück is gefilmd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 23:38

Sinds Heidi jaloers wordt als Davarti alleen een topic krijgt... :+

Presenteer ik hier Heidi Im Glück!

Heidi is samen met Davarti in de tweede week van januari vanuit Duitsland hier naartoe gekomen.

Paspoort:
Stamboeknaam: Heidi im Glück
Geslacht: merrie
Geboortejaar: 2007
Kleur: bruin
Stokmaat: 1.61
Ras: Hannoveriaans
Vader: Hotline (Gribaldi x DeNiro)
Moeder: Groehnloh (v. Grundstein)
Niveau: L
Plan: 5 jarigen competitie dressuur

Heidi heeft vooral heel veel moeite met de ontspanning.
Ze loopt het liefst met een een stijve rug, korte passen en een opgekropte hals.
Ik vind het erg moeilijk om haar lekker op eigen benen in de lengtebuiging te laten lopen.
Gelukkig gaat het de laatste week al iets beter, maar dit zijn dan maar kleine stukjes.
Ook Heidi gaat iedere dag naar buiten en heeft de 5 jarigen competitie in de planning staan.
Zodra ze ontspant is het wijken/schouderbinnenwaarts geen probleem, maar eigenlijk pak ik dit alleen af en toe om haar spelenderwijs te laten buigen.
Behalve dat ze moeilijk ontspant is ze namelijk ook tamelijk snel afgeleid... :')
Maar als ze wil, dan is het een prachtige merrie <3

Dit is haar promofilmpje voor de verkoop, ik rijd hier dus zoals mij gevraagd werd te rijden.
Dit is géén dagelijkse training.

lennylenny

Re: Ook Heidi Im Glück is gefilmd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 02:52

Prachtige merrie, je kan wel zien dat ze wat gespannen is, ze maakt haar passen niet altijd af in draf. Het laatste tukje film waar ze meer halslengte krijgt ziet er goed uit!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 03:17

Dankjewel :D

Ik probeer haar inderdaad zoveel mogelijk op eigen benen te laten lopen.
Ze is in Duitsland heel kort gehouden, waardoor ze het erg moeilijk vind om zonder steun te lopen.
Dan houdt ze haar rug stijf en gaat ze krabbelig lopen, gelukkig hebben we af en toe al goede momenten.
Zodra ze ontspant en lekker gaat lopen, komt dat achterbeen er geweldig onder, vooral in stap stapt ze dan prachtig over.
Dus ik heb er wel vertrouwen in, dat het helemaal goed komt!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:15

Knappe merrie! (:.
Ze wil inderdaad wat opgekropt gaan lopen, dit kun je oplossen door nog meer voorwaarts te rijden, en je handen iets meer naar voren te houden, zodat ze zich als het ware kan strekken. In het begin van het filmpje maakt ze haar passen in stap niet af, omdat ze weinig lengte in de hals heeft op dat moment, maar aan het einde heeft ze een prachtige , ruime , voorwaartse stap.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 17:37

Dankjewel :D
Inmiddels heb ik haar een week helemaal alleen gereden en het is wereld van verschil.
Niet dat alleen ik haar kan rijden, maar dat er niet iedere keer iemand anders opzit.
Ze loopt lekker op eigen benen met het neusje eruit.
De galop is nog erg moeilijk, maar dit is meer een balans probleem en komt vanzelf wel goed.
Ik merk wel dat als ze dagelijks gereden wordt en alleen is in de bak, ze wel meer en sneller ontspant :j
Verder train ik haar vooral op de lengtebuiging en het voorwaarts/neerwaarts.
Geen 5 meter rechtdoor, zodat haar aandacht puur bij mij ligt.