ach, we zijn een ervaring rijker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

ach, we zijn een ervaring rijker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:48

Dit is dan ons eerste echte topic onder het zadel.
Het gaat eindelijk een beetje de goede kant op met het rijden. Ik heb haar sinds september ongeveer en de eerste paar maanden konden we alleen maar in z'n achteruit en omhoog. Dit deed ze bij 1 hoek en het rijden was echt verschrikkelijk. Ik heb op een gegeven moment zelfs dit topic geopend:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=1576770

Toen ben ik les gaan nemen (was hier uiteraard al naar op zoek, maar had nog niets gevonden). Van Sky_as heb ik geleerd hoe ik ermee om kan gaan. En nog gaat het niet altijd even goed, maar het gaat de goede kant op.
Bij ons op stal was een FNRS wedstrijd. Een stalgenoot durfde eigenlijk niet mee te doen, maar wilde wel graag. Ik zei met mijn grote mond: als jij mee doet, doe ik ook mee! Een week later moesten we dus meedoen! :O

De hele week flink geoefend en eigenlijk ging het heel erg goed, ze moest alleen even goed warm lopen van te voren. Dus ik dacht, dat gaan we ook zondag doen! Helaas kwam hier niks van. Het enigste wat ze kon doen was in zn achteruit en flink steigeren. De frustratie kwam weer helemaal terug. Ik wilde zo graag verder komen, maar we gingen steeds na een paar weken dat het goed ging weer flink achteruit. Gelukkig toen ik de andere bak in ging, liep ze wel. Het was wel met veel spanning, maar we gingen iniedergeval vooruit.
Om je f proefje te halen, moet je 210 punten hebben. Ik had er helaas 209. Had een 5 voor persoonlijke verzoring, vanwege mijn zwarte handschoenen. Ook had ik een 5 voor het in vrije stap de rijbaan verlaten, omdat ik te vroeg mn paard beloond had (dit boeit me echt niets, want ik was gewoon blij dat ze liep en dus 'trots'op haar).

De spanning is ook zeker te zien op de foto's, maar wilde ze toch plaatsen.

even nog helemaal klaarmaken.
Afbeelding
a afwenden, om te gaan groeten
Afbeelding
Afbeelding
De o zo moeilijke galop, na lang oefenen kan ze met een lang teugeltje gewoon rustig op 1 tempo galoperen. Dat was een tijdje terug wel anders! Hier door de spanning, niets van terug te zien :+
Afbeelding
stap verruimen. Hier had ik ook 5 voor, dit kan ik niet echt. Ze gaat snel dribbelen en zeker met deze spanning.
Afbeelding
stress :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier moesten we de draf verruimen, het commentaar was: verschil tonen, verruimen. Lijkt mij toch dat ik wel degelijk verruimd heb :+
Afbeelding

mistral830

Re: ach, we zijn een ervaring rijker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:32

Ik vind het dapper van je dat je de proef gereden hebt en ach...het scheelde 1 puntje. De derde foto vind ik er heel netjes uitzien, niet bijzonder gespannen ofzo. Hopelijk boeken jullie nog veel succesmomenten en vind je een manier om het steigeren in de hand te houden.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:19

Met meer verschil tonen wordt bedoeld dat je duidelijk weg moeten rijden, maar ook weer terug moet rijden. Heb afgelopen weekend als schrijfster deze opmerking vaak op moeten schrijven. De meeste ruiters vertrokken wel goed, maar reden aan het aan einde dus niet terug en toonden dus weinig verschil.

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:28

erg dapper van je dat je hebt mee gedaan! er zitten echt mooie ontspannen foto's tussen:) indd ook vaak spanning maar ach als je maar lol met je knol hebt tog!? :D ;)

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:34

het is knap dat je proef hebt gereden en 1 puntje kom je mar te kort ik vnd dat je het heel knap hebt gedaan

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:01

Bedankt voor de reacties. Ik dacht erger dan dit kan het toch niet, dus ik ga er maar voor.

ankem schreef:
Met meer verschil tonen wordt bedoeld dat je duidelijk weg moeten rijden, maar ook weer terug moet rijden. Heb afgelopen weekend als schrijfster deze opmerking vaak op moeten schrijven. De meeste ruiters vertrokken wel goed, maar reden aan het aan einde dus niet terug en toonden dus weinig verschil.

Hier dacht ik ook al aan (ze kwam wel terug, maar misschien iets te laat) maar er stond: verschil tonen, verruimen. Als hij eerder terugnemen bedoelde had jij dat toch wel opgeschreven neem ik aan? Ze kwam wel pas wat laat op gang (bij de x ongeveer).

Ik heb het helaas niet meer aan hem kunnen vragen, want ik moest werken. Vond ik erg jammer.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:38

Scheelde toch niet veel voor PP als je witte handschoen aan had gehad had je 'm binnen :P. Lijkt me toch leuk om te zien dat je toch veel hebt bereikt en ondanks de spanning toch dichtbij zit.

Welke proef heb je gereden?
Vind dat je er met een goede instelling naar kijkt 'een ervaring rijker' vooral niet te veel aan de punten denken, gewoon lekker je ding doen in die bak en gaat het goed, mooi meegenomen, gaat het niet, ach volgende keer beter.

Ben je van plan vaker proeven te gaan rijden?

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 11:29

Ik heb f6 gereden.

ik weet niet of ik vaker proeven ga rijden. Het allerliefste zou ik KNHS proeven gaan rijden, maar dat zit er zo nog niet echt in haha.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:34

Je bent duidelijk een volhouder en zo slecht ziet het er nu ook weer niet uit, dus niet zo negatief over jezelf hoor! Op foto 3 is het beeld al best netjes. En je zat er nog maar een puntje vanaf...

Gewoon blijven dooroefenen, met jouw mentaliteit en instelling kom je er zeker!