Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
meisje2000 schreef:Misschien heeft het paard ergens last van???
Ik heb een ander topic van je voorbij zien komen en daar reen je met passoa en elastiek en dat zag er nou niet bepaald lekker uit.
Door die manier van rijden kan je paard zich goed vast zetten en spieren of wervels beschadigen.
Laat je paard eens nakijken of het nergens vast zit of last van heeft want dat lijkt mij wel naar aanleiding van dat topic en dit filmpje
korbakimmy8 schreef:Reina heeft ervaring met bijzetteugels en de plekken waar we gingen longeren heeft ze ook al 100x gereden en ook wel eerder gelongeerd daarom dat ik het zo gek vond. In de jaar dat ik haar nu verzorg, heeft ze nog nooit gestijgerd, Echt nog nooit tot vandaag. Ze doet normaal geen vlieg kwaad. Dus daarom snap ik het niet:(
meisje2000 schreef:Zelfs met een keer rijden kun je problemen veroorzaken.
Ik zeg toch laat het beestje nakijken dan ben je save en weet je of er wat is of niet
Joyce_ schreef:Dan zou ik, eerlijk gezegd, gewoon niet meer in je eentje op deze manier aan de slag gaan met dit paard. Die foto's uit het vorige topic zien er bepaald niet prettig uit. In dit filmpje zie ik ook een paard dat zich niet veilig voelt, pijn heeft of het in ieder geval niet eens is met hoe ze wordt behandeld. Zeker als je haar niet meer rustig kreeg, lijkt het me geen geval van joligheid of gewoon uitproberen. Dit paard heeft ergens last van, of het nou lichamelijk is of niet.
Ik denk dat het echt heel belangrijk is dat jij les gaat nemen, want op deze manier gaat ze alleen maar verder achteruit. Ik heb de foto's van bij de vorige eigenaar gezien en ze kan het dus blijkbaar wel (dressuurmatig redelijk correct haar rondje rijden).
Als jij niet durft te vragen om een gehele lichamelijke check (wat me zeker geen overbodige luxe lijkt) en het zelf niet wil/kan betalen, zou ik met haar stoppen. Op deze manier werk je dit paard alleen maar de vernieling in. Dat zeg ik niet om vervelend te doen, maar vind het gewoon heel triest om te zien hoe dit paardje veranderd is...
Als uit zo'n check blijkt dat ze helemaal gezond is, zou ik er voorlopig alleen nog maar op stappen onder begeleiding. Iemand die er echt verstand van heeft (geen vriendinnetje die kan zien of je in de goede galop zit of niet, bijvoorbeeld) en jullie kan helpen weer in een positieve spiraal opwaarts te komen. Lijkt me voor jou ook het fijnste, want dit is ook niet leuk voor jou denk ik!
Theeglas schreef:Ik deel de mening van Ronnie25, ik ken Reina heel goed (van haar 1e t/m 6e levensjaar stond ze bij ons en reed ik wedstrijden met haar en daarna heb ik contact gehouden met Ronnie25 waar Reina het fantastisch heeft gehad!). Dit is absoluut geen gedrag voor Reina, laat haar astublieft eens goed nakijken en ga zelf ook eens goed nadenken over wat je nou eigenlijk aan het doen bent. Ik ben heel, heel erg verdrietig over hoe het nu met Reina gaat. En begrijp me niet verkeerd, ik probeer je niet aan te vallen. Ik denk alleen dat jij (en de andere verzorgsters) niet goed beseft wat je aan het doen bent en hierdoor onnodig problemen veroorzaakt.
Probeer inderdaad eens wat grondwerk en doe al die bijzetteugels, elastieken, sloffen, weet ik veel wat allemaal weg! Dat hebben jullie helemaal niet nodig en voor je het weer zit Reina echt in de kreukels en komt het niet meer goed. Ze heeft vroeger al een zenuwknelling in haar nek gehad welk gauw terug kan schieten en het kan niet anders dan dat ondertussen alweer in gebeurd met die elastieken..
Echt, ik kan wel janken. Het is zo'n verschrikkelijk lief dier, zij verdient dit niet..
korbakimmy8 schreef:Nee dit is zeker ook niet leuk voor mij![]()
In het begin ging het heel goed (Begin vorige zomer) Ze reed goed (wel met haar hoofd aldoor erg omhoog) maar ze werd steeds drukker en drukker en ik heb z'n beetje alles geprobeerd. Verschillende hulpen dan (teugels) andere bitten, Andere manier van rijden (dressuur zadel en dan spring zadel) maar ze veranderd niet. Ook voor mijzelf (maar ook voor Reina) vind ik het triest om te zien hoe ze veranderd is, en ik kan er gewoon niks aan doenHet is een schat van een pony hoor. Maar ze heeft sinds kort dus heel vaak van die momenten dat ze echt bijna niet te houden is. En dat vind ik zelf ook heel jammer want zou graag weer goed met haar willen rijden en met haar willen groeien. (echt paardijles heeft nu weinig nut want we kunnen vrij weinig met haar):(
MaritAriel schreef:korbakimmy8 schreef:Nee dit is zeker ook niet leuk voor mij![]()
In het begin ging het heel goed (Begin vorige zomer) Ze reed goed (wel met haar hoofd aldoor erg omhoog) maar ze werd steeds drukker en drukker en ik heb z'n beetje alles geprobeerd. Verschillende hulpen dan (teugels) andere bitten, Andere manier van rijden (dressuur zadel en dan spring zadel) maar ze veranderd niet. Ook voor mijzelf (maar ook voor Reina) vind ik het triest om te zien hoe ze veranderd is, en ik kan er gewoon niks aan doenHet is een schat van een pony hoor. Maar ze heeft sinds kort dus heel vaak van die momenten dat ze echt bijna niet te houden is. En dat vind ik zelf ook heel jammer want zou graag weer goed met haar willen rijden en met haar willen groeien. (echt paardijles heeft nu weinig nut want we kunnen vrij weinig met haar):(
Je moet het probleem niet zoeken in andere zadels en al helemaal niet in andere bitten want daat verpest je het paard al helemaal mee.
En als je even goed nadenkt is het wel logisch dat ze niet meer te houden is. Als ik het zo allemaal lees is het voor mij wel duidelijk. Dit paard heeft overduidelijk pijn en probeert onder je vandaan te lopen omdat ze de pijn wil ontwijken, dan lijkt het dus alsof ze druk . Heel logisch verhaal lijkt mij. Door het gebruik van elastiek en andere bijzet teugels hebben jullie het probleem alleen maar verergerd en krijg je dit soot dingen als stijgeren en tegen je ingaan door middel van druk worden enzovoort.
De enige oplossing is niet zo met haar stuntelen zoals jullie nu aan het doen zijn want dit gaat van kwaat tot erger.
Zoek goede begeleiding en een osteopaat. Willen de eigenaren dat niet betalen? Had ik niet eens op het paard gestapt. Ik zou een paard echt geen pijn kunnen doen. Dan toch lekker alleen grondwerk en poetsen?