F11 oefenen met Zara

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emspa

F11 oefenen met Zara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 16:10

Hey, hey, hey! :D

Ik had 2 weken geleden een proefje met Zara en ik was die weken daarvoor natuurlijk heeeeel fanatiek aan t trainen :j en iemand had een filmpje gemaakt van het oefenen.
het resultaat van de wedstrijd: 230 punten, 1pp, 1ste plaats *D heeeel trots dus (en dat voor de eerste keer).
Ik moet er wel ff bij zeggen dat het op de wedstrijd veel beter ging dan thuis (vond ik best wel vreemd eigenlijk :P )
ff een paar onderdelen van de proef, ik moest wijken in stap, nou weet ik dat die op het filmpje niet goed is, op de wedstrijd ging het wel beter maar had nog steeds maar een 6je, moest galop verruimen op de volte, ging niet zo goed :n
eigen punten:
-ontspanning is nog vergezocht maar gaat nu steeds beter, ben ik hard voor aan het trainen, heb ook oefeningen mee gekregen van mn instructeur.
-benen stiller
-beugels zijn inmiddels langer en zitten niet meer scheef :D
-kapstok tenen heb ik steeds meer last van :+
-tja achterhand activer, gaat ook wel beter maar is nog niet perfect, moet ook het verschil nog leren tussen snel en actief
-stelling is af en toe ook een beetje te veel

mijn commentaar van mn wedstrijd was niet veel (helaas) alleen dat mn volte te groot was en dat ik mn handen stiller moest houden.

nou hier is het filmpje dan: (hoop dat hij het doet := )

Ik weet dat er nog veel te verbeteren valt en ik hoop dat jullie me er mee kunnen helpen, dus duidelijke opbouwende kritiek a.u.b. :D
anouk bedankt voor het filmpje!! <3
brand looosss!!! (wees wel lief)

groetjes Emma en Zara <3

orienta

Re: F11 oefenen met Zara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:14

Ik vind het geheel een nogal rommelig beeld geven.
Het paard word veel te veel aangedreven en vind hem rechtsom in de wendingen niet tactmatig.
Je bent ( onbewust) veel te veel aan de voorkant bezig en alle wendingen worden te veel op de binnenteugel gereden
Ik zou voorlopig zoveel mogelijk van de voorkant afblijven en veel overgangen en tempowisselingen laten maken zodat die wat actiever word en goed op letten dat je de wendingen met je buitenteugel inzet, de nageeflijkheid komt vanzelf wel.

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 16:59

OK ik zal er op letten ;)

Bedankt voor je reactie!! :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:02

Dat is natuurlijk prachtig dat je instructeur dat zegt maar een paard hoort op je zit terug te komen, in het begin kan je dat nog ondersteunen door middel van ophoudingen.

Hoe rij je haar nageeflijk dan? wat voor hulpen geef je? want daar ben ik wel benieuwd naar.
De knipoog is sarcastisch bedoelt?

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 17:14

Ik zet lichte druk op beide teugels(handen sluiten) en houd haar natuurlijk wel voorwaarts en zodra ze naar beneden komt en ontspant, ontspan ik mn handen(handen open) probeer haar wel zoveel mogelijk van mn benen naar mn handen te rijden, ze vindt het allemaal erg lastig. (Ik stiekem ook)

Je moet me niet verkeerd begrijpen, ik sta echt open voor commentaar. ik probeer smileys te gebruiken zodat het niet verkeerd overkomt (heb daar veel problemen mee gehad) Ik waardeer het echt dat je me wil helpen :D

RomanaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:14

Ik vond de eerste keer wijken er netjes uitzien, maar de tweede keer leek het alsof je nogal scheef op je paard zat. Probeer wat rechter te blijven zitten. Verder vond ik de eerste keer dat je aansprong in galop er niet zo netjes uitzien. Je paard reed namelijk een beetje sloom de hoek door. Toen moest je eerst drijven dat hij harder ging draven en van daaruit sprong hij aan in galop. Het is mooier als je vanuit de draf gelijk aan kan springen in galop en hem niet eerst harder hoeft te laten gaan snapje wat ik bedoel?

Tenslotte wil ik nog even zeggen dat je wel kan zien dat jullie allebei goed je best doen en je een heel mooi paard heb :D

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:18

bedankt, ja van die galop klopt, ze vond het erg moeilijk om bij de A aan te springen, wederom bij de wedstrijd deed ze het ineens wel (raar paard is het ook soms hè :D)

bedankt ben ook erg trots op dr <3

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:52

ik vind het op zich wat stijf uitzien
je blokkeert je paard in de bochten met je binnenteugel?
in ieder geval loopt die niet zuiver in de bochten/wendingen.

Verder zou ik eens van voren wat meer lucht laten en meer van achterenuit gaan rijden
:) erg mooi paard trouwens

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:32

ben ik idd mee bezig (net terug van stal, heb net gereden) en het ging vandaag al wat meer ontspannen en toch nog actief. ben vooral op de volte aan t oefenen, maar zit nog erg te twijfelen of ik nou met zweep of sporen ga rijden, want met zweep wordt ze een beetje 'hyper' tis niet echt het goede woord, maar ze gaat ook een beetje drammen maar met sporen valt ze erg snel op dr voorhand. ik denk dat het toch zweep word :P

bedankt voor je reactie ben het idd met je eens en ben er al mee bezig. ik ga kijken of ik mn zusje zo ver kan krijgen zodat ze ff een paar foto's maakt. :D

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:01

Ok TS het was maar een vraagje ook :) ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's
Ik wil niet overkomen alsof ik het zelf allemaal perfect doe hoor

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:19

Het ziet er leuk uit. Maar zoals orienta al zegt, erg rommelig.
Je moet vooral, zoals je zelf al zegt, je handen wat stiller houden.
Ook zie ik dat je niet met je kuit, maar met je hak aanduwt. Dit komt vaak net iets harder aan wanneer je met je kuit aanduwt.
Probeer, alle kracht in je kuiten te verzamelen, en ''schop'' niet aan, maar duw ze aan.
(ikzelf heb er ook héél hard op moeten oefenen, voor ik dat onder de knie kreeg)

Wel een super leuk paard ! :)
Succes !

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 16:49

Bedankt, moet idd meer met mn kuiten rijden, was ik idd ook al mee bezig, maar heb ook een tijdje met sporen gereden en moet dat nog afleren :+

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 15:56

nieuwe foto's van zara bij HAW(voor de liefhebbers :+

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:54

ik vind dat je armen en benen een beetje veel bewegen
das jammer want dat kost kostbare puntjes
het wijken vind ik wel heel netjes

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:56

vind het wel erg rommelig , je hand beweegt erg veel en je drijft te veel met je been .
Je paardje glimt wel heel mooi trouwens !:D

emspa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 18:52

haha jaja daar heb ik lang over gedaan. ze had trouwens de dag voor de wedstrijd ook nog ff lekker in het zand liggen rollen :P was ik natuurlijk heel blij mee