Mazzel @ work :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gesloten

Mazzel @ work :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:21

[size=9]Jullie kennen ons misschien nog wel van Wat een verjaardag! .
Door haar kreupelheid vlak daarna en gebrek aan een fotograaf is dit ons eerste topic van het rijden.

Maandag ben ik samen met Esther (twischa @ bokt) naar Mazzel geweest, zij heeft toen even foto's gemaakt.
Dit was een van de eerste keren na de vakantie dat ik weer serieus aan het rijden was, alle knopjes er
dus weer even opzetten.

Mazzel is een dravertje van 16 jaar oud, en we rijden geen wedstrijden of iets dergelijks. Wel trainen we rustig aan nog
wat dressuur, ze is super enthousiast en werkwillig, wat het iedere dag een plezier maakt om met deze topper te rijden <3.

Nou hier dan de foto's, tips zijn natuurlijk welkom! Ik heb liever geen commentaar over haar tong. Dit is een overblijfsel
van de drafbaan en ik kan hier niks aan doen. Ze doet dit bij iedereen.

Geniet van mijn mooie dame!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 24-05-18 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's op verzoek verwijderd

AmberHeijman

Re: Mazzel @ work :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:25

Leuke foto's, jullie zijn een mooie combinatie! :)

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:26

Leuke foto's hoor, ziet er netjes uit!

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:28

Ziet er goed uit!

Die laatste foto is echt gaaf! Heeft ze haar tong er nou uit? Lijkt echt grappig i.i.g!!!

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:39

Bedankt :D

Jaa ze heeft haar tong er inderdaad uit. Ook op de andere foto's als je goed kijkt. Dit is een soort overblijfsel uit haar drafverleden. Ik heb al vanalles geprobeert, maar niks helpt. Ze doet ook overigens bij iedereen. Maar tijdens het rijden merk je er niks van, alleen het beeld is niet echt top maarja.. :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:07

Ziet er goed uit hoor!! En die laatste foto is echt GAAF!! :) (uitvergroten..?)
Maar hoe heb jij je neusriem nou vastzitten.. door de bitringen? moet hij niet gewoon over het bit? Of heb je een reden om hem zo vast te maken? :)
Je hebt een leuke draver onder je kont, leuke combi zijn jullie! :j

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:10

ze is echt mooi <3
ziet er idd goed uit :j

sorry als ik nu heel dom klink maar hoe bedoel je met het verleden van haar drafverleden :?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:29

Wat mij opvalt is dat het paard erg scheef is, maar als hij op de baan heeft gelopen, dan is dat ook niet zo heel vreemd. Wat dan wél belangrijk is is om hieraan te werken. En niet eerder de galop erbij te pakken zolang hij nog niet recht kan lopen in stap en draf.
Probeer m goed te corrigeren op de rechterhand richting de schouder, want daar piept ie je er iedere keer tussenuit.
En let op de rechterhand op je binnenschouder. Die breng je naar voren, waardoor je wss onbewust scheef in het zadel zit.
Verder vind ik het een leuk dier! Succes verder!

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 17:55

Dabo schreef:
Ziet er goed uit hoor!! En die laatste foto is echt GAAF!! :) (uitvergroten..?)
Maar hoe heb jij je neusriem nou vastzitten.. door de bitringen? moet hij niet gewoon over het bit? Of heb je een reden om hem zo vast te maken? :)
Je hebt een leuke draver onder je kont, leuke combi zijn jullie! :j

Dankje! Ga de laatste idd misschien wel laten uitvergroten! De neusriem zit overigens gewoon over de bitringen, maar het lijkt op de foto of ze er dooor zitten, maar dat is niet zo. :)

Emie99 schreef:
ze is echt mooi <3

sorry als ik nu heel dom klink maar hoe bedoel je met het verleden van haar drafverleden :?

Dankje :D . Haar drafverleden is dat ze vroeger voor de sulky heeft gelopen. Koersen zeg maar :)

LiVetime schreef:
Wat mij opvalt is dat het paard erg scheef is, maar als hij op de baan heeft gelopen, dan is dat ook niet zo heel vreemd. Wat dan wél belangrijk is is om hieraan te werken. En niet eerder de galop erbij te pakken zolang hij nog niet recht kan lopen in stap en draf.
Probeer m goed te corrigeren op de rechterhand richting de schouder, want daar piept ie je er iedere keer tussenuit.
En let op de rechterhand op je binnenschouder. Die breng je naar voren, waardoor je wss onbewust scheef in het zadel zit.
Verder vind ik het een leuk dier! Succes verder!

Dankje voor de tip! Ik ben me hier van bewust en ook wel mee aan het werk. Maar na het koersen heeft ze ook nog ruim 6 jaar in de manege gelopen voor ze bij mij kwam. Dat maakt het vrij lastig om dit te corrigeren. Maar het scheef zitten valt volgens mij wel mee. Dat is natuurlijk wel zo op de laatste foto, maar dit zijn ook deels momentopnames. Maar heel erg bedankt voor de tips, ik zal er mee aan de slag gaan :)

ilovesienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:27

Wat een leuk paardje zeg! En wat een leuke naam!

ilovesienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:28

Wat een leuk paardje zeg! En wat een leuke naam!

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 19:28

Dankje :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:31

Ze steekt haar tong naar me uit :+!
Ik vind het echt een schattig paardje, dat hoofdje is zooo lief <3!

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 19:32

Ess_Ramona schreef:
Ze steekt haar tong naar me uit :+!
Ik vind het echt een schattig paardje, dat hoofdje is zooo lief <3!

Hahaha :P . Dankjee :) , ben ook super blij met haar <3

daniqueBAAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:08

leuke foto's Vera!
ziet er goed uit, zo doorgaan met mazzeltjee. x

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:17

daniqueBAAS schreef:
leuke foto's Vera!
ziet er goed uit, zo doorgaan met mazzeltjee. x

Dankje Danique! x

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:05

Wat een leuk paard en erg mooie foto's!

Wel vind ik het jammer dat die tong eruit hangt, sommigen vinden het grappig eruit zien, maar
ik vind het zonde. Het is gewoon een aanleuningsprobleem 9 van de 10 keer en alleen op te lossen door recht te richten. Ik zou hier zeker aan werken :j Kijk anders eens op www.paardenbegrijpen.nl daar staat ook veel over rechtrichten e.d. Ik denk dat je linkerhand ook een aandachtspunt is, die hou je steeds hoger dan je andere hand en knikt in je pols.

Succes!!

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:14

Het lijkt mij onwijs moeilijk om een draver op te leiden tot rijpaard. Dus respect voor jou (en natuurlijk het voorwerk bij de manege, maar daar zullen ze er toch minder tijd/aandacht in hebben kunnen steken dan dat jij dat nu kunt). En van veel wisselende ruiters bij de manege is het wellicht ook niet beter geworden (maar dat kan ik natuurlijk niet beoordelen).

Het ziet er in ieder geval vriendelijk uit, jullie lijken een leuke combinatie en idd gave naam :D

Snap alleen niet waarom mensen alsnog vragen gaan stellen c.q. opmerkingen plaatsen over de tong, terwijl TS heeft aangegeven wat volgens haar de oorzaak is en dat ze daar GEEN commentaar op hoeft.

Veel plezier met je paardje verder en fijn dat ze geen last meer heeft van kreupelheid.

Groetjes!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:22

Wat een leukerd :) Die laatste foto is heel blij :D

pelousa schreef:
Emie99 schreef:
ze is echt mooi <3

Dankje :D . Haar drafverleden is dat ze vroeger voor de sulky heeft gelopen. Koersen zeg maar :)

Daar gaan ze echt geen tong van uit de mond gooien hoor :n

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:25

Ma_ris_ka schreef:
Snap alleen niet waarom mensen alsnog vragen gaan stellen c.q. opmerkingen plaatsen over de tong, terwijl TS heeft aangegeven wat volgens haar de oorzaak is en dat ze daar GEEN commentaar op hoeft.
Groetjes!

TS mag dat inderdaad aangeven, maar als ik zoiets zou hebben en niet weet hoe ik dit kan oplossen,
zou ik toch graag willen dat iemand me hierop wijst ;)

Daarnaast, het blijft een openbaar forum en wanneer je een topic opent, weet je dat mensen op- of aanmerkingen kunnen maken. En een tip is alleen maar welkom lijkt me, TS wordt nergens afgestraft toch?
Overigens heeft het werk op de drafbaan geen directe invloed op de tong, zoals ik al noemde is dit een aanleuningsprobleem die zeker kan worden opgelost.

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 13:22

klomp schreef:
Wat een leuk paard en erg mooie foto's!

Wel vind ik het jammer dat die tong eruit hangt, sommigen vinden het grappig eruit zien, maar
ik vind het zonde. Het is gewoon een aanleuningsprobleem 9 van de 10 keer en alleen op te lossen door recht te richten. Ik zou hier zeker aan werken :j Kijk anders eens op http://www.paardenbegrijpen.nl daar staat ook veel over rechtrichten e.d. Ik denk dat je linkerhand ook een aandachtspunt is, die hou je steeds hoger dan je andere hand en knikt in je pols.

Succes!!

Ik vind het ook zeker jammer dat haar tong er uit hangt. En ben ook zeker mijn best aan het doen om dit op te lossen, maar dat is wel erg lastig ;) . En die hand _-:( daar word ik ook helemaal gek van. Bedankt voor de tips!

Ma_ris_ka schreef:
Het lijkt mij onwijs moeilijk om een draver op te leiden tot rijpaard. Dus respect voor jou (en natuurlijk het voorwerk bij de manege, maar daar zullen ze er toch minder tijd/aandacht in hebben kunnen steken dan dat jij dat nu kunt). En van veel wisselende ruiters bij de manege is het wellicht ook niet beter geworden (maar dat kan ik natuurlijk niet beoordelen).

Het ziet er in ieder geval vriendelijk uit, jullie lijken een leuke combinatie en idd gave naam :D

Veel plezier met je paardje verder en fijn dat ze geen last meer heeft van kreupelheid.

Groetjes!

Dankje :D

WendyBZ schreef:
Wat een leukerd :) Die laatste foto is heel blij :D

pelousa schreef:
Emie99:
ze is echt mooi <3

Daar gaan ze echt geen tong van uit de mond gooien hoor :n

Dankje!

En van die tong geloof ik dat ook niet per defenitie maar ik weet ook niet erg veel over haar verleden. Ik weet wel dat ze totaal niet netjes en nogal zagend is in gereden.. Sorry als ik mensen in de drafsport heb beledigd :P .

klomp schreef:
Ma_ris_ka:
Groetjes!

TS mag dat inderdaad aangeven, maar als ik zoiets zou hebben en niet weet hoe ik dit kan oplossen,
zou ik toch graag willen dat iemand me hierop wijst ;)

Daarnaast, het blijft een openbaar forum en wanneer je een topic opent, weet je dat mensen op- of aanmerkingen kunnen maken. En een tip is alleen maar welkom lijkt me, TS wordt nergens afgestraft toch?
Overigens heeft het werk op de drafbaan geen directe invloed op de tong, zoals ik al noemde is dit een aanleuningsprobleem die zeker kan worden opgelost.

Tips vind ik ook zeker niet erg. Maar het is meer dat ik geen afkrakende of beledigende opmerkingen naar mijn hoofd hoef te krijgen. Die krijg ik met buitenrijden van mensen die haar niet kennen al genoeg. Ik vind het wel erg lastig om dit op te lossen. Soms doet ze even haar tong naar binnen maar dat is wel echt zeldzaam. En ze doet dit helaas bij iedereen. Maar wel bedankt voor de tips! Ik ga er zeker mee aan de slag!

:)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:31

pelousa schreef:
En van die tong geloof ik dat ook niet per defenitie maar ik weet ook niet erg veel over haar verleden. Ik weet wel dat ze totaal niet netjes en nogal zagend is in gereden.. Sorry als ik mensen in de drafsport heb beledigd :P .

Vind het vooral jammer dat je het daarop gooit terwijl je niet eens weet of dat het is :+ Krijg je weer vooroordelen van. Ik denk dan eerder dat het aan het inrijden heeft gelegen. Ik ken namelijk maar 1 andere Draver die dat doet, en ik ken er toch wel aardig wat :+

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 13:40

WendyBZ schreef:
pelousa schreef:

Vind het vooral jammer dat je het daarop gooit terwijl je niet eens weet of dat het is :+ Krijg je weer vooroordelen van. Ik denk dan eerder dat het aan het inrijden heeft gelegen. Ik ken namelijk maar 1 andere Draver die dat doet, en ik ken er toch wel aardig wat :+

Jaa nee precies. Sorry daarvoor. Zo was het uiterraard niet bedoeld, om vooroordelen op te wekken :P

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:44

Ik vind die tong juist leuk <3 Ik vind het wat euh ja hoe noem je dat.. 'persoonlijks' hebben (was niet helemaal het woord wat ik zocht maar kan niet op een andere komen :+ ).
Maar je hebt een heel mooi paardje onder je kont hoor! Ik hou erg van dravers :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:59

Die tong is 9 vd 10 keer een aanleunings probleem. Probeer je handen wat meer te dragen, vind je af en toe wat streng lijken in je handen. Een paard kan ook zijn tong uit zijn mond doen en daardoor dus met de tong tussen het bit en de lagen komen om de lagen te beschermen.
Een paard loopt niet voor de lol met zijn tong uit zijn mond, rechtrichten en vanuit veel ontspanning rijden zal hier zeker aan mee werken om het tegen te gaan. :) Verder heel leuk hoe je Mazzel gekregen hehbt, veel plezier & succes verder! Fijn dat ze nu weer klaar is met het manege werk en lekker met plezier verder kan gaan.

Dat mensen het leuk vinden, paard met tong uit zijn mond, kan ik zelf eerlijk gezegd niet begrijpen, maargoed. _O-